Τσίπρας από τα Χανιά: «Κρούω τον κώδωνα του κινδύνου – Γιατί μας λέει τώρα η κυρία Μπακογιάννη ότι δεν γίνεται ΒΟΑΚ χωρίς διόδια;»

τσίπρας-από-τα-χανιά-κρούω-τον-κώδωνα-941042

«Το κώδωνα του κινδύνου» για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, έκρουσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Αλέξης Τσίπρας, κατά την περιοδεία του στα Χανιά.

Ερωτηθείς στην ανοιχτή εκδήλωση-συζήτηση, στο Καψόδασος Σφακίων για τον ΒΟΑΚ, ο πρώην πρωθυπουργός εξέφρασε την άποψη ότι πίσω από τη δήλωση της νέας κυβέρνησης περί «σκίτσων», αναφορικά με το σχεδιασμό της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και από τη δήλωση της Βουλευτού Χανίων, Ντόρας Μπακογιάννη ότι «δεν γίνεται ΒΟΑΚ χωρίς διόδια», κάτι άλλο κρύβεται…

«Είναι πράγματι μία μεγάλη, αν θέλετε υποτίμηση της Κρήτης, αυτό που συμβαίνει… Ένα νησί που έχει έναν πολύ σημαντικό ρόλο στο παραγόμενο ακαθάριστο προϊόν της χώρας, που έχει τόσο πολύ τουρισμό, που είναι η ναυαρχίδα του τουρισμού, ένα νησί με τόσες δυνατότητες να στερείται ενός οδικού άξονα. Σε όλη την υπόλοιπη Ελλάδα αυτό το καταφέραμε να τοπ έχουμε στοιχειωδώς  και είναι μεγάλο μειονέκτημα, κάτι που αν θέλετε  σας αδικεί. Αδικεί έναν τόπο ευλογημένο, παραγωγικό και δημιουργικό.

Είναι κρίμα να χάνεται, σχεδόν κάθε μέρα έχουμε δυστυχήματα, να υπάρχει αυτός ο φόρος   αίματος, από νέους ανθρώπους που χάνουν τη ζωή τους. Είμαστε και εδώ στην Κρήτη πιο… ζωηροί, η οδική συμπεριφορά πρέπει να μας απασχολήσεις όλους, αλλά και ο δρόμος που εξυπηρετεί και τους ντόπιους και τους τουρίστες, κάθε καλοκαίρι, δεν είναι αντάξιος της εποχής μας

Σαράντα πέντε χρόνια αυτό δεν έχει προχωρήσει. Εμείς κάναμε μια προσπάθεια, στις δύσκολες αυτές συνθήκες, να το δρομολογήσουμε. Και το χωρίσαμε σε 3 τμήματα: Από το Καστέλι Χανίων ως τη Χερσόνησο, από τη Χερσόνησο στην Νεάπολη και από τη Νεάπολη έως τον Άγιο Νικόλαο.

Και φροντίσαμε να προχωρήσουμε με 3 διαφορετικές μεθόδους. Το α’ τμήμα με παραχώρηση, με παραχωρησιούχο εργολάβο, το β’ με σύμπραξη δημόσιου-ιδιωτικού και το γ’ ως δημόσιο έργο. Εξασφαλίζοντας τα απαραίτητα κονδύλια από προγράμματα ευρωπαϊκά και από δημόσιους χώρους και προχωρήσαμε στις διαδικασίες μέχρι να φτάσουμε και φτάσαμε στο σημείο να υλοποιήσουμε για τα δύο πρώτα τμήματα τις προκαταρκτικές διαγωνιστικές διαδικασίες.

Οι εργολάβοι καταθέσανε τις προτάσεις τους και ο σχεδιασμός μας ήταν εντός του 2019 να προχωρήσει η δημοπράτηση των 2 πρώτων τμημάτων. Ήρθαμε λοιπόν να υλοποιήσουμε ένα έργο πνοής και καθυστερημένο εδώ και δεκαετίες, με τον πιο πιο πρόσφορο τρόπο, τον πιο βέλτιστο τρόπο, ώστε να γίνει το ταχύτερο δυνατό, να γίνει οικονομικότερα και να γίνει ένας αυτοκινητόδρομος ευρωπαϊκών προδιαγραφών δήλωσε ο πρόεδρος της αξιωματικής αντιπολίτευσης που εξέφρασε στη συνέχεια τους φόβους του για την πορεία του έργου από τη νέα κυβέρνηση.

«Και έρχεται, ο νέος Υπουργός και «ο σχεδιασμός αυτός ειναι ένα σκίτσο». Εγώ δεν θέλω να κρίνω προθέσεις, αλλά πολύ φοβάμαι πως κάτι κρύβεται πίσω από αυτή τη δήλωση…. Διότι αντίστοιχη συμπεριφορά βλέπουμε και σε άλλα μεγάλα έργα που είχαμε δρομολογήσει. Εμείς έχουμε στην δική μας παρακαταθήκη αποτελεσματικότητα και όσον αφορά στην οικονομική διαχείριση  και στην υλοποίηση των έργων.

Και έρχεται σε ότι αφορά έργα δρομολογημένα και τα «τραβάει πίσω» η νέα κυβέρνηση. Γιατί; Κάποιοι εδώ που είναι εργολάβοι μπορεί να «ψυλλιάζονται» (γέλια από τον κόσμο).  Και τα ίδια βλέπουμε να συμβαίνει εδώ στην Κρήτη. «Σκίτσο» λέει ο σχεδιασμός που θα υλοποιούνταν στους σχεδιασμούς το επόμενο διάστημα.

Εγώ κρούω τον κώδωνα κινδύνου. Και ακούω και την συντοπίτισσά σας, την Κα Μπακογιάννη να κάνει μία δήλωση μετεκλογικά και να λέει » δεν γίνεται ο ΒΟΑΚ χωρίς διόδια». Καλά και γιατί δεν μας το είπατε προεκλογικά; Διότι εμείς είχαμε σχεδιάσει ο δρόμος αυτός ταχείας κυκλοφορίας και ευρωπαϊκών προδιαγραφών να γίνει και με χαμηλό κόστος και πιο γρήγορα και κυρίως χωρίς διόδια για τους πολίτες της Κρήτης. Είχαμε δεσμευτεί για αυτό.. Για αυτό κρούω λοιπόν τον κώδωνα του κινδύνου…»

zarpanews.gr

3 thoughts on “Τσίπρας από τα Χανιά: «Κρούω τον κώδωνα του κινδύνου – Γιατί μας λέει τώρα η κυρία Μπακογιάννη ότι δεν γίνεται ΒΟΑΚ χωρίς διόδια;»

  1. Αλεξη μεσα στις μισοαληθειες που πετας, πεταξες και μια κρυμμενη αληθεια που δεν βλεπω εδω να την εχεις εξηγησει… Τι εννοεις » χωρίς διόδια για τους πολίτες της Κρήτης.»;;; Αρα θα φτιαχνατε/φτιαξετε κι εσεις διοδια, αλλα οι κρητικοι και οι μονιμοι κατοικοι θα δειχνουν καποιου ειδους ταυτοτητα και θα περνανε τζαμπα; Δηλαδη θα λειτουργουν διοδια με προσωπικο, ρευμα κτλ μονο για μερικες χιλλιαδες τουριστες που ξεπερνανε τα ορια των νομων που κανουν τις διακοπες τους; και τα λεωφορεια; αυτοι που θα εχουν την καρτα του μονιμου κατοικου θα πληρωνουν λιγοτερο εισητηριο; Δεν μας τα λες καλα… ουτε εσυ ουτε το Ντορακι… τουλαχιστον εξηγηθειτε στον κοσμακη να ξερει που βρισκεται. Αν ειναι να ειναι χαρτι ο δρομος, με σωστε κλισεις, 2 3 λωριδες με διαζωμα στη μεση καθολο το μηκος και φως ΠΑΝΤΟΥ, και τελειες διαγραμμισεις οπως στην αττικη οδο, χαλαλι τα διοδια.

    1. Είτε με αυτούς είτε με τους προηγουμενους εμείς θα την πληρώσουμε την νύφη.
      Ο εργολάβος θα πάρει δάνεια από τις τράπεζες που εμείς ανακεφαλαιωνουμε, ο εργολάβος θα βάλει διόδια να αποζημιώνει το δάνειο (και τους κολλητούς του). Άρα και κερατάδες και δαρμένοι (μην γράψω τίποτα άλλο και το κόψει ο Ζαρπα)
      Ο Αλέξης άραγε γιατί δεν έκανε το ΒΟΑΚ 5 χρόνια στην εξουσία αλλά τώρα θα τον κάνει χωρίς όταν και αν ξαναβγεί?

  2. Πήγαινε πες το σε όσους περνάνε καθημερινά τα νοητά σύνορα των νομών για να δουλέψουν στα ξενοδοχεία ή σε όσους μεταφέρουν γάλα και τυροκομικά ή σε όσους πάνε για επαγγελματικούς λόγους πάνω κάτω κάθε μέρα ή σε όσους φορτώνουν τα καράβια. Η Κρήτη φέρει ιδιομορφίες όσον αφορά την οικονομία και την κοινωνική της στρωμάτωση. Δε γίνεται να βάλεις διόδια απλά για να έχεις ένα αξιοπρεπές οδικό δίκτυο. Θα ερημώσει όλη η επαρχιακή Κρήτη αφού κανείς δε θα πληρώνει για να πάει από τα αστικά κέντρα στην Κάνδανο, για παράδειγμα εάν πρέπει να πληρώσει τα ανάλογα διόδια. Αυτά είναι επιχειρήματα των αυλικών της Μπακογιάννη. Το προϋπάρχον σχέδιο δεν προέβλεπε επιβάρυνση για την τοπική κοινωνία. Αυτό μετράει. Δυστυχώς στο τσουβάλι μπαίνουν και οι ανθρώπινες ζωές που χάνονται εξαιτίας του οδικού δικτύου, καθημερινά όσο επιβραδύνεται σκόπιμα η έναρξη των έργων. Φαίνεται πως στη ζυγαριά η εξυπηρέτηση είναι πιο βαριά από το αίμα των συμπολιτών μας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook