Τι έδειξαν οι βαθμολογίες στο νομό Ροδόπης | xronos.gr
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΑΝ ΟΙ ΒΑΘΜΟΙ ΓΙΑ 890 ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

Τι έδειξαν οι βαθμολογίες στο νομό Ροδόπης

29/06/19 - 10:00
3423453256-16.jpg

Το μεγαλύτερο  εύρος των μαθητών βρίσκεται μεταξύ 15.500 μέχρι 18.000 μόρια

Το μήνυμα της δεύτερης ευκαιρίας δίνει με το χαμόγελό της Ευαγγελία Πεζερτζόγλου. Την συναντάμε στο 1ο Λύκειο Κομοτηνής να κοιτάζει τις βαθμολογία, να γελάει, να μιλάει στο τηλέφωνο με τους δικούς της ανθρώπους και να τους ανακοινώνει τα ευχάριστα. Η νεαρή μαθήτρια έδινε για δεύτερη φορά πανελλαδικές εξετάσεις και αυτήν την φορά τα κατάφερε. Με την βαθμολογία της εξασφαλίζει μία θέση στην σχολή Λογοθεραπείας στα Ιωάννινα. Μπορεί την πρώτη χρονιά να μην συγκέντρωσε τα απαιτούμενα μόρια για την εισαγωγής της στην σχολή επιλογής της. Όμως δεν το έβαλε κάτω, προσπάθησε ξανά, διάβασε περισσότερο και πλέον περισσότερο συνειδητοποιημένη μπορεί να σχεδιάζει τη φοιτητική της ζωή. 

Η νεαρή Ευαγγελία είναι ανάμεσα στους 890 μαθητές και μαθήτριες του νομού Ροδόπης που είδαν χθες αναρτημένες στα σχολεία και στο διαδίκτυο την βαθμολογία και πλέον έχουν μία ασφαλή εικόνα για το αν εισάγονται στην σχολή επιλογή τους ή όχι. Συγκεκριμένα από το νομό Ροδόπης στις πανελλαδικές εξετάσεις συμμετείχαν 730 μαθητές των Γενικών Λυκείων, 150 μαθητές από τα Επαγγελματικά Λύκεια, ενώ 10 υποψήφιοι εξετάστηκαν στο ειδικό εξεταστικό κέντρο. 

Τα αποτελέσματα στο νομό Ροδόπης
Μεγάλες δυσκολίες σε Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία και Βιολογία φαίνεται ότι αντιμετώπισαν οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων, με τα στατιστικά του υπουργείου Παιδείας να δείχνουν υψηλά ποσοστά μαθητών να γράφουν κάτω από τη βάση φέτος.

Μεταφέροντας την εικόνα από το νομό Ροδόπης η Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαίρη Κοσμίδου έκανε γνωστό ότι «σε όλα τα Λύκεια του νομού  έχουμε μαθητές που έχουν υψηλές βαθμολογίες και στην θετική και θεωρητική κατεύθυνση. Βέβαια το μεγαλύτερο  εύρος των μαθητών βρίσκεται μεταξύ 15.500 μέχρι 17.500 -18.000 μόρια γεγονός που αποδεικνύει ότι αρκετοί δυσκολεύτηκαν και έμειναν σε αυτό το εύρος των μορίων». Ειδικά μιλώντας για το 2ο Λύκειο Κομοτηνής η ενημέρωση που είχε ήταν ότι φέτος οι υποψήφιοι πήγαν καλύτερα σε σχέση με την περσινή χρονιά. Η κα Κοσμίδου δεν παραλείπει να αναφερθεί και σε εκείνους που με βάση την βαθμολογία τους δεν  επιτυγχάνουν την εισαγωγής τους στην ανώτατη εκπαίδευση, για να πει «οι πανελλαδικές εξετάσεις δεν είναι η τελική δοκιμασία και δεν έχουν τελειώσει τα πάντα σήμερα». Επίσης συνέστησε στους μαθητές να μην κρίνουν βάσει των περσινών βάσεων, αφού αυτές διαμορφώθηκαν βάσει των περσινών θεμάτων και αποτελεσμάτων.  

