Skip to main content

Το sugar free Ούζο 14 από τη Δράμα και η ιστορία μισού αιώνα

Η Μακεδονική Ποτοποιία, Οινοποιία, Αποσταγματοποιία επιχειρεί ένα restart μετά την κρίση, με νέα προϊόντα και εξωστρεφή προοπτική.

Είναι κομμάτι της γευστικής μνήμης των Δραμινών. Και ως τέτοιο θέλει να το διατηρήσει και στα χρόνια που θα έρθουν η Μακεδονική Ποτοποιία, Οινοποιία, Αποσταγματοποιία, εμπλουτίζοντας μια παράδοση 51 ετών. Το Ούζο 14, η ναυαρχίδα της δραμινής εταιρείας, που επιχειρεί μια επανεκκίνηση μετά τα πέτρινα χρόνια της κρίσης, είναι ευρέως γνωστό στην περιοχή της Δράμας και της Καβάλας. Εδώ και λίγα χρόνια μάλιστα είναι και Sugar Free, αφού μετά από μια μακρά έρευνα των δημιουργών του, διατηρήθηκε στη συνταγή η γλυκύτητά του, χωρίς όμως την παρουσία ζάχαρης, χαρακτηριστικό στο οποίο θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση και προβολή στο επόμενο διάστημα.

Στο restart της αυτό η Μακεδονική Ποτοποιία δρομολογεί τη διεύρυνση της προϊοντικής της γκάμας, όπου πέραν του Ούζου 14, του τσίπουρου «Κλήμα», της ρετσίνας «Βαρελάκι» και των λικέρ «Royal», προστέθηκε μέσα στην περίοδο της καραντίνας και το κρασί «Αμπελο-σοφίες». Μάλιστα, στους μόλις δύο μήνες που κυκλοφορεί το κρασί στην αγορά η ανταπόκριση του κόσμου είναι ιδιαίτερα θετική. Το κρασί, ξηρό αλλά και ημίγλυκο, σε πλαστικό μπουκάλι και ασκό, στέλνει και ένα αισιόδοξο μήνυμα εν μέσω των προσπαθειών της επιχείρησης να επανακάμψει μετά την κρίση. Παράλληλα, η Μακεδονική Ποτοποιία, που έχει ετήσια παραγωγή 500.000 φιαλών και αυτή τη στιγμή εξάγει μόνο στη Γερμανία, ενδιαφέρεται να διευρύνει και την παρουσία της στο εξωτερικό.

«Στόχος μας με την επανεκκίνηση αυτή είναι να μην χαθεί η παράδοση των πατεράδων μας, γιατί έχουμε στα χέρια μας ένα καλό προϊόν» λέει στη Voria.gr ένας εκ των βασικών μετόχων της εταιρείας, ο Βασίλης Αγγελακόπουλος.

Εγκαταστάσεις Μακεδονικής Ποτοποιίας

 

Μισός αιώνας ιστορία

Η Μακεδονική Ποτοποιία, Οινοποιία, Αποσταγματοποιία δημιουργήθηκε το 1969 μέσα στην πόλη της Δράμας ως μια ένωση 20 μικρών, τοπικών ποτοποιών. Μάλιστα, το πρώτο της προϊόν ήταν το Ούζο 13, με το όνομα να δίνεται από τον ποτοποιό-δημιουργό της συνταγής, σε μια προσπάθεια να ξορκίσει τη «γρουσουζιά» που συνοδεύει το νούμερο. Μέχρι το 1973 το Ούζο 13, διόλου γρουσούζικο τελικά, είχε γίνει ήδη γνωστό στην περιοχή και επί χρόνια κέρδιζε έδαφος στην τοπική αγορά. Μάλιστα, η εταιρεία μεγάλωσε και μεταφέρθηκε το ’80 στη Βιομηχανική Περιοχή της Δράμας, σε εγκαταστάσεις 2.000 τ.μ. Λίγο πριν το ’90 όμως έγινε γνωστό πως κάποιος στη Ρόδο είχε κατοχυρώσει προ ετών την ονομασία του, χωρίς να έχει κυκλοφορήσει ποτέ το ούζο, κι έτσι η δραμινή εταιρεία αναγκάστηκε να αλλάξει το όνομα και να συστήσει στην αγορά το Ούζο 14.

Παράλληλα με το ούζο η Μακεδονική Ποτοποιία άρχισε να βγάζει επίσης κονιάκ και λικέρ, ενώ επί χρόνια ήταν η μοναδική που εμπορευόταν στην περιοχή ποτά τρίτων.

Με τον καιρό την πρώτη φουρνιά των ποτοποιών ήρθαν να διαδεχθούν τα παιδιά τους, που πήραν σταδιακά την κατάσταση στα χέρια τους, εμπλουτίζοντας την προϊόντική γκάμα της Μακεδονικής Ποτοποιίας και μετατρέποντας την εταιρεία σε Ανώνυμη από ΕΠΕ. Έτσι μετά το 2004 ήρθαν να προστεθούν στα προϊόντα το τσίπουρο «Κλήμα» και η ρετσίνα «Βαρελάκι», με τη δεύτερη γενιά της Μακεδονικής Ποτοποιίας να πειραματίζεται σε νέες πρακτικές και διαδικασίες. Για κάποιο διάστημα στο προϊόντικό χαρτοφυλάκιο συμπεριλαμβανόταν και το κρασί, που σταμάτησε στη συνέχεια, για να επανέλθει σήμερα ανανεωμένο και με νέα δυναμική.

«Οι παιδικές μου μνήμες περιλαμβάνουν το σκαρφάλωμα στα κιβώτια και το παιχνίδι με τα ξύλινα βαρέλια και τους ανακατευτήρες» λέει ο Βασίλης Αγγελακόπουλος, που είναι στην εταιρεία από το 1996. Οι μέτοχοι παραμένουν σήμερα 20, με τους έξι να έχουν στα χέρια τους το πλειοψηφικό πακέτο της εταιρείας.

Κρασί αμπελο-σοφίες