Skip to main content

Ακτίς Καλαμαριάς: 80 επιχειρήσεις θέλουν να κάνουν την Καλαμαριά must

Να αναδείξει την Καλαμαριά σε προορισμό στη Θεσσαλονίκη φιλοδοξεί μια ομάδα επιχειρηματιών της καφεστίασης που ένωσε δυνάμεις εν μέσω καραντίνας.

Μπορεί να είναι 80, έχουν όμως μία φωνή και αυτή τη φωνή θέλουν να την χρησιμοποιήσουν για να κάνουν την Καλαμαριά τον απόλυτο προορισμό γαστρονομίας και διασκέδασης. Αυτός άλλωστε ήταν από την αρχή ο στόχος της πρωτοβουλίας μιας ομάδας επιχειρηματιών του χώρου της καφεστίασης από την Καλαμαριά, που μέσα στην καραντίνα θέλησε να αποκτήσει λόγο στα δρώμενα της περιοχής της. Μέσα σε μικρό διάστημα οι επιχειρήσεις που εγγράφηκαν στο Σωματείο, το οποίο ξεκίνησε ως «Μένουμε Καλαμαριά», εμπνευσμένο από την περίοδο της καραντίνας, αλλά πλέον θα δρα ως «Ακτίς Καλαμαριάς», έφτασαν τις 80 και το ενδιαφέρον συμμετοχής βαίνει αυξανόμενο. Μάλιστα, μέχρι στιγμής το Σωματείο έχει καταφέρει κάτι δύσκολο στην ελληνική πραγματικότητα: να ενώσει ουσιαστικά ανταγωνιστικές επιχειρήσεις για το καλό όλων και να κάνει σαφές πως ο στόχος είναι κοινός και ένας: η εξωστρέφεια της Καλαμαριάς.

«Ο κορωνοϊός μάς ένωσε. Καταλάβαμε, ο καθένας ξεχωριστά, πως είμαστε μόνοι μας και αποφασίσαμε να αναλάβουμε δράση» λέει ο προσωρινός πρόεδρος του Σωματείου, Δημήτρης Μανιάτης, που είναι και ιδιοκτήτης του καφέ «Tessera».

Δημήτρης Μανιάτης, προσωρινός πρόεδρος του Σωματείου

 

Ο πολιτισμός, η γαστρονομία, η ψυχαγωγία, αλλά και η ιστορία της περιοχής θα είναι οι βασικοί άξονες γύρω από τους οποίους θα κινηθούν οι δράσεις του «Ακτίς Καλαμαριάς». Ο στόχος θα είναι διπλός: να διατηρήσει το ενδιαφέρον των Καλαμαριωτών, ώστε να επιλέγουν και να μένουν στην περιοχή τους, αλλά και να προσελκύσει επισκέπτες και από άλλες περιοχές. «Η Καλαμαριά συνδυάζει γαστρονομία, διασκέδαση, βόλτες και απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες, αλλά και σε οικογένειες» λέει ο Δημήτρης Μανιάτης, τονίζοντας πως τα τελευταία χρόνια έχουν δημιουργηθεί νέα και αξιόλογα μαγαζιά στην περιοχή, που δεν τα γνωρίζουν όσοι δεν μένουν εκεί και ήρθε η ώρα να τα μάθουν.

Η ανάγκη για ένωση δυνάμεων και η καραντίνα

Οι επιχειρηματίες καφεστίασης του δήμου Καλαμαριάς σκέφτονταν και πριν το ξέσπασμα της πανδημίας πως έπρεπε να ενώσουν τις δυνάμεις τους, καθώς θεωρούσαν πως ως κλάδος δεν είχαν φωνή πουθενά, παρότι απασχολούν μεγάλο αριθμό εργαζομένων. Οι πρώτες επαφές ξεκίνησαν από την οδό Νικολάου Πλαστήρα, αλλά σύντομα αποφασίστηκε να γίνει κάτι πιο συλλογικό. Στο ενδιάμεσο ενέσκηψε η καραντίνα και υπήρξε η πολυτέλεια του χρόνου, ώστε η πρωτοβουλία να οργανωθεί, να τεθούν οι στόχοι και να γίνει ένα ευρύ κάλεσμα στην περιοχή της Καλαμαριάς.

«Ένα μεγάλο πρόβλημα ήταν πως δεν είχαμε καμία επαφή με τον δήμο. Το να πηγαίνει ο καθένας μεμονωμένα και να μιλά με τη δημοτική αρχή δεν ήταν λύση. Έτσι αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε έναν φορέα που θα μιλά εξ ονόματος όλων μας, παρόλο που μπορεί να υπάρχουν και διαφορετικές ανάγκες και απόψεις μεταξύ μας» λέει στη Voria.gr ο Δημήτρης Μανιάτης. Μάλιστα, όπως εξηγεί, και ο δήμος Καλαμαριάς είδε θετικά την πρωτοβουλία, αφού ήθελε κι εκείνος έναν συνομιλητή από τον κλάδο. Ήδη δε, το Σωματείο έχει συμμετάσχει σε συναντήσεις με τη δημοτική αρχή και έχει τοποθετηθεί για μια σειρά θεμάτων, όπως ήταν η πεζοδρόμηση της Νικολάου Πλαστήρα.

Αρχικά ήταν το facebook που ένωσε τους επιχειρηματίες, οι οποίοι εξέφραζαν τις ανησυχίες τους για την επόμενη μέρα και στη συνέχεια από στόμα σε στόμα η πρωτοβουλία γινόταν όλο και περισσότερο γνωστή. Στόχος πλέον είναι όλες οι επιχειρήσεις καφεστίασης της περιοχής, που ξεπερνούν τις 300, να γίνουν μέλη, ώστε να υπάρχει μια δυνατή φωνή απέναντι στα προβλήματα, αλλά και στην προβολή της Καλαμαριάς ως προορισμού, ειδικά σε μια στιγμή που μια σειρά σημαντικών θεμάτων είναι στο τραπέζι, όπως η ανάπλαση της μαρίνας της Αρετσούς και η ενοποίηση του παραλιακού μετώπου.

Πηγή φωτογραφίας: Parallaximag.gr