Κάλεσε τους μαθητές και τις μαθήτριες να καταρτίσουν το μηχανογραφικό τους δελτίο πάνω σε δύο άξονες «αυτό το οποίο θέλω να έχω ως αποτέλεσμα και αυτό το οποίο μπορώ να έχω. Ξεκινώ από την πρώτη μου επιθυμία, βάζω τις σχολές που ανήκουν σε αυτήν την επιθυμία με βάσει τις πόλεις που θα ήθελα και μετά πάω στη δεύτερη και τρίτη επιθυμία». 

Η γενική εικόνα 
Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων λίγο μετά από τις 12:00, όταν και άνοιξε η ηλεκτρονική πλατφόρμα του http://results.it.minedu.gov.gr, το υπουργείο Παιδείας δημοσιοποίησε τα στατιστικά για τη φετινή διαδικασία.

Μεγάλη διασπορά στις βαθμολογίες άνω του δέκα και μεγάλη συγκέντρωση βαθμολογιών κάτω από τη βάση, είναι η γενική εικόνα που παρουσιάζουν οι βαθμολογίες των υποψηφίων, όπως αποκαλύπτουν τα στοιχεία. 

Ιδιαίτερα στα μαθήματα Βιολογία Γενικής Παιδείας και Μαθηματικά Προσανατολισμού, το ποσοστό των γραπτών κάτω της βάσης ήταν εξαιρετικά μεγάλο: 64,99% για τη Βιολογία και 61,03% για τα Μαθηματικά.

Αναλυτικότερα, όσον αφορά την Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, το μεγαλύτερο ποσοστό βαθμολογιών κάτω από τη βάση κατέχει το μάθημα της Ιστορίας.

Το 47,20% των υποψηφίων έγραψαν κάτω από 10, ενώ μόλις το 9,04% συγκέντρωσε βαθμολογία από 18 έως 20.

Επίσης, στα Αρχαία, το μεγαλύτερο ποσοστό καταγράφεται στις βαθμολογίες 5-10 (το 26,24% των υποψηφίων), ενώ υψηλή βαθμολογία (18-20) συγκέντρωσε το 2,84% των υποψηφίων.

Για το μάθημα των Λατινικών, μπορεί κανείς να πει ότι οι βαθμολογίες ήταν των… άκρων, αφού το 30,29% των υποψηφίων έγραψε κάτω από τη βάση, ενώ το 24, 23% αρίστευσε (18-20).

Στην Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, στα Μαθηματικά και τη Χημεία, τα ποσοστά βαθμολογιών πάνω και κάτω από τη βάση είναι μοιρασμένα: 46,59% κάτω από τη βάση και 53,41% πάνω από τη βάση στα Μαθηματικά και 42,12% κάτω από τη βάση, 57,88% πάνω από τη βάση στη Χημεία.

Αναλυτικότερα, στο μάθημα της Χημείας, το 4,37% των υποψηφίων αρίστευσε (18-20), ενώ το 31, 04% έγραψε από 0 έως 5. Στα Μαθηματικά, 0-5 έγραψε το 28,4% των υποψηφίων, ενώ 18-19 έγραψε το 4,35% και 19-20 το 5,39%.

Στη Φυσική, τη μεγαλύτερη συγκέντρωση είχαν οι βαθμολογίες 5-10 (24,75%), ενώ 18-19 έγραψε το 6,44% και 19-20 το 6,29%.

Στη Βιολογία, το 31,43% έγραψε κάτω από τη βάση, ενώ το 16,68% αρίστευσε (19-20) και το 11,46% των υποψηφίων έλαβε βαθμολογία 18-19. Όσον αφορά στην Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, τα ποσοστά βαθμολογιών κάτω από τη βάση ήταν αρκετά υψηλά στα Μαθηματικά (73,96%) και στη Βιολογία Γενικής Παιδείας (71,92%).

Ειδικότερα, στα Μαθηματικά, το 49,67% των υποψηφίων έγραψε 0-5, ενώ αρίστευσε (18-19) το 1,58%. Στο μάθημα Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, το 22,93% έγραψε από 0 έως 5 και το 11, 87% από 19 έως και 20.

Τέλος, στο μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας, το 22,25% έγραψε από 0 έως 5, ενώ βαθμολογίες 18-19 έλαβε το 7% και 19-20 το 5,22% των υποψηφίων.

Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι για να γίνουν ασφαλείς προβλέψεις σχετικά με το πώς θα κινηθούν οι βάσεις, πρέπει να γίνουν και συγκρίσεις με τα στοιχεία των περσινών βαθμολογιών.

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr