Ειδήσεις &
Τοπικά Νέα

Ελλάδα   >   Ν. Φλώρινας    >    Ειδήσεις & Τοπικά Νέα

Εορτασμός Αγίου Γεωργίου στον Αετό Φλώρινας


 Ο Μορφωτικός Πολιτιστικός Σύλλογος Αετού σας προσκαλεί στην εκδήλωση που θα πραγματοποιήσει  Δευτέρα 06/05/2024 ανήμερα της εορτής του Αγίου Γεωργίου.

Μετά το πέρας της θείας λειτουργίας στον Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου θα ακολουθήσει στις 12:00 γλέντι στην πλατεία του χωρίου.

Σας περιμένουμε να διασκεδάσουμε και να χορέψουμε παρέα με την ορχήστρα ΄΄ Χάλκινα ηχοχρώματα΄΄.

Με τιμή,
Το Δ.Σ. του Μ.Π.Σ. Αετού

Δημοσιεύθηκε στις 4 May 2024 | 5:01 pm


Πατριαρχική Απόδειξις επί τω Αγίω Πάσχα 2024

 


† Β Α Ρ Θ Ο Λ Ο Μ Α Ι Ο Σ

ΕΛΕῼ ΘΕΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ – ΝΕΑΣ ΡΩΜΗΣ

ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ

ΠΑΝΤΙ Τῼ ΠΛΗΡΩΜΑΤΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΧΑΡΙΝ, ΕΙΡΗΝΗΝ ΚΑΙ EΛΕΟΣ

ΠΑΡΑ ΤΟΥ ΕΝΔΟΞΩΣ ΑΝΑΣΤΑΝΤΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥ

* * *

 

Τιμιώτατοι ἀδελφοί Ἱεράρχαι καί τέκνα ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά,

Εὐδοκίᾳ καί χάριτι τοῦ πανδώρου Θεοῦ διατρέξαντες τόν δόλιχον τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς καί διελθόντες ἐν κατανύξει τήν Ἑβδομάδα τῶν Παθῶν τοῦ Κυρίου, ἰδού, εὐφραινόμεθα τῇ πανηγύρει τῆς λαμπροφόρου Ἀναστάσεως Αὐτοῦ, δι᾿ ἧς ἐλυτρώθημεν ἐκ τῆς τοῦ ᾍδου τυραννίδος.

Ἡ ἔνδοξος ἐκ νεκρῶν Ἔγερσις τοῦ Σωτῆρος Χριστοῦ εἶναι συνανάστασις σύμπαντος τοῦ γένους τῶν βροτῶν καί πρόγευσις τῆς τελειώσεως τῶν πάντων καί τῆς πληρώσεως τῆς Θείας Οἰκονομίας ἐν τῇ ἐπουρανίῳ Βασιλείᾳ. Μετέχομεν εἰς τό ἄφραστον μυστήριον τῆς Ἀναστάσεως ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ, ἁγιαζόμενοι ἐν τοῖς ἱεροῖς αὐτῆς μυστηρίοις καί βιοῦντες τό Πάσχα, «τό πύλας ἡμῖν τοῦ Παραδείσου ἀνοίξαν», ὄχι ὡς ἀνάμνησιν ἑνός γεγονότος τοῦ παρελθόντος, ἀλλά ὡς πεμπτουσίαν τῆς ἐκκλησιαστικῆς ζωῆς, ὡς παρουσίαν τοῦ Χριστοῦ ἀεί ἐν τῷ μέσῳ ἡμῶν, ἐγγύτερον εἰς ἡμᾶς ἀπό ὅσον ἡμεῖς οἱ ἴδιοι εἰς τόν ἑαυτόν μας. Τό Πάσχα, οἱ ὀρθόδοξοι πιστοί ἀνακαλύπτουν τόν ἀληθινόν των ἑαυτόν ὡς ἐν Χριστῷ εἶναι, ἐντάσσονται εἰς τήν κίνησιν τῶν πάντων πρός τά Ἔσχατα, «ἐν χαρᾷ ἀνεκλαλήτῳ καί δεδοξασμένῃ» (Α΄ Πέτρ. α΄, 8), ὡς «υἱοί φωτός… καί υἱοί ἡμέρας» (Α΄ Θεσσ. ε΄, 5).

Κεντρικόν χαρακτηριστικόν τῆς ὀρθοδόξου ζωῆς εἶναι ὁ ἀναστάσιμος παλμός της. Ἀστόχως ἀπεκάλεσεν ὁ φιλόσοφος τήν ὀρθόδοξον πνευματικότητα «σκυθρωπήν» καί «φθινοπωρινήν». Εὐστόχως ἐπαινεῖται ὑπό τῶν Δυτικῶν τό ἀνεπτυγμένον αἰσθητήριον τῶν Ὀρθοδόξων διά τό νόημα καί τό βιωματικόν βάθος τῆς πασχαλίου ἐμπειρίας, χωρίς ὅμως ἡ πίστις αὐτή νά λησμονῇ, ὅτι ἡ πορεία πρός τήν Ἀνάστασιν διέρχεται διά τοῦ Σταυροῦ. Δέν γνωρίζει ἡ ὀρθόδοξος πνευματικότης τόν οὐτοπισμόν τῆς Ἀναστάσεως χωρίς Σταυρόν, οὔτε τήν ἀπαισιοδοξίαν τοῦ Σταυροῦ χωρίς τήν Ἀνάστασιν. Διά τόν λόγον αὐτόν, εἰς τό ὀρθόδοξον βίωμα τό κακόν δέν ἔχει τόν τελευταῖον λόγον ἐν τῇ ἱστορίᾳ, ἐνῶ ἡ πίστις εἰς τήν Ἀνάστασιν λειτουργεῖ ὡς κίνητρον διά τόν ἀγῶνα ἐναντίον τῆς παρουσίας ἐν τῷ κόσμῳ καί τῶν συνεπειῶν του, δρᾷ ὡς ἰσχυρά μεταμορφωτική δύναμις. Εἰς τήν ὀρθόδοξον αὐτοσυνειδησίαν δέν ὑπάρχει χῶρος διά συνθηκολόγησιν ἀπέναντι εἰς τό κακόν, δι᾿ ἀδιαφορίαν περί τῆς πορείας τῶν ἀνθρωπίνων πραγμάτων. Ἀντιθέτως, ἡ συμβολή εἰς τήν μεταμόρφωσιν τῆς ἱστορίας ἔχει θεολογικήν βάσιν καί ὑπαρξιακόν ἔρεισμα καί ἐκτυλίσσεται χωρίς τόν κίνδυνον ταυτίσεως τῆς Ἐκκλησίας μέ τόν κόσμον. Ὁ Ὀρθόδοξος πιστός ἔχει συνείδησιν τῆς ἀντιθέσεως μεταξύ τῆς ἐγκοσμίου πραγματικότητος καί τῆς ἐσχατολογικῆς τελειότητος καί δέν εἶναι δυνατόν νά παραμείνῃ ἀδρανής ἀπέναντι εἰς τάς ἀρνητικότητας. Διά τόν λόγον αὐτόν, ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία δέν εἶδε ποτέ τόν ἀγῶνα διά μεταμόρφωσιν τοῦ κόσμου ὡς ἀσήμαντον ὑπόθεσιν. Ἡ πασχάλιος πίστις ἔσωζε τήν Ἐκκλησίαν τόσον ἀπό τήν ἐσωστρέφειαν καί τήν κλειστότητα, ὅσον καί ἀπό τήν ἐκκοσμίκευσιν.

Εἰς τό Πάσχα τῶν ὀρθοδόξων συμπυκνοῦται ὁλόκληρον τό μυστήριον καί ὁ ὑπαρξιακός πλοῦτος τῆς εὐσεβείας μας. Τό «ἐξεθαμβήθησαν» τῶν Μυροφόρων, ὅταν, «εἰσελθοῦσαι εἰς τό μνημεῖον εἶδον νεανίσκον… περιβεβλημένον στολήν λευκήν» (Μάρκ. ιστ΄, 5), χαρακτηρίζει τό μέγεθος καί τήν οὐσίαν τῆς ἐμπειρίας τῆς πίστεως ὡς βιώσεως ὑπαρξιακοῦ συγκλονισμοῦ. Τό «ἐκθαμβεῖσθαι» δηλώνει ὅτι ὁ ἄνθρωπος εὑρίσκεται ἐνώπιον ἑνός μυστηρίου, τό ὁποῖον βαθαίνει, ὅσον τό προσεγγίζει, κατά τό λεχθέν, ὅτι ἡ πίστις μας «δέν εἶναι πορεία ἀπό τό μυστήριο στή γνώση, ἀλλά ἀπό τή γνώση στό μυστήριο».

Ἐνῷ ἡ ἄρνησις τοῦ μυστηρίου συρρικνώνει ὑπαρκτικῶς τόν ἄνθρωπον, ὁ σεβασμός ἀνοίγει εἰς αὐτόν τήν πύλην τοῦ οὐρανοῦ. Ἡ πίστις εἰς τήν Ἀνάστασιν εἶναι ἡ βαθυτάτη καί ἀκραιφνεστάτη ἔκφρασις τῆς ἐλευθερίας μας ἤ μᾶλλον ἡ γέννησις αὐτῆς ὡς ἑκουσίας ἀποδοχῆς τῆς ὑψίστης θείας δωρεᾶς τῆς κατά χάριν θεώσεως. Ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία, ὡς «βιωμένη Ἀνάστασις», εἶναι ὁ χῶρος τῆς «ἀληθεστάτης ἐλευθερίας», ἡ ὁποία εἰς τήν χριστιανικήν ζωήν εἶναι θεμέλιον, ὁδός καί προορισμός. Ἡ Ἀνάστασις τοῦ Χριστοῦ εἶναι εὐαγγέλιον ἐλευθερίας, δωρεά ἐλευθερίας καί ἐχέγγυον τῆς «κοινῆς ἐλευθερίας» εἰς τήν «αἰώνιον βιοτήν» τῆς Βασιλείας τοῦ Πατρός καί τοῦ Υἱοῦ καί τοῦ Ἁγίου Πνεύματος.

Μέ αὐτά τά αἰσθήματα, τιμιώτατοι ἀδελφοί καί πεφιλημένα τέκνα, ἔμπλεοι τῆς πεπληρωμένης χαρᾶς τῆς μετοχῆς εἰς τήν «κοινήν τῶν ὅλων πανήγυριν», λαβόντες φῶς ἐκ τοῦ ἀνεσπέρου φωτός καί δοξάζοντες Χριστόν τόν ἀναστάντα ἐκ νεκρῶν καί ἀνατείλαντα πᾶσι τήν ζωήν, μεμνημένοι δέ κατά τήν πανέορτον ταύτην «κλητήν καί ἁγίαν ἡμέραν», πάντων τῶν ἐν περιστάσεσιν ἀδελφῶν, δεόμεθα τοῦ «πατήσαντος θανάτῳ τόν θάνατον» Κυρίου καί Θεοῦ τῆς εἰρήνης, ὅπως εἰρηνεύῃ τόν κόσμον, καταυγάζῃ τά διαβήματα ἡμῶν πρός πᾶν ἔργον ἀγαθόν καί Αὐτῷ εὐάρεστον, ἀναφωνοῦντες τόν πανευφρόσυνον ὕμνον «Χριστός Ἀνέστη»!


Φανάριον, Ἅγιον Πάσχα ,βκδ´

† Ὁ Κωνσταντινουπόλεως

διάπυρος πρός Χριστόν Ἀναστάντα

εὐχέτης πάντων ὑμῶν.

Δημοσιεύθηκε στις 4 May 2024 | 4:56 pm


Δόθηκε σε κυκλοφορία η Δημοτική Οδός «Αγίου Παντελεήμονα – Άρνισσας»

 


Δόθηκε σε κυκλοφορία η Δημοτική Οδός 

«Αγίου Παντελεήμονα – Άρνισσας»

Την απόδοση σε κυκλοφορία της Δημοτικής Οδού «Αγίου Παντελεήμονα – Άρνισσας», η οποία παρέμενε κλειστή λόγω κατολίσθησης, αποφάσισε ομόφωνα το Δημοτικό Συμβούλιο Αμυνταίου, κατόπιν εισήγησης της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών & Περιβάλλοντος.

Από σήμερα, Μ. Σάββατο, στις 9:00 π.μ. ο δρόμος έχει δοθεί ξανά σε κυκλοφορία, ύστερα από τις άμεσες και στοχευόμενες κινήσεις της Δημοτικής Αρχής, που από την πρώτη στιγμή έθεσε το συγκεκριμένο θέμα ως προτεραιότητα, κηρύσσοντας τον Άγιο Παντελεήμονα σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.

Παρακαλούνται οι οδηγοί, κατά τη διέλευσή τους από την οδό, να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.

 

Γραφείο Τύπου Δημάρχου Αμυνταίου

Δημοσιεύθηκε στις 4 May 2024 | 4:53 pm


Γιώργος Τσίπρας από την Φλώρινα: στόχος του ΣΥΡΙΖΑ είναι να υπάρξει μια πολιτική ανατροπή

 


Γιώργος Τσίπρας από την Φλώρινα:  στόχος του ΣΥΡΙΖΑ είναι να υπάρξει μια πολιτική ανατροπή.


«Η δυσαρέσκεια του κόσμου πρέπει να εκφραστεί στις κάλπες με όποιον τρόπο και βεβαίως το καλύτερο είναι να ενισχυθεί ο ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική συμμαχία, που έχει προτάσεις και μπορεί να δώσει προοπτική στο λαό», δήλωσε ο υποψήφιος ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Τσίπρας, κατά την επίσκεψη του στη Φλώρινα, την Πέμπτη 2.5.2024.

Αναφέρθηκε στην εγκατάλειψη της περιφερειακής Ελλάδας, επισημαίνοντας και το επί πλέον πρόβλημα για την περιοχή της Φλώρινας αυτό της βίαιης απολιγνιτοποίησης.

Ζήτησε να αλλάξει το κλίμα που διαμορφώθηκε με το τελευταίο εκλογικό αποτέλεσμα και  να ενισχυθεί η περιφέρεια με την αποκέντρωση.  

Τόνισε πως στόχος του ΣΥΡΙΖΑ προοδευτική συμμαχία είναι «να υπάρξει πολιτική ανατροπή».

Η ΔΗΛΩΣΗ

Το κλίμα έχει αλλάξει γιατί υπάρχει  μεγάλο βάρος στον κόσμο με την ακρίβεια, αλλά η περιφέρεια έχει  ιδιαίτερα μεγάλο πρόβλημα γιατί είναι εγκαταλελειμμένη κατά ένα μεγάλο μέρος. Εδώ η Φλώρινα έχει ένα επί πλέον ιδιαίτερο πρόβλημα που επλήγη από την βίαιη απολιγνιτοποίηση. Είναι απομονωμένη η περιφέρεια και το κεντρικό κράτος δεν έχει δει τα προβλήματα.

Αντί να ενισχύουμε την αποκέντρωση, την περιφέρεια, ενισχύσουμε την συγκέντρωση στην Αθήνα, την Θεσσαλονίκη και τις μεγάλες πόλεις, κλείνουν τα ΕΛΤΑ, κλείνουν τράπεζες, αποδυναμώνονται τα νοσοκομεία, κλείνουν τα ειρηνοδικεία. Έχουμε δηλαδή μια αντίθετη πορεία απ αυτήν που πρέπει να έχουμε για να ενισχύσουμε την περιφέρεια και να ενισχύσουμε μια πορεία προς επίλυση του δημογραφικού.

Ο στόχος του ΣΥΡΙΖΑ είναι να υπάρξει μια πολιτική ανατροπή. Αυτό δηλαδή που καταγράφηκε στο ελληνικό κοινοβούλιο κατά τις τελευταίες εκλογές πρέπει να αλλάξει. Έχουμε μια ανεξέλεγκτη κυβέρνηση που εφαρμόζει ότι πολιτικές θέλει χωρίς να αισθάνεται εκλογική απειλή.

Η δυσαρέσκεια του κόσμου πρέπει να εκφραστεί στις κάλπες με όποιον τρόπο και βεβαίως το καλύτερο είναι να ενισχυθεί ο ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική συμμαχία που έχει προτάσεις και μπορεί να δώσει προοπτική στο λαό.

Τον κ. Τσίπρα συνόδευαν μέλη της νομαρχιακής επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ περιοχής Φλώρινας.

Δημοσιεύθηκε στις 4 May 2024 | 10:35 am


Σχόλιο για την Ορθόδοξη εικόνα της Αναστάσεως (γράφει ο Γεώργιος Χατζής εικονογράφος )


 Σχόλιο για την Ορθόδοξη εικόνα της Αναστάσεως

(ο ρεαλισμός του καθ ημάς ζωγραφικού τρόπου)


Του Γεωργίου Χατζή*  (βασισμένο σε παλαιότερο σχετικό άρθρο)


1. Εισαγωγικά

Είναι χαρακτηριστική η διαφορά στον εξεικονισμό της Αναστάσεως του Κυρίου μεταξύ Ανατολής και Δύσης, και η διαφορά αυτή δεν είναι μόνο υφολογική, δηλαδή διαφορά εξωτερικών στοιχείων, χρωμάτων, μορφών, φωτοσκιάσεων, κλπ, αλλά πολύ βαθύτερη. Είναι κυρίως διαφορά θεματική, δηλαδή διαφορά στην αντίληψη ως προς τι αξίζει και πρέπει να παρασταθεί, και τι είναι καλύτερα να παραλειφθεί. Είναι τόσο δε μεγάλη η διαφορά αυτή, που θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι το σχίσμα των Εκκλησιών συνεπέφερε και σχίσμα βαθύ μεταξύ των εικαστικών τρόπων των δυο πλευρών.


2. Ρεαλισμός και φυσιοκρατία

Ας ορίσουμε πρώτα και ας διακρίνουμε τις έννοιες του Ρεαλισμού και της Φυσιοκρατίας. Ο Ρεαλισμός (εκ του Λατινικού Res – πράγμα) θα μπορούσε να λέγεται και “Πραγματισμός”. Είναι ο τρόπος παράστασης των διαφόρων όντων ή των διαφόρων συμβάντων ως έχουν για εμάς, όπως δηλαδή τα έχουμε δει και τα έχουμε καταγράψει στην μνήμη μας. Βασικό γνώρισμα του Ρεαλισμού είναι η σαφήνεια, η αποφυγή παρανοήσεων και η καθαρότητα των μορφών και των μεταξύ των σχέσεων. Ο Ρεαλισμός δεν αποκλείει την αφαίρεση, ίσα ίσα που συνεπικουρείται από αυτήν. Η κάθαρση και η σχηματοποίηση των μορφών και των επιφανειών τις κάνει πιο εύληπτες στο μάτι του ανθρώπου, αλαφρώνοντάς τες από στοιχεία «περιέργειας».

Κινούμενοι στην αντίθετη κατεύθυνση, προς την πιστότητα του οπτικού φαινομένου, φτάνουμε στην Φυσιοκρατία, στην απόλυτη δηλαδή αποτύπωση και της παραμικρής λεπτομέρειας των μορφών. Αυτό όμως τις καθιστά «δύσπεπτες», οδηγώντας την ανθρώπινη ματιά να ασχολείται με στοιχεία που δεν ανήκουν στην ουσία της εξεικονιζόμενης μορφής ή παράστασης, και άρα με στοιχεία που οδηγούν στην πνευματική φλυαρία και ανησυχία.

Να σημειωθεί ότι η ζωγραφική της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας είναι παραστατική και ρεαλιστική, όχι όμως και φυσιοκρατική 


3. Τα δυο επίπεδα της Ορθοδόξου εικόνας

Προέχει να επισημανθεί πως στην Ανατολική εικόνα αυτό που ενδιαφέρει να εξεικονιστεί είναι τα πρόσωπα και τα γεγονότα της Θείας Οικονομίας, όπως ακριβώς αυτά υπήρξαν σε δυο βασικά επίπεδα:

α) στο Ιστορικό Επίπεδο, δηλαδή στο επίπεδο των ιστορικών συμβάντων, αυτών που έλαβαν χώρα και μορφή μπροστά στα μάτια μας, και

β) στο Πνευματικό Επίπεδο, το υπερφυσικό, στο επίπεδο της σημασίας αυτών των μορφών και των συμβάντων. Σε αυτό το επίπεδο πολλές φορές παραμορφώνεται ή και καταργείται ο ιστορικός χωρόχρονος, όταν οι αλήθειες που εκφράζονται είναι ανώτερες από τους φυσικούς νόμους και τα φαινόμενα.

Συναμφότερα πάντως αυτά τα επίπεδα συνιστούν αυτό που ονομάζουμε «εκκλησιαστική εμπειρία».


4. Η Δυτική εικόνα της Αναστάσεως

Ερχόμενοι στην περίπτωση της εικόνας της Αναστάσεως, οι διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης είναι θεμελιώδεις. Στην Δυτική εικόνα εμφανίζεται ο Χριστός εξερχόμενος του μνήματος, ελαφρώς ιπτάμενος εν δόξει και εν μέσω εμβρόντητων φρουρών. Έντονη είναι η αντίστιξη του δράματος μεταξύ της ήρεμης μορφής του Μεσσία, και των συναισθηματικώς φορτισμένων μορφών των φρουρών. Η εικόνα αυτή συνήθως έχει πολύ έντονο το φυσιοκρατικό στοιχείο. Έντονα φώτα και σκιές, πιστές αναπαραστάσεις των σωμάτων και των κινήσεών αυτών, πανοπλίες καλοζωγραφισμένες, γη, ουρανός, σύννεφα, όλα όπως θα τα έβλεπε το ανθρώπινο μάτι, περίτεχνα φιλοτεχνημένα. Θα μπορούσε κανείς να πεί ότι βλέπει ζωντανή την Ανάσταση να συμβαίνει μπροστά στα μάτια του! 


Η παράσταση αυτή δεν είναι καθόλου ρεαλιστική, αν και βρίθουσα από έντονη φυσιοκρατία, και αυτό για τον απλούστατο λόγο ότι δεν εντάσσεται στην εκκλησιαστική εμπειρία. Κανένας δεν την είδε να γίνεται έτσι, καμιά τέτοια μαρτυρία δεν υπάρχει, καμιά ευαγγελική περικοπή δεν το διηγείται. Άρα δεν αποτελεί μέρος της εκκλησιαστικής παράδοσης, ούτε της προφορικής, ούτε της γραπτής. Ούτε και εκφράζει κάποια υπερφυσική αλήθεια τέτοια που να δικαιολογεί την υπέρβαση του Ιστορικού Επιπέδου της εξεικόνισης. 

Καθιερώθηκε στην παπική εκκλησία μετά το σχίσμα, τολμώ να υποθέσω -προσωπική γνώμη εκφράζω- για λόγους βεβιασμένης διάκρισης από την Ορθόδοξη Ανατολή. Και αυτό διότι δεν είναι το μόνο δείγμα εξαναγκασμένης διαφοροποίησης του δυτικού δόγματος, αλλά και διότι και στην Δύση είχαμε μέχρι αργά εικόνες που θεματολογικά συμφωνούν με τον δικό μας Ανατολικό τύπο. Δυστυχώς η εν λόγω εικόνα παρεισέφρησε και στην Ανατολική εικαστική πράξη, όταν η Άκρα Ταπείνωσις του Γένους μας κατά την Τουρκοκρατία το καθήλωσε στην αμάθεια και στον άκριτο μιμητισμό της «πεφωτισμένης και λελαμπρυμένης» Δύσης.

5. Η Ορθόδοξη εικόνα της Αναστάσεως

Στην Ανατολική εικονογραφία το θέμα της εξιστόρησης της Αναστάσεως αντιμετωπίζεται με μάλλον ασυνήθιστο τρόπο. Ενώ συνήθως ζωγραφίζουμε μια παράσταση, για να εικονίσουμε ταυτόχρονα και τα δύο επίπεδα, το Ιστορικό και το Πνευματικό, εδώ ειδικά το κάθε επίπεδο έχει και την δική του εικόνα.

Στο Ιστορικό επίπεδο η εικόνα της Αναστάσεως δεν είναι άλλη από την αυτήν της αναστάσιμης Ευαγγελικής περικοπής, δηλαδή της διήγησης για την εμπειρία των Μυροφόρων. Εδώ παριστάνεται ένας λαξευμένος τάφος κενός και ανοικτός, με την πέτρινη πλάκα που τον έφραζε πεσμένη, τις Μυροφόρες να προσεγγίζουν εν φόβω, και ένας άγγελος να κάθεται ήρεμος δίπλα στην είσοδο, να τους δείχνει τα εντάφια σπάργανα, άδεια, δίχως το σώμα του νεκρού, και να τους αναγγέλλει το υπερχαρμόσυνο μήνυμα. Η εικόνα εκφράζει επακριβώς την εκκλησιαστική εμπειρία, όπως αυτή έχει καταγραφεί στο Ευαγγέλιο. Τίποτα δεν παραλείπεται, αλλά και κανένα περισσευούμενο στοιχείο δεν εμφανίζεται, φλυαρώντας στην τάξη της παράστασης. Ο χρόνος είναι επίσης σαφής. Είναι το πρωινό μετά το Σάββατο του Πάσχα, Κυριακή της Λαμπρής, που θα λέγαμε σήμερα.

Όμως εδώ το γεγονός της Αναστάσεως δεν εξαντλείται στο ιστορικό γεγονός του δικού μας εγκόσμιου χωροχρόνου. Και αυτό γιατί το κεντρικότερο γεγονός της Θείας Οικονομίας έχει τόσο ισχυρή μυστηριακή διάσταση, που τα δυο επίπεδα, το Ιστορικό και το Πνευματικό, αδυνατούν να χωρέσουν στην ίδια εικόνα. Και η μεταφυσική διάσταση της Αναστάσεως αρχίζει να λαμβάνει χώρα με τον ίδιο τον σταυρικό θάνατο. Γιαυτό και στην Ορθόδοξη συνείδηση η Ανάσταση και η κάθοδος στον Άδη ταυτίζονται πνευματικά, διότι ταυτίζονται σωτηριολογικά. Διότι Ανάσταση για τον Ορθόδοξο δεν είναι απλώς η έξοδος από τον τάφο, αλλά το σύνολο γεγονός της συνέχισης της επιγείου παρουσίας στα καταχθόνια, είναι η Θεία παρουσία στους εν Άδει, στην διάσταση και τον κόσμο των νεκρών, και η συναρπαγή προς την αθανασία και την ενεργηθείσα από τον Θεό-Πατέρα συνανάσταση όχι κάποιων ανθρώπων-ατόμων, αλλά σύνολης της ανθρώπινης φύσης, αρχής γενομένης από τους πρωτοπλάστους.


Στο Πνευματικό επίπεδο ο Χριστός εικονίζεται λαμπροφορεμένος θριαμβευτής, ήδη από την Μεγάλη Παρασκευή ολοζώντανος και πρωθυστέρως αναστημένος να κατέρχεται στον κόσμο των καταχθονίων, σπάζοντας πύλες και χειροπέδες σιδηρές, όσα κρατούσαν δέσμιο του θανάτου το γένος των ανθρώπων, και να συναρπάζει μαζί του στην Ανάσταση ζώντες και νεκρούς, συγκεφαλαιωμένους όλους στο πρόσωπο του γηραιού και εξασθενημένου Αδάμ. Τριγύρω ίσταται λαός νεκρών πολύς, και σαφώς διακρίνονται κάποιοι προφήτες της Παλαιάς Διαθήκης, μαζί και ο Ιωάννης ο πρόδρομος. Δίχως αυτήν την συναρπαγή το γεγονός της ανάστασης θα ήταν αδιάφορο για τον άνθρωπο, για κάθε άνθρωπο.


6. Εν κατακλείδι...

Στην Ανατολή δεν εικονίζουμε την έξοδο του Ιησού ως άνθρωπο-άτομο από το μνημείο, αλλά την έξοδο όλου του ανθρωπίνου γένους από την άβυσσο του θανάτου, όπως πνευματικά και μυστηριακά το βιώνουμε ως συνεχές γεγονός κάθε Κυριακή, εξόχως δε τις ημέρες Μεγάλη Παρασκευή και Μέγα Σάββατο, και φυσικά την Κυριακή των Κυριακών, δηλαδή ανήμερα της Λαμπρής.

Η προβληματική αυτή απουσιάζει εντελώς από την Δυτική θεολογία του Πάθους, την εμμόνως περιελισσόμενη γύρω από τον δικανικό νοηματικό άξονα της Θείας προσβολής και της σταυρικής θυσιαστικής αποχρέωσης. Εδώ, στην καθ ημάς Ανατολή, περισώζεται και δίδεται στον Λαό η σωτηριολογία της Αναστάσεως μέσα στην εκκλησιαστική παράδοση και τέχνη, που είναι ταυτόχρονα και λαϊκή και λόγια (και αυτό είναι όντως μεγαλειώδες). 

Και όχι μόνο στην ζωγραφική, αλλά και στην υμνολογία. Μια τέχνη αμιγώς και εξ ολοκλήρου ταγμένη στην κατήχηση και εν Χριστώ παιδεία του εκκλησιαστικού σώματος.



* Ο Γεώργιος Χατζής είναι καθηγητής Μ.Ε, και επί χρόνια εικονογράφος.



Δημοσιεύθηκε στις 4 May 2024 | 10:34 am


Πανηγυρίζει ο Ιερός Ναός Αγίου Γεωργίου Πόλεως Φλωρίνης - πρόγραμμα εορτής

 


ΠΡΟΣΚΛΗΣΙΣ

Σας προσκαλούμε

εις την Ιεράν Πανήγυριν

της Ενορίας μας,

Αγίου Γεωργίου Πόλεως Φλωρίνης

 

Της   5ης και  6ης  Μαΐου 2024

Μετά Τιμής

Το Εκκλησιαστικόν Συμβούλιον


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ

Κυριακή 5η Μαΐου

4:30 μ.μ

Ἀρτοκλασίες

6:30 μ.μ.

Μέγας Ἁρχιερατικός εσπερινός Αναστάσεως (Αγάπης) & Εορτής Αγίου Γεωργίου, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου κ.κ. Ειρηναίου

8:30 μ.μ.

Έξοδος και περιφορά του Ιερού Λειψάνου και της Ἁγίας Εικόνος Ἁγίου Γεωργίου

Δευτέρα 6η Μαΐου

7:00 π.μ.

Όρθρος –Πανηγυρική Θ. Λειτουργία Εορτής Αγίου Γεωργίου Τροπαιοφόρου Ιερουργούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου κ.κ. Ειρηναίου

7:00 μ.μ.

Εσπερινός - Παράκλησις του Αγίου

Δημοσιεύθηκε στις 4 May 2024 | 12:31 am


Σε βαθύ κλίμα κατάνυξης η περιφορά των Επιταφίων στην πόλη της Φλώρινας(βιντεο-φωτο)

 

Πλήθος πιστών συνέρρευσε και φέτος στην περιφορά των Επιταφίων στην πόλη της Φλώρινας που παρά τις χαμηλές θερμοκρασίες οι πιστοί μπόρεσαν να παρακολουθήσουν την περιφορά που για πρώτη φορά φέτος η συνάντησή τους έγινε στο Νέο Πάρκο .

Στην περιφορά, η οποία πραγματοποιήθηκε σε βαθύ κλίμα κατάνυξης, χοροστατούντος του Μητροπολίτη Φλωρίνης Πρεσπών και Εορδαίας Ειρηναίου , και πλήθος ιερέων  παρέστησαν και οι πολιτικές,  στρατιωτικές αρχές του τόπου καθώς και πολλοί επισκέπτες της πόλης μας.

Στο Νέο Πάρκο συναντήθηκαν οι Επιτάφιοι των ενοριών Αγίου Παντελεήμονος , Αγίας Παρασκευής, Αγίου Δημητρίου και Αγίου Γεωργίου, με τις πένθιμές μελωδίες των εγκωμίων του «ω γλυκύ μου έαρ» και του «αι γένεαι πάσαι», από την Φιλαρμονική του Δήμου Φλώρινας να εκφράζουν την οδύνη των χριστιανών για τη θυσία του Θεανθρώπου.

Δείτε πλούσιο φωτορεπορτάζ και βίντεο : 
















































Δημοσιεύθηκε στις 3 May 2024 | 11:39 pm


Οι στολισμένοι επιτάφιοι σε εκκλησίες της Π.Ε. Φλώρινας (φωτογραφίες)


Πιστοί οι Φλωρινιώτες στις ορθόδοξες χριστιανικές παραδόσεις, γέμισαν τις εκκλησίες για να συμμετάσχουν στην αποκαθήλωση του Χριστού αφού σήμερα, Μεγάλη Παρασκευή είναι μια ημέρα πένθους για τη χριστιανοσύνη καθώς κορυφώνονται τα Πάθη Του Χριστού.

Δείτε πλούσιο φωτορεπορτάζ από το  florinapress.gr






Δημοσιεύθηκε στις 3 May 2024 | 8:12 pm


Η περιφορά του Επιταφίου στα Δημοτικά Κοιμητήρια Φλώρινας(video-foto)



Σε κλίμα κατάνυξης και ευλάβειας πραγματοποιήθηκε όπως κάθε χρόνο το απόγευμα της Μεγάλης Παρασκευής η Περιφορά του Επιταφίου στα Δημοτικά Κοιμητήρια Φλώρινας στον Ιερό Ναό Αναστάσεως του Κυρίου.
Χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας κ.κ. Ειρηναίου τελέστηκε η Ακολουθία του Επιταφίου Θρήνου

Με την παρουσία του Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε Φλώρινας Αθανάσιου Τάσκα του Δημάρχου Φλώρινας Βασίλη Γιαννάκη των Αντιδημάρχων Αθανασίου Μπέλτσου , Κωνσταντίνου Ρόζα ,
Νικόλαου Κωνσταντινίδη οι οποίοι συνόδεψαν και κουβάλησαν τον Επιτάφιο και πλήθους κόσμου.

Δείτε παρακάτω βίντεο και φωτογραφίες :























































Δημοσιεύθηκε στις 3 May 2024 | 7:13 pm


Μήνυμα Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου κ. Ειρηναίου για τη Μεγάλη Παρασκευή 2024

 


ΜΗΝΥΜΑ

ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ

ΦΛΩΡΙΝΗΣ, ΠΡΕΣΠΩΝ ΚΑΙ ΕΟΡΔΑΙΑΣ ΕΙΡΗΝΑΙΟΥ

ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2024


Αγαπητοί πατέρες,

Αγαπητοί μου αδελφοί και αγαπητές μου αδελφές,

«Πού είναι ο Θεός»; «Γιατί σιωπά»; «Δεν βλέπει πού φτάσαμε»; «Μήπως, τελικά, δεν υπάρχει»; «Πράγματι, φαίνεται σαν να μην νοιάζεται για εμάς, σαν να βαρέθηκε να ασχολείται με εμάς». «Ενδεχομένως είναι ανύπαρκτος, αφού δεν αισθανόμαστε την παρουσία Του».

Είναι μερικά από τα ερωτήματα και τις αμφιβολίες που μάς συνοδεύουν στα πολλά και ποικίλα προβλήματα της ζωής μας, προσωπικά και συλλογικά, τοπικά και παγκόσμια. Όλα αυτά αποτελούν πειρασμούς και λογισμούς σε κρίσιμες και οριακές στιγμές.[1] Σε στιγμές που αποτελούν τον δικό μας Γολγοθά, τη δική μας πορεία προς το Πάθος.

Η Μεγάλη Παρασκευή τού Νυμφίου τής Εκκλησίας κατανοείται στο σημείο που βιώθηκε η προσωπική μας Μεγάλη Παρασκευή.

Αν νιώσαμε εγκατάλειψη από τους ανθρώπους μας,

Αν εισπράξαμε απόρριψη από τους αδελφούς μας,

Αν γευτήκαμε τη σιωπή τού Θεού,

Αν βιώσαμε λύπη και πόνο «έως θανάτου»,

Αν αδικηθήκαμε,

Αν οι έμπιστοί μας μάς πρόδωσαν,

Αν οι συνάνθρωποί μας μάς περιγέλασαν,

Αν αποκάμαμε,

Τότε μπορούμε να ταυτιστούμε με τον Χριστό ή, μάλλον, να καταλάβουμε κάπως τον δικό Του Γολγοθά. Και, σίγουρα, τότε δεν μπορούμε να Τού πούμε: «Γιατί σ’ εμένα, Κύριε»;

Ο θάνατός Του αποδεικνύει επιφανειακά την αποτυχία Του. Μόνος, εγκαταλελειμμένος από τους μαθητές και το πλήθος που πριν λίγες μέρες κραύγαζε το «Ὠσαννά», χωρίς δόξα και τιμές, εισέρχεται στον σκοτεινό τάφο. Τον κηδεύουν η Παναγία Μητέρα Του, οι μυροφόρες, ο αγαπημένος μαθητής Του Ιωάννης, ο Ιωσήφ ο από Αριμαθαίας, και ακολουθούμε όλοι εμείς που προσπαθούμε να κατανοήσουμε τη θεϊκή και μέχρι θανάτου αγάπη Του.

Ο Σταυρός και το Πάθος, αδελφοί και αδελφές μου, είναι πρόδρομος και προάγγελος της χαράς τής Ανάστασης. Ο Μεγάλος Διδάσκαλος και Κύριος καταλήγει στον τάφο και όλα βεβαιώνουν την απογοήτευση των μαθητών. Όμως, η λογική και η πραγματικότητα της αιώνιας ζωής που μάς χαρίζει η Ανάσταση είναι ένα αναμφισβήτητο γεγονός και αυτό θα αξιωθούμε να βιώσουμε και φέτος με το άπειρο έλεος τού Θεού.

Η Ανάσταση είναι θρίαμβος, αλλά εκφράζεται και βιώνεται με τη σιωπή τού Θεού και του ανθρώπου. Με τη σιωπή τού Θεού και τη φαινομενική απουσία Του ετοιμάζεται η «άλλη βιοτή, η απαρχή τής αιώνιας ζωής».[2]«Αν ο Χριστός δεν αναστήθηκε, τότε το κήρυγμά μας και η πίστη μας είναι δίχως νόημα.[3] Γι’ αυτό, καλούμαστε να αποκτήσουμε αυτήν την «άλλη βιοτή», την αναστάσιμη και «γεμάτη χαρά» ζωή που πηγάζει από τον τάφο τού Ιησού. Το βίωμα αυτό απαιτεί τη δική μας σιωπή, η οποία ορίζεται:

πρώτον, από την «άρνηση του εαυτού»,[4] τον έλεγχο της αυθαίρετης λογικής, την απόρριψη του θελήματός μας, και

δεύτερον, από την εμπιστοσύνη μας στον αναστημένο Κύριο. Όταν σιωπούμε και βιώνουμε με σιγή, ταπείνωση και προσευχή τον σταυρό μας, τότε κατανοούμε και τη σιωπή τού Αναστάντος. Και παρότι κυριαρχεί η σιωπή ακούγονται οι πιο εκκωφαντικοί λόγοι.

Μεγάλη Παρασκευή, σήμερα. Με τον Επιτάφιο στολισμένο στη Φλώρινα, τις Πρέσπες, την Πτολεμαΐδα, το Αμύνταιο, όλη την Ελλάδα και όπου γης λατρεύεται ο Χριστός μας. Άνθρωποι όλων των ηλικιών προσέρχονται ευλαβικά στο ξόδι τού Χριστού, καταφιλώντας Τον και προσφέροντάς του ευλαβικά άσματα και άνθη ευωδίας. Όλη η Δημιουργία συμπάσχει στον θρήνο τού Δημιουργού.

Αδελφοί και αδελφές μου,

Βρισκόμαστε ενώπιον του τάφου τού Ιησού. Βρισκόμαστε ενώπιον του θανάτου, για τον οποίο διαχρονικά οι άνθρωποι αγωνιούμε τρομαγμένοι, προβληματισμένοικαι φοβισμένοι. Πριν και μετά τον Χριστό. Πάντοτε η ανησυχία τού ανθρώπου ήταν τα έσχατα, ο Παράδεισος και η κόλαση. Μη φοβείσθε, αδελφοί! «Νῦν πάντα πεπλήρωται φωτός, οὐρανός τε καὶγῆκαὶτὰ καταχθόνια»,[5] «τα πάντα έχουν γεμίσει με το φως τού Αναστάντος· και η γη και ο Άδης». «Η κόλαση στην οποία κατέβηκε ο αναστημένος Χριστός δεν ήταν ο τόπος βασανισμού, όσο φοβερός κι αν μπορεί να είναι αυτός ο τόπος. Ήταν κάτι πολύ πιο τρομακτικό: ήταν ο τόπος χωρίς την παρουσία τού Θεού. Τόπος απόλυτου, τέλειου, ανέλπιδου χωρισμού από τον Θεό και τόπος αποξένωσης του ανθρώπου από τον άλλο άνθρωπο. Αυτή ήταν η κόλαση στην οποία περιφρονημένος από τους ανθρώπους στη γη [...] κατέβηκε ο Χριστός. Η κόλαση του απόλυτου χωρισμού. Όταν λέμε ότι ο Χριστός με το θάνατό Του πάτησε τον θάνατο, ότι ο Άδης έχει κατατροπωθεί, εννοούμε ότι ο θάνατος εκείνος και η κόλαση εκείνη δεν υπάρχουν πια. Δεν υπάρχει πια χωρισμός από τον Θεό: ο ίδιος ο Θεός έχει κατεβεί στον Άδη και δεν υπάρχει πλέον μέρος στο οποίο ο Θεός δεν είναι παρών μαζί με τα πλάσματά Του».[6] Άλλωστε, «τα πάντα είναι ο Χριστός και σε όλα βρίσκεται ο Χριστός».[7]

Ας ενωθούμε, λοιπόν, μαζί Του, για να μην ζημιώσουμε την ψυχή και την ύπαρξή μας με την αποξένωση από Αυτόν.

Κλείνοντας τον λόγο μας, ας θυμηθούμε τους στίχους τού Οδυσσέα Ελύτη, που μεταφράζουν την κυριαρχία του Δυνατού έναντι του αδυνάτου: «Σ´ όλες τις γλώσσες, είτε των λαών είτε των συναισθημάτων, το «αδύνατο» διαρκεί ως ελπίδα, ως πίστη, ως άνοιγμα αγάπης. Στη δική μας γλώσσα το «αδύνατο» ονομάζεται Ανάσταση».[8]

Καλή Ανάσταση, αγαπητοί μου αδελφοί και αγαπητές μου αδελφές!

Καλή ανάσταση ψυχής και σώματος!

 

O Eπίσκοπός σας,

† Φλωρίνης , Πρεσπών και Εορδαίας ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ

 

 

 

 

 

_______________

Υποσημειώσεις:

[1] Αρχιμ. Σωφρονίου, Οψόμεθα τον Θεό καθώς εστί,Έσσεξ Αγγλίας: Ι. Μ. Τιμίου Προδρόμου 2016.

[2] Τροπάριο του κανόνα τού Όρθρου τής Ανάστασης, ζ´ ωδή.

[3]Α´ Κορινθίους 15:14.

[4] Μάρκου 8:34.

[5] Τροπάριο του κανόνα τού Όρθρου τής Ανάστασης, γ´ ωδή.

[6] Αντώνιος Μπλουμ, Μητροπολίτης Σουρόζ (AnthonyBloom). «Ο θάνατος του θανάτου» στο Ημέρα Κυρίου. Αθήνα: Ακρίτας 1983.

[7] Κολοσσαείς 3:11.

[8] Οδυσσέας Ελύτης, «Ημερολόγιο ενός αθέατου Απριλίου».

 

Δημοσιεύθηκε στις 3 May 2024 | 5:55 pm


Επιχείρηση σωτηρίας στη Λίμνη Πρεσπών - Θηροφύλακες και κυνηγοί έσωσαν από πνιγμό 50 μικρά αγριογούρουνα!

 


Θηροφύλακες και κυνηγοί έσωσαν από πνιγμό 50 μικρά αγριογούρουνα!

Επιχείρηση σωτηρίας στη Λίμνη Πρεσπών

Περισσότερα από 50 μικρά αγριογούρουνα έσωσαν το περασμένο τριήμερο θηροφύλακες και κυνηγοί στην περιοχή των Πρεσπών.

Τα… «μωρά», βάρους μόλις δύο κιλών έπεσαν κατά λάθος στα τσιμεντένια κανάλια και αδυνατούσαν να βγουν από αυτά. Ευτυχώς, έγιναν αντιληπτά από κυνηγούς της περιοχής και θηροφύλακες της περιοχής, οι οποίοι και επενέβησαν.

Η επιχείρηση σωτηρίας ήταν ιδιαίτερα δύσκολη, αφού οι χοιρομητέρες που δεν εγκατέλειπαν τα μικρά τους, ήταν επιθετικές και υπήρχε σοβαρός κίνδυνος τραυματισμού των διασωστών.

Στην προσπάθεια πήραν μέρος οι θηροφύλακες Φλώρινας, Γιώργος Βάσσου και Αμυνταίου, Παντελής Ζιούρης, συνεπικουρούμενοι από ντόπιους κυνηγούς, ενώ υπήρξε συνδρομή και στελεχών του Φορέα Διαχείρισης Πρεσπών.

Μέσα σε ένα τριήμερο οι θηροφύλακες και οι κυνηγοί απεγκλώβισαν περισσότερα από 50 μικρά αγριογούρουνα. Παράλληλα, τοποθέτησαν και αυτοσχέδιες ξύλινες γέφυρες, ενώ έβγαλαν και μπάρες από τα κανάλια, ώστε τα μικρά να έχουν διέξοδο διαφυγής.

Προκειμένου να αποφευχθούν όσο το δυνατόν περισσότερο ανάλογα περιστατικά, οι θηροφύλακες με κυνηγούς κάνουν αυτό το διάστημα περιπολίες στα επίμαχα σημεία, όπου σημειώνονται τέτοιου είδους ατυχήματα.

«Δώσαμε μάχη, αλλά τα καταφέραμε! Σώσαμε περισσότερα από 50 μικρά. Είναι ακόμη …μωρά, γύρω στα δύο κιλά. Οι μητέρες ήταν επικίνδυνες και επιθετικές. Ευτυχώς, γλιτώσαμε τα μικρά και τα αφήσαμε να τις ακολουθήσουν. Μας βοήθησαν πολύ οι κυνηγοί της περιοχής, ενώ ανταποκρίθηκαν και στελέχη του φορέα διαχείρισης, στην έκκλησή μας για βοήθεια, Θα συνεχίσουμε τις περιπολίες μας και τις επόμενες ημέρες», αναφέρει στο Kynigesia.gr, ο ομοσπονδιακός θηροφύλακας, Γιώργος Βάσσου.

Απαντώντας, σε σχετική ερώτηση ο πρόεδρος της Κυνηγετικής Ομοσπονδίας Μακεδονίας-Θράκης, Γιάννης Φραγγίδης, από την πλευρά του τόνισε:

«Κι αυτό ήταν ένα από τα πολλά περιστατικά, όπου έχει αποδειχτεί σωτήρια η παρέμβαση της Ομοσπονδιακής Θηροφυλακής, για την άγρια ζωή. Οι περιπολίες της είναι σημαντικές και στην περίοδο εκτός της θηρευτικής περιόδου. Τα μικρά αυτά αγριογούρουνα, γλίτωσαν από βέβαιο θάνατο. Θα πνιγόντουσαν μέσα στα κανάλια. Οι θηροφύλακές μας είναι προστάτες της φύσης και της άγριας ζωής, με τις περιπολίες τους νυχθημερόν συνδράμουν τα μέγιστα στην αντιμετώπιση και των δασικών πυρκαγιών, αλλά και παράνομης υλοτομίας και συλλογής βοτάνων από τα βουνά μας και βέβαια της λαθροθηρίας».


πηγή : kynigesia.gr





Δημοσιεύθηκε στις 3 May 2024 | 5:41 pm


Συμβουλές από τη Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Μακεδονίας για αποφυγή χρήσης κροτίδων, βεγγαλικών και πυροτεχνημάτων ενόψει των εορτών του Πάσχα

 


Συμβουλές από τη Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Μακεδονίας για αποφυγή χρήσης κροτίδων, βεγγαλικών και πυροτεχνημάτων ενόψει των εορτών του Πάσχα

Επειδή κάθε χρόνο, πριν και κατά τη διάρκεια των Εορτών του Πάσχα, γινόμαστε μάρτυρες σοβαρών ατυχημάτων, ιδιαίτερα σε ανήλικους, εξαιτίας της επικίνδυνης συνήθειας χρήσης παράνομων κροτίδων, παιδικών αθυρμάτων, βεγγαλικών και άλλων ειδών πυροτεχνίας κατά τη διάρκεια των εορτών του Πάσχα, η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Μακεδονίας, σας υπενθυμίζει ότι:

  • Η κατασκευή, εμπορία, αγορά, κατοχή και χρήση κροτίδων και συσκευών εκτόξευσης αυτών από οποιονδήποτε απαγορεύεται και διώκεται ποινικά.
  • Η αγορά βεγγαλικών και πυροτεχνημάτων άνευ αδείας είναι παράνομη.
  • Αποτρέψτε τα παιδιά από την χρήση ή την αυτοσχέδια κατασκευή τους.
  • Ενημερώστε τα παιδιά για τους κινδύνους σοβαρού τραυματισμού, ακόμα και ακρωτηριασμού.
  • Μην επιτρέπετε τα παιδιά να προσεγγίζουν χώρους παράνομης καύσης των ειδών αυτών, διότι κανείς δεν εγγυάται ότι δεν θα προκληθεί ατύχημα.
  • Οι ενήλικοι, μην χρησιμοποιείτε βεγγαλικά και πυροτεχνήματα, γιατί υπάρχει κίνδυνος να σας μιμηθούν τα παιδιά.
  • Στις περιπτώσεις που ανήλικοι κατέχουν ή χρησιμοποιούν τέτοια είδη εκτός από τους ίδιους, διώκονται ποινικά και οι γονείς τους.

Μην ξεχνάτε ότι τα βεγγαλικά και τα πυροτεχνήματα δεν είναι παιχνίδια, αλλά υλικά άκρως επικίνδυνα και η χρήση τους εγκυμονεί κινδύνους για την σωματική ακεραιότητα και την ίδια την ζωή.

Στόχος της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Μακεδονίας είναι η πρόληψη και η αποτροπή ατυχημάτων που εγκυμονούν κινδύνους για σοβαρούς τραυματισμούς και απώλεια ζωής, από την καύση πυροτεχνικών ειδών κατά την εορταστική περίοδο.

ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ

Δημοσιεύθηκε στις 3 May 2024 | 3:39 pm


Ευχές από την Λέσχη Ειδικών Δυνάμεων Φλώρινας

 


Δημοσιεύθηκε στις 3 May 2024 | 10:01 am


Πασχαλινές διανομές από το Περιφερειακό Τμήμα Φλώρινας του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού

 


Το Περιφερειακό Τμήμα Φλώρινας του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού προσπάθησε για πολλοστή φορά και ενόψει των εορτών του Πάσχα, να ανακουφίσει τις ανάγκες συνανθρώπων μας με ασθένειες και οικονομικές δυσχέρειες, διανέμοντας  αγαθά τα οποία προθύμως διέθεσαν φορείς, επιχειρήσεις και ιδιώτες, που τιμούν σταθερά με την εμπιστοσύνη τους το ανθρωπιστικό του έργο. Εθελοντές του Τμήματος και Μέλη του, δεματοποίησαν και μοίρασαν μέχρι στιγμής με απολύτως διακριτικό τρόπο, 67 δέματα αγάπης σε όλη την έκταση του Νομού Φλώρινας, συμβάλλοντας με ατομικά τους έξοδα στη μεταφορά και τη συμπλήρωση νωπών προϊόντων για  κάποιες ειδικές περιπτώσεις, ενώ οι διανομές συνεχίζονται.

Το Π.Τ. εκφράζει θερμότατες ευχαριστίες προς τους φορείς, τις επιχειρήσεις και τους πολίτες, οι οποίοι συνέβαλαν με προθυμία, προκειμένου να ενισχυθούν οι διανομές. Συγκεκριμένα ευχαριστούμε τους παρακάτω:

  • -Κεντρική Διοίκηση Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού για την έγκαιρη αποστολή σημαντικής ποσότητας τροφίμων από την Κεντρική Αποθήκη ΕΕΣ (Αθήνα), η οποία αποτελεί τον κύριο κορμό της σύνθεσης των δεμάτων.
  • -Περιφερειακή Ενότητα Φλώρινας για τη γενικότερη προσφορά αγαθών  και ενίσχυσης.
  • -Α.Β. ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟ, για τη διάθεση δωροεπιταγών συνολικής αξίας 150€.
  • -ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗ Α.Ε., για τη διάθεση δωροεπιταγών συνολικής  αξίας 150€.
  • -LIDL HELLAS, για τη διάθεση προϊόντων αξίας 200€.
  • -ΜΑΣΟΥΤΗΣ, για τη διάθεσης προϊόντων ιδ. ετικέτας αξίας 70 €.
  • -Ιδιώτες συμπολίτες μας που με ξεχωριστή ευαισθησία και προθυμία εμπιστεύονται το έργο μας, προφέροντας πολλά είδη διατροφής, ατομικής υγιεινής και καθαριότητας για τον εμπλουτισμό των δεμάτων, αλλά και προπληρωμές νωπών προϊόντων σε κρεοπωλεία της περιοχής μας.
Η συμβολή όλων ας αποτελέσει ηχηρό μήνυμα ανθρωπιάς και αλληλεγγύης  στους δύσκολους καιρούς!

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!

Δημοσιεύθηκε στις 3 May 2024 | 9:34 am


Ευχές του αθλητικού συλλόγου "Πήγασος "

 


Δημοσιεύθηκε στις 2 May 2024 | 6:34 pm


ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ : Οι Φλωρινιώτικες παραδοσιακές κέρινες δημιουργίες


Νοσταλγικές εικόνες από το παρελθόν της Φλώρινας φιλοξενεί κάθε Παρασκευή η στήλη "Παράθυρο στο παρελθόν" της εβδομαδιαίας εφημερίδος "Φωνή της Φλωρίνης " και συγκεκριμένα στο φύλλο με αριθμό κυκλοφορίας 3063/02.05.2024 ο εκδότης Σωτήριος Βόσδου, δημοσιεύει φωτογραφία συνοδευόμενη με το παρακάτω κείμενο :

ΟΙ ΦΛΩΡΙΝΙΩΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΚΕΡΙΝΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ


Ο αείμνηστος Δημήτρης Τσούκας πλέκει πασχαλιάτικο καλαθάκι. 

Δίπλα δημιουργία του ιδίου, η γνωστή «νύφη» ή «νυφικό» – πασχαλινό κερί.

Στις παιδικές ψυχές, μερικές δεκαετίες πριν, η μεγάλη γιορτή της Χριστιανοσύνης, η Ανάσταση του Κυρίου μας, εκτός από την κατανυκτική Μεγάλη Εβδομάδα με τις Ακολουθίες των Παθών και την Νηστεία, ήταν άρρηκτα δεμένη και με παραδοσιακές «αγορές». 


Ήταν οι εποχές που τα αγαθά δεν αφθονούσαν και η καταναλωτική μανία δεν είχε κυριεύσει τους ανθρώπους. Η αγορά καινούργιων παπουτσιών ήταν προγραμματισμένη για το Πάσχα, με αρχή το Σάββατο του Λαζάρου και κορύφωση την Μεγάλη Πέμπτη, ώστε να φορεθούν την Μεγάλη Παρασκευή και την Κυριακή του Πάσχα.


Και ταυτόχρονα, η επιλογή του παιδικού κέρινου καλαθιού, με την υποδοχή του αυγού, για την νύχτα της Ανάστασης. Από τα κηροπωλεία του Πιτόσκα, του Δάφκου, του Γιαννόπουλου, του Τσούκα διάλεγαν τα παιδιά το παραδοσιακό καλαθάκι που ήταν ένα κομψοτέχνημα.


Η παραδοσιακή αυτή τέχνη της Φλώρινας διασώζεται από τον κηροπλάστη Αλέξανδρο Σωτηρόπουλο, που με επιδεξιότητα πλάθει και διαθέτει τα κέρινα δημιουργήματα στο κατάστημα του στην οδό Ταγματάρχου Ναούμ, (δίπλα από το ξενοδοχείο “Λύγκος”).





Δημοσιεύθηκε στις 2 May 2024 | 5:55 pm


Θανάσης Τάσκας: η Φλώρινα είναι όραμα -να γίνουμε μια σύγχρονη Ευρωπαϊκή Περιφέρεια (VIDEO)

γράφει ο Μπάμπης Θ. Τριανταφυλλίδης

 «Μπροστά στα συμφέροντα του τόπου μας δεν έχω καμία διάθεση να ακολουθήσω κομματική και παραταξιακή πειθαρχία.  Η Φλώρινα είναι όραμα και όχι κόμμα, έχει παθογένειες και πρέπει να τις διορθώσουμε», επεσήμανε με κοφτές κουβέντες  ο Αντιπεριφερειάρχης ΠΕ Φλώρινας, Θανάσης Τάσκας στην πρώτη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε το Σάββατο 27 Απριλίου 2024 στο γραφείο του στο Διοικητήριο.

Η συνέντευξη δόθηκε με την παρουσία του Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας Γιώργου Αμανατίδη, ο οποίος ακολούθησε κοινή γραμμή πλεύσης με τον Αντιπεριφερειάρχη Θανάση Τάσκα.

Τόνισε πως ότι πούμε δεν είναι  κούφιες υποσχέσεις αλλά η παραγωγική δουλειά των 125 ημερών που διοικούμε  και «ξέρουμε καλά τι πρέπει να κάνουμε για   να γίνουμε μια σύγχρονη Ευρωπαϊκή Περιφέρεια».

Ξεκαθάρισε το επίπεδο συνεργασίας του με τον Περιφερειάρχη η οποία δεν είναι ούτε αποσπασματική, ούτε ευκαιριακή, αλλά   εδράζεται σε καθαρό λόγο χωρίς εκπτώσεις και περιφερειακή συνείδηση. Η παρουσία του  Περιφερειάρχη στην συνέντευξη είναι η  εγγύηση για την υλοποίηση των όσων λέμε. Έχουμε την ευθύνη να διεκδικήσουμε πόρους οι οποίοι θα κατανεμηθούν ανισομερώς προς τις μικρότερες Περιφερειακές ενότητες  για να έχουμε ισομερή ανάπτυξη. «Μπροστά στα συμφέροντα του τόπου μας δεν έχω καμία διάθεση να ακολουθήσω κομματική και παραταξιακή πειθαρχία η Φλώρινα είναι όραμα και όχι κόμμα, έχει παθογένειες και πρέπει να τις διορθώσουμε.   Ό,τι αξιόλογο βρήκαμε θα το συνεχίσουμε».

  Υπογράμμισε τις ανησυχίες του κόσμου και πως οι δικές τους ανησυχίες ταυτίζονται με τις ανησυχίες του κόσμου, ο οποίος έχει κάθε δικαίωμα να γνωρίζει τα πάντα.  

Είπε ότι στόχος μας δεν είναι η κριτική του παρελθόντος αλλά η αποτελεσματική αντιμετώπιση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η ΠΕ Φλώρινας και μας απασχολούν όλους. Οφείλουμε να διεκδικήσουμε ότι μας ανήκει, να βάλουμε στόχους, να χτίσουμε συμμαχίες και να βρούμε ανθρώπους οι οποίοι θα αντιλαμβάνονται τις αγωνίες μας και θα βλέπουν στο ίδιο σημείο με εμάς.

Ο κ. Αμανατίδης παρεμβαίνοντας δήλωσε πως θέλουμε να μας κρίνετε γι αυτά που λέμε, αν θα γίνουν ή όχι.

Ο κ. Τάσκας αναφέρθηκε στο σύνολο των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η περιφερειακή ενότητα Φλώρινας ξεκινώντας από την Πρέσπα. Δυστυχώς σ’ αυτήν την συνέντευξη ακούσαμε πικρές αλήθειες,  για ότι γνωρίζαμε μέχρι τώρα.

Καταλήγοντας ο κ. Τάσκας είπε πως, «αυτό που πρέπει να μας ενώνει είναι η αγάπη για τον τόπο μας. Υπάρχει ένας συνεχής αγώνας και σ αυτόν δεν περισσεύει κανείς. Είμαστε εδώ για να σας πούμε, και θα σας λέμε πάντα, την αλήθεια, όσο πικρή και αν είναι, γιατί η αλήθεια για εμάς είναι αναγκαία συνθήκη της λειτουργίας μας ως Περιφερειακής Αρχής.

Θέλουμε να κοιτάμε τους πολίτες ίσια στα μάτια και να μην τους μιλάμε με μισόλογα ».

 

Μπάμπης Θ. Τριανταφυλλίδης



Δημοσιεύθηκε στις 2 May 2024 | 5:54 pm


Ξεκινάει η δημιουργία εναλλακτικής οδού διέλευσης των βαρέων οχημάτων για όσο διάστημα είναι κλειστή η Υψηλή Γέφυρα Σερβίων

 


Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας: Ξεκινάει η δημιουργία εναλλακτικής οδού διέλευσης των βαρέων οχημάτων για όσο διάστημα είναι κλειστή η Υψηλή Γέφυρα Σερβίων

Δρομολογήθηκαν από την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας οι απαραίτητες ενέργειες για τη δημιουργία εναλλακτικής οδού διέλευσης των βαρέων οχημάτων έως 3,5 tnγια όσο διάστημα θα είναι κλειστή η Υψηλή Γέφυρα Σερβίων, λόγω της εκτέλεσης του έργου της συνολικής ενίσχυσης και αναβάθμισής της, προϋπολογισμού 2.547.000,00€, το οποίο αναμένεται να δημοπρατηθεί το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.

Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε παρουσία του Αντιπεριφερειάρχη Τεχνικών Έργων Χάρη Γκοβεδάρου, του Δημάρχου Κοζάνης Γιάννη Κοκκαλιάρη και του Αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Κοζάνης Κωνσταντίνου Βόμβα αποφασίστηκε να ξεκινήσουν άμεσα οι ενέργειες οι οποίες  θα οδηγήσουν στη σύναψη προγραμματικής σύμβασης μεταξύ Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και Δήμου Κοζάνης για τη μελέτη και κατασκευή κυκλικού κόμβου στη διασταύρωση Καρυδίτσας, έργο στο οποίο φορέας υλοποίησης και χρηματοδότησης θα είναι η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.

Συγκεκριμένα μετά από συνεργασία με τις Τεχνικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και την ΑΝΚΟ, μία από τις εναλλακτικές οδεύσεις αποφασίσθηκε να είναι η σύνδεση του κόμβου Καρυδίτσας με την Επαρχιακή οδό Κοζάνης-Λευκόβρυσης, στο ύψος του κτιρίου της Δ/νσης Μεταφορών της Π.Ε. Κοζάνης. Τη μελέτη αυτής της εναλλακτικής οδού διέλευσης των βαρέων οχημάτων, η οποία θα περιλαμβάνει νέο κυκλικό κόμβο στη διασταύρωση Καρυδίτσας πρόκειται να εκπονήσει η ΑΝΚΟ.

Όπως τόνισε ο Αντιπεριφερειάρχης Τεχνικών Έργων Χάρης Γκοβεδάρος:«Ένα από τα ζητήματα που τέθηκε σε προτεραιότητα μετά την ανάληψη καθηκόντων μου, ήταν οι εναλλακτικές οδεύσεις των οχημάτων έως 3,5 tn και των βαρέων οχημάτων κατά την περίοδο που η Υψηλή Γέφυρα Σερβίων θα είναι κλειστή λόγω της εκτέλεσης του έργου της συνολικής ενίσχυσης και αναβάθμισής της.

Επιλέγοντας οι οδηγοί τη διαδρομή με διέλευση από τη γέφυρα Ρυμνίου προς Κοζάνη ή αντίστροφα θα έπρεπε να δρομολογηθεί μια προσωρινή λύση για τα βαρέα οχήματα ώστε να μη διέρχονται από την επαρχιακή οδό Αιανής-Κοζάνης και μέσω της Αιανής, Λευκοπηγής, Πρωτοχωρίου, Λευκόβρυσης και αντίστροφα.

Επίσης επιλέγοντας τη διαδρομή μέσω του δρόμου γέφυρα Ρυμνίου-διασταύρωση Καρυδίτσας-Κοζάνη ή αντίστροφα θα έπρεπε να υπάρξει εναλλακτική όδευση ώστε να μην υπήρχε διέλευση βαρέων οχημάτων εντός της πόλης της Κοζάνης».

 

 

 


Δημοσιεύθηκε στις 2 May 2024 | 5:52 pm


Ενημερωτική συνάντηση για ζητήματα στρατηγικής που αφορούν στο έργο «ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΕ ΦΛΩΡΙΝΑΣ (ΕΟ ΦΛΩΡΙΝΑ-ΠΡΕΣΠΕΣ)»

 


Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας: Ενημερωτική συνάντηση για ζητήματα στρατηγικής που αφορούν στο  έργο «ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΕ ΦΛΩΡΙΝΑΣ (ΕΟ ΦΛΩΡΙΝΑ-ΠΡΕΣΠΕΣ)» 

 

Ζητήματα στρατηγικής για την υλοποίηση του έργου που αφορά στην αποκατάσταση των κατολισθήσεων στο 11οχλμτης Εθνικής Οδού Φλώρινας- Καστοριάς καθώς και σε τμήμα του Εθνικού Οδικού Δικτύου εντός της Τοπικής Κοινότητας Πισοδερίου της ΠΕ Φλώρινας, συζήτησαν σήμερα Μ. Πέμπτη 2 Μαΐου 2024 σε ειδική συνάντηση εργασίας ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Γιώργος Αμανατίδης, ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Φλώρινας Αθανάσιος Τάσκας, ο Αντιπεριφερειάρχης Τεχνικών Έργων Χάρης Γκοβεδάρος, ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Πολιτικής Προστασίας και Κλιματικής Κρίσης  της Π.Δ.Μ. Γιάννης Κιοσές, ο Δήμαρχος Πρεσπών Γιώργος Στεργίου, οι Διευθυντές των Τεχνικών Υπηρεσιών Π.Ε. Κοζάνης και Φλώρινας, καθώς και υπηρεσιακοί παράγοντες της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης τονίστηκε η αναγκαιότητα ενημέρωσης των πολιτών σχετικά με την πορεία των εργασιών, προκειμένου να ρυθμίσουν τις μετακινήσεις τους για το χρονικό διάστημα που ο δρόμος θα παραμείνει κλειστός στο πλαίσιο εκτέλεσης του έργου. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, το διάστημα αυτό υπολογίζεται στον ενάμιση μήνα περίπου, ενώ συμφωνήθηκε η όδευση ενός βοηθητικού δρόμου για τις ανάγκες του έργου.

Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας έχει ήδη προγραμματίσει στις 17 Μαΐου 2024 ενημερωτική συνάντηση στον Λαιμό του Δήμου Πρεσπών, ώστε να οι πολίτες να ενημερωθούν για  κάθε πληροφορία που τους αφορά, σχετικά με τις μετακινήσεις τους από τα δυο σημεία.  Ήδη έχει προγραμματιστεί η μεταφορά υλικών στο σημείο της αποκατάστασης αμέσως μετά το Πάσχα, ώστε να ξεκινήσει άμεσα η εκτέλεση των εργασιών.

Όπως τόνισε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας «Το έργο πρόκειται να προχωρήσει με ταχείς ρυθμούς, καθώς μεριμνήσαμε οι εργασίες να πραγματοποιούνται παράλληλα και στα δυο σημεία, ώστε να ολοκληρωθούν σε όσο το δυνατόν μικρότερο χρονικό διάστημα.

Συνεχίζουμε την παράταση κήρυξης σε κατάσταση Εκτάκτου Ανάγκης  Πολιτικής Προστασίας για την περιοχή προκειμένου να υλοποιήσουμε τα έργα, υπό το πρίσμα της έκτακτης ανάγκης.  Στόχος μας είναι οι πολίτες να είναι ενημερωμένοι για τα κατασκευαστικά έργα και για το κατά πόσο αυτά επηρεάζουν τις μετακινήσεις τους.

Σ’ αυτό το έργο θέλουμε να βαδίζουμε μαζί με τους πολίτες γιατί το έργο είναι κοινό. Τεχνικά και αναπτυξιακά είναι δικό μας, αλλά παραγωγικά και ως προς τη χρήση του είναι για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της περιοχής. Εμείς έχουμε τη βούληση να στηρίξουμε την περιοχή και με τις κατάλληλες τεχνικές λύσεις θα βρούμε μια οριστική λύση για το πρόβλημα των κατολισθήσεων».

 

 

 

 

 

 

 

Δημοσιεύθηκε στις 2 May 2024 | 5:52 pm


Συνελήφθη 33χρονος αλλοδαπός σε περιοχή της Φλώρινας, για παράνομη μεταφορά -201- φιαλών που περιείχαν ψυκτικό υγρό

 


Συνελήφθη 33χρονος αλλοδαπός σε περιοχή της Φλώρινας, για  παράνομη μεταφορά -201- φιαλών που περιείχαν ψυκτικό υγρό (φρέον), βάρους άνω των -2,5- τόνων

Κατασχέθηκαν, ανωτέρω φιάλες, -1- Ι.Χ.Φ. αυτοκίνητο και το χρηματικό ποσό των -715- ευρώ

Συνελήφθη χθες (01-05-2024) πρωινές ώρες, σε περιοχή της Φλώρινας, από αστυνομικούς του Τμήματος Συνοριακής Φύλαξης Κρυσταλλοπηγής, 33χρονος αλλοδαπός, για παράβαση της νομοθεσίας περί εθνικού τελωνειακού κώδικα.

Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο στοχευμένων ελέγχων, εντοπίστηκε από τους προαναφερόμενους αστυνομικούς Ι.Χ.Φ. αυτοκίνητο με οδηγό τον 33χρονο  και σε έλεγχο που πραγματοποιήθηκε, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν -201- φιάλες που περιείχαν ψυκτικό υγρό (φρέον), βάρους άνω των -2,5- τόνων, τις οποίες είχε παραλάβει από μη φυλασσόμενη διάβαση της Ελληνοαλβανικής μεθορίου, στερούμενος παραστατικών εισαγωγής, εκτελωνισμού και δασμολόγησης αυτών.

Συνολικά κατασχέθηκαν:

  • -201- φιάλες ψυκτικού υγρού (φρέον), βάρους άνω των -2,5- τόνων,
  • -1- Ι.Χ.Φ. αυτοκίνητο, ως μέσο τέλεσης λαθρεμπορίας, κατά παράβαση των διατάξεων του εθνικού τελωνειακού κώδικα και
  • το χρηματικό ποσό των -715- ευρώ.

Προανάκριση για την υπόθεση ενήργησε το Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης Κρυσταλλοπηγής, ενώ η δικογραφία που σχηματίσθηκε σε βάρος του, θα υποβληθεί στην κα. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Καστοριάς.



Δημοσιεύθηκε στις 2 May 2024 | 5:52 pm


Νομός Φλώρινας - Ειδήσεις και Νέα

Δείτε αγγελίες στο Νομό Φλώρινας