*** Δύο είναι τα πιο φημισμένα μέρη στη Γη,

όπου μπορούμε να βρούμε μαργαριτάρια όλων των ειδών..:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Μαγιόρκα και… το δελτίο ειδήσεων τού «ΑΝΤ1».

Και αν στη Μαγιόρκα τα μαργαριτάρια βγαίνουν από τη θάλασσα,

στο δελτίο τού «ΑΝΤ1» προκύπτουν από το γεγονός

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

ότι οι συντελεστές του έχουν μία έφεση να τα κάνουν θάλασσα.

 

Τα κρούσματα είναι καθημερινά, πολυάριθμα και πολυποίκιλα·

άλλοτε βλέπουμε «τέρατα» στους τίτλους των ειδήσεων

και στις γραπτές μεταφορές διαλόγων,

και άλλοτε σε θεωρητικώς εύκολα σπικάζ.

Με πόνο ψυχής σάς μεταφέρω τα δύο τελευταία «κατορθώματα»,

ώστε να χαμογελάσετε κι εσείς πικρά

(ή ειρωνικά, ή σαρδόνια, ή και να μη χαμογελάσετε καν).

 

* Νεαρά ρεπόρτερ επιχειρεί να μάς ενημερώσει

για τις πορείες τής Μαρίας Σάκκαρη και τού Στέφανου Τσιτσιπά

στις διοργανώσεις τένις που αγωνίζονταν τις τελευταίες ημέρες.

Αφού, λοιπόν,

μαθαίνουμε πρώτα για την επιτυχία τής Μαρίας

να προκριθεί στον τελικό τού τουρνουά στο Μαρόκο,

μάς έρχεται ο στούφος..:

«Χίλια πεντακόσια χιλιάδες χιλιόμετρα πιο μακριά,

ένα άλλο Ελληνόπουλο άφηνε τα γαλανόλευκα σημάδια του

στα κορτ τού Εστορίλ…».

 

Η Ημιμάθεια στο ζενίθ της·

μέσα σε μόλις τέσσερις λέξεις,

στη φράση «Χίλια πεντακόσια χιλιάδες χιλιόμετρα…»,

δύο κραυγαλέα λάθη·

το ένα αφορά στο Συντακτικό και το άλλο στην Αριθμητική

(ούτε καν στα Μαθηματικά).

 

Ήθελα να ’ξερα, αυτό το «Χίλια πεντακόσια χιλιάδες…»,

αυτό το ηχητικό τερατούργημα,

δεν ακουγόταν άσχημα στα αφτιά τής νεαράς που το εξεστόμιζε;

Χώρια από το γεγονός ότι είναι αδόκιμος όρος

(καθώς οι «χίλιες πεντακόσιες χιλιάδες»

είναι το γνωστό σε όλους μας «ενάμισι εκατομμύριο»),

μιλάμε για ένα θλιβερό γλωσσικό μπλέξιμο

όπου το Θηλυκό και το Ουδέτερο Γένος γίνονται Αχταρμάς.

 

Όσο για την αριθμητική διάσταση τού θέματος,

μάθαμε από τη νεαρά ότι το Μαρόκο απέχει από την Πορτογαλία

-και δη, από το Εστορίλ-

ενάμισι εκατομμύριο χιλιόμετρα.

Λίγο ακόμη,

και η μία από τις δυο τοποθεσίες θα είχε μετακομίσει στη Σελήνη.

 

* Και πάμε και στη λατρεμένη παρουσιάστρια τού δελτίου τού «ΑΝΤ1»,

τη γυναίκα με το «Πιο Κομμωτηριακό Ονοματεπώνυμο Όλων Των Εποχών»,

τη Ρίτσα Μπιζόγλη,

η οποία επεχείρησε να προλογίσει

τα στιγμιότυπα τής αναμέτρησης Γιουβέντους-Τορίνο..:

«Στο ιταλικό ντέρμπι η Γιουβέντους επικράτησε της Τορίνο,

με τον Κριστιάνο Ρονάλντο να φτάνει τα 601 γκολ.».

 

Μάλιστα…

Μετά από αυτόν τον πρόλογο,

πάμε τώρα να (σάς) μετατρέψω τη συνέχεια σε ένα γρήγορο κουϊζάκι

για να έχει η φάση περισσότερο fun.

 

Η Τορίνο στον συγκεκριμένο αγώνα επέτυχε ένα γκολ.

Με βάση, λοιπόν, τη φράση τής Ρίτσας

«Στο ιταλικό ντέρμπι η Γιουβέντους επικράτησε της Τορίνο…»,

ποιο λέτε ότι ήταν το τελικό σκορ;

Α: 2-1

Β: 3-1

Γ: 4-1

Δ: 5-1

Ε: 1-1

 

Και όμως,

το σωστό σκορ ήταν αυτό που προεκάλεσε διαστολή στις κόρες των ματιών σας

και το νομίσατε για «τυπογραφικό λάθος».

Ναι, κυρίες και κύριοι, φίλες και φίλοι,

η Γιουβέντους επεκράτησε τής Τορίνο με σκορ… 1-1.

 

*** Όμως, όσο διασκεδαστική κι αν είναι ενίοτε η Περιπτωσιολογία,

η Επαναληπτικότητα μετατρέπει μία κατάσταση σε Φαινόμενο.

Συνακολούθως, το Φαινόμενο είναι που δημιουργεί τα μεγάλα ερωτηματικά..:

Από ποιον αριθμό λαθών και άνω, παύουν αυτά να θεωρούνται «ανθρώπινα»;

Υπάρχει κάποιος υπεύθυνος που ελέγχει τα κείμενα και τα σπικάζ;

Αν ναι, ο υπεύθυνος έχει επαρκείς γλωσσικές και γενικές γνώσεις;

Αν όχι, ο σταθμός επαφίεται στις γνώσεις τού εκάστοτε συντάκτη;

Γιατί τα λάθη σε κάθε δελτίο είναι αρκετά και δεν μειώνονται σε βάθος χρόνου;

 

Φυσικά, το Φαινόμενο δεν παρατηρείται αποκλειστικά στον «ΑΝΤ1»,

αλλά χαρακτηρίζει εν’ τω συνόλω τους τα (νεο)ελληνικά κανάλια.

Ως εκ’ τούτου,

μήπως θα πρέπει το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης,

το Υπουργείο Παιδείας, αλλά και το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης,

να συνεργαστούν και να βρουν έναν τρόπο

ώστε να διασφαλίσουν την εναπομείνασα ακεραιότητα τής Ελληνικής Γλώσσας

και την Αξιοπιστία τής Γνώσης;

 

Συνελόντι ειπείν,

η Τηλεόραση είναι ένα Μέσο με τεράστια δυναμική

και με την ικανότητα να δημιουργεί προσλαμβάνουσες

που στη συνέχεια παράγουν Παιδεία.

Άρα, λοιπόν, όταν ακόμη και η έννοια «Δελτίο Ειδήσεων»

(δηλαδή,

η έννοια με την οποία είναι συνυφασμένα η σοβαρότητα και το κύρος ενός σταθμού),

καταντά συνώνυμο τής Ξεπέτας και τής Προχειρότητας,

είναι αντίστοιχο και το μήνυμα που εκπορεύεται προς την Κοινωνία.

 

Οπότε,

καθίσταται επιτακτικό να ξαναβρεί η Ελληνική Δημοσιογραφία τον ρόλο της,

ακόμη κι αν αυτό επιτευχθεί μέσα από δύσκολες και σκληρές αποφάσεις.

Το βέβαιο είναι ότι το σημερινό χάλι δεν μπορεί να συνεχιστεί.

 

*** Φεύγω για να σάς λείψω

και θα επιστρέψω για να μη σάς λείπω… 

 

*** Ες σήμερον τα σπουδαία, ες αύριον τα σπουδαιότερα…

 

*** Τα λέμε αύριο…

 

Ο Υπο-Κοσμικός

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης