Skip to main content

Τρεις δρόμοι για τη σωτηρία της ΕΛΒΟ - Στα μέσα Νοεμβρίου οι αποφάσεις

Ραντεβού των εργαζομένων της ΕΛΒΟ με την υπουργό Διοικητικής Ανασυγκρότησης Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου - Τα δεδομένα και οι προοπτικές

Στις 20 Νοεμβρίου θα ανοίξει η κυβέρνηση τα χαρτιά της για την Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων.

Σε ραντεβού με την υπουργό Διοικητικής Ανασυγκρότησης Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου που έχει ήδη καθοριστεί για εκείνη την ημέρα θα ενημερωθούν οι εργαζόμενοι για την τελική –όπως ελπίζουν- επιλογή της κυβέρνησης, η οποία αναμένεται να έχει ληφθεί το αργότερο στις 15 του μηνός. Τη δέσμευση αυτή ανέλαβε σήμερα η ίδια η κ. Ξενογιαννακοπούλου, η οποία δέχθηκε στο γραφείο της τους εκπροσώπους των εργαζομένων της ΕΛΒΟ.

Σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, οι δρόμοι για την ΕΛΒΟ είναι τρεις:

Πρώτον, η εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή, κάτι στο οποίο επιμένει η κυβέρνηση ως η προσφορότερη λύση. Όπως διαβεβαίωσε η κ. Ξανογιαννακοπούλου τους εργαζομένους γίνονται συζητήσεις με ενδιαφερόμενους, την ταυτότητα των οποίων δεν αποκάλυψε. Σύμφωνα με πληροφορίες πρόκειται για υποψήφιους αγοραστές με γερμανική και ουκρανική ταυτότητα, αλλά η θετική κατάληξη των συζητήσεων είναι εξαιρετικά αβέβαιη.

Δεύτερον, να «περάσει» η ΕΛΒΟ από το υπουργείο Οικονομικών στο υπουργείο Εθνικής Αμύνης, κάτι που προτιμούν οι εργαζόμενοι.

Τρίτον, να προχωρήσει η ειδική εκκαθάριση στην οποία βρίσκεται η εταιρεία, να διασπαστεί και να πουληθεί κομμάτι – κομμάτι. Αυτή την προοπτική αποκλείει η κυβέρνηση, που επιμένει ότι η ΕΛΒΟ θα συνεχίσει τη λειτουργία της.

Σε κάθε περίπτωση –αξίζει να σημειωθεί- η δουλειά των 316 εργαζομένων δείχνει να είναι διασφαλισμένη. Εάν μεν η εταιρεία «μετακομίσει» στο υπουργείο Εθνικής Αμύνης τα πράγματα θα παραμείνουν εργασιακά ως έχουν. Εάν πουληθεί σε ιδιώτη οι θέσεις εργασίας θα διασφαλιστούν με τη σύμβαση, ενώ θα δοθεί η δυνατότητα μετατάξεων. Η προοπτική των μετατάξεων θα παραμείνει ανοιχτή και σε περίπτωση που τελικά ολοκληρωθεί η ειδική εκκαθάριση. Άλλωστε προς αυτή την κατεύθυνση έχει γίνει όλη η απαραίτητη προεργασία. Η σχετική τροπολογία έχει ψηφιστεί από το 2016, ενώ έχει γίνει και η προκήρυξη προς του φορείς του δημοσίου της χώρας, ώστε να υποβάλουν αιτήσεις, στάδιο το οποίο έχει κι αυτό ολοκληρωθεί. Για τις ειδικότητες των εργαζομένων στην ΕΛΒΟ, τόσο τις τεχνικές (ηλεκτρολόγοι, μηχανολόγοι, ηλεκτροσυγκολλητές, βαφείς κ.λπ.), όσο και τις διοικητικές (λογιστήριο, γραμματεία κ.λπ.) έχουν κατατεθεί περί τις 900 αιτήσεις. Πρόκειται για αριθμό τριπλάσιο του αριθμού των εργαζομένων, που καλύπτει πολλές υπηρεσίες και οργανισμούς σε όλη σχεδόν τη χώρα. Πρόκειται για το ίδιο το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το υπουργείο Οικονομικών, τελωνεία, νοσοκομεία, δήμοι και περιφέρειες από τη Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία, μέχρι την Κρήτη, την Πελοπόννησο και την Κέρκυρα.

Σήμερα το εργοστάσιο της ΕΛΒΟ στη Σίνδο, που επί δεκαετίες ήταν το καμάρι της Βιομηχανικής Περιοχής, υπολειτουργεί. Στην ουσία εξυπηρετεί μόνο λεωφορεία του ΟΑΣΘ, τα οποία επιδιορθώνει, κάτι για το οποίο αξιοποιεί τη δυναμικότητά του μόλις κατά 30%. Αν και οι εργαζόμενοι προς ώρας πληρώνονται κανονικά, όπως είναι φυσικό ανησυχούν πολύ για την τύχη τους.