Σχολιασμός Ιστορίας και Φυσικής, από το Φροντιστήριο «Πολυδύναμο» | xronos.gr
ΓΙΑ ΚΑΛΑ Ή ΑΡΙΣΤΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΜΕΝΟΥΣ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Σχολιασμός Ιστορίας και Φυσικής, από το Φροντιστήριο «Πολυδύναμο»

12/06/19 - 13:11

Οι διαπιστώσεις των καθηγητριών Κατερίνας Οργαντζή και Ζάνας Ιωακειμίδου

Στα μαθήματα της Ιστορίας και της Φυσικής εξετάστηκαν σήμερα το πρωί οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων στις πανελλαδικές εξετάσεις 2019. Στον «Χ» κάνουν έναν πρώτο σχολιασμό της θεματολογίας οι καθηγήτριες του Φροντιστηρίου Μέσης Εκπαίδευσης «Πολυδύναμο» Κατερίνα Οργαντζή (Ιστορία) και Ζάνα Ιωακειμίδου (Φυσική).

Ο σχολιασμός της Ιστορίας

Κλιμακούμενης δυσκολίας και για προετοιμασμένους υποψηφίους ήταν τα θέματα στην Ιστορία, σύμφωνα με την Κ. Οργαντζή. Έως ένα βαθμό τα δύο πρώτα ζητούμενα που αφορούν σε ορισμούς και κλειστού τύπου ασκήσεις, είναι πολύ βατά. Από εκεί και πέρα από τις δύο ερωτήσεις ανάπτυξης, η μία παρουσιάζει δυσκολίες καθώς είναι συνδυαστική, η άλλη είναι βατή. Όσον αφορά στον σχολιασμό των πηγών, η μία δεν παρουσιάζει ιδιαίτερα προβλήματα, ενώ η δεύτερη πηγή έχει πολλά υπο-ερωτήματα. Για την δεύτερη πηγή η καθηγήτρια λέει χαρακτηριστικά: «Οι μαθητές πρέπει να επιστρατεύσουν τις ιστορικές τους γνώσεις και την κριτική – συνδυαστική σκέψη, καθώς συνδυάζονται διαφορετικά κεφάλαια – πρέπει να είναι προσεκτικοί όχι μόνο ως προς το περιεχόμενο αλλά και στην δομή».

Επίσης, οι μαθητές έπρεπε να διαχειριστούν ψύχραιμα τον χρόνο τους ιδίως στις πηγές, που απαιτούσαν και κριτική προσέγγιση των ερωτημάτων. Εν κατακλείδι, τα θέματα ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας, κι αναμένεται να ξεχωρίσουν οι καλύτερα προετοιμασμένοι και οι πιο ψύχραιμοι. «Δεν αρκούσε σε καμία περίπτωση μία επιφανειακή προσέγγιση του μαθήματος, οι υποψήφιοι έπρεπε να έχουν εμβαθύνει στην ύλη», καταλήγει η εκπαιδευτικός, προτείνοντας ότι η προετοιμασία των μαθητών πρέπει να ξεκινάει από την Β’ Λυκείου.

Ο σχολιασμός της Φυσικής

Η άριστη προετοιμασία ήταν κλειδί για την επιτυχία στο μάθημα της Φυσικής, σύμφωνα με την Ζ. Ιωακειμίδου. «Τα θέματα Φυσικής προσανατολισμού ήταν εξαιρετικά απαιτητικά και για άριστα προετοιμασμένους μαθητές», σχολιάζει η εκπαιδευτικός, ενημερώνοντας ότι τα θέματα κάλυπταν ένα πολύ μεγάλο μέρος της ύλης και έδιναν τη δυνατότητα στους μαθητές να ασχοληθούν σχεδόν με όλο το εύρος της ύλης, γνωρίζοντάς το όμως πολύ καλά και σε βάθος.

Μία δεύτερη δυσκολία, πέρα από το επίπεδο των ερωτημάτων, ήταν και η έκταση των απαντήσεων καθαυτή. Συνεπώς, χρονικά, απαιτούταν πολύ καλή οικονομία χρόνου από τους υποψηφίους, προκειμένου να απαντήσουν σε όλες τις ερωτήσεις. Οι μέτρια προετοιμασμένοι υποψήφιοι ήταν κι αυτοί που προβληματίστηκαν περισσότερο όσον αφορά στον όγκο των θεμάτων και στο να φτάσουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα, καθώς υπήρχε και μεγάλο υπολογιστικό μέρος. Όμως, οι πολύ καλά προετοιμασμένοι μαθητές, σύμφωνα με την καθηγήτρια, «θα δώσουν εξαιρετικά γραπτά και πιστεύω ότι θα έχουμε πολύ καλά αποτελέσματα». Τα θέματα ήταν πιο απαιτητικά φέτος σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές.

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr