Skip to main content

Θεσσαλονίκη:Ο κορωνοϊός έβαλε σε... καραντίνα τα καταστήματα τροφίμων

Κρεοπωλεία και ιχθυοπωλεία βλέπουν τους τζίρους τους να διολισθαίνουν κατά 50% έως 70% - Κάνουν λόγο για αθέμιτο ανταγωνισμό από τα σούπερ μάρκετ.

Μπορεί τα σούπερ μάρκετ, εξαιτίας του κορωνοϊού, να βιώνουν μια πρωτοφανή κατάσταση αναφορικά με τον τζίρο τους, καθώς αυτός εμφανίζεται σχεδόν διπλάσιος τον φετινό Μάρτιο συγκριτικά με πέρυσι, αύξηση που δεν έχει καταγραφεί ποτέ, ούτε το καλοκαίρι του 2015, όταν επιβλήθηκαν τα capital controls και οι καταναλωτές έσπευσαν να προμηθευτούν κατά...καρότσια προϊόντα της επιλογής τους, εντούτοις τα υπόλοιπα καταστήματα τροφίμων στη Θεσσαλονίκη, στις περισσότερες περιπτώσεις,  μετρούν, καθημερινά, στα δάχτυλα του χεριού τους πελάτες.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση των κρεοπωλών αλλά και των ιχθυοπωλών που υπάρχουν μέρες, όπως λένε «που κάθονται και περιμένουν τους πελάτες χωρίς αποτέλεσμα». Ειδικά στις περιπτώσεις που καταστήματα των προαναφερθέντων επαγγελμάτων προμήθευαν εστιατόρια και ουζερί, τα οποία ήταν μεταξύ των πρώτων που έκλεισαν με κυβερνητική απόφαση εξαιτίας του φονικού ιού, η κατάσταση μοιάζει οριακή.

Ιδιοκτήτες ιχθυοπωλείων κάνουν λόγο για τραγική κατάσταση, με τις μειώσεις των πωλήσεων τους να ξεπερνά το 50%.

«Τις πρώτες ημέρες της εμφάνισης του κορωνοϊού δεν προλαβαίναμε να πουλάμε ψάρια. Δεδομένου πως είναι υγιεινή τροφή, η ζήτηση τους ήταν αυξημένη, σταδιακά όμως η εικόνα άλλαξε. Πλέον όσοι παραγγέλνουν το κάνουν, κατά κύριο λόγο, τηλεφωνικά και μάλιστα με φειδώ στις ποσότητες» σημειώνει εργαζόμενος σε ιχθυοπωλείο.

Τι λένε οι κρεοπώλες

Με το βλέμμα στραμμένο στο Πάσχα, με τις ιδιαιτερότητες που ούτως η άλλως θα έχει φέτος εξαιτίας των περιορισμών που έχουν επιβληθεί λόγω του κορωνοϊού, βρίσκονται οι κρεοπώλες της Θεσσαλονίκης καθώς μέρα τη μέρα βλέπουν τους τζίρους τους να περιορίζονται. Εκτιμάται πως από την ημέρα που ο κορωνοϊός εμφανίστηκε και στη χώρα μας, οι πωλήσεις των κρεοπωλείων της Θεσσαλονίκης έχουν μειωθεί κατά 50 έως 70% έναντι του προηγούμενου διαστήματος.

Όπως λέει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Σωματείου Κρεοπωλών Θεσσαλονίκης και γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Καταστηματαρχών Κρεοπωλών, Σάββας Κεσίδης κάποιοι καταναλωτές έχουν ήδη γεμίσει καταψύκτες και ψυγεία, άλλοι αποφεύγουν να βγουν από τις οικίες τους εξαιτίας του φονικού ιού, άλλοι νηστεύουν λόγω του Πάσχα και άλλοι επιλέγουν τα σούπερ μάρκετ.

Σύμφωνα με τον ίδιο τα σούπερ μάρκετ, δελεάζουν τους καταναλωτές συχνά με πλασματικές μειώσεις τιμών στα κρέατα με αποτέλεσμα να δημιουργείται αθέμιτος ανταγωνισμός.

Για αθέμιτο ανταγωνισμό που δημιουργεί η πρακτική των σούπερ μάρκετ, τα οποία προβάλουν μέσω διαφημίσεων μειωμένες τιμές κρεάτων στις οποίες, ωστόσο, δεν αναφέρονται οι αρχικές τιμές,  κάνει λόγο και ο επί σειρά ετών πρόεδρος του Σωματείου Κρεοπωλών Θεσσαλονίκης, Γιώργος Καλοχριστιανάκης. «Η υφιστάμενη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί είναι πρωτόγνωρη, τα μέτρα που έχουν επιβληθεί δυσκολεύουν τους καταναλωτές στη μετακίνηση» σημειώνει ο κ. Καλοχριστιανάκης ενώ επισημαίνει πως ο επαγγελματίας πλέον δεν ξέρει τι ποσότητες να παραγγείλει καθώς δεν γνωρίζει πλέον τι θα πουλήσει και τι όχι.

«Το παράπονο μας είναι πως όταν η κυβέρνηση αναφέρεται στο ωράριο λειτουργίας μιλά μόνο για τα σούπερ μάρκετ. Όλα τα καταστήματα τροφίμων έχουμε αντίστοιχο ωράριο και για εμάς δεν γίνεται καν αναφορά» τονίζει ο κ. Κεσίδης.

Όπως υπογραμμίζεται σε σχετική ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Καταστηματαρχών Κρεοπωλών «στις δύσκολες στιγμές που περνά η πατρίδα μας, όλα τα κρεοπωλεία που απαρτίζουν την ΠΟΚΚ βρίσκονται στις επάλξεις με γνώμωνα την εξυπηρέτηση και την κάλυψη των αναγκών του καταναλωτή. Αποτελούσαν και αποτελούν το συνδετικό κρίκο του παραγωγού με τον καταναλωτή, και αυτό θα συνεχίσουν να κάνουν. Εφαρμόζουμε όλα τα μέτρα της ορθής υγιεινής και τηρούμε τις αποστάσεις ασφαλείας. Κάνουμε κατ´ οίκον παράδοση σε ευπαθείς ομάδες και σε όσους δεν έχουν τη δυνατότητα να έρθουν στα καταστήματα μας».

Παράλληλα η ΠΟΚΚ παροτρύνει τους καταναλωτές να μεριμνήσουν για τις πασχαλινές τους αγορές.

«Επάρκεια σε αμνοερίφια υπάρχει. Το 40% της ελληνικής παραγωγής που, ως είθισται, κάθε χρόνο κατευθύνεται σε Ιταλία και Ισπανία, φέτος θα παραμείνει εντός των ελληνικών τειχών, ενώ οι ποσότητες που θα εισάγουμε από Ρουμανία και Βουλγαρία, αναμένεται να είναι απειροελάχιστες. Αυτό που ζητάμε από τους καταναλωτές είναι να ενημερώσουν τον κρεοπώλη τους εγκαίρως, προκειμένου ο κάθε επαγγελματίας να γνωρίζει τι ποσότητες να παραγγείλει και κυρίως για να αποφευχθεί ο συνωστισμός στα καταστήματα» σημειώνει ο πρόεδρος του Σωματείου Κρεοπωλών Θεσσαλονίκης συμπληρώνοντας πως οι τιμές των αμνοεριφίων θα καθοριστούν την επόμενη εβδομάδα.