Ειδήσεις &
Τοπικά Νέα

Ελλάδα   >   Ν. Καβάλας    >    Ειδήσεις & Τοπικά Νέα

Καβάλα: Άλλη μια υπόθεση απάτης - τηλεφώνησε προσποιούμενος τον γιατρό και απέσπασε χρήματα & κοσμήματα

Εξιχνιάσθηκε έπειτα από επιστάμενες έρευνες των αστυνομικών του Τμήματος Ασφάλειας Καβάλας, υπόθεση απάτης που διαπράχθηκε την 9 Μαΐου 2024 σε βάρος ηλικιωμένης γυναίκας, σε οικισμό της Καβάλας.

 

Άγνωστος δράστης τηλεφώνησε στη γυναίκα προσποιούμενος τον γιατρό λέγοντάς της ότι συγγενικό της πρόσωπο είχε εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα και χρήζει άμεσης χειρουργικής επέμβασης.

 

Αναλυτικά, σχετικό δελτίο Τύπου της αστυνομίας αναφέρει:

 

Σχηματίσθηκε δικογραφία σε βάρος ενός αλλοδαπού για το αδίκημα της απάτης, η οποία περιλαμβάνει και δύο άγνωστους συνεργούς του που αναζητούνται.

 

Αναλυτικότερα, άγνωστος δράστης επικοινώνησε τηλεφωνικά με την παθούσα, προσποιούμενος τον ιατρό και με το πρόσχημα ότι συγγενικό της πρόσωπο είχε εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα και χρήζει άμεσης χειρουργικής επέμβασης, κατάφερε να την πείσει να παραδώσει στον ανωτέρω αλλοδαπό χρηματικό ποσό και κοσμήματα. 

 

Έπειτα από την καταγγελία του περιστατικού πραγματοποιήθηκε μεθοδική και εμπεριστατωμένη έρευνα από τους αστυνομικούς του Τμήματος Ασφάλειας Καβάλας, κατά τη διάρκεια της οποίας εντοπίστηκαν τα στοιχεία του Ι.Χ.Ε. αυτοκινήτου του αλλοδαπού δράστη.

 

Κατόπιν σχετικών αναζητήσεων που εκδόθηκαν από τους ανωτέρω αστυνομικούς, την 11-5-2024 το μεσημέρι εντοπίστηκε από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφάλειας Κομοτηνής στον κάθετο άξονα Κομοτηνής – Ελληνοβουλγαρικών Συνόρων ο δράστης, ο οποίος  οδηγώντας το παραπάνω όχημα μετέβαινε στο Συνοριακό Σημείο Διέλευσης Νυμφαίας προκειμένου να πραγματοποιήσει έξοδο από τη Χώρα.

 

Στην κατοχή του δράστη βρέθηκαν τα αφαιρεθέντα κοσμήματα τα οποία κατασχέθηκαν και αποδόθηκαν στην δικαιούχο τους. Επιπλέον κατασχέθηκε το ανωτέρω όχημα ως μέσο τέλεσης αξιόποινων πράξεων.

 

Ενεργείται προανάκριση από το Τμήμα Ασφάλειας Καβάλας.

Δημοσιεύθηκε στις 12 May 2024 | 2:43 pm


Τα φανάρια της Καβάλας έγιναν… 52 ετών

γράφει ο

Κώστας Παπακοσμάς

 

Έγιναν σήμερα... 52 χρόνων και είναι αναπόσπαστο κομμάτι της κίνησης μας σχεδόν σε όλη την πόλη για οδηγούς και πεζούς.

 

Ο λόγος για τα.. φανάρια, τους φωτεινούς σηματοδότες.

 

Ο κυρ Γρηγόρης και ο κυρ Σταμάτης... έχουν πάνω από μισό αιώνα ζωής.. Μια τέτοια μέρα τον Μάιο του 1972... άναψαν οι πρώτοι σηματοδότες της πόλης.

 

Είχαν τοποθετηθεί πέριξ της  Στρατιωτικής Λέσχης στο κάτω μέρος της πλατείας και στις Καμάρες.

 

Οι ... " γκρίνιες" της πρώτης μέρας... λογικές.. αναμονή, καθυστέρηση, συντονισμός.. οι οδηγοί έπρεπε να είναι προσεκτικοί και με... υπομονή.

 

Οι δε πεζοί έπρεπε να... σταματούν στον κόκκινο Σταμάτη και να... περνούν με τον πράσινο Γρήγορη. Σήμερα σιγά – σιγά στις μεγάλες πόλεις τα φανάρια αποσύρονται και στην θέση τους.. δημιουργούνται οι κυκλικοί κόμβοι όπως αυτός που θα γίνει στις Καμάρες.

 

Ο Γιώργος Τζινόπουλος μου είπε ότι φανάρια υπήρχαν και στο επάνω μέρος της Πλατείας στην διάβαση μπροστά από τον “Ανανιάδη” προς την Πλατεία, στη διάβαση μπροστά στην πόρτα του Επιμελητηρίου προς την Πλατεία, στην διασταύρωση Δοϊράνης - Ομονοίας (διάβαση από του “Νότη” προς τον φούρνο “Καράογλου” και από την γωνία προς την Πλατεία).

 

Όταν τοποθετήθηκαν είχε προηγηθεί το κλείσιμο της Πλατείας με άσπρες αλυσίδες που επέτρεπε την διέλευση πεζών μόνο από τις διαβάσεις προς τους γύρω δρόμους... Χρόνια Πολλά… φανάρια μας...

Δημοσιεύθηκε στις 12 May 2024 | 1:51 pm


Στον εορτασμό του συμπολιούχου Σερρών ο μητροπολίτης Φιλίππων

Γιορτάστηκε το Σάββατο 11 Μαΐου 2024 η μνήμη του Αγίου Νικήτα στους Σέρρες.

 

Αναλυτικά, το απόγευμα του Σαββάτου 11 Μαΐου 2024 τελέσθηκε ο μέγας πανηγυρικός Εσπερινός στη μνήμη του Αγίου Νικήτα, συμπολιούχου της πόλης των Σερρών, στην ομώνυμη εκκλησία στις Σέρρες.

 

Ο Μητροπολίτης Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου, Στέφανος ηγήθηκε της λατρευτικής τελετής, μαζί με τον Σεβ. Μητροπολίτη Κορίνθου, Σικυώνος, Ζεμενού, Ταρσού και Πολυφέγγους, Διονυσίου και του οικείου Ποιμενάρχου της των Σερρών και Νιγρίτης Εκκλησίας, Θεολόγου.

 

Μεγάλη ήταν η προσέλευση των πιστών της πόλης και των γύρω περιοχών της Σερραϊκής Εκκλησίας, που επισκέφθηκαν το ναό για να παρακολουθήσουν την ιερή ακολουθία και να τιμήσουν τα ιερά λείψανα του Αγίου Νικήτα.

 

Τα λείψανα αυτά βρίσκονται αποθησαυρισμένα εδώ και πολλά χρόνια στην εκκλησία των Σερρών, την οποία οι πιστοί έχουν υψώσει με ευλάβεια για να αποδείξουν την αφοσίωσή τους στον Θεό και τον Άγιο Νικήτα, που είναι ο προστάτης τους.

 

Ο Μητροπολίτης Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου, Στέφανος, μίλησε για τη ζωή του Αγίου Νικήτα και τη σημασία του μαρτυρίου της πίστης και της συνείδησης.

 

Είπε ότι η ύπαρξη των Νεομαρτύρων είναι πηγή υπερηφάνειας για την Ορθόδοξη Εκκλησία.

 

Ο Άγιος Νικήτας, όπως και οι άλλοι Νεομάρτυρες, με τη ζωή τους και το μαρτύριό τους, εμπνέουν τους άλλους να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους. Αυτή η μαρτυρία είναι σημαντική γιατί βοηθάει την Ελλάδα να αντέξει στις δύσκολες εποχές και να ελπίζει για μια καλύτερη μέλλουσα, απαλλαγμένη από την τύραννη της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.

 

*Φωτογραφίες: romfea.gr

Δημοσιεύθηκε στις 12 May 2024 | 1:37 pm


Στην Καβάλα διακομίσθηκαν ένας άνδρας και μια γυναίκα από τη Θάσο

Σε δύο διακομιδές από το λιμάνι της Θάσου στο λιμάνι της Κεραμωτής προχώρησε το πλοίο Ε/Γ-Ο/Γ «ΘΑΣΟΣ Ι».

 

Συγκεκριμένα, με μέριμνα του Κέντρου Επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής, διακομίστηκαν από το λιμάνι της Θάσου στο λιμάνι της Κεραμωτής, με το Ε/Γ-Ο/Γ ¨ΘΑΣΟΣ Ι¨ Ν.Π. 11647, ένας 64χρονος και μια 69χρονη.

 

Μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο της Καβάλας αφού και οι δύο έχρηζαν άμεσης νοσοκομειακής περίθαλψης.

Δημοσιεύθηκε στις 12 May 2024 | 12:14 pm


Την Παγκόσμια Ημέρα Χορού γιόρτασε η Καβάλα - "Χοροδράσεις" σε διάφορα σημεία της πόλης (φωτογραφίες)

Παραδοσιακοί χοροί και Dance Gala στην πλατεία Ελευθερίας

 

Μεγάλη επιτυχία σημείωσαν οι "Χοροδράσεις" που διοργάνωσε το Σάββατο 11 Μαΐου 2024 στην πλατεία Ελευθερίας ο Δήμος Καβάλας, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Χορού!

 

Οι εκδηλώσεις ξεκίνησαν το πρωί με Pollet Dance και διδασκαλία ζεϊμπέκικου και ακολούθησαν, μετά την πατινάδα των χορευτικών ομάδων των πολιτιστικών συλλόγων στους κεντρικούς δρόμους της πόλης, οι παραδοσιακοί χοροί του Πόντου, της Μικράς Ασίας, της Θράκης, της Μακεδονίας και των Νησιών.

 

Η αυλαία των Χοροδράσεων, παρουσία του αντιδημάρχου Πολιτισμού, Απόστολου Μουμτσάκη, έπεσε το βράδυ με τις εντυπωσιακές επιδείξεις των σχολών χορού της Καβάλας.

 

 Φωτογραφίες: Κώστας Σαραϊδάρης

Δημοσιεύθηκε στις 12 May 2024 | 10:57 am


Καβάλα: Διακοπή νερού στην περιοχή του Αγίου Νικολάου τη Δευτέρα 13/5

Ανακοινώνεται ότι λόγω εργασιών της Υπηρεσίας Ύδρευσης θα διακοπεί η παροχή νερού την Δευτέρα 13 Μαΐου 2024 από ώρα 08:30 έως 11:00 στην περιοχή του Αγίου Νικολάου.

 

Η υδροδότηση θα αποκατασταθεί σταδιακά μετά το πέρας των εργασιών.

Δημοσιεύθηκε στις 12 May 2024 | 10:17 am


Β’ ΕΠΣΚ: Ο Βασίλης Νικολαΐδης είναι ο νέος προπονητής του Κεραυνού Ελευθερών

Ο Κεραυνός Ελευθερών ανακοίνωσε πως ο Βασίλης Νικολαϊδης θα είναι ο νέος προπονητής της ομάδας.

 

Ο κ. Νικολαϊδης έχει διατελέσει μεταξύ άλλων προπονητής στις μικτές ομάδες της ΕΠΣ Καβάλας, αλλά και πρόσφατα στον Ατρόμητο Ακροβουνίου. 

 

 

Η ανακοίνωση του Κεραυνού:

“Ανακοινώνουμε την έναρξη της συνεργασίας με τον νέο προπονητή της ομάδας μας Βασίλη Νικολαΐδη!!! 

 

Του ευχόμαστε δύναμη, υγεία και τύχη στο έργο του!!! Καλώς όρισες Ντέμη.”

 

Δημοσιεύθηκε στις 11 May 2024 | 7:44 pm


Στην Καβάλα ο Πέτρος Κόκκαλης – συνάντηση με την επιστημονική ομάδα  «Οψόμεθα εις Φιλίππους»

Με την επιστημονική ομάδα «Οψόμεθα εις Φιλίππους» συναντήθηκε το μεσημέρι του Σαββάτου 11 Μαΐου ο Πέτρος Κόκκαλης στο πλαίσιο της περιοδείας κλιμακίου του ΚΟΣΜΟΥ σε Κεντρική-Ανατολική Μακεδονία και Θράκη.

 

Η ομάδα έχει αποστολή τη συσπείρωση του επιστημονικού δυναμικού, όπου ενεργοποιώντας τις τοπικές κοινωνίες, σχεδιάζει και αναπτύσσει ολιστικά την ευρύτερη περιοχή της πεδιάδας των Φιλίππων, ονομάζοντάς την “Πάρκο Φιλίππων”.

 

Ο πρόεδρος της επιστημονικής ομάδας «Οψόμεθα εις Φιλίππους»,  Χαράλαμπος Τσουρουκίδης, τόνισε «την ανάγκη για τη συμμετοχή των νέων στο γίγνεσθαι του τόπου τους. Μόνο έτσι δεν θα τον εγκαταλείψουν, μόνο έτσι δεν θα κοπεί το νήμα 8.500 ετών».

 

Από την μεριά του ο Πέτρος Κόκκαλης, στο τέλος της συνάντησης εξήρε το έργο της επιστημονικής ομάδας και δήλωσε πως, «η κοινωνία των πολιτών, τοπικοί επιστήμονες και ενεργοί πολίτες παλεύουν για την περιοχή τους, δυστυχώς και αυτοί μόνοι, για να διαφυλάξουν την πολιτιστική κληρονομιά, την ιστορία και το περιβάλλον, σε μία προσπάθεια επανεκκίνησης της υπαίθρου στη βάση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων κάθε περιοχής. Πολύ φοβάμαι πως αυτή η εικόνα που συναντάμε, όπου πάμε στην ελληνική επικράτεια, οφείλεται στην άρνηση της κυβέρνησης να σχεδιάσει σε βάθος χρόνου, με διακηρυγμένες παραμέτρους και άξονες, με διαφάνεια, διαβούλευση και συμμετοχή».

 

»Αναφέρομαι στην σημερινή κυβέρνηση σχεδόν αποκλειστικά, όχι μόνο γιατί ήταν η πρώτη μετά τη δημοσιονομική προσαρμογή 2010-2019, αλλά γιατί είχε τους πόρους και επομένως τη δυνατότητα να φέρει αλλαγές».

 

»Στον ΚΟΣΜΟ προτάσσουμε τους άξονες για έναν επιστημονικά ενήμερο, κοινωνικά και περιβαλλοντικά υπεύθυνο σχέδιο για την Ελλάδα. Προτείνουμε την  Εθνική Πράσινη Συμφωνία ως την Ελληνική εξειδίκευση της Ευρωπαϊκής Συμφωνίας. Μόνο με ένα τέτοιο συνεκτικό σχέδιο μπορούμε να αποκεντρώσουμε τις εξουσίες και τους πόρους, ούτως ώστε οι δήμοι, μαζί με την Κοινωνία των Πολιτών, να απελευθερωθούν και να δουλέψουν για τον τόπο και τις ζωές τους. Όχι με ξύλινα σπαθιά, αλλά με σύγχρονα, εργαλεία, με εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους που σήμερα κατασπαταλούνται, όταν δεν γίνονται απευθείας αναθέσεις και αντικείμενο ελέγχου από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία».

 

»Η Ελλάδα μπορεί. Εμείς αυτό πιστεύουμε, γι’ αυτό ξεκινήσαμε την προσπάθεια με τον ΚΟΣΜΟ και για αυτό θα συνεχίσουμε να παλεύουμε δίπλα στην τοπική κοινωνία, τους δήμους και την Κοινωνία των Πολιτών.»

 

Στη σύσκεψη συμμετείχαν:

Από μεριάς της «Οψόμεθα εις Φιλίππους»

Χαράλαμπος Τσουρουκίδης, Πρόεδρος

Αθηνά Ιωαννίδου, Υπεύθυνη πυλώνα τουρισμού

Αλκμήνη Παπαϊωάννου, Υπεύθυνη Χωροταξικού Σχεδιασμού

Γεώργιος Γκαρμπούνης, Πυλώνας Αγροτοπεριβάλλοντος

Δημήτρης Χατζηγεωργίου, Πυλώνας Αγροτοπεριβάλλοντος

Ανανίας Γιαρμαντζίδης, Μαθηματικός - Εκπαιδευτικός

Ζωή Μυλοθροπούλου, Πυλώνας Τουρισμού

 

Από τον ΚΟΣΜΟ, πέραν του Πέτρου Κόκκαλη, συμμετείχαν οι υποψήφιοι/ες

Πάνος Γρέδης

Ευδοκία Τσαγκλή

Χρύσα Χατζηθεοδώρου

 

(δελτίο Τύπου)

 

Δημοσιεύθηκε στις 11 May 2024 | 7:02 pm


ΠΑΣΟΚ Καβάλας: «προεκλογική φιέστα η επίσκεψη Σταϊκούρα»

Προεκλογική φιέστα χαρακτηρίζει το τοπικό ΠΑΣΟΚ την  επίσκεψη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών της Ν.Δ. Χρήστου Σταϊκούρας την Παρασκευή 10/05/2024 στην Καβάλα.

 

Όπως αναφέρει το ΠΑΣΟΚ στην ανακοίνωσή του, ο υπουργός έδωσε ψευδεπίγραφη εικόνα ότι η Καβάλα θα αλλάξει μορφή τα επόμενα χρόνια λόγω των έργων που έχουν δρομολογηθεί.

 

 

Όλη η ανακοίνωση αναφέρει τα εξής:

 

Προεκλογική επίσκεψη-φιέστα πραγματοποίησε την Παρασκευή 10/05/2024 στην Καβάλα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών της Ν.Δ. κ. Σταϊκούρας.

 

Με έκπληξη τον ακούσαμε να αναφέρεται σε οκτώ (8) σημαντικές παρεμβάσεις-έργα που έχουν δρομολογηθεί για την περιοχή μας, δίνοντας την ψευδεπίγραφη εικόνα ότι η Καβάλα θα αλλάξει μορφή τα επόμενα χρόνια.

 

Χρειάζεται να έχει κανείς πλήρη άγνοια ή θράσος ώστε να μιλάει ακόμη στους πολίτες του Νομού Καβάλας και ιδίως στους αγρότες για το φράγμα Μαρμαρά και για τα αντιπλημμυρικά έργα στα Τενάγη των Φιλίππων.

 

Ο κ. Σταϊκούρας, όμως, παρέλειψε σκόπιμα να αναφερθεί στην Καβάλα στο έργο της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, το οποίο “ναυαγεί”, όπως χαμηλόφωνα ομολόγησε σε κομματικούς παράγοντες της Ν.Δ.

 

Το έργο για το οποίο προεκλογικά προσήλθε στην Καβάλα ο ίδιος ο κ. Μητσοτάκης και διθυραμβικά το ανακοίνωσε, χειροκροτούμενος από τους βουλευτές και λοιπούς κομματάρχες της Ν.Δ. στην Καβάλα, παραπέμπεται στις “καλένδες”.

 

Το έργο της Σιδηροδρομικής Εγνατίας που σχεδιάστηκε προ πολλών ετών από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και το οποίο η περιοχή μας ανέμενε με αγωνία ως μοχλό ανάπτυξης έσβησε πρόωρα.

 

Αυτό που ο εμπορικός και επιχειρηματικός κόσμος της περιοχής ζητούσε με επιμονή για να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων μας εξαφανίστηκε ξαφνικά και χωρίς καμία ενημέρωση από την ημερήσια διάταξη της χθεσινής επίκεψης του κ. Σταϊκούρα.

 

Την ίδια στιγμή, κατά την επίσκεψή του στη γειτονική Δράμα, ο ίδιος ο κ. Σταϊκούρας ανακοίνωσε με χαρά στους πολίτες της Δράμας ότι το εν λόγω έργο “παγώνει”, ανακουφίζοντάς τους από τον κίνδυνο εμπορικής και μεταφορικής απομόνωσης που θεωρούσαν ότι ελλοχεύει από την πραγματοποίηση του έργου. Η απόλυτη κοροϊδία και εξαπάτηση των Καβαλιωτών.

 

Και δεν βρέθηκε ένας από τους 4 βουλευτές της Ν.Δ. ή κάποιος άλλος κομματικός παράγοντας να εγκαλέσει τον κ. Υπουργό Υποδομών για αυτήν την σε βάρος των συμφερόντων της Καβάλας αλλαγή σχεδίων.

 

Ούτε, όμως, και η “ανεξάρτητη” νέα Διοίκηση της Περιφέρειάς μας εξέφερε καμία αντίρρηση για τα όσα συμβαίνουν σε βάρος της περιοχής μας.

 

Για άλλη μία φορά η Καβάλα υποβαθμίζεται και χάνει μία σημαντική ευκαιρία ανάπτυξης και την ίδια ώρα οι εκπρόσωποι της Ν.Δ. στο Νομό μας απλά συμμετέχουν σε προεκλογικές φιέστες χωρίς να απαιτούν από την κυβέρνηση αυτό που δικαιούμαστε και που πέρυσι προεκλογικά και απατηλά μας υποσχέθηκαν.

 

Το λόγο τώρα έχουν οι πολίτες της Καβάλας. Στις 09 Ιουνίου πρέπει να στείλουν ένα ηχηρό μήνυμα σε αυτούς που παίζουν με τη νοημοσύνη μας και μας υπολογίζουν μόνο προεκλογικά

Δημοσιεύθηκε στις 11 May 2024 | 6:32 pm


Διαχρονικές οι ευθύνες για την κατάσταση στις θαλάσσιες συγκοινωνίες

γράφει ο

Αλέκος Λουβουλούδης*

 

Υποκριτικό και δημαγωγικό είναι το όψιμο ενδιαφέρον του Δήμου Θάσου για τον ερχομό στις θαλάσσιες μεταφορές του νησιού υπερήλικων - υποσυντήρητων πλοίων, πράγμα που προκύπτει ως αποτέλεσμα της απελευθέρωσης των θαλασσίων μεταφορών, σύμφωνα με τον κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την άρση του καμποτάζ, ο οποίος έχει ενσωματωθεί στην ελληνική νομοθεσία με τον νόμο - έκτρωμα (2932/2001 - νέο θεσμικό πλαίσιο για την ακτοπλοΐα).

 

Ο κανονισμός 3577/92 για την κατάργηση του προστατευτισμού και την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας άνοιξε τους ασκούς του Αιόλου στην ασύδοτη δράση των εφοπλιστών, που υιοθέτησαν και διευρύνουν συνεχώς με νέα προκλητικά προνόμια όλες οι κυβερνήσεις ΝΔ – ΠΑΣΟΚ – ΣΥΡΙΖΑ.

 

Οδήγησε στην ραγδαία επιδείνωση της ήδη άσχημης κατάστασης που προϋπήρχε στις θαλάσσιες μεταφορές με το καθεστώς της «άδειας σκοπιμότητας».

 

Υποβαθμίστηκε η συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των νησιών, έγινε μια άνευ προηγουμένου επίθεση στα συγκροτημένα δικαιώματα των ναυτεργατών, έγιναν αυξήσεις φωτιά στα εισιτήρια επιβατών και οχημάτων, επιδεινώθηκε το βιοτικό επίπεδο των εργατικών - λαϊκών στρωμάτων.  

 

Άρθηκε σταδιακά ό,τι εμπόδιζε την ελευθερία δράσης των εφοπλιστών για την ενίσχυση της κερδοφορίας τους. Πλέον βάζουν δρομολόγια όπου, όσα και όταν θέλουν, δηλαδή εκεί που θεωρούν ότι εξυπηρετείται το κέρδος τους. Καταργήθηκε η υποχρεωτική 10μηνη δρομολόγηση των πλοίων και η ναυτολόγηση των ναυτεργατών, μειώθηκαν οι οργανικές συνθέσεις των πλοίων. Χτυπήθηκαν οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και τα στοιχειώδη μέτρα προστασίας της ανθρώπινης ζωής στην θάλασσα.

 

Απελευθέρωσαν τις αυξήσεις στα εισιτήρια, απελευθέρωσαν τα σαπάκια, (πριν από την απελευθέρωση των θαλάσσιων μεταφορών το όριο ηλικίας των πλοίων ήταν στα 35 χρόνια, μειώθηκε προσωρινά στα 30 χρόνια με τον νόμο 2932/2001 - τυράκι στην φάκα για να μειωθούν οι αντιδράσεις λόγω του ναυαγίου του «ΣΑΜΙΝΑ», με το οποίο έστειλαν οι εφοπλιστές και το αστικό κράτος στον υγρό τάφο 81 ανθρώπους).

 

Στα πλαίσια της σταδιακής απελευθέρωσης των θαλάσσιων μεταφορών, συμφώνα με τον κανονισμό της ΕΕ, η κυβέρνηση της ΝΔ με το ΠΔ124/6-7-06 κατάργησε το όριο ηλικίας των ακτοπλοϊκών πλοίων!

 

Έχει καταρρεύσει το σαθρό επιχείρημα - πρόσχημα των εφοπλιστών («μεγάλων» και «τοπικών»), των πολιτικών τους εκπροσώπων, των κομμάτων του ευρωμονόδρομου, οι οποίοι πίνουν νερό στο όνομα της απελευθέρωσης της ακτοπλοΐας, της «ανταγωνιστικότητας» με κρατικό χρήμα, ότι η απελευθέρωση θα αναβάθμιζε τις θαλάσσιες συγκοινωνίες, θα έφερνε μείωση στα εισιτήρια επιβατών και οχημάτων.

 

Οι μειώσεις που έγιναν την προηγούμενη περίοδο μόνο από μια Ναυτιλιακή Εταιρεία, μόνο στην γραμμή Λιμένα - Κεραμωτή και μόνο για τον χειμώνα, είναι σταγόνα στον ωκεανό μπροστά στις αυξήσεις που έγιναν από την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας και μετά.

 

Η «ανάπτυξη» που επικαλούνται ο δήμαρχος Θάσου, οι υπόλοιποι υποστηριχτές των εφοπλιστών είναι προς εξυπηρέτηση του ανταγωνισμού μεταξύ των εφοπλιστών για την αναδιανομή τις πίτας των κερδών. «Ανάπτυξη» βγαλμένη από το ξεζούμισμα των ναυτεργατών και τα προκλητικά προνόμια που τους εξασφαλίζουν διαδοχικά όλες οι κυβερνήσεις. 

 

Συνεργός σε αυτή την πολική είναι ο δήμαρχος Θάσου και η παράταξη του, που είναι ένθερμοι υποστηρικτές της αντιλαϊκής πολιτικής της ΝΔ. Το όψιμο ενδιαφέρον τους και η «κλάψα» ότι «θα γεμίσει η Θάσος με σαπάκια» δεν πείθει κανέναν.

 

Ο δήμαρχος και η παράταξη του «δεν είδαν - δεν άκουσαν τίποτα»: Ότι η κυβέρνηση της ΝΔ είναι που κατάργησε τα όρια ηλικίας των πλοίων και συνέχισαν οι επόμενες -όπως και η σημερινή-, «δεν είδαν - δεν άκουσαν τίποτα» για την απαράδεκτη κατάσταση που βιώνει ο λαός της Θάσου και οι ναυτεργάτες στις θαλάσσιες μεταφορές του νησιού.

 

Δεν πήραν ποτέ θέση για τα οξυμένα προβλήματα που γεννά η πολιτική της απελευθέρωσης της ακτοπλοΐας, δεν στήριξαν ποτέ τα αιτήματα των σωματείων και φορέων της Θάσου:

 

για απρόσκοπτη σύνδεση Πρίνου - Καβάλας 365 ήμερες το χρόνο, με πυκνά δρομολόγια, ορθολογικά κατανεμημένα σε όλη την διάρκεια της ημέρας, με σύγχρονα, γρήγορα, ασφαλή πλοία,

 

για υποχρέωση από όλες τις Ναυτιλιακές Εταιρείες να εκτελούν με όλα τα πλοία κυκλικά εναλλακτικά βάρδια πλοίου επιφυλακής για έκτακτο περιστατικό μεταφοράς αρρώστου,

 

για αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων,

 

για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στην θάλασσα,

 

για τις ΣΣΕ και τα δικαιώματα των ναυτεργατών, την τρομοκρατία σε βάρος τους, την υπονόμευση των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων, την επίθεση των δυνάμεων καταστολής σε βάρος των ναυτεργατών και άλλων εργαζομένων που στάθηκαν αλληλέγγυοι στο πλευρό τους για την υπεράσπιση του δικαιώματος της συνδικαλιστικής δράσης, το δικαίωμα στην απεργία.    

 

Ο μόνος λόγος που αναγκάζεται να πάρει θέση ο δήμαρχος και η παράταξη του για τον ερχομό των υπερήλικων πλοίων είναι γιατί πιέζονται από τον ανταγωνισμό που έχει ξεσπάσει μεταξύ των εφοπλιστών για την αναδιανομή της πίτας των κερδών και τους ζητούν να επιλέξουν με ποια πλευρά συμφερόντων είναι.

 

Ας αφήσουν λοιπόν τα σάπια. Ο λαός της Θάσου, οι ναυτεργάτες, οι άλλοι εργαζόμενοι, οι συνταξιούχοι δεν τρώνε κουτόχορτο: όταν πρόκειται να στηρίξουν αιτήματα που αφορούν την ζωή του λαού, είναι «αναρμόδιοι», όταν πρόκειται να στηρίξουν τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα, λειτουργούν με υπερβάλλοντα ζήλο.

 

Συνεργοί στο έγκλημα όμως δεν είναι μόνο η τωρινή πλειοψηφία στον δήμο Θάσου, συνυπεύθυνη είναι και η παράταξη του κυρίου Μερέση, οι τοπικοί εκπρόσωποι των κομμάτων των αντιλαϊκών κυβερνήσεων διαχρονικά, αλλά και όσοι στήριξαν και συμμετείχαν στον μηχανισμό των εφοπλιστών για να καταστείλουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις του τοπικού σωματείου των ναυτεργατών, με τις ποινικές και συνδικαλιστικές διώξεις, τις στημένες δίκες.

 

Έχουν τεράστιες ευθύνες όλοι τους.

Η κατάργηση του καμποτάζ είναι μέρος της αντιλαϊκής πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που προώθησαν όλες οι κυβερνήσεις.

 

Με την κατάργηση της «άδειας σκοπιμότητας» έσβησε κάθε όριο, κάθε υποχρέωση του εφοπλιστικού κεφαλαίου να καλύπτει τις λεγόμενες «άγονες γραμμές», προκειμένου να πάρει άδεια να εκτελεί δρομολόγια στις γραμμές «φιλέτα». Καταργήθηκε κάθε έννοια ελέγχου και προγραμματισμού των δρομολογίων και η επιλογή γίνεται αποκλειστικά από τους εφοπλιστές.

 

Το ΥΕΝ το μόνο που κάνει είναι ένα παζάρι για να μοιράσει την πίτα των κερδών. Οι θαλάσσιες μεταφορές τεμαχίζονται σε γραμμές «ελεύθερης δρομολόγησης», «δημόσιων υπηρεσιών» και «άγονες γραμμές».

 

Η ελεύθερη δρομολόγηση αφορά τις πιο κερδοφόρες γραμμές («φιλέτα») -τρανταχτό παράδειγμα η γραμμή Λιμένα – Κεραμωτής- που γίνεται «σφαγή» ποια ναυτιλιακή εταιρεία θα πάρει μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας.

 

Οι γραμμές «δημόσιων υπηρεσιών» αφορούν αυτές που δεν προκαλούν το ενδιαφέρον των εφοπλιστών, όπως του Πρίνου – Καβάλας, που η τεχνητή πολιτική της υποβάθμισης και οι αυξήσεις φωτιά στα εισιτήρια την έχει καταντήσει να είναι η φτωχή γεροντοκόρη και να μένει στο «ράφι»!

 

Κάθε φορά που δηλώνονται δρομολόγια από τους εφοπλιστές γίνεται ένα γαϊτανάκι εκβιασμών, αφήνουν ακάλυπτο τον Πρίνο από δρομολόγια, με σκοπό να «πιέσουν» το ΥΕΝ, για να ενταχθεί ο Πρίνος στις επιδοτούμενες γραμμές.

 

Κυνικά απαιτούν χρήματα από δημόσιους πόρους, που θα βγουν από τις πλάτες του λαού και νέα προκλητικά προνόμια, όπως αυτά που δόθηκαν στην περίοδο της πανδημίας, απαλλαγή από το ΝΑΤ, τα λιμενικά τέλη, φθηνότερη προμήθεια καύσιμων κλπ, για να καλύψουν τον Πρίνο με δρομολόγια. Άλλο που δε θέλει το Υπουργείο και η κυβέρνηση…

 

Όσο οι θαλάσσιες μεταφορές -και γενικότερα οι μεταφορές- θα βρίσκονται στα χέρια επιχειρηματικών ομίλων, θα μετατρέπονται σε εμπόρευμα για το κέρδος τους. Θα οξύνεται η κατάσταση σε βάρος του λαού, δημιουργώντας προϋποθέσεις για νέα ναυτικά εγκλήματα τύπου ΣΑΜΙΝΑ και άλλων εγκλημάτων τύπου Τεμπών.

 

Είναι αναγκαίο τα σωματεία, οι φορείς, ο λαός του νησιού και της περιοχής να ξεσηκωθούμε, να παλέψουμε, να απαιτήσουμε επαρκή δρομολόγια, ορθολογικά κατανεμημένα  365 ήμερες το χρόνο, που θα καλύπτουν όλες τις γραμμές του νησιού, με πλοία ασφαλή, σύγχρονα, αξιόπιστα, με φτηνά εισιτήρια, αύξηση των οργανικών συνθέσεων των πλοίων, υποχρεωτική 10μηνη δρομολόγηση και ναυτολόγηση των ναυτεργατών.  

 

Είναι αυταπάτη να ελπίζει κανείς στην ουσιαστική βελτίωση των μεταφορών χωρίς να λυθεί το κύριο πολιτικό ζήτημα: σε ποιανού τα χέρια βρίσκονται και ποια συμφέροντα υπηρετούν οι μεταφορές.

 

Tο ΚΚΕ απευθύνεται στους ναυτεργάτες, σε όλους τους εργαζόμενους, στο λαό της περιοχής. Μπορούμε να σας κοιτάμε στα μάτια.

 

Γιατί το ΚΚΕ είπε την αλήθεια, αποκάλυψε τον πραγματικό χαρακτήρα της απελευθέρωσης των θαλάσσιων μεταφορών, στάθηκε και στέκεται δίπλα στους αγώνες των ναυτεργατών, του λαού της Θάσου και της περιοχής.

 

Από την πρώτη στιγμή κάλεσε σε ετοιμότητα για να βάλει ο λαός εμπόδια στην απελευθέρωση της ασυδοσίας και αυθαιρεσίας των εφοπλιστών, για να μην γίνουν οι θαλάσσιες συγκοινωνίες ξέφραγο αμπέλι και οικονομικό τσιφλίκι των εφοπλιστών.

 

Η στάση όλων των πολιτικών δυνάμεων για τις θαλάσσιες μεταφορές πρέπει να γίνει κριτήριο. Οι ναυτεργάτες, οι άλλοι εργαζόμενοι, ο λαός της περιοχής να καταδικάσουν με τους αγώνες και την ψήφο τους στις ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου όσους στήριξαν και στηρίζουν την πολιτική της απελευθέρωσης των θαλασσίων μεταφορών.

 

Να συμπορευτούν με το ΚΚΕ, βάζοντας μπροστά τις δικές τους σύγχρονες ανάγκες.    

 

*Ο Αλέκος Λουβουλούδης είναι μέλος της ΤΕ Καβάλας του ΚΚΕ

                           

Δημοσιεύθηκε στις 11 May 2024 | 6:21 pm


Νομός Καβάλας - Ειδήσεις και Νέα

Δείτε αγγελίες στο Νομό Καβάλας