Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Τον Φεβρουάριο τα πρώτα νέα δρομολόγια ΚΤΕΛ ως «αντι – ΟΑΣΘ»

Απομένει η τυπική έγκριση από τον ΟΣΕΘ και το Ελεγκτικό Συνέδριο

Του Γιώργου Καλλίνη

Στην τελική ευθεία έχει περάσει πλέον η παραχώρηση 25 δρομολογίων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης , εφόσον η απόφαση της παραχώρησης του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αναρτήθηκε χθες στη Διαύγεια. Απομένει η έγκριση της σύμβασης από τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) και από το Ελεγκτικό Συνέδριο για να ξεκινήσουν τα νέα δρομολόγια.

«Το πιο αισιόδοξο σενάριο, εάν έρθουν οι απαραίτητες εγκρίσεις της σύμβασης, είναι τα δρομολόγια των ΚΤΕΛ να ξεκινήσουν από αρχές Φλεβάρη. Υπολογίζουμε ότι, σταδιακά, μέσα στον Φεβρουάριο θα λειτουργήσουν τα ¾ των δρομολογίων και θα ολοκληρωθούν μέσα στο Μάρτιο», τονίζει στο TyposThes ο πρόεδρος των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Στέφανος Τσόλης. «Έχουμε ήδη τα 70 λεωφορεία, από τα 100 που απαιτούνται για τις ανάγκες των 25 δρομολογίων, οπότε δεν πιστεύουμε ότι θα υπάρξει μεγάλη καθυστέρηση. Η έγκριση της προηγούμενης σύμβασης πήρε 40 μέρες αλλά επειδή η νέα σύμβαση πατάει στην παλιά, είμαστε σίγουροι ότι θα πάρει λιγότερο», συμπληρώνει.

Ποια είναι όμως η πρόβλεψη για την τελική έκβαση της σύμβασης; «Η αδυναμία του ΟΑΣΘ να εκτελέσει το έργο του είναι τόσο προφανής, που δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η σύμβαση θα εγκριθεί. Είναι ενδεικτικό ότι από τα 40 εκατομμύρια χιλιόμετρα που έχει αναλάβει ο ΟΑΣΘ το 2019, εκτελέστηκαν μόνο τα 28!», σημείωσε ο πρόεδρος των ΚΤΕΛ.

Όσον αφορά, την προτεραιότητα των νέων δρομολογίων, ο κ. Τσόλης υπογράμμισε ότι θα δοθεί προτεραιότητα στα μέρη με τις μεγαλύτερες ανάγκες για λεωφορεία, όπως ο Λαγκαδάς, το Ωραιόκαστρο και η Ιωνία.

 

Τι περιέχει η σύμβαση

Η σύμβαση, η οποία θα υπογραφεί μετά τον προσυμβατικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, θα έχει διάρκεια δύο ετών, με μονομερές δικαίωμα του ΟΣΕΘ για παράτασή της κατά ένα ακόμη έτος, με τους ίδιους όρους. Το κόστος για τον κρατικό προϋπολογισμό από την ανάθεση πρακτικά του συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ανέρχεται αναλυτικά σε:

- 22,320 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) για το  2020.

- 22,320 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ για το 2021.

- 22,320 εκατ. ευρώ για το  2022 (σε περίπτωση παράτασης της σύμβασης).

Η διαδικασία προβλέπει μια συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΟΣΕΘ, το οποίο θα εγκρίνει το σχέδιο της σύμβασης την οποία θα υπογράψουν ο ΟΑΣΘ, ο ΟΣΕΘ και το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης για λογαριασμό και των τεσσάρων ΚΤΕΛ.

Στη συνέχεια η σύμβαση μαζί με την αιτιολογική έκθεση που τεκμηριώνει την αναγκαιότητα εκχώρησης δρομολογίων από τον ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ θα σταλεί προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Και τα τέσσερα ΚΤΕΛ έχουν προμηθευτεί τον μεγαλύτερο αριθμό από τα συνολικά 120 λεωφορεία που προορίζονται για αυτές τις 25 γραμμές (101 θα μπουν στις γραμμές και άλλα 19 θα είναι εφεδρικά). Αυτές τις ημέρες γίνονται οι αναγκαίες εργασίες σε αυτά τα λεωφορεία, δηλαδή, εργασίες βαψίματος, τοποθέτησης εκδοτικών και ακυρωτικών μηχανημάτων και τοποθέτηση ρούτερ για δωρεά wi-fi.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μεγάλη απεργία 24 ωρών: Ποιοι βάζουν λουκέτο - Χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη
Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ - Στον ΟΑΣΘ μόνο 50 λεωφορεία τα οποία θα λειτουργούν με προσωπικό ασφαλείας, θα εξυπηρετούν τους πολίτες
Μεγάλη απεργία 24 ωρών: Ποιοι βάζουν λουκέτο - Χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη