1495
Το εντυπωσιακό Ikos Aria στην Κω, από ψηλά | Ikos Aria

Η μεταμόρφωση ενός θερέτρου

Χριστίνα Πουτέτση Χριστίνα Πουτέτση 25 Οκτωβρίου 2019, 14:00
Το εντυπωσιακό Ikos Aria στην Κω, από ψηλά
|Ikos Aria

Η μεταμόρφωση ενός θερέτρου

Χριστίνα Πουτέτση Χριστίνα Πουτέτση 25 Οκτωβρίου 2019, 14:00

Οι πρώτες εικόνες της ήταν από τη θάλασσα. Τότε αντίκρυσε ένα εγκαταλειμμένο ξενοδοχείο. Οταν ολοκλήρωσε το έργο, αγνάντευε τη θέα στη θάλασσα μέσα από τους επτά διαφορετικούς τύπους δωματίων του νέου Ikos Aria. «Ηθελα να σιγουρευτώ ότι υπάρχει το αίσθημα της γλυκύτητας και της οικειότητας σε κάθε χώρο», λέει στο Protagon η αρχιτέκτων Νίκη Μάνου-Ανδρεάδη. Η αρχιτεκτονική μελέτη, ο εσωτερικός σχεδιασμός, καθώς και η επίβλεψη του έργου του νέου ξενοδοχείου, όπως και όλων των Ikos Resorts, υλοποιήθηκε από τη Nimand Architects, εταιρία της οποίας είναι επικεφαλής.

Το Ikos Aria άνοιξε επίσημα τις πόρτες του τον Μάιο. Δέκα μήνες από την έναρξη των εργασιών ριζικής ανακατασκευής των παλαιών εγκαταστάσεων στα 200 στρέμματα κατά μήκος της παραλίας Κέφαλος, στην Κω. Μια επένδυση συνολικού ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ.

Είναι το μεγαλύτερο από τα Ikos Resorts μέχρι σήμερα. Διαθέτει 374 δωμάτια και σουίτες, έξι θερμαινόμενες πισίνες, συνολικής επιφάνειας άνω των 4.000 τετραγωνικών μέτρων, οκτώ εστιατόρια, δέκα μπαρ, θέατρο, spa, mini clubs, κορυφαίες αθλητικές εγκαταστάσεις και πολλά άλλα.

«Η πρώτη μου εντύπωση είναι πάντα καίρια», λέει η κυρία Ανδρεάδη. «Φροντίζω πάντα πρώτα απ’ όλα να αισθανθώ, να καταλάβω τον φυσικό χώρο γύρω, τα χαρακτηριστικά και τις ιδιαιτερότητές του τόπου. Βρέθηκα στην Κω πριν τρεισήμισι χρόνια, χειμώνα με κακό καιρό. Περάσαμε από την παραλία και μπήκαμε σε ένα κτίριο, το οποίο ήταν εντελώς ερειπωμένο. Εγκαταλειμμένο ήδη 11 χρόνια από το Club Med, όπου μέσα στα γραφεία υπήρχαν φάκελοι και αρχεία πεταμένα», θυμάται. «Είχε 500 σανίδες windsurf της εποχής – βαριές και μεγάλες – και σκισμένα πανιά, αφυδατωμένα ξύλα, πιτσικαρισμένες πόρτες… Μια εικόνα άσχημη, σε ένα μαγευτικό περιβάλλον, με πλούσια βλάστηση, πολλά φοινικοειδή και μπουκαμβίλιες που στα τέλη του φθινοπώρου, ακόμα ήταν ανθισμένες. Ολα αυτά προσπαθήσαμε να τα κρατήσουμε, γιατί όταν ξεκινά το έργο και μπαίνουν τα μηχανήματα, τα ισοπεδώνουν. Ηταν ένα μαγευτικό φυσικό περιβάλλον, με μια ερειπωμένη, σε άθλια κατάσταση κτιριακή εγκατάσταση. Οχι μόνο το κεντρικό κτίριο, αλλά και τα μπανγκαλόους. Αυτή η επίσκεψη έγινε πριν καν γίνει η αγορά του ακινήτου. Μετά αποφασίστηκε».

H αρχιτέκτων Νίκη Μάνου-Ανδρεάδη

Η ίδια το περιγράφει ως «ένα μοναδικό ξενοδοχείο σε ένα μαγευτικό φυσικό τοπίο, όπου η αβίαστη χαλαρή ομορφιά που το περιβάλλει, η ενέργεια του αρχαιολογικού χώρου με την Παλαιο-χριστιανική εκκλησία του Αγίου Στεφάνου και τους κέδρους που την περιβάλλουν και η γραφικότητά του μικρού νησιού με το εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου, δημιουργεί ένα ξεχωριστό σκηνικό. Ολα αυτά αποτελούν τo ιδανικό υπόβαθρο για να δημιουργήσει ένας αρχιτέκτονας».

Ετσι ανέλαβε τη «μεταμόρφωση». Το ντιζάιν σε κάθε Ikos είναι διαφορετικό. «Γιατί μέχρι στιγμής, τα Ikos που έχουμε κάνει, είναι ξενοδοχεία που προϋπήρχαν», απαντά. «Ηταν κτίσματα που τα βρήκαμε και πάνω σε αυτά προσπαθώ να δώσω ό,τι καλύτερο μπορώ. Ο σκελετός του μπετόν διατηρείται. Τον ενισχύουμε πάντοτε, αλλά δεν είναι ένα κτίριο εξαρχής, όπως το Sani Dunes, που σχεδιάστηκε από το μηδέν, σε ένα οικόπεδο». Το τελευταίο μάλιστα διακρίθηκε τον Μάρτιο στα «Connoisseur Circle Hospitality Awards», βραβεία ενός από τα κορυφαία ταξιδιωτικά έντυπα στη Γερμανία, με τον τίτλο του καλύτερου Hospitality Design Hotel.

Η βεράντα του κεντρικού κτιρίου με θέα στο γραφικό εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου

Το ύφος της παλιάς υποδομής διατηρείται και εξωραΐζεται ανάλογα. Για παράδειγμα, «στην Κέρκυρα», λέει, αναφερόμενη στο Ikos Dassia που άνοιξε το 2018, «τα κτίρια ήταν όλο καμάρες. Αυτές έφυγαν. Κρατώντας τον σκελετό του μπετόν, προσπαθώ να κάνω ένα σύγχρονο κτίριο. Αλλά ο σκελετός για μένα είναι δεδομένος».

Και πώς κουμπώνει το σχέδιο που διαμορφώνει με το concept των Ikos Resorts;

«Τα Ikos έχουν ένα συγκεκριμένο concept ως προς τη λειτουργία τους», εξηγεί η κυρία Ανδρεάδη. «Ως προς την αρχιτεκτονική τους, η Ikos δεν έχει κάποιες νόρμες. Επειδή είναι ένα οικογενειακό θέρετρο, θα πρέπει να έχει δωμάτια που βοηθούν την οικογένεια – με ένα ή περισσότερα παιδιά – και να υπάρχει ποικιλία στο προϊόν, ανάλογα με το βαλάντιο του καθενός, ώστε να το προσεγγίσει. Πρέπει να έχει πάρα πολλές αθλητικές δραστηριότητες, ωραίους χώρους για τα παιδιά, πολλές πισίνες, πολλά εστιατόρια». Ολα αυτά είναι μέρος του lifestyle του brand. Οι προδιαγραφές μπαίνουν στα μεγέθη των δωματίων, των εξοπλισμών (π.χ. πολυθρόνα που γίνεται κρεβάτι). «Είναι φιλικά σε μια οικογένεια που έρχεται να χαλαρώσει για δέκα – 15 μέρες σε ένα ξενοδοχείο».

Ποια ήταν η προσέγγιση στο σχέδιο του Ikos Aria;

«Καταρχάς ήθελα ο κεντρικός όγκος να είναι πολύ αφαιρετικός. Προσπαθώ να «αδειάζω» τους όγκους. Να τους κάνω πιο λιτούς, πιο καθαρούς. Να είναι καθαρές οι γραμμές τους. Γι΄ αυτό και στο Ikos Dassia αφαιρέθηκαν εκατοντάδες καμάρες. Γίνεται μια πιο λιτή προσέγγιση, υπάρχει μια πιο μινιμαλιστική διάθεση, ώστε να μη γίνεται το κτίριο το επίκεντρο. Αλλά να χάνεται, όσο γίνεται μέσα σε αυτό το περιβάλλον. Κάτι που δεν μπορεί κανείς να το πετύχει πάντα εύκολα. Στο Ikos Aria, επειδή είχαμε ένα κεντρικό κτίριο και πολλά μπανγκαλόους, το πρώτο απλώθηκε σε όλο το τοπίο και εντάχθηκε σε αυτό».

Στο μπαρ του λόμπι της Deluxe πτέρυγας του Ikos Aria κυριαρχούν οι γήινες αποχρώσεις και τα φυσικά υλικά

Κρατώντας τις γενικές αρχές που διέπουν τον σχεδιασμό των ξενοδοχείων Ikos Resorts «και συγκεκριμένα τις ήρεμες ευθείες γραμμές, τις γήινες αποχρώσεις, τα φυσικά υλικά και τους φωτεινούς χώρους, φροντίσαμε παράλληλα να δώσουμε στο Ikos Aria – που βρίσκεται στην Κω στο νοτιοανατολικό Αιγαίο – στοιχεία εμπνευσμένα από τη νησιώτικη αρχιτεκτονική, τις φόρμες και τα μορφολογικά της στοιχεία».

Το κεντρικό λόμπι, το οποίο με τη «φωτεινότητα και το άπλωμα που έχει αναδίδει μια γλύκα, μια ατμόσφαιρα που σε αγκαλιάζει»

Και τα χρώματα έχουν αυτό τον στόχο. «Η επιλογή των χρωμάτων έγινε ώστε τα κτίρια να εντάσσονται στο περιβάλλον, όσο γίνεται, να μην προβάλλονται», επισημαίνει. «Η προσέγγισή μου γενικότερα είναι να μη «φωνάζουν» τα πράγματα στον χώρο. Να μην είναι κραυγαλέα. Να είναι αρμονικά τα χρώματα και ωραίοι οι συνδυασμοί, καλά υλικά». Το ξενοδοχείο χαρακτηρίζουν οι λιτές γραμμές, οι καθαρές γεωμετρίες, «οι σαφείς αρχιτεκτονικές χειρονομίες που οδηγούν σε καδραρίσματα, με οπτικές φυγές και οι απαλοί λευκοί και γκρι χρωματικοί τόνοι».

Το ντιζάιν ως ρυθμιστής της ταξιδιωτικής εμπειρίας

«Δεν υπάρχει τίποτε πιο σημαντικό σε ένα ξενοδοχείο από την ευχάριστη διαμονή των πελατών του. Ολοι οι χώροι πρέπει να προσφέρουν άνεση, ηρεμία και να κάνουν την διαμονή του αξέχαστη. Παράλληλα και στο πλαίσιο που ραγδαία αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια, ότι ο τουρισμός οφείλει να είναι «δημιουργία εμπειριών», επιδιώκουμε η δική μας αρχιτεκτονική προσέγγιση να συμβάλλει αποτελεσματικά στον σκοπό αυτό».

Αρμονικά χρώματα σε μία από τις Deluxe Junior σουίτες του ξενοδοχείου

Γι’ αυτό και είναι «πάρα πολύ σημαντική η παρέμβαση του αρχιτέκτονα στον αρχικό σχεδιασμό των κτιρίων, αλλά και στον εσωτερικό διάκοσμο», τονίζει. «Στο γραφείο μου παραδίδουμε το ξενοδοχείο «με το κλειδί στο χέρι». Από τη θεμελίωση, μέχρι να μπει ο ξενοδόχος για να το λειτουργήσει. Δεν παρεμβαίνουν άλλοι στην αισθητική. Και αυτό το εισπράττει ο επισκέπτης. Εχουμε πετύχει αυτή την αίσθηση που έχει ανάγκη ο απαιτητικός ταξιδιώτης: τον αγκαλιάζει το περιβάλλον, νιώθει σαν στο σπίτι του, χαλαρώνει και περνάει ωραία με την οικογένειά του. Αυτό εξασφαλίζεται με ολιστική αντιμετώπιση. Γι’ αυτό το ξεκινάμε από το Α μέχρι το Ω», υπογραμμίζει.

Εξάλλου, σήμερα οι απαιτήσεις είναι πάρα πολλές. Οι σύγχρονοι ταξιδιώτες «αναζητούν αυθεντικότητα, ηρεμία, ιδιωτικότητα και χαλάρωση. Το βασικό ζητούμενο της ιδιωτικότητας εξασφαλίζεται με κατάλληλους χειρισμούς στην διάταξη των κτιριακών όγκων και των επιμέρους μονάδων», εξηγεί. Εξάλλου, «η σύγχρονη τάση στον σχεδιασμό των ξενοδοχείων είναι η ιδέα της προστιθέμενης αξίας. Το ξενοδοχείο δεν είναι πλέον ένας χώρος μιας απλής διανυκτέρευσης και μόνο. Πρέπει εκτός από το να φιλοξενεί και να υποδέχεται τον επισκέπτη, να τον διασκεδάζει, να τον ξεκουράζει και να τον εμπνέει».

Το ξενοδοχείο χαρακτηρίζουν οι λιτές γραμμές, οι καθαρές γεωμετρίες, «οι σαφείς αρχιτεκτονικές χειρονομίες που οδηγούν σε καδραρίσματα, με οπτικές φυγές και οι απαλοί λευκοί και γκρι χρωματικοί τόνοι»

Αυτό που ενδιαφέρει κυρίως τους ταξιδιώτες είναι «η οικογένεια να είναι ωραία εγκατεστημένη και όλα τα μέλη της οικογένειας να περνάνε καλά. Μεγαλύτεροι και μικρότεροι. Γι’ αυτό φροντίζουμε να εξυπηρετούνται όλες οι ανάγκες τους. Αυτό αποτυπώνεται στον σχεδιασμό, στις λειτουργίες, σε όλες τις δραστηριότητες, ακόμα και στο φαγητό. Επίσης το προσωπικό είναι πολύ εξυπηρετικό και δίπλα στον πελάτη για ό,τι χρειαστεί. Λειτουργεί όλο μαζί», επισημαίνει.

Τι ξεχωρίζει εκείνη στο Ikos Aria;

«Από την είσοδο που μπαίνεις, το ξενοδοχείο σε «παίρνει» μαζί του. Εχει μια μαγεία και όπου να κοιτάξεις, είναι ευχάριστο στο μάτι και σε προσκαλεί. Από το λόμπι, με τη φωτεινότητα των χώρων και το άπλωμα που έχει. Αναδίδει μια γλύκα, μια ατμόσφαιρα που σε αγκαλιάζει», περιγράφει η κυρία Ανδρεάδη. «Εμεινα σχεδόν σε όλα τα δωμάτια, στην πορεία της ολοκλήρωσης των εργασιών, γιατί με ενδιαφέρει πολύ να βιώνω όλα τα ξενοδοχεία μας». Είναι κάτι που κάνει πάντα με τον σύζυγό της Σταύρο Ανδρεάδη, πρόεδρο του Sani/Ikos Group. «Μέχρι τη διαδικασία της προετοιμασίας και της λειτουργίας του Ikos Aria, έμεινα σε επτά διαφορετικά δωμάτια. Ηθελα να επιβεβαιώσω αν αυτή η αίσθηση της γλυκιάς ατμόσφαιρας, της οικειότητας, υπήρχε σε όλους τους τύπους δωματίων. Σε όλα το εισέπραξα», καταλήγει.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...