Τριγμοί και στη Ροδόπη για το προς ψήφιση νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας | xronos.gr
ΑΝΤΙΘΕΤΕΣ ΟΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ – ΧΑΡΙΤΟΥ

Τριγμοί και στη Ροδόπη για το προς ψήφιση νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας

23/01/20 - 10:00

Αντιδρούν οι εκπαιδευτικοί με νέο κύκλο κινητοποιήσεων σήμερα Πέμπτη 23/01

Τριγμούς και στη Ροδόπη φέρνει το προς ψήφιση νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, με μήλο της έριδος την «εξίσωση» ιδιωτικών κολλεγίων και δημόσιων πανεπιστημίων, στην οποία η κάθε πλευρά θέτει τον δικό της αστερίσκο.

Ο μεν Ευριπίδης Στυλιανίδης που τοποθετείται στη βουλή επί του νομοσχεδίου και ως εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας βλέπει στο νομοσχέδιο την απάντηση «στην αγωνία των νέων και των γονιών τους για ποιοτικές σπουδές που θα οδηγήσουν σε επαγγέλματα του μέλλοντος» και κατηγορεί την αριστερά για «ιδεοληψία» που δεν αφήνει «τα ελληνικά πανεπιστήμια να πετάξουν». Ο δε Δημήτρης Χαρίτου του ΣΥΡΙΖΑ προειδοποιεί: «τα πρώτα πανεπιστήμια που θα θιγούν είναι τα περιφερειακά», καθώς «θα βγάζετε με το σωρό (ιδιωτικά) πτυχία με επαγγελματικά δικαιώματα».

«Προχειρότητες» του παρελθόντος καταγγέλλει ο Ε. Στυλιανίδης
Πως η Πολιτεία «πρόχειρα και απερίσκεπτα άφησε να αναπτυχθούν σχολές χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα, σπουδές χωρίς αντίκρισμα στην αγορά εργασίας,  που παράγουν ανέργους με πτυχία. Εκπαιδευτικά προγράμματα χωρίς ποιοτική αξιολόγηση και επιστημονικά αντικείμενα χωρίς προοπτική», κατήγγειλε από τα έδρανα της βουλής ο Ευριπίδης Στυλιανίδης, ο οποίος διαμήνυσε: 

«Στόχος μας η εκπαίδευση σε ποιοτικά αξιολογημένα προγράμματα να οδηγήσει επιτυχώς τους νέους μέσα από τα επαγγέλματα του μέλλοντος στην άμεση ένταξη στην αγορά εργασίας και παράλληλα στην κατάκτηση της πραγματικής Παιδείας που εγγυάται όχι μόνο ομαλό βιοτικό επίπεδο αλλά και μια κοινωνία ώριμη και δίκαιη […]. Το Νομοσχέδιο αυτό δεν επιδιώκει μόνο να καταργήσει, αλλά να διορθώσει και κυρίως να συμπληρώσει το θεσμικό πλαίσιο εναρμονίζοντάς το  με το ευρωπαϊκό περιβάλλον». Κατόπιν, ανέδειξε 10 θετικά κατά τον ίδιο χαρακτηριστικά του νομοσχεδίου, όπως η σύνδεση χρηματοδότησης και αξιολόγησης όσον αφορά στα ιδρύματα και η σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας.

Στη δευτερολογία του ο βουλευτής έστρεψε τα πυρά του προς τον ΣΥΡΙΖΑ, λέγοντας μεταξύ πολλών: «Η αντιπολίτευση έθεσε επιχειρήματα γύρω από ένα κατά τη γνώμη μου ξεπερασμένο δίλλημα που φέρει σε σύγκρουση το δημόσιο με τον ιδιωτικό φορέα παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών. Κατά τη γνώμη μου αυτό είναι και ξεπερασμένο και ιδεοληπτικό. Θα έπρεπε να συζητάμε για την ποιότητα και την προσβασιμότητα της εκπαίδευσης». Σύμφωνα με τον βουλευτή –με το παρόν νομοσχέδιο- και δίνεται η ευκαιρία στην ιδιωτική πρωτοβουλία να αναπτυχθεί και στηρίζονται τα δημόσια πανεπιστήμια και υπάρχουν προβλέψεις για την προσβασιμότητα των φτωχότερων στην παιδεία.

Για «κατάρρευση» του ΔΠΘ προειδοποιεί ο Δ. Χαρίτου
Για «κουτσουρεμένη χρηματοδότηση» των δημοσίων πανεπιστημίων έκανε λόγο από τη βουλή ο Δημήτρης Χαρίτου, ο οποίος βλέπει αρνητικά την σχέση αξιολόγησης-χρηματοδότησης για το 20% των κονδυλίων, γιατί αυτή θα γίνεται «με εντελώς ασαφή και γενικά κριτήρια».

Ο βουλευτής κατηγόρησε ευθέως την κυβέρνηση ότι με κάθε ευκαιρία ροκανίζει το Σύνταγμα και συγκεκριμένα τις διατάξεις που προστατεύουν τη δημόσια παιδεία και το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, και υπογράμμισε: «άλλα έχετε στο μυαλό σας όχι την αναβάθμιση της ανώτατης εκπαίδευσης, αλλά να φέρετε από το παράθυρο, αυτό που δεν μπορέσατε να περάσετε από την πόρτα, δηλαδή με την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος για τα δημόσια πανεπιστήμια» και χτύπησε καμπανάκι κινδύνου ότι «με τέτοιες ρυθμίσεις, τα πρώτα που θα πληγούν θα είναι τα περιφερειακά πανεπιστήμια», καθώς «θα βγάζετε με το σωρό πτυχία με επαγγελματικά δικαιώματα».

Ως πρώτα «θύματα» της υπό συζήτηση νομοσχεδίου, θεωρεί ο κος Χαρίτου, τα περιφερειακά πανεπιστήμια, ιδίως το ΔΠΘ το οποίο «λόγω και της γεωγραφικής του θέσης θα βρεθεί σε πλήρη αδυναμία να ανταποκριθεί σ’ αυτά, με αποτέλεσμα να βρεθεί με περικομμένη χρηματοδότηση». Μάλιστα, ο βουλευτής προειδοποίησε για «κατάρρευση» του ΔΠΘ και ζήτησε από την κυβέρνηση να προχωρήσει στην ίδρυση 6 νέων τμημάτων στη Θράκη τα οποία κατήργησε «εν μία νυκτί».

«Απόσυρση» της αναγνώρισης πτυχίων κολεγίων, ζητά η ΕΛΜΕ Ροδόπης
Στο νομοσχέδιο και συγκεκριμένα στο άρθρο 50 αυτού, αντιδρά η ΕΛΜΕ Ροδόπης, με τον πρόεδρό της Μιχάλη Βασιλειάδη να διατείνεται πως «είναι μια εξέλιξη που επηρεάζει με καθοριστικό και απόλυτα αρνητικό τρόπο το “σήμερα” και το “αύριο” της δημόσιας εκπαίδευσης. Υποβαθμίζει το επιστημονικό και παιδαγωγικό πεδίο των πτυχιούχων στην εκπαιδευτική κοινότητα».

Σύμφωνα με την ΕΛΜΕ, με το συγκεκριμένο άρθρο προβλέπεται να γίνονται δεκτά από τον ΑΣΕΠ τα πτυχία των κολεγίων ακόμα και αν δεν έχουν εξασφαλίσει την  ακαδημαϊκή αναγνώρισή τους μέσω του ΔΟΑΤΑΠ (Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης). «Με– fast track- διαδικασίες θα είναι δυνατή πλέον η απόλυτη ισοτίμηση των πτυχίων των κολεγίων (μέσω αναγνώρισης επαγγελματικών δικαιωμάτων) με τα πτυχία των Ελληνικών ΑΕΙ. 

Και στη συνέχεια μέσω αυτής της αναγνώρισης θα γίνεται δυνατή η συμμετοχή των αποφοίτων  των κολεγίων σε προκηρύξεις του δημοσίου και του ΑΣΕΠ», προειδοποιεί η ΕΛΜΕ Ροδόπης, η οποία ζητάει «την άμεση απόσυρση της διάταξης αναγνώρισης των πτυχίων των κολεγίων».

Νέες κινητοποιήσεις «ενάντια στην απαξίωση των πτυχίων των ΑΕΙ»
Στην κατεύθυνση συνέχισης και κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων ενάντια στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης για «εφαρμογή του προσοντολογίου, εξίσωση των πτυχίων κολεγίων με αυτά των ΑΕΙ, απολύσεις αναπληρωτών και τιμωρητικές διατάξεις», νέες αποφάσεις πήρε ο σύλλογος εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Π.Ε. Ροδόπης «οι Τρεις Ιεράρχες».

Σύμφωνα με τον σύλλογο «η Πέμπτη 23/1/2020 είναι ημέρα απεργίας (εάν η ΔΟΕ κηρύξει μόνο 3ώρη στάση εργασίας αντί για απεργία ο σύλλογός μας προκηρύσσει προκαταβολικά επιπλέον τρίωρη στάση καλύπτοντας έτσι πλήρως το εργασιακό ωράριο όλων των εκπαιδευτικών)». 

Οι εκπαιδευτικοί του συλλόγου αναμένεται να αποκλείσουν συμβολικό της διεύθυνσης εκπαίδευσης και ώρα 11:30 το πρωί. Οι «Τρεις Ιεράρχες» επίσης καλούν «την ΕΛΜΕ Ροδόπης και κάθε άλλο σύλλογο της εκπαίδευσης σε συμμετοχή και ανάλογες αποφάσεις – δράσεις».

Αντίδραση από Σχολή του ΔΠΘ
Την αντίδρασή της, με σχετικό ψήφισμα, στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο, έκανε γνωστή χθες η Σχολή Κλασικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Η Σχολή καλεί το υπουργείο Παιδείας να αποσύρει την επίμαχη διάταξης με την οποία «εξισώνονται» τα πτυχία κολλεγίων και δημοσίων πανεπιστημίων.

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr