Skip to main content

Νοτοπούλου: Το ΙΧ πρέπει να εξαφανιστεί από το κέντρο της Θεσσαλονίκης

Η υποψήφια δήμαρχος θέλει ισχυρό μητροπολιτικό χαρακτήρα. Προτείνει εναλλακτικό μοντέλο καθαριότητας με Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις.

Το σχέδιό της για το Δήμο Θεσσαλονίκης της επόμενης πενταετίας περιέγραψε σε αδρές γραμμές σήμερα η υποψήφια δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κατερίνα Νοτοπούλου, σε συνάντησή της με δημοσιογράφους.

Από την Τετάρτη, με την εναρκτήρια εκδήλωσή της μπροστά από το περίπτερο 13 της ΔΕΘ, αρχίζει την προεκλογική εκστρατεία της, ενώ έχει καταλήξει σε χώρο στο κέντρο της πόλης όπου θα στήσει το στρατηγείο της και όπως τόνισε η ίδια προεκλογικά κέντρα θα λειτουργήσουν σε όλες τις δημοτικές ενότητες.

Η ίδια έκανε λόγο για εναλλακτική παρουσίαση του συνδυασμού της, ώστε να δώσει το φρέσκο στίγμα της παράταξής της για το Δήμο. «Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε μια προοδευτική συμμαχία για τη Θεσσαλονίκη, για να μην υπάρξει η παραμικρή περίπτωση να γυρίσει πίσω στις εποχές της υπεξαίρεσης και του σκοταδισμού. Αντίπαλός μας είναι τα προβλήματα της καθημερινότητας των πολιτών. Ο συνδυασμός μας απαρτίζεται από ανθρώπους που έχουν προσφέρει, με ισχυρή άποψη, από ανθρώπους με τους οποίους έχουμε συνεργαστεί ή αγωνιστεί μαζί», είπε η κ. Νοτοπούλου.

Μητροπολιτική Θεσσαλονίκη

Η υποψήφια δήμαρχος επέμεινε πολύ στη μητροπολιτικότητα του Δήμου Θεσσαλονίκης και στην ανάγκη συνεργασίας με την Περιφέρεια και τους άλλους Δήμους.

«Προσβλέπουμε σε έναν ισχυρό μητροπολιτικό χαρακτήρα για τη Θεσσαλονίκη, με άξονες τη διαχείριση των απορριμμάτων, τη δημοτικοποίηση του νερού, τις αστικές συγκοινωνίες με ενεργό συμμετοχή των Δήμων. Την ανάγκη να δημιουργηθούν πάρκινγκ, αλλά περιφερειακά, σε καμιά περίπτωση στο κέντρο της πόλης, διότι δε θέλουμε να προσελκύσουμε εκεί ΙΧ. Το ΙΧ πρέπει να "εξαφανιστεί" από το κέντρο της πόλης. Δεν θέλουμε να καπελώσουμε κανέναν, αλλά η συνεργασία είναι αναγκαία συνθήκη για να βελτιωθεί η καθημερινότητα σε όλη τη Θεσσαλονίκη. Συνεργασία στο Σέιχ Σου, στο παραλιακό μέτωπο, στην αξιοποίηση των λουτρών Θέρμης ως τουριστικού προορισμού, στη μετατροπή της Θεσσαλονίκης σε οπτικοακουστικό κόμβο», τόνισε η κ. Νοτοπούλου.

Μείζον θέμα της Θεσσαλονίκης για την ίδια είναι η καθαριότητα. Η ίδια το θεωρεί θέμα πολιτικής βούλησης, καθώς όπως είπε οι υπηρεσίες καθαριότητας του Δήμου χρειάζονται περισσότερο προσωπικό και εξοπλισμό, αλλά και μια άλλα κουλτούρα στους πολίτες, που είναι θέμα και Παιδείας, αλλά και κινήτρων. «Μια τέτοια κουλτούρα μπορεί να οδηγήσει σε μείωση των δημοτικών τελών, με την αξιοποίηση των οργανικών απορριμμάτων, σε πρώτη φάση από ξενοδοχεία, φοιτητικές λέσχες, εστιατόρια κτλ. Θέλουμε να δημιουργήσουμε τη Θεσσαλονίκη της κυκλικής οικονομίας, μέσα στο νέο πλαίσιο που ορίζει η εθνική στρατηγική για την ανακύκλωση και την επανάχρηση», επισήμανε, περιγράφοντας μάλιστα και το σύστημα των Βρυξελλών και άλλων πολλών ευρωπαϊκών μεγαλουπόλεων για την αποκομιδή των απορριμμάτων.

