*

Το TikTok συνάπτει νέα συμφωνία με την Universal Music Group

Μετά από μήνες τεταμένων διαπραγματεύσεων και βουβών τραγουδιών, η μουσική της UMG από καλλιτέχνες όπως η Billie Eilish και ο The Weeknd θα είναι και πάλι πλήρως διαθέσιμη στο TikTok.

(Credit: Tada Images/Shutterstock.com)

Η Universal Music Group έκλεισε νέα συμφωνία με το TikTok για να επιτρέψει τη μουσική των καλλιτεχνών της στην πλατφόρμα βίντεο και πάλι, αφού είχε εμπλακεί σε τεταμένες διαπραγματεύσεις για μήνες που είχαν ως αποτέλεσμα τα τραγούδια ορισμένων από τους πιο δημοφιλείς καλλιτέχνες να είναι σιωπηλά και μη διαθέσιμα.

"Η μουσική αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του οικοσυστήματος του TikTok και είμαστε στην ευχάριστη θέση να έχουμε βρει μια πορεία προς τα εμπρός με την Universal Music Group", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του TikTok, Sou Chew, σε ανακοίνωσή του. "Δεσμευόμαστε να συνεργαστούμε για να αυξήσουμε την αξία, την ανακάλυψη και την προώθηση για όλους τους καταπληκτικούς καλλιτέχνες και τραγουδοποιούς της UMG και να εμβαθύνουμε την ικανότητά τους να αναπτύσσονται, να συνδέονται και να εμπλέκονται με την κοινότητα του TikTok".

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η μουσική της UMG από καλλιτέχνες όπως οι Billie Eilish, Justin Bieber, Kendrick Lamar, Drake και The Weeknd θα επιτραπεί ξανά στην πλατφόρμα. Η συμφωνία περιλαμβάνει επίσης σχέδια ηλεκτρονικού εμπορίου μέσω των λειτουργιών αγορών του TikTok και τη δέσμευση για την "προστασία της ανθρώπινης καλλιτεχνίας" από την κατάληψη από την τεχνητή νοημοσύνη. Συγκεκριμένες λεπτομέρειες σχετικά με το πώς θα εφαρμόσει το TikTok αυτές τις προστασίες δεν έχουν κοινοποιηθεί, αλλά η εφαρμογή υπόσχεται να αφαιρέσει οποιαδήποτε "μη εξουσιοδοτημένη μουσική που δημιουργείται από AI" και λέει ότι θα εργαστεί για καλύτερα μέτρα απόδοσης των καλλιτεχνών.

"Θα συνεργαστούμε για να διασφαλίσουμε ότι τα εργαλεία AI αναπτύσσονται με υπευθυνότητα, ώστε να καταστεί δυνατή μια νέα εποχή μουσικής δημιουργικότητας και δέσμευσης των θαυμαστών, προστατεύοντας παράλληλα την ανθρώπινη δημιουργικότητα", δήλωσε ο Ole Obermann, Global Head of Music Business Development της TikTok.

Ο Chief Digital Officer και EVP της UMG Michael Nash βλέπει "μεγάλες δυνατότητες" στη νέα συμφωνία με την TikTok. Αλλά νωρίτερα φέτος, αυτό το όραμα δεν ήταν τόσο ρόδινο. Η UMG ισχυρίστηκε στο παρελθόν ότι η TikTok δεν ήταν πρόθυμη να πληρώσει τους μουσικούς της δισκογραφικής εταιρείας όσο άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Κατηγόρησε επίσης την TikTok ότι προωθούσε εργαλεία δημιουργίας μουσικής τεχνητής νοημοσύνης, τα οποία θα μπορούσαν τελικά να επηρεάσουν τα κέρδη των καλλιτεχνών της -και της εταιρείας-. Η UMG έχει λάβει και άλλα μέτρα για την καταπολέμηση των εργαλείων AI πέρα από το TikTok, απαιτώντας τον περασμένο μήνα από την Apple και το Spotify να σταματήσουν τα AI bots και τους προγραμματιστές να μιμούνται ή να αντιγράφουν τραγούδια της UMG που προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

"Η TikTok καταβάλλει ελάχιστες προσπάθειες για να αντιμετωπίσει τις τεράστιες ποσότητες περιεχομένου στην πλατφόρμα της που παραβιάζουν τη μουσική των καλλιτεχνών μας και δεν έχει προσφέρει ουσιαστικές λύσεις στην αυξανόμενη παλίρροια των προβλημάτων γειτνίασης περιεχομένου, πόσο μάλλον στο παλιρροϊκό κύμα ρητορικής μίσους, φανατισμού, εκφοβισμού και παρενόχλησης στην πλατφόρμα", ανέφερε προηγουμένως η δισκογραφική εταιρεία σε ανοιχτή επιστολή, υποστηρίζοντας ότι η TikTok προσπαθεί να "εκφοβίσει" την UMG για τη νέα συμφωνία.

Τον Φεβρουάριο, το TikTok άρχισε να αφαιρεί και να κάνει σίγαση των τραγουδιών της UMG μετά την αποτυχία των αρχικών συνομιλιών. Τον περασμένο μήνα, ορισμένα τραγούδια της Taylor Swift που διανέμει η UMG επέστρεψαν στην πλατφόρμα, αφού ήταν σιωπηλά και μη διαθέσιμα για 10 εβδομάδες. Το Variety υπέθεσε ότι η Swift μπορεί να έχει συνάψει τη δική της ξεχωριστή συμφωνία με το TikTok παρά την UMG, επειδή η Swift κατέχει τα masters των ηχογραφήσεών της. Το TikTok δεν έπιανε και δεν αφαιρούσε κάθε περίπτωση μουσικής της UMG που ανέβαινε στην πλατφόρμα του κατά τη διάρκεια των συνομιλιών, επίσης, με αναφορές ότι ορισμένες περιπτώσεις τραγουδιών της Ariana Grande, για παράδειγμα, μπορούσαν να ακούγονται ακόμα στο TikTok παρά τη λήξη της σύμβασης.

Ωστόσο, οι χρήστες του TikTok στις ΗΠΑ ενδέχεται να μην μπορούν να απολαμβάνουν μουσική της UMG στην εφαρμογή για πολύ καιρό. Ο πρόεδρος Μπάιντεν υπέγραψε πρόσφατα ένα νομοσχέδιο που αναγκάζει την TikTok είτε να αποχωρήσει από την κινεζική μητρική εταιρεία ByteDance εντός 270 ημερών είτε να αντιμετωπίσει πλήρη απαγόρευση στις ΗΠΑ. Ωστόσο, η TikTok σχεδιάζει να κινηθεί νομικά για να σταματήσει τον κανόνα πριν τεθεί πλήρως σε ισχύ και έχει επανειλημμένα υποστηρίξει ότι η αφαίρεση του TikTok παραβιάζει τα δικαιώματα της Πρώτης Τροποποίησης των Αμερικανών.