Οι ποδηλάτες της Κομοτηνής και ο άγνωστος ΚΟΚ | xronos.gr
ΠΟΛΛΟΙ ΟΙ ΠΑΡΑΒΑΤΕΣ ΛΙΓΟΙ ΟΙ ΝΟΜΙΜΑ ΚΙΝΟΥΜΕΝΟΙ

Οι ποδηλάτες της Κομοτηνής και ο άγνωστος ΚΟΚ

20/07/19 - 10:00

Στη μέση δρόμων ή πεζοδρομίων ενώ δίπλα υπάρχει ποδηλατόδρομος, τι ορίζει ο ανανεωμένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας για παραβάσεις ποδηλατών

Εξαίρεση είναι η ορθή κυκλοφοριακά κίνηση των ποδηλάτων στην πόλη της Κομοτηνής, όπως άλλωστε και στις περισσότερες πόλεις της Ελλάδας. Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, που έχει τεθεί όμως από πέρσι σε εφαρμογή θεωρητικά διευκολύνει τους νόμιμα κινούμενους ποδηλάτες και φέρνει προ των ευθυνών τους …τους ανεύθυνους ποδηλάτες.

Ο ΚΟΚ «μιλάει» για το ποδήλατο
Ο ΚΟΚ «μιλάει» για πρώτη φορά τόσο καθαρά για ποδήλατο. Δεν το αντιμετωπίζει όπως ο παλιότερος ΚΟΚ που έγραφε «όλα τα οχήματα κινούνται στο δρόμο άρα κινείται και το ποδήλατο» αλλά δίνει στους οδηγούς υπόσταση, δικαιώματα και υποχρεώσεις.

Αντιμετωπίζει το ποδήλατο ως μέσο μετακίνησης και ουσιαστικά θέτει το πλαίσιο στο οποίο μπορεί πλέον να βασιστεί η πολιτεία και να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις. Το αν θα το κάνει τελικά μένει να το δούμε, αλλά τουλάχιστον τέθηκε για πρώτη φορά ένα σαφές πλαίσιο.

Παραβάσεις και πρόστιμα
Το ποδήλατο είναι ένα μέσο μετακίνησης και οι οδηγοί του πρέπει – εκτός από τα μέσα προστασίας του εαυτού τους, πχ κράνος που σχεδόν κανείς δεν φορά – να πειθαρχούν και με τους κανόνες συμβίωσης με τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου.

Μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα συχνών παραβιάσεων αλλά και των προστίμων που κανονικά έπρεπε να επιβάλλονται, μάς δείχνουν ακριβώς το τι δεν πρέπει να κάνουν οι ποδηλάτες. Για παράδειγμα, εάν παραβιάζουν κόκκινο σηματοδότη πρέπει να τους επιβάλλεται κλήση 700 ευρώ. Επίσης: Ανάποδη κίνηση σε ποδηλατόδρομο ή σε οδό μονής κατεύθυνσης – 200 ευρώ. Κίνηση εκτός ποδηλατολωρίδας, όταν αυτή υπάρχει – 80 ευρώ. Κίνηση υπό την επήρεια αλκοόλ από 200 έως 2.000 ευρώ ανάλογα με την συγκέντρωση οινοπνεύματος στο αίμα. Κίνηση τη νύχτα με το ποδήλατο χωρίς την χρήση φώτων – 40 ευρώ. Χρήση κινητού κατά την οδήγηση – 150 ευρώ.

Ο νέος ΚΟΚ επίσης έχει ρυθμίσεις για μία σειρά ζητημάτων, που δεν ξέρουμε κατά πόσο, πότε και εάν θα εφαρμοστούν, όπως: Θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων, δρόμοι για ποδήλατα, χρήση δρόμων για ταξί – λεωφορεία σε μεγαλουπόλεις, επιφάνεια αναμονής ποδηλάτων, φωτεινή σηματοδότηση για ποδηλάτες, τοποθέτηση νέων πινακίδων.

Η κατάσταση στην Κομοτηνή
Ποδήλατα στη μέση του δρόμου ή στη μέση του πεζοδρομίου ενώ δίπλα υπάρχει πλατύς ποδηλατόδρομος, ποδηλάτες που κινούνται ανάποδα στον ποδηλατόδρομο (πχ στην Ορφέως ή στην Δημοκρίτου όπου έχουν χαραχθεί ποδηλατόδρομοι και από τις δύο πλευρές του δρόμου ή στη Ν. Ζωίδη που είναι διπλής κατεύθυνσης), είναι παραδείγματα μέσα στην πόλη της Κομοτηνής. 

Επίσης, ελάχιστοι είναι οι ποδηλάτες που πειθαρχούν στην σήμανση STOP που υπάρχει γι’ αυτούς. Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε γίνει μάρτυρες συμπεριφορών, όπου όχι μόνο ποδηλάτες δεν σταματούν στα STOP, αλλά έρχονται και σε λεκτική διαμάχη με τους οδηγούς οι οποίοι σταματώντας ουσιαστικά «επιδιορθώνουν» το οδηγικό λάθος των ποδηλατών και χάρη σε αυτούς δεν προκαλείται ατύχημα. Ασφαλώς, και οι οδηγοί αυτοκινήτων δεν είναι άμοιροι ευθυνών, καθώς δεν σέβονται τους χρήστες του οδικού δικτύου που κινούνται με ποδήλατα, με αποτέλεσμα ακόμη και θανάσιμα ατυχήματα.

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr