Στο προσκήνιο πάλι η νέα σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη | xronos.gr
ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΟΣΕ

Στο προσκήνιο πάλι η νέα σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη

18/01/20 - 9:00

Παρά τα μεγαλόπνοα σχέδια, η πραγματικότητα θέλει τη Θράκη να είναι αποκλεισμένη σιδηροδρομικά

Στο προσκήνιο έρχεται και πάλι η σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο. Σύμφωνα με όσα είπε κατά τη διάρκεια της κοπής της πίτας ο πρόεδρος του ΟΣΕ, Κώστας Σπηλιόπουλος, είναι ένα από τα μεγάλα στοιχήματα της νέας δεκαετίας, όπως μεταδίδει το ypodomes.gr.
Το έργο
Η λεγόμενη και «Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία» θα ενώνει όπως ανέφερε ο κος Σπηλιόπουλος, τα λιμάνια Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης και θα διαθέτει εκσυγχρονισμένα χαρακτηριστικά. Προβλέπεται η κατασκευή δύο νέων τμημάτων. Το πρώτο είναι η παραλιακή διαδρομή από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Αμφίπολη και το νέο λιμάνι της Καβάλας στη Νέα Καρβάλη και το δεύτερο από εκεί μέχρι τους Τοξότες Ξάνθης, όπου βρίσκει την υφιστάμενη γραμμή. Σε όλο το μήκος προβλέπεται ηλεκτροκίνηση και οι ταχύτητες θα φτάνουν τα 200χλμ./ώρα. Η νέα γραμμή θα συνεχίζει όμως και μετά την Αλεξανδρούπολη, καταλήγοντας στο βορειότερο σημείο της χώρας, στο Ορμένιο, κοντά στα σύνορα με Βουλγαρία και Τουρκία προκειμένου η γραμμή να αναπτυχθεί κυρίως για εμπορικά δρομολόγια.

Το κόστος των έργων εκτιμάται σε 1,25 δισ. ευρώ και η ενεργοποίησή τους αναμένεται γίνει από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027.

Το ερωτηματικό
Το παραπάνω έργο -εάν ποτέ γίνει και εάν έχει πράγματι τα χαρακτηριστικά που περιγράφονται- θα είναι επωφελές για τον τόπο. Ωστόσο, παράξενα ηχεί τουλάχιστον στον απλό χρήστη του συρμού, πόσο ρεαλιστικό είναι να συζητάμε για τέτοια έργα, ενώ περιοχές όπως η Θράκη, παραμένουν αποκλεισμένες από τα δρομολόγια, τα οποία έχουν ανασταλεί εδώ και μισό χρόνο.

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr