*

Σας ενοχλούν τα βίντεο του TikTok Shop στο FYP σας; Τα πράγματα θα μπορούσαν να ήταν πολύ χειρότερα

Το 2023, το TikTok μπλόκαρε 37 εκατομμύρια προϊόντα από το ψηφιακό του κατάστημα και αφαίρεσε επιπλέον 133.000 προϊόντα λόγω παραβάσεων.

(Credit: Joe Hindy / PCMag)

Ένα από τα επιχειρήματα της TikTok κατά της απαγόρευσης της εφαρμογής στις ΗΠΑ είναι ο αντίκτυπος που θα έχει στην κοινότητα των δημιουργών, ορισμένοι από τους οποίους παίρνουν μεγάλα ποσά από την εφαρμογή βίντεο που ανήκει στην ByteDance. Ένας από τους τρόπους με τους οποίους βγάζουν χρήματα είναι η πώληση πραγμάτων μέσω του TikTok Shop και η εταιρεία δημοσίευσε μια "έκθεση ασφαλείας" με στατιστικά στοιχεία για τους πωλητές και τις προσπάθειες καταπολέμησης της απάτης.

Μεταξύ Ιουλίου και Δεκεμβρίου 2023, η TikTok πρόσθεσε 6 εκατομμύρια νέους πωλητές στο TikTok Shop παγκοσμίως, καθώς επεκτάθηκε στις ΗΠΑ. Μέχρι το τέλος του έτους, 500.000 πωλητές πωλούσαν σε χρήστες των ΗΠΑ, διπλάσιοι από ό,τι καυχιόταν η εταιρεία μόλις τρεις μήνες πριν, αναφέρει το Bloomberg.

Φυσικά, η πλατφόρμα προσελκύει το μερίδιό της από απατεώνες. Σύμφωνα με το TikTok, 2 εκατομμύρια λογαριασμοί πωλητών απορρίφθηκαν επειδή δεν πληρούσαν τις απαιτήσεις- άλλο 1 εκατομμύριο απαγορεύτηκε αργότερα για παραβίαση των κανόνων. Το TikTok αφαίρεσε επίσης τις λειτουργίες ηλεκτρονικού εμπορίου από πάνω από μισό εκατομμύριο δημιουργούς λόγω παραβιάσεων της πολιτικής και χειρίστηκε πάνω από 60.000 ειδοποιήσεις κατάργησης από ιδιοκτήτες εμπορικών σημάτων.

Συνολικά, το TikTok απέκλεισε 37 εκατομμύρια προϊόντα από το ψηφιακό του κατάστημα επειδή δεν τηρούσαν τις πολιτικές και αφαίρεσε επιπλέον 133.000 προϊόντα αφού καταχωρήθηκαν λόγω παραβιάσεων.

Τα βίντεο του TikTok Shop είναι πλέον μια γνώριμη εικόνα στη σελίδα For You των ανθρώπων και το 28% των χρηστών του συμφωνεί ότι "το TikTok ενέπνευσε παρορμητικές αγορές". Ωστόσο, η εταιρεία μπορεί να δεχτεί πλήγμα μετά την αύξηση των τελών των πωλητών στις αρχές του περασμένου μήνα.

"Ενώ το παραδοσιακό σας μοντέλο μπορεί να είναι η κύλιση μιας λίστας προϊόντων σε μια ιστοσελίδα, στοχεύουμε να δημιουργήσουμε μια εμπειρία όπου είναι κάτι πιο διασκεδαστικό και ελκυστικό από αυτό", λέει στο Bloomberg η Mary Hubbard, επικεφαλής διακυβέρνησης και εμπειρίας για το TikTok Shop Americas. "Θέλουμε οι άνθρωποι να αισθάνονται ότι η εμπειρία των αγορών τους είναι προσαρμοσμένη και σχετική με αυτούς, με τον ίδιο τρόπο που αισθάνονται ότι είναι το 'For You Feed'. Η εστίασή μας είναι να διασφαλίσουμε ότι η εμπειρία είναι θετική, με όποιον τρόπο και αν το κάνουν".

Η επιτυχία του TikTok στις ΗΠΑ μετριάζεται από την πιθανή επερχόμενη απαγόρευση, την οποία υπέγραψε την περασμένη εβδομάδα ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν ως μέρος ενός μεγαλύτερου πακέτου εξωτερικής βοήθειας. Απαιτεί από την TikTok είτε να εγκαταλείψει τις ΗΠΑ είτε να εκποιηθεί από τους Κινέζους ιδιοκτήτες της. Ο διευθύνων σύμβουλος Shou Chew σκοπεύει να πολεμήσει την απαγόρευση στο δικαστήριο.