Ειδήσεις &
Τοπικά Νέα

Ελλάδα   >   Ν. Καβάλας    >    Ειδήσεις & Τοπικά Νέα

Θάσος: παρουσίαση της συλλογής διηγημάτων “Γυναικών” της Ελένης Γιαννάκη

Η Ελένη Γιαννάκη και οι εκδόσεις Άνω Τελεία σας προσκαλούν στην παρουσίαση της συλλογής διηγημάτων «Γυναικών» την Κυριακή 9 Νοεμβρίου, ώρα 6:00 μμ, στο Καλογερικό (Λιμένας Θάσου)

 

Για το βιβλίο και τη συγγραφέα θα μιλήσουν οι:

  • Ιουλία Λήδα Καρύδη (φιλόλογος)
  • Κώστας Χατζηεμμανουήλ (συγγραφέας, π. δήμαρχος Θάσου)

 

Αποσπάσματα θα παρουσιάσουν οι Κατερίνα Μπαμπαλή και Γιώργος Πιπεράκης, μέλη της θεατρικής ομάδας tapia.

 

Θα συμπράξει (μουσικά και όχι μόνο) ο Θοδωρής Οικονομίδης

 

Η Ελένη Γιαννάκη (Θάσος, 1968) ζει στην Αθήνα. Εργάζεται ως οπτικός-οπτομέτρης και παράλληλα γράφει διηγήματα και θεατρικά. Έργα της έχουν ανέβει από ερασιτεχνικούς θιάσους και σενάριό της έχει βραβευτεί από την Ένωση Σεναριογράφων.

 

Δημοσιεύθηκε στις 7 November 2025 | 10:58 pm


Α’ ΕΠΣΚ: Σημαντικά παιχνίδια αυτό το Σαββατοκύριακο - Το πρόγραμμα της 4ης αγωνιστικής

Η 4η αγωνιστική της Α’ ΕΠΣ Καβάλας θα διεξαχθεί το Σαββατοκύριακο (08-09/11).

 

Γεμάτο το πρόγραμμα του Σαββάτου με έξι παιχνίδια, ενώ την Κυριακή θα γίνει το ντέρμπι της Θάσου, ανάμεσα σε Θεολόγο και Λιμενάρια.

 

 

4η αγωνιστική - Πρόγραμμα

 

 

Σάββατο – 08/11/2025 

14:00 Μ.Α. Ορφανίου - Κεραυνός Καλλιράχης

15:00 Βυζάντιο Κοκκινοχώματος - Ορφέας Ελευθερούπολης

15:00 Μακεδονικός Αγιάσματος - Βύρωνας Καβάλας

15:00 ΑΟ Κεραμωτής - Άρης Πηγών

15:00 ΑΕΚ Καβάλας - ΑΣ Παγγαίο

15:00 Μακεδονικός Αμισιανών - Βρασίδας Ν. Περάμου

 

 

Κυριακή – 09/11/2025 

15:00 Δόξα Θεολόγου - Αναγέννηση Λιμεναρίων

 

 

Βαθμολογία

Ορφέας Ελευθερούπολης 9 (17-2)

ΑΟ Κεραμωτής 9 (9-2)

Βυζάντιο Κοκκινοχώματος 9 (7-1)

Άρης Πηγών 7 (9-3)

Βρασίδας Ν. Περάμου 7 (5-2)

Βύρωνας Καβάλας 6 (8-3)

Μακεδονικός Αμισιανών 6 (4-5)

Μακεδονικός Αγιάσματος 3 (4-7)

Αναγέννηση Λιμεναρίων 1 (0-4)

ΑΕΚ Καβάλας 1 (0-12)

Κεραυνός Καλλιράχης 0 (2-7)

Δόξα Θεολόγου 0 (1-6)

ΑΣ Παγγαίο 0 (2-8)

Μ.Α. Ορφανίου 0 (1-7)

 

φωτογραφία: Βύρωνας Καβάλας

 

 

Δημοσιεύθηκε στις 7 November 2025 | 10:30 pm


Καιρός στην Καβάλα: φθινοπωρινό σκηνικό με περισσότερες βροχές

Όπως είχαμε ενημερώσει το φθινοπωρινό σκηνικό θα συνεχιστεί αύριο (08/11), με γενίκευση των σημερινών βροχών. Ενώ και στην συνέχεια (κυρίως την Δευτέρα) το φθινοπωρινό σκηνικό αναμένεται να διατηρηθεί. Ο υδράργυρος θα συνεχίσει να κινείται σε φυσιολογικά για την εποχή επίπεδα.

 

Αναλυτικότερα, αύριο από το πρωί-πρώτες μεσημβρινές ώρες θα αρχίσουν να εκδηλώνονται τοπικές βροχές που σταδιακά θα επηρεάσουν το σύνολο του νομού. 

 

Το μοτίβο αυτό θα συνεχιστεί μέχρι τις πρώτες βραδινές ώρες, έπειτα σταδιακή βελτίωση μέχρι τα μεσάνυχτα τα φαινόμενα θα έχουν σταματήσει στο σύνολο του νομού.

 

Τα φαινόμενα σε γενικές γραμμές θα παρουσιάζουν έμφαση στα ορεινά και σε πεδινές περιοχές κοντά σε αυτά, η ένταση των φαινόμενων θα είναι κατά κανόνα μέτρια με τοπικές  έντονες εξάρσεις τις απογευματινές ώρες κυρίω (υπαρκτή πιθανότητα για περιορισμένη ηλεκτρική δραστηριότητα).  

 

Για κάθε νεότερο μείνετε συντονισμένοι στο www.meteokav.gr.

 

πηγή: meteokav.gr

Δημοσιεύθηκε στις 7 November 2025 | 10:02 pm


Βουλγαρία και Βόρεια Μακεδονία υπέγραψαν συμφωνία για κατασκευή σιδηροδρομικής σήραγγας που καθυστερεί 100 χρόνια

Ο υπουργός Μεταφορών της Βουλγαρίας, Γκρόζνταν Καρατζόφ και ο ομόλογός του της Βόρειας Μακεδονίας, Αλεξάνταρ Νικόλοσκι υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή της διασυνοριακής σιδηροδρομικής σήραγγας μεταξύ των δύο χωρών.

 

Η συμφωνία υπεγράφη στον σιδηροδρομικό σταθμό Γκιουέσεβο (στα σύνορα των δύο χωρών, από τη μεριά της Βουλγαρίας).

 

Η διασυνοριακή σήραγγα αποτελεί βασικό έργο του Διαδρόμου «Δυτικά Βαλκάνια - Ανατολική Μεσόγειος» και του Διαδρόμου 8. 

 

Με μήκος περίπου 2,4 χιλιόμετρα, θα εξασφαλίσει τη σιδηροδρομική σύνδεση των δύο χωρών, θα βελτιώσει τη μεταφορική πρόσβαση μεταξύ Μαύρης Θάλασσας και Αδριατικής και θα συμβάλει στην οικονομική ανάπτυξη και την ευρωπαϊκή και νατοϊκή διασύνδεση της περιοχής.

 

Το μήκος της σήραγγας θα είναι περίπου 2,4 χιλιόμετρα, εκ των οποίων το ήμισυ θα βρίσκεται στο έδαφος της Βουλγαρίας και το έτερο ήμισυ στο έδαφος της Βόρειας Μακεδονίας. 

 

Η κατασκευή της, όπως ανέφεραν οι υπουργοί Μεταφορών των δύο χωρών, θα συμβάλει στην οικονομική ανάπτυξη της περιοχής και θα ενισχύσει την ολοκλήρωση των μεταφορικών δικτύων σε επίπεδο ΕΕ και ΝΑΤΟ.

 

 

Καθυστερεί... 100 χρόνια

 

Ο υπουργός Μεταφορών της Βουλγαρίας σημείωσε ότι η διασυνοριακή σύνδεση της χώρας του με τη Βόρεια Μακεδονία καθυστερεί εδώ και 100 χρόνια.

 

«Ξεκίνησε πριν από πάνω από 100 χρόνια και τώρα πλέον αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός δύο ετών. 

 

Αυτό είναι ένα μακροχρόνιο όνειρο, ένα εξαιρετικά επιθυμητό έργο για όλους τους συμπατριώτες μας, ειδικά για εκείνους που, όταν ο σιδηρόδρομος έφτασε εδώ (σ.σ. στα σύνορα της Βουλγαρίας με τη Βόρεια Μακεδονία) το 1942, όλοι ήλπιζαν ότι θα συνεχιστεί. 

 

Αλλά από το 1942 -83 χρόνια αργότερα- παραμένει μέχρι στιγμής, σε αυτόν τον σταθμό» ανέφερε ο Γκρόζνταν Καρατζόφ, κατά την υπογραφή της συμφωνίας για την κατασκευή της σιδηροδρομικής σήραγγας.

 

Οι δύο χώρες δεν έχουν ακόμη σιδηροδρομική διασύνδεση, καθώς από τη μεριά της Βόρειας Μακεδονίας υπολείπεται η κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής περίπου 65 χλμ., μέχρι τα σύνορα με τη Βουλγαρία. 

 

Η κατασκευή του τμήματος αυτού της σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι τα σύνορα με τη Βουλγαρία αναμένεται να ολοκληρωθεί τα επόμενα χρόνια, αν και παρουσιάζονται αρκετές καθυστερήσεις. 

 

Από τη μεριά της Βουλγαρίας υπάρχει λειτουργικό σιδηροδρομικό δίκτυο μέχρι τα σύνορα με τη Βόρεια Μακεδονία.

 

Σημειώνεται ότι το προηγούμενο διάστημα, η κατασκευή της σιδηροδρομικής αυτής σήραγγας αποτέλεσε αντικείμενο έντονης αντιπαράθεσης μεταξύ των κυβερνήσεων των δύο χωρών, οι οποίες είχαν εκτοξεύσει αλληλοκατηγορίες για τις καθυστερήσεις στην κατασκευή του έργου και για το οικονομικό του σκέλος. 

 

Η κατασκευή της σήραγγας χρηματοδοτείται, σε μεγάλο μέρος, από την ΕΕ.

 

Η Βουλγαρία και η Βόρεια Μακεδονία έχουν τεταμένες πολιτικές σχέσεις, λόγω του "βέτο" που έχει ασκήσει η Σόφια στην έναρξη των ενταξιακών διαπραγματεύσεων των Σκοπίων με την ΕΕ.

 

Τη συμφωνία για την κατασκευή της σιδηροδρομικής σήραγγας μεταξύ Βουλγαρίας και Βόρειας Μακεδονίας χαιρέτισε ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, Αντόνιο Κόστα.

 

«Χαιρετίζω την υπογραφή της συμφωνίας για τη διασυνοριακή κατασκευή σήραγγας του Διαδρόμου 8 μεταξύ Βουλγαρίας και Βόρειας Μακεδονίας — ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός στη συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών που προωθεί τις σχέσεις καλής γειτονίας. 

 

Εκτός από την ανάπτυξη διμερών δεσμών, ο νέος σιδηρόδρομος θα ενισχύσει την περιφερειακή ευημερία και την κοινή μας ασφάλεια» ανέφερε ο Αντόνιο Κόστα σε ανάρτησή του σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

 

πηγή: emakedonia.gr

 

Δημοσιεύθηκε στις 7 November 2025 | 9:45 pm


Εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για την αποθήκευση CO2 στον Πρίνο

Εγκρίθηκαν την Παρασκευή (07/11) οι περιβαλλοντικοί όροι για το έργο αποθήκευσης CO2 που αναπτύσσει η EnEarth, θυγατρική της Energean, στον Πρίνο. 

 

Η έκδοση της σχετικής Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ήταν μια κρίσιμη εκκρεμότητα, που ανοίγει πλέον τον δρόμο για να προχωρήσει το έργο. 

 

Παράλληλα, το νομοσχέδιο που έθεσε πριν μερικές ημέρες σε δημόσια διαβούλευση το ΥΠΕΝ για το ρυθμιστικό πλαίσιο της δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS), δείχνει πως υπάρχει έντονη κινητικότητα στον συγκεκριμένο τομέα αυτό το διάστημα.

 

Όπως αναφέρεται στην ΑΕΠΟ, «το έργο αφορά στην εγκατάσταση μονάδας αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα (CO2) στον Πρίνο, ονομαστικής δυναμικότητας ενός εκατομμυρίου τόνων (1 MTPA) CO2 ανά

έτος. 

 

Ο σχηματισμός αποθήκευσης CO2 βρίσκεται εντός της περιοχής Παραχώρησης Πρίνου, στη λεκάνη του Πρίνου του κόλπου της Καβάλας, στο Βόρειο Αιγαίο. 

 

Η εγκατάσταση θα αναπτυχθεί στις ακόλουθες δύο διακριτές φάσεις βάσει δυναμικότητας (Φάση 1 και Φάση 2), για λόγους προσαρμογής στις συνθήκες ζήτησης. Το έργο της παρούσας ΑΕΠΟ αφορά μόνο στη Φάση 1:

 

  • Φάση 1 (αποτελεί το αντικείμενο της παρούσας ΑΕΠΟ): Η αρχική ονομαστική δυναμικότητα του έργου θα είναι μέχρι ένα MTPA για 20 χρόνια. Το CO2 θα φθάνει κυρίως με αγωγούς τρίτων μερών ενώ κάποιες ποσότητες θα παραλαμβάνονται και με φορτία CO2 στις χερσαίες εγκαταστάσεις Σίγμα από φορτηγά μέσω πιλοτικών έργων.

 

  • Φάση 2 (δεν αποτελεί αντικείμενο της παρούσας ΑΕΠΟ και αναφέρεται μόνο για λόγους πληρότητας): Προβλέπεται σταδιακά επέκταση του Έργου σε τελική ονομαστική δυναμικότητα έως τα περίπου τρία (3) MTPA. Για την περιβαλλοντική αδειοδότηση της Φάσης 2 απαιτείται υποβολή νέας ΜΠΕ».

 

Οι νέες εγκαταστάσεις και οι γεωτρήσεις που προβλέπονται για την υλοποίηση του έργου αποθήκευσης CO2 της Φάσης 1, περιλαμβάνουν:

 

Χερσαίες εγκαταστάσεις: Τροποποίηση ορισμένης περιοχής εντός της υφιστάμενης έκτασης στο εργοστάσιο Σίγμα για την κατασκευή του συλλέκτη υποδοχής του CO2 και περιοχής εκφόρτωσης και συμπίεσης.

 

Υπεράκτιος αγωγός: Υποθαλάσσιος αγωγός που συνδέει την περιοχή του εργοστασίου Σίγμα με την υπεράκτια εξέδρα Βήτα, μήκους περίπου 20 km.

 

Υπεράκτιες εξέδρες: Τροποποίηση και χρήση των υφιστάμενων υπεράκτιων εγκαταστάσεων του Πρίνου (εξέδρα Βήτα και Δέλτα) για την υποδοχή CO2 από τον νέο υποθαλάσσιο αγωγό και φορτίων CO2 σε εμπορευματοκιβώτια, την εισπίεση στις νέες γεωτρήσεις, και την επεξεργασία του παραγόμενου νερού (εξέδρα Δέλτα).

 

Γεωτρήσεις: Δύο γεωτρήσεις εισπίεσης CO2 και δύο γεωτρήσεις παραγωγής νερού στην υφιστάμενη εξέδρα Βήτα του υπεράκτιου συγκροτήματος του Πρίνου.

 

Οι πηγές CO2 και οι βασικές διεργασίες υποδοχής κατά τη λειτουργία του έργου αποθήκευσης CO2 θα είναι οι εξής:

 

  • Παροχή ρεύματος CO2 σε κατάλληλες συνθήκες για εισπίεση μέσω αγωγού τρίτων μερών σε χερσαίο σταθμό υποδοχής εντός του χώρου δραστηριοτήτων των εγκαταστάσεων Σίγμα (οι αγωγοί τρίτων μερών δεν αποτελούν αντικείμενο της παρούσας ΑΕΠΟ).

 

  • Υποδοχή φορτίων CO2 από φορτηγά με εμπορευματοκιβώτια (containers) ISO στις χερσαίες εγκαταστάσεις Σίγμα. 

 

Τα containers θα φορτώνονται σε σκάφη ανεφοδιασμού/φορτηγίδα μεταφοράς με γερανό, θα μεταφέρονται και θα εκφορτώνονται στην υφιστάμενη εξέδρα Βήτα των υπεράκτιων εγκαταστάσεων Πρίνου. Παράλληλα, προβλέπεται και απευθείας εισπίεση των φορτίων CO2 στο χερσαίο συλλέκτη υποδοχής (manifold), μέσω ενός σταθμού συμπίεσης κατά την εκφόρτωση από τα φορτηγά.

 

 

Συσχετιζόμενα έργα με το έργο αποθήκευσης CO2 στον Πρίνο

 

Συσχετιζόμενα έργα με το έργο αποθήκευσης CO2 είναι τα εξής:

 

  • Υπεράκτιες εγκαταστάσεις (υφιστάμενες και επέκτασης) εξόρυξης υδρογονανθράκων στη θαλάσσια περιοχή του κόλπου της Καβάλας της Energean Oil and Gas A.E. που περιλαμβάνουν: 

 

  • Το υφιστάμενο υπεράκτιο έργο που αποτελείται από σύμπλεγμα εξεδρών παραγωγής (Άλφα, Βήτα, Κάππα) και επεξεργασίας (Δέλτα), υποθαλάσσιους αγωγούς μεταφοράς όξινου φυσικού αερίου και αργού πετρελαίου από τις εξέδρες στη χερσαία μονάδα, γλυκού φυσικού αερίου από τη χερσαία μονάδα στις εξέδρες καθώς και υποβρύχια καλώδια ηλεκτρικού ρεύματος, το υπεράκτιο έργο άμεσης επέκτασης που αποτελείται από πλευρικές ανορύξεις εννέα υφιστάμενων πηγαδιών που βρίσκονται στην εξέδρα Άλφα του Πρίνου, την εγκατάσταση νέας δορυφορικής εξέδρας (Λάμδα), την γεώτρηση από την εγκατάσταση αυτή 5 έως 9 νέων παραγωγικών πηγαδιών, 3 υποθαλάσσιων αγωγών σύνδεσης της Λάμδα με τη Δέλτα για την μεταφορά παραγόμενων ρευστών και 2 υποθαλάσσιων αγωγών για μεταφορά νερού εισπίεσης, και το υπεράκτιο έργο μελλοντικής επέκτασης, που αποτελείται από την εγκατάσταση δεύτερης νέας εξέδρας (Όμικρον) ανάμεσα στα κοιτάσματα του Βόρειου Πρίνου και του Πρίνου.

 

  • Χερσαίες εγκαταστάσεις (βιομηχανική μονάδα Σίγμα) περιβαλλοντικά αδειοδοτημένες, στη παραλιακή περιοχή του κόλπου της Καβάλας της Energean Oil and Gas A.E., που περιλαμβάνει εγκαταστάσεις για την παραλαβή, αφαλάτωση, αφύγρανση, σταθεροποίηση και αποθείωση του παραγόμενου αργού πετρελαίου, την μετατροπή του παραγόμενου όξινου αερίου σε γλυκό αέριο, την παραγωγή υγρού και στερεού θείου, καθώς και τις απαιτούμενες εγκαταστάσεις ασφαλούς αποθήκευσης και διακίνησης του παραγόμενου αργού πετρελαίου, φυσικού αερίου και θείου.

 

 

Ξεμπλέκεται το «κουβάρι» της αποθήκευσης CO2 στη χώρα μας

 

Υπενθυμίζεται πως στις 30 Οκτωβρίου το energygame είχε γράψει τα εξής:

«Με βήματα αργά και προσεκτικά προχωρά η επίλυση των εκκρεμοτήτων γύρω από το εμβληματικό έργο αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) στον Πρίνο. 

 

Η έκδοση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) παραμένει σε αναμονή, την ώρα που οι προθεσμίες του Ταμείου Ανάκαμψης στενεύουν: μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2026 θα πρέπει να έχουν ξεκινήσει οι γεωτρήσεις διάνοιξης.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες, χθες πραγματοποιήθηκε ενημερωτική σύσκεψη στο αρμόδιο υπουργείο για το έργο, χωρίς ωστόσο να υπάρξει κάποια ουσιαστική πρόοδος. 

 

Να σημειωθεί πως η δημόσια διαβούλευση για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων έχει ολοκληρωθεί ήδη από τον περασμένο Μάιο, όμως το θεσμικό πλαίσιο για την αποθήκευση CO₂ —απαραίτητο για την έναρξη των εργασιών— παραμένει ακόμη ανοιχτό».

 

πηγή: energygame.gr - Πέτρος Παπαντωνάκος

 

Δημοσιεύθηκε στις 7 November 2025 | 9:12 pm


Καβάλα: νέες έκτακτες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω εργασιών για το φυσικό αέριο - δείτε τις οδούς

Εφαρμογή έκτακτων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων επί τμήματος των οδών Αρματωλών και Δημόκριτου, στο πλαίσιο εκτέλεσης έργων φυσικού αερίου. 

 

Συγκεκριμένα προβλέπονται από τη Δευτέρα 10.11.2025  έως και το Σάββατο 15.11.2025, μόνο κατά τη διάρκεια του ωραρίου εργασίας (από τις 07:30 έως και τις 17:30), για λόγους ασφαλείας εξαιτίας στένωσης των οδών, οι εξής προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις:

  • Τμηματική διακοπή κυκλοφορίας επί των οδών Αρματωλών & Δημοκρίτου
  • Απαγόρευση στάσης και στάθμευσης οχημάτων επί των οδών Αρματωλών & Δημοκρίτου

Δημοσιεύθηκε στις 7 November 2025 | 9:00 pm


Καβάλα: Ο σχολικός μαραθώνιος «Πάμε Ανακύκλωση» άρχισε στο 1ο Ειδικό δημοτικό σχολείο - Φωτογραφίες

Ο Δήμος Καβάλας, μέσω της δημοτικής πλατφόρμας επιβράβευσης ανακύκλωσης Followgreen (followgreen.gr/kavala), υλοποιεί για τη σχολική χρονιά 2025–2026 και για 7η συνεχή χρονιά, τη δράση «Πάμε Ανακύκλωση» στα Νηπιαγωγεία,  στα Δημοτικά, στα Γυμνάσια και στα Λύκεια του Δήμου.

 

Οι μαθητές, με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών, θα κάνουν διαλογή στην πηγή και θα συγκεντρώνουν σε ειδικούς χάρτινους κάδους τα εξής υλικά: χαρτί, πλαστικό, αλουμίνιο, μπαταρίες, ενδύματα και τηγανέλαιο.

 

Στόχος είναι οι «πρωταγωνιστές» της σχολικής κοινότητας να καλλιεργήσουν στην πράξη την αξία της σωστής ανακύκλωσης, ώστε το μήνυμα της ορθής διαλογής να φτάσει και στα νοικοκυριά της πόλης. 

 

Η δράση τελεί υπό την αιγίδα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καβάλας και υλοποιείται σε συνεργασία με την East–West Greece.

 

Την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου, η Διεύθυνση Καθαριότητας του Δήμου, διένειμε στα συμμετέχοντα σχολεία τον απαραίτητο εξοπλισμό (χάρτινους κάδους), καθώς και σακούλες συλλογής και τεχνικές οδηγίες με όλες τις λεπτομέρειες συμμετοχής.

 

Την έναρξη της προσπάθειας των μαθητών χαιρέτισε κατά τη διανομή του εξοπλισμού, στο 1ο Ειδικό Δημοτικό Καβάλας, η Εντεταλμένη Σύμβουλος Σχολικών Μονάδων Κ. Χατζηφραντζή.

 

Οι επιδόσεις ανακύκλωσης των σχολείων θα αποτυπώνονται στη σχετική ενότητα «ΣΧΟΛΕΙΑ» της πλατφόρμας (Followgreen.gr/kavala/contest), όπου τα μέλη μπορούν να ενισχύουν τα σχολεία δωρίζοντας πόντους.

 

Στο τέλος της σχολικής χρονιάς, σε ειδική εκδήλωση, ο Δήμος θα επιβραβεύσει όλα τα σχολεία για τη συμμετοχή τους, ενώ τα σχολεία με τις υψηλότερες επιδόσεις στην ανακύκλωση και στις δωρεές πόντων θα λάβουν χρηστικά δώρα για τις σχολικές τους μονάδες.

 

Σας προσκαλούμε να στηρίξετε την προσπάθεια των μαθητών, δωρίζοντας πόντους στο σχολείο της επιλογής σας μέσω της πλατφόρμας.

 

(δελτίο Τύπου Δήμου Καβάλας)

 

Δημοσιεύθηκε στις 7 November 2025 | 8:21 pm


ΓΕΛ Κρηνίδων: ημερίδα για τα ιστορικά γεγονότα που σημάδεψαν τον 20ο αιώνα - φωτογραφίες

Μία άκρως διδακτική ημερίδα διοργάνωσε την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2025 η Διεύθυνση του Γενικού Λυκείου Κρηνίδων, με θέμα "Μεγάλα ιστορικά γεγονότα που σημάδεψαν τον 20ο αιώνα". 

 

Στη συγκεκριμένη ημερίδα, που προκάλεσε το έντονο ενδιαφέρον της μαθητικής κοινότητας του σχολείου, έγινε αναλυτική αναφορά στην ηρωική αντίσταση των Ελληνοκυπρίων τόσο κατά τη διάρκεια του απελευθερωτικού αγώνα εναντίον των Άγγλων, όσο και την περίοδο της τουρκικής εισβολής στο βόρειο τμήμα της μεγαλονήσου. 

 

Τα στοιχεία που παρέθεσαν οι ομιλητές και το πλούσιο φωτογραφικό υλικό από τις κορυφαίες στιγμές των Κυπρίων αγωνιστών, παρακολούθησαν ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κ. Στέφανος, ο Αντιδήμαρχος Παιδείας, Χριστόδουλος Μιχαλάκης, η Εντεταλμένη Σύμβουλος Σχολικών Μονάδων, Άνθη Χατζηφραντζή, ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης, Αλέξανδρος Ιωσηφίδης, ο Διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Καβάλας, Δανιήλ Εμμανουηλίδης και ο Πρόεδρος της Θρακικής Εστίας Καβάλας, Νίκος Τσουμπάκης.

 

Η ημερίδα ολοκληρώθηκε με ενδιαφέροντες διαλόγους ανάμεσα στους παρευρισκόμενους και τους ομιλητές και την υποβολή ερωτήσεων από την πλευρά των μαθητών.

 

ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ: Διευθύντρια του Γενικού Λυκείου Κρηνίδων, Αρετή Κώτση - Σύλλογος Διδασκόντων ΓΕΛ Κρηνίδων 

 

 

ΟΜΙΛΗΤΕΣ 

  • Καθηγητής ΔΠΘ δρ. Λυκούργος Μαγκαφάς - "Το Κυπριακό ζήτημα" 
  • Ελένη Χατζημιχαήλ, Δήμαρχος Ακανθούς Κύπρου - "Ο εθνικοαπελευθερωτικός αγώνας της ΕΟΚΑ (1955 - 1959) / "Βιώματα από την τουρκική εισβολή του 1974"
  • Κώστας Παπακοσμάς, Ερευνητές Τοπικής Ιστορίας - "Κύπρος - Καβάλα: Δεσμοί Συνεργασίας και Φιλίας"

 

(δελτίο Τύπου Δήμου Καβάλας)

 

Δημοσιεύθηκε στις 7 November 2025 | 7:49 pm


Ανοίγει ο δρόμος για την επαναλειτουργία του πετρελαιαγωγού Θεσσαλονίκης – Σκοπίων

Κατά την τελευταία συνεδρίασή της, η κυβέρνηση της Βόρειας Μακεδονίας, έλαβε την απόφαση για την καταβολή αντιτίμου σχετικά με την παρεχόμενη υπηρεσία μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου μέσω του αγωγού πετρελαϊκών προϊόντων VARDAX.

 

Με την απόφαση αυτή ουσιαστικά επιλύονται όλες οι εκκρεμότητες και πλέον ανοίγει ο δρόμος για την επαναλειτουργία του πετρελαιαγωγού Θεσσαλονίκης - Σκοπίων, έπειτα από 12 χρόνια αδράνειας. 

 

Η λήψη της απόφασης, για την καταβολή του αντίτιμου ήταν το τελευταίο θέμα που εκκρεμούσε. 

 

Ο αγωγός, μετά τη ριζική του αναβάθμιση δύναται να μεταφέρει 2,5 εκατ. τόνους αργό πετρέλαιο και προϊόντα πετρελαίου (ντίζελ, κηροζίνη και βενζίνη) ετησίως. Εκτιμάται πως θα αξιοποιηθεί κυρίως για την μεταφορά ντίζελ.

 

Ο αγωγός κατασκευάστηκε το 2002 με ιδιοκτήτρια την εταιρεία VARDAX -στην οποία η HELLENiQ ENERGY κατέχει το 80% και το Δημόσιο της Βόρειας Μακεδονίας το 20% - για να συνδέσει τα διυλιστήρια Θεσσαλονίκης με το τότε διυλιστήριο της εταιρείας ΟΚΤΑ (θυγατρική της HELLENiQ ENERGY) , στα Σκόπια.

 

Το 2013, όπως έγινε και με αρκετά άλλα σχετικά «απλά» διυλιστήρια της περιοχής, που είχαν κατασκευαστεί με άλλα κριτήρια την εποχή του Ψυχρού Πολέμου, κρίθηκε επιχειρηματικά ασύμφορη η συνέχιση λειτουργίας της ΟΚΤΑ ως διυλιστηρίου. 

 

Αντ' αυτού, έπειτα από προσεκτική μελέτη αποφασίστηκε να αξιοποιηθούν οι εγκαταστάσεις της ΟΚΤΑ ως περιφερειακή έδρα εφοδιασμού στα Δυτικά Βαλκάνια, με αλλαγή χρήσης του αγωγού, ώστε αντί για αργό να μεταφέρει τα πλέον σύγχρονα και καθαρά προϊόντα.

 

Παρόλο που ο αγωγός και οι εγκαταστάσεις της ΟΚΤΑ τροποποιήθηκαν για τη νέα λειτουργία και έγιναν σημαντικές επενδύσεις εκσυγχρονισμού τους, ο αγωγός παρέμεινε σε αδράνεια, γιατί καθυστερούσε η έκδοση σχετικής αλλαγής της αδειοδότησής του από την πλευρά της κυβέρνησης της Βόρειας Μακεδονίας.

 

Ο αγωγός έχει συνολικό μήκος περίπου 213 χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα 70 χλμ. οδεύουν εντός ελληνικού εδάφους.

 

Εκτιμάται πως η επαναλειτουργία του αγωγού θα συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό και στην ενεργειακή θωράκιση των Βαλκανίων, καθιστώντας την Βόρεια Μακεδονία ενεργειακό κόμβο με την HELLENiQ ENERGY να διευρύνει το οικονομικό της αποτύπωμα στην χώρα.

 

Εκτός του πετρελαιαγωγού Θεσσαλονίκης-Σκοπίων, στα "σκαριά" βρίσκεται και η λειτουργία του διασυνδετηρίου αγωγού φυσικού αερίου Ελλάδας-Βόρειας Μακεδονίας, η κατασκευή του οποίου ξεκίνησε πριν από μερικούς μήνες. 

 

Ο αγωγός αυτός θα έχει συνολικό μήκος 123 χιλιόμετρα και θα διασυνδέει τα συστήματα μεταφοράς αερίου των δύο χωρών. 

 

Το ελληνικό τμήμα του αγωγού, μήκους 56 χλμ., θα ξεκινά από την περιοχή της Νέας Μεσημβρίας στη Θεσσαλονίκη και θα καταλήγει στην περιοχή των Ευζώνων - Γευγελής. 

 

Από εκεί θα ξεκινά το σκέλος του έργου εντός του εδάφους της Βόρειας Μακεδονίας, μήκους 67 χιλιομέτρων, το οποίο θα καταλήγει στην περιοχή του Νεγκότινο. 

 

Η αρχική χωρητικότητά του αγωγού θα είναι 1,5 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως, με δυνατότητα επέκτασης στα 3 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως, ενώ έχουν πραγματοποιηθεί μελέτες ώστε ο αγωγός να υιοθετήσει τις κατάλληλες προδιαγραφές για τη μεταφορά και πράσινου υδρογόνου. 

 

Η κατασκευή του διασυνδετηρίου αγωγού φυσικού αερίου αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2027.

 

πηγή: emakedonia.gr

 

 

Δημοσιεύθηκε στις 7 November 2025 | 7:21 pm


ΠΑΜΘ: «σχέδια μαζί με φορείς του επιχειρείν για την προώθηση των αγροδιατροφικών προϊόντων»

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης σε ανακοίνωση της αναφέρει πως συνεχίζει την πρωτοβουλία της για τη συνδιαμόρφωση πολιτικών εξωστρέφειας και προώθησης των τοπικών αγροδιατροφικών προϊόντων, μέσα από μία ανοιχτή, συμμετοχική διαδικασία διαβούλευσης και συνεργασίας με τους παραγωγικούς φορείς.

 

Μετά την πρώτη επιτυχημένη συνάντηση στο Επαγγελματικό και Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Ροδόπης, πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2025, στην Π.Ε. Ξάνθης, στο Επιμελητήριο Ξάνθης, η δεύτερη συνάντηση εργασίας με επιχειρήσεις και φορείς του αγροδιατροφικού τομέα, με τη συνδρομή του Επιμελητηρίου Ξάνθης.

 

Στόχος της συνάντησης ήταν η από κοινού διαμόρφωση δράσεων εξωστρέφειας, η ανταλλαγή απόψεων και προτάσεων για την αποτελεσματικότερη προβολή των αγροδιατροφικών προϊόντων της Περιφέρειας, καθώς και η ενίσχυση της συνεργασίας.

 

Η ΠΑΜΘ φιλοδοξεί, μέσα από τη διαδικασία αυτή, να διαμορφώσει έναν μηχανισμό συνεργασίας, όπου κάθε επιχείρηση και φορέας του αγροδιατροφικού τομέα θα έχει ενεργό ρόλο και βήμα έκφρασης των ιδεών και προτάσεών του.

 

Ανάλογες συναντήσεις θα ακολουθήσουν το επόμενο διάστημα και στις υπόλοιπες Περιφερειακές Ενότητες της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, στο πλαίσιο της συνολικής προσπάθειας για έναν ενιαίο, στοχευμένο και συμμετοχικό σχεδιασμό δράσεων εξωστρέφειας.

 

Η παρουσία και η ενεργός συμμετοχή των επιχειρήσεων και φορέων αποτελούν πολύτιμη συμβολή στη διαμόρφωση του νέου πλαισίου δράσης εξωστρέφειας της Περιφέρειας.

 

 

(δελτίο Τύπου ΠΑΜΘ)

 

Δημοσιεύθηκε στις 7 November 2025 | 6:45 pm


Νομός Καβάλας - Ειδήσεις και Νέα

48 ώρες στην Καβάλα - LiFO

48 ώρες στην Καβάλα  LiFO

Δημοσιεύθηκε στις 2 November 2025 | 7:00 am


Δείτε αγγελίες στο Νομό Καβάλας