Ο κρόκος Κοζάνης γίνεται χρυσό ελιξίριο νεότητας και φέρνει υπεραξία

Νέα εναλλακτικά εμπορικά κανάλια

Στη Κομισιόν το θέμα της στήριξης των κροκοπαραγωγών της Κοζάνης

Μια εναλλακτική εμπορική δίοδο, υψηλής προστιθέμενης αξίας, αυτήν της κοσμετολογίας, επιχειρεί να αξιοποιήσει αυτή την περίοδο ο κρόκος Κοζάνης. Το αρχαιότερο καρύκευμα, η αξία του οποίου ξεπέρασε εκείνη του χρυσού, μετατρέπεται για πρώτη φορά σε ένα καλλυντικό προϊόν και παίρνει τον δρόμο για τις αγορές ομορφιάς του κόσμου διά χειρός της Κορρές.

Ένα διπλό στοίχημα βάζει αυτή την περίοδο ο κρόκος της Κοζάνης. Ανοίγει δύο νέα, πολλά υποσχόμενα, κανάλια, με στόχο τη μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία για το προϊόν και τους παραγωγούς.

Ο «Χρυσός Κρόκος», το πρώτο καλλυντικό με βασικό συστατικό το χρυσάφι της κοζανίτικης γης, αναμένεται να διευρύνει την αναγνωρισιμότητα του επώνυμου ελληνικού κρόκου, δημιουργώντας ένα νέο παράθυρο ευκαιρίας.

«Προφανώς, το προϊόν ανοίγει νέους εμπορικούς δρόμους για τον κρόκο της Κοζάνης. Μόνο η διεθνοποίηση του brand του επώνυμου κρόκου της Κοζάνης, μέσω της εξωστρέφειας της αλυσίδας Κορρές, θα ενισχύσει σημαντικά την αναγνωρισιμότητά του, προς όφελος του ίδιου του προϊόντος και των παραγωγών του», μετέφερε στην «ΥΧ» ο πρόεδρος του Συνεταιρισμού των Κροκοπαραγωγών της Κοζάνης, Νίκος Πατσιούρας.

Ο κρόκος της Κοζάνης γίνεται χρυσό ελιξίριο νεότητας και φέρνει υπεραξία

Για πρώτη φορά, το σπάνιο εκχύλισμα της κοζανίτικης γης ενσωματώνεται σε προϊόν κοσμετολογίας

Την ίδια στιγμή, το εθνικό μας προϊόν βρίσκεται πολύ κοντά στην είσοδο σε μια αγορά-«άπιαστο όνειρο ετών», αυτήν της Κίνας. Από το νέο έτος, ο συσκευασμένος, σε ειδική για την αγορά της Κίνας συσκευασία… πολλών καρατίων, κρόκος της Κοζάνης θα κάνει το ντεμπούτο του στα ράφια του λιανεμπορίου της πολυπληθέστερης αγοράς του πλανήτη.

Ελιξίριο

Στο μεταξύ, στα ελληνικά ράφια, αυτή την περίοδο τοποθετείται ο «Χρυσός Κρόκος», ένα ελιξίριο νεότητας, προϊόν συνεργασίας της Κορρές με τον Συνεταιρισμό Κροκοπαραγωγών Κοζάνης, το οποίο ενσωματώνει –για πρώτη φορά– τον κρόκο Κοζάνης και όλα τα σπάνια αντιοξειδωτικά του χαρακτηριστικά στην καθημερινή περιποίηση. Σύμφωνα με την Κορρές, τα πολύτιμα κόκκινα στίγματα, που διαλέγονται προσεκτικά ένα προς ένα, επεξεργάζονται στη μονάδα εκχύλισης της εταιρείας. Μάλιστα, το φρέσκο βιολογικό εκχύλισμα μετατρέπεται σε καλλυντική κρέμα εντός 24 ωρών από την παραγωγή του, ώστε να διατηρεί τη μέγιστη δυνατή αντιοξειδωτική απόδοση.

Εξωστρέφεια

Σε μια χρονική συγκυρία κατά την οποία τα premium αγροτικά προϊόντα καλούνται –πιο επιτακτικά από ποτέ– να λειτουργήσουν ως πρεσβευτές του ελληνικού brand name στις διεθνείς αγορές, ο κρόκος ετοιμάζεται να αναλάβει ρόλο «εθνικού πρεσβευτή» σε μια πολλά υποσχόμενη αγορά του πλανήτη, την Κίνα. Πρακτικά, πρόκειται για την υλοποίηση της συμφωνίας, που είχε συνάψει πέρσι ο Συνεταιρισμός με μεγάλη εμπορική κινεζική εταιρεία, για την αποστολή τυποποιημένου ελληνικού κρόκου, αρχικά της τάξης των 250 κιλών ετησίως, για την εκεί λιανεμπορική αγορά.

Το μωβ βελούδο στην Κίνα

Από τις αρχές του επόμενου έτους, ο κρόκος της Κοζάνης με εξαιρετικό packaging, ειδικό για την αγορά της Κίνας, θα αποκτήσει δικό του κατάστημα-έκθεση σε κεντρικό ουρανοξύστη μεγάλης πόλης, φιλοδοξώντας να προσελκύσει το ενδιαφέρον της ανερχόμενης κινεζικής γαστρονομίας.

«Η αγορά της Κίνας δεν είναι εύκολη. Αφενός κυριαρχείται από το χύμα –κυρίως ιρανικό– σαφράν αφετέρου είναι ιδιαίτερα απαιτητική σε ποσότητες, ενώ ο κρόκος είναι γνωστός στον Κινέζο καταναλωτή κυρίως ως φαρμακευτικό είδος», εξηγεί ο κ. Πατσιούρας, θέλοντας να κρατήσει ένα «μικρό καλάθι» για την τύχη του –πολλά υποσχόμενου, κατά τα άλλα– εγχειρήματος.