Skip to main content

Μήνυση του πρώην δημάρχου Κασσάνδρας για τον Ποτίδαια - Κασσανδρεία

Ο Κωνσταντίνος Παπαγιάννης κατέθεσε μήνυση κατά παντός υπευθύνου, που έχει σχέση με την κατασκευή του δρόμου Ν. Ποτίδαιας - Κασσανδρείας.

Μήνυση κατά παντός υπευθύνου, που έχει σχέση με την κατασκευή του δρόμου Ν. Ποτίδαια - Κασσανδρεία και συγκεκριμένα την κατασκευή του κυκλικού κόμβου στη διασταύρωση με τον δρόμο Κασσανδρείας - Καλλιθέας, κατέθεσε ο πρώην δήμαρχος Κασσάνδρας Κωνσταντίνος Παπαγιάννης, στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Χαλκιδικής, ζητώντας την παρέμβασή του και υπογραμμίζοντας ότι ο κόμβος που υλοποιήθηκε απέχει κατά πολύ από αυτόν που προέβλεπε η μελέτη που παρουσιάστηκε πριν 4 χρόνια.

Σύμφωνα με το halkidikifocus.gr, όπως αναφέρει ο κ. Παπαγιάννης στη μηνυτήρια αναφορά του, «από τις μελέτες που είχαν εκπονηθεί περιελάμβανε δύο κυκλικούς ανισόπεδους κόμβους, ένα στη διασταύρωση για ΣΑΝΗ και ένα στη διασταύρωση της νέας οδού, με τον περιφερειακό Κασσανδρείας - Καλλιθέας». Παράλληλα σημειώνει ότι σε ημερίδα που πραγματοποιήθηκε πριν 4 περίπου χρόνια, στην οποία έγινε η παρουσίαση της μελέτης «παρουσιάστηκε και ο κόμβος σύνδεσης, με τον εν εξελίξει τότε δρόμο ως προς την κατασκευή, Ν. Ποτίδαιας - Κασσανδρείας. Ο κόμβος της παρουσίασης, δεν είχε απολύτως καμία σχέση με τη σημερινή κατάσταση».

Επίσης ο πρώην δήμαρχος Κασσάνδρας αναφέρεται στις διαμάχες που υπήρξαν κατά τη διάρκεια των απαλλοτριώσεων: «Σε όλους είναι γνωστό, ότι κατά τη διαδικασία απαλλοτριώσεων ακινήτων στους χώρους κατασκευής των δύο κόμβων, υπήρξε διαμάχη μεταξύ των ιδιοκτητών των ακινήτων και των υπηρεσιών του κράτους, με αποτέλεσμα αντί να βρεθεί μια μέση οικονομική λύση, οι υπηρεσίες του δημοσίου, προτίμησαν την τροποποίηση των αρχικών κόμβων, κατασκευάζοντας τους κόμβους που υπάρχουν σήμερα» και υπογραμμίζει: «Τίθεται επομένως το ερώτημα, κατά πόσο είναι δυνατό μπροστά στο οποιοδήποτε οικονομικό εμπόδιο, να γίνει έκπτωση στην ασφάλεια των πολιτών.

Πώς μπορεί μια μελέτη, η οποία εκπονήθηκε με όλες τις τεχνικές προδιαγραφές των κυκλοφοριακών αναγκών, της κάθε περιοχής, να τροποποιείται με ή χωρίς διαδικασίες, και να κατασκευάζεται ένα έργο μακράν της αρχικής πρόβλεψης.

Τίθεται επίσης το ερώτημα, τι από τα παρακάτω δύο ισχύει.

Ήταν οι αρχικά προβλεφθέντες κόμβοι, πλεονασματικοί, άρα πολυδάπανοι, θα ζημίωνε το δημόσιο, άρα έγινε κακή μελέτη;

Ή μήπως οι κόμβοι που τελικά υλοποιήθηκαν είναι προϊόν οικονομικού εκβιασμού, και πραγματοποιήθηκαν με βάση το οικονομικό συμφέρον και όχι τους κανόνες οδικής ασφαλείας;».

Κατόπιν των παραπάνω, ο κ. Παπαγιάννης σημειώνει: «το πρώτο ζήτημα νομιμότητας που τίθεται, είναι κατά πόσο και για ποιους λόγους παραβιάστηκε η αρχική μελέτη, αν τηρήθηκαν οι κανόνες νομιμότητας για την τροποποίηση αυτή, αν δόθηκαν από τα αρμόδια όργανα οι σχετικές εγκρίσεις, αν τηρήθηκαν οι διεθνείς κανόνες οδικής ασφάλειας.

Το δεύτερο προς διερεύνηση θέμα που τίθεται, είναι αν τελικά δόθηκαν στην κυκλοφορία οι κόμβοι, σύμφωνα με την τελική αναπροσαρμοσμένη μελέτη, δηλαδή ολοκληρωμένοι, με όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας», τονίζοντας ότι δεν υπάρχουν πολλές προειδοποιητικές πινακίδες, δεν υπάρχει παλλόμενος φωτισμός από ικανή απόσταση, με αποτέλεσμα πολλοί οδηγοί να εισέρχονται στον κόμβο και ακόμα να μην έχουν αντιληφθεί την ύπαρξης του.

Έτσι ζητά την παρέμβαση του Εισαγγελέα, «την εις βάθος διερεύνηση του θέματος, για την άμεση αποκατάσταση των όποιων εκκρεμοτήτων σχετικά με την ολοκλήρωση της μελέτης και την πιθανή απόδοση ευθυνών, διότι ήδη στις λίγες ημέρες λειτουργίας έχουν σημειωθεί δυο πανομοιότυπα τροχαία, εκ των οποίων το ένα θανατηφόρο».