Μάλιστα, αντί της ιδιωτικοποίησης μέρους του έργου των υπηρεσιών καθαριότητας, η κ. Νοτοπούλου προτείνει ένα εναλλακτικό μοντέλο, που μπορεί να εφαρμοστεί σε γειτονιές πιλοτικά κι εφόσον είναι αποδοτικό να επεκταθεί. Αυτό το μοντέλο εντάσσει στο παιχνίδι της αποκομιδής Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις, που μπορούν να αναλάβουν ένα μέρος του έργου και μέσω των οποίων μπορούν να δημιουργηθούν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας σε μια πενταετία. «Δε μιλάμε σε καμιά περίπτωση για εργολάβους στην καθαριότητα», είπε χαρακτηριστικά.

Προτεραιότητά της έθεσε επίσης τον πολιτισμό, μέσω της ανάδειξης του πολυπολιτισμικού χαρακτήρα της πόλης: «Δεν διανοούμαι να ξανακρύψουμε την Ιστορία σ' αυτή την πόλη», σημείωσε.

Στα μεγάλα πρότζεκτ ενέταξε αυτό της ανάπτυξης της δυτικής Θεσσαλονίκης, με την ανάπλαση της δυτικής εισόδου, τα μουσεία Ολοκαυτώματος και Σιδηροδρόμου, το πάρκο Μνήμης, ενώ τόνισε πως και στα μεγάλα μητροπολιτικά πάρκα που δημιουργούνται (Παύλου Μελά, Κόδρα κτλ.) η προσέγγιση πρέπει να είναι διαδημοτική.

Για το ΣΒΑΚ της Θεσσαλονίκης είπε ότι πρέπει από σχέδιο να γίνει πράξη, με τη δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων και λεωφορειοδρόμων, με την είσοδο εναλλακτικών μέσων μετακίνησης, ακόμη και με τη συμβολή όλων των φορέων στον τρόπο λειτουργίας της πόλης με τη λειτουργία του μετρό.

Μπουτάρης

Για τον Γιάννη Μπουτάρη η κ. Νοτοπούλου, απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις δήλωσε ότι «έφερε άλλο αέρα στη Θεσσαλονίκη. Τόλμησε να πει και να κάνει πολλά από όσα σκεφτόμαστε όλοι. Η συνεργασία με τον Γιάννη Μπουτάρη είναι δεδομένη. Αν κάπου μπορώ να βρω ότι υστέρησε είναι στο θέμα της καθαριότητας, όπου δεν τα πήγε καθόλου καλά η διοίκησή του. Ένας λόγος που συνέβη είναι και η διοίκηση σε μνημονιακά χρόνια, με τη μεγάλη μείωση των χρηματοδοτήσεων. Τα πήγε εξαιρετικά όμως στην εξωστρέφεια της πόλης. Στο κομμάτι γειτονιά θέλουμε να κάνουμε πολλά στην επόμενη θητεία, με την καθιέρωση δημοψηφισμάτων, με τη συμμετοχική κατάρτιση του προϋπολογισμού του Δήμου. Επίσης μην ξεχνάμε ότι επί Μπουτάρη τα οικονομικά του Δήμου μπήκαν σε τάξη και δημιουργήθηκε ένα πολύτιμο εργαλείο για την επόμενη διοίκηση, η Μητροπολιτική Αναπτυξιακή».

Για την ελεγχόμενη στάθμευση είπε ότι θα επεκταθεί, πλην όμως έπειτα από διαβούλευση, ενώ για τη νέα παραλία επανέλαβε ότι δε θέλει να καλυφθεί από τραπεζοκαθίσματα και πως πρέπει να γίνει αρκετή δουλειά στο θέμα του ηλεκτροφωτισμού.

Όσο για τα ζητήματα ασφάλειας τόνισε ότι «ένας δήμαρχος δεν μπορεί να μιλάει σαν υπουργός Προστασίας του Πολίτη και με όρους φόβου για την κοινωνία. Δεν είναι αυτή η εικόνα της Θεσσαλονίκης. Μια πόλη ασφαλής είναι μια πόλη φωτεινή».