Ειδήσεις &
Τοπικά Νέα

Ελλάδα   >   Ν. Δωδεκανήσου    >    Ειδήσεις & Τοπικά Νέα

Υδροστρόβιλος, βροντές, αστραπές και παιδιά πάνω στο τραμπολίνο - Χωρίς ναυαγοσώστη παραμένει η παραλία...

Απόκοσμη ήταν η εικόνα πριν από λίγο, στην παραλία "Ελλη" απο την αλλαγή, πρόσκαιρη, του καιρού. Υδροστρόβιλος, βροντές, αστραπές και βροχή μαζί με παιδιά πάνω στο ραμπολίνο που συνέχιζαν τις βουτιές; τους. Κάποιοι λουόμενοι τα απομάκρυναν μην τυχόν και συμβεί κανένα απρόοπτο...Εξάλλου και η εν λόγω παραλία, όπως όλες παραμένουν χωρίς ναυαγοσωστη...
Categories: 

Δημοσιεύθηκε στις 20 June 2024 | 8:49 pm


Οριστικό(;) λουκέτο στο beach bar Santa Marina

<div>Έληξε η προθεσμία που είχε δοθεί από τον δήμο Ρόδου για την υποβολή των εγγράφων που θα αποδείκνυαν ότι η λειτουργία του καταστήματος είναι νόμιμη</div>

<div>
<div>Newsroom</div>
</div>

<div>
<p>Παρελθόν αποτελεί από σήμερα το beach bar Santa Marina στη Ρόδο, γνωστό για τις παρανομίες του, με τις ξαπλώστρες μέσα στην θάλασσα και τους σερβιτόρους – κολυμβητές.</p>

<p>Το κατάστημα σφραγίστηκε σήμερα το πρωί από την αστυνομία, καθώς έληξε η προθεσμία που είχε δοθεί από τον δήμο Ρόδου για την υποβολή των εγγράφων που θα αποδείκνυαν ότι η λειτουργία του καταστήματος είναι νόμιμη.</p>

<div>ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ</div>

<div>
<div>
<div>
<div>&nbsp;</div>

<div>&nbsp;</div>

<div>&nbsp;</div>
</div>
</div>
</div>
</div>

<p>Δύο εβδομάδες νωρίτερα είχε σφραγιστεί ο χώρος της παραλίας, λόγω παράνομης κατάληψης αιγιαλού.</p>

<p>Κλιμάκιο της αστυνομίας, της Κτηματικής Υπηρεσίας Δωδεκανήσου και του δήμου Ρόδου προχώρησε σήμερα το πρωί στη σφράγιση του παραλιακού καταστήματος.</p>

<p>Στο κατάστημα είχε δοθεί διορία δύο εβδομάδων από τη Δημοτική Επιτροπή Ρόδου (αρμόδια για την ανάκληση αδειών καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και τη σφράγισή τους) προκειμένου να λύσει τις πολεοδομικές το παρανομίες.</p>

<div>ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ</div>

<div>
<div>
<div>&nbsp;</div>
</div>
</div>

<p>Επιπλέον, δεν είχε λάβει άδεια από την αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων, κάτι απαραίτητο καθώς βρίσκεται εντός των ορίων του αρχαιολογικού χώρου της πόλης της Ρόδου. Επομένως η λειτουργία του ήταν παράνομη.</p>

<p>Στην κατεύθυνση της σφράγισής του άσκησε πίεση και η Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας, η οποία μια εβδομάδα νωρίτερα είχε σφραγίσει την ακτή μπροστά από το κατάστημα την οποία το Santa Μarina εκμεταλλευόταν παράνομα (δεν είχε νόμιμη μίσθωση του χώρου).</p>

<p>Αξίζει να σημειωθεί ότι η επιχείρηση, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Καθημερινή», δεν προσέφυγε δικαστικά για να ανακόψει την απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής Ρόδου, αλλά ούτε και την απόφαση σφράγισης της παραλίας, κάτι που βέβαια θα ήταν μάταιο καθώς με την τελευταία αλλαγή της νομοθεσίας, σε περίπτωση προσφυγής απαγορεύεται να «παγώσει» η σφράγιση μέχρι την εκδίκαση της υπόθεσης από το Εφετείο).</p>

<p>ΠΗΓΗ: zougla.gr</p>

Categories: 

Δημοσιεύθηκε στις 20 June 2024 | 8:40 pm


Κοινοβουλευτική Αναφορά του Βασίλη Α. Υψηλάντη για τη δημιουργία μονάδας τεχνητού νεφρού στο Νοσοκομείο Καρπάθου

<p><strong>ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ</strong></p>

<p><strong>20/06/ 2024</strong></p>

<p><strong>Κοινοβουλευτική Αναφορά του Βασίλη Α. Υψηλάντη για τη δημιουργία μονάδας τεχνητού νεφρού στο Νοσοκομείο Καρπάθου </strong></p>

<p>Ο Κοσμήτορας της Βουλής και Βουλευτής Δωδεκανήσου Βασίλης Α. Υψηλάντης, επανέρχεται στο θέμα της δημιουργίας μονάδας τεχνητού νεφρού στο Νοσοκομείο Καρπάθου, με αφορμή&nbsp; επιστολή του Προέδρου του Συλλόγου Εθελοντών Αιμοδοτών Καρπάθου και με κατάθεση κοινοβουλευτικής Αναφοράς, στον Υπουργό Υγείας,&nbsp; προκειμένου να εξεταστεί η δυνατότητα δημιουργίας χώρου στο Γενικό Νοσοκομείο Καρπάθου για την εγκατάσταση μονάδας τεχνητού νεφρού.</p>

Categories: 

Δημοσιεύθηκε στις 20 June 2024 | 8:33 pm


ΓΣΕΕ: Πως αμείβεται η ημέρα του Αγίου Πνεύματος

<p><strong>ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ</strong></p>

<p><strong>20/</strong><strong>6</strong><strong>/202</strong><strong>4</strong></p>

<p><strong>ΠΩΣ ΑΜΕΙΒΕΤΑΙ Η ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ</strong></p>

<p>&nbsp;</p>

<p><strong>H</strong><strong> ΓΣΕΕ, μέσω του Κέντρου Πληροφόρησης Εργαζομένων &amp; Ανέργων της Συνομοσπονδίας (ΚΕ.Π.Ε.Α./ΓΣΕΕ), </strong><a href="mailto:www.kepea.gr"><strong>www.kepea.gr</strong></a><strong> ενημερώνει τους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα για τη Δευτέρα 24 Ιουνίου 2024 (Αγίου Πνεύματος).</strong></p>

<p>Η Δευτέρα 24 Ιουνίου 2024 (Αγίου Πνεύματος) δεν περιλαμβάνεται στις επίσημες αργίες που ορίζει ο νόμος για τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα.</p>

<p>Ωστόσο οι ιδιωτικές επιχειρήσεις στη χώρα μας αργούν στην περίπτωση που η ημέρα αυτή (Αγίου Πνεύματος) έχει χαρακτηρισθεί αργία με απόφαση Περιφερειάρχη, όπως και με διάταξη ΣΣΕ, Κανονισμού Εργασίας της επιχείρησης, από επιχειρησιακή συνήθεια και έθιμο, κατά το οποίο η επιχείρηση παραμένει κλειστή την ημέρα αυτή. Εξίσου, κατά τον ίδιο τρόπο,&nbsp; μπορεί να ισχύουν&nbsp; ευνοϊκότεροι όροι ως προς την προσαύξηση της αμοιβής για την εργασία που παρέχεται νόμιμα κατά την ημέρα του Αγίου Πνεύματος.</p>

<p>Στην περίπτωση που οι εργαζόμενοι μισθωτοί δεν εργασθούν σύμφωνα με τα παραπάνω θα λάβουν κανονικά το μισθό τους, ενώ όσοι αμείβονται με ημερομίσθιο, δικαιούνται να λάβουν το ημερομίσθιό τους. &nbsp;Σημειώνεται ότι δεν είναι νόμιμος ο συμψηφισμός ημέρας οφειλόμενης ανάπαυσης (ρεπό), με την ημέρα του Αγίου Πνεύματος εφόσον λογίζεται ως ημέρα υποχρεωτικής αργίας</p>

<p>Αν παρότι έχει χαρακτηρισθεί η ημέρα του Αγίου Πνεύματος πρόσθετη εορτή αργία για μία επιχείρηση, αυτή λειτουργήσει φέτος κατ’εξαίρεση, τότε οι εργαζόμενοι που απασχολούνται δικαιούνται προσαύξηση 75%, που υπολογίζεται στο ημερομίσθιό τους (εφόσον αμείβονται με ημερομίσθιο) ή στο 1/25 του μηνιαίου μισθού τους (εφόσον αμείβονται με μηνιαίο μισθό).</p>

<p>&nbsp;</p>

<p><strong>ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ</strong></p>

Categories: 

Δημοσιεύθηκε στις 20 June 2024 | 2:53 pm


Εμπορικός Σύλλογος Ρόδου: Η ημέρα του Αγίου Πνεύματος δεν είναι επίσημη αργία

<p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <strong>ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ</strong></p>

<p><br />
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Ο Εμπορικός Σύλλογος&nbsp; Ρόδου ενημερώνει,&nbsp; ότι με βάση την κείμενη νομοθεσία, &nbsp;&nbsp;η &nbsp;<strong>Δευτέρα 24 Ιουνίου 2024</strong>, ημέρα εορτής του <strong>Αγίου Πνεύματος</strong>, <strong><u>δεν αποτελεί θεσμοθετημένη επίσημη αργία και ως εκ τούτου, τα εμπορικά καταστήματα και τα καταστήματα παροχής υπηρεσιών σε καταναλωτές, &nbsp;θα λειτουργήσουν κανονικά με το προβλεπόμενο ωράριο. </u></strong></p>

<p>&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

<p><strong>Εκ του Εμπορικού Συλλόγου</strong></p>

Categories: 

Δημοσιεύθηκε στις 20 June 2024 | 2:49 pm


«Την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τίμησε η AHEPA HELLAS στην Ηρωική Ν. Κάσο»

<p><strong><u>ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ</u></strong></p>

<p>Κως, 20 Ιουνίου 2024</p>

<p><strong><u>ΘΕΜΑ:</u></strong> <em>«Την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τίμησε η </em><em>AHEPA</em> <em>HELLAS</em> <em>στην Ηρωική Ν. Κάσο»</em></p>

<p>Την ΑΕ την <strong>Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας</strong>, κα Κατερίνα Σακελλαροπούλου, τίμησε η AHEPA HELLAS στην Ηρωική Ν. Κάσο, κατά την διήμερη παραμονή της, με αφορμή τις επετειακές εκδηλώσεις των 200 χρόνων του Ολοκαυτώματος. Η επίσκεψη της Προέδρου ήταν μια ιστορική στιγμή για τον Δήμο Ηρωικής Ν. Κάσου, καθώς σηματοδότησε τη σημασία των εκδηλώσεων «τιμής και μνήμης».</p>

<p>Η <strong>κα Σακελλαροπούλου</strong>, είχε την ευκαιρία να επισκεφθεί το Γυμνάσιο &amp; ΛΤ Κάσου και να ξεναγηθεί στην έκθεση <em>«Η Ευζωνική Στολή - Η Ιστορική Διαδρομή της μέσα από 40 έργα του Ιωάννη Μυλωνά»</em>, όπου την υποδέχθηκαν ο εκπρόσωπος του κυβερνήτη της AHEPA HELLAS, <strong>κ. Αντώνης Γιαννικουρής</strong> και ο αντιπρόεδρος του τμήματος ΑΧΕΠΑ Ρόδου, με καταγωγή από την Κάσο, <strong>κ. Μηνάς Ηλιακώστας</strong>.</p>

<p>Μετά το πέρας της ξενάγησης ο κ. Γιαννικουρής, αφού παρέδωσε στην κα Πρόεδρο, εκ μέρους της AHEPA HELLAS, τιμητική πλακέτα σε ανάμνηση της διοργάνωσης της έκθεσης στην Ηρωική Ν. Κάσο, προχώρησε στην εξής δήλωση:…<em>«κα Πρόεδρε, θέλω να σας ευχαριστήσω, που με πατριωτικό αίσθημα ανταποκριθήκατε ΑΜΕΣΑ στο κάλεσμά μας, σε μια πράξη υψηλού εθνικού συμβολισμού, στηρίζοντας την προτροπή μας, η έκθεση να συμπεριληφθεί στο επίσημο καλεντάρι για τα 200 χρόνια του Ολοκαυτώματος. </em></p>

<p>&nbsp;</p>

<p><em>Η παρουσία και συμμετοχή των τεσσάρων Ευζώνων στις εκδηλώσεις, αποτελεί ύψιστη τιμή για τα ακριτικά Δωδεκάνησα αλλά κυρίως για τον Δήμο Ηρωικής Ν. Κάσου. Η σιωπή τους, είναι η πιο δυνατή φωνή «τιμής και μνήμης» προς τους Κασιώτες, που θυσιάστηκαν για ελευθερία και ανεξαρτησία».</em></p>

<p>-----------------------------------------------------------</p>

<p>&nbsp;</p>

Categories: 

Δημοσιεύθηκε στις 20 June 2024 | 2:46 pm


H εγκατάλειψη των οδών και ονοματοδοσία στους δρόμους της Ρόδου, Της Ελένης Καραγιάννη

<p><strong><u>Hεγκατάλειψη των οδών και ονοματοδοσία στους δρόμους της Ρόδου</u></strong></p>

<p>Αναρρωτιόμαστε αν η πόλη αυτή στην οποία ζούμε η Ρόδος μας αξίζει αυτή την εγκατάλειψη και την μεταχείριση που έχει από όλους εμάς τους πολίτες και τους εκλεγμένους μας.&nbsp; Υπάρχουμε και όλοι εμείς έχουμε να ζήσουμε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, μέσα στο οποίο αν είμαστε χρήσιμοι και δημιουργικοί για την κοινωνία μας υπάρχει περίπτωση να μας δοθεί η δυνατότητα μέσα από δημοκρατικές διαδικασίες να αξιοποιήσουμε τις όποιες γνώσεις έχουμε και την επιθυμία μας να βοηθήσουμε τον τόπο μας από όποια θέση κι αν ταχθούμε, είτε ως υπάλληλοι καθαριότητας είτε ως εκλεγμένοι.</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>Το θέμα είναι πως πριν από μας υπήρξαν κι άλλοι και μάλιστα στο συγκεκριμένο νησί που είχε την τύχη να βρίσκεται διαδρονικά στο κέντρο του ενδιαφέροντος του κόσμου πέρασαν από γνωστοί αρχαίοι Έλληνες, Βυζαντινοί, Σουλτάνοι, Πειρατές, Ιταλοί κατακτητές.&nbsp; Έζησαν και πέρασαν ακόμα στο νησί μας νεοέλληνες σοβαροί κι ασόβαροι όπως θα λέγαμε λαϊκιστί.</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>Για να μη μακρυγορούμε κάθε περίοδος κατακτητών ή μη αποτυπώνεται στο νησί μας και αυτό είτε βγαίνει προς τα έξω μιας και η Ρόδος χαρακτηρίζεται από τους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς της χώρας είτε το ζούμε καθημερινά κι εμείς οι κοινοί θνητοί που παλεύουμε με την καθημερινότητα και τα προβλήματά μας.</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>Οι δρόμοι μας πάντως, όπως διαπιστώνεται από όσους κυκλοφορούν και δεν κάθονται όλοι μέρα καθηλωμένοι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στις τηλεοράσεις τους, δίνουν το χαρακτηριστικό της εποχής, αυτό που ζούμε καθημερινά και αυτό που θα θυμόμαστε.</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>Για να προσεγγίζουμε την τραγελαφική κατάσταση που πράγματος μάλλον θα έπρεπε να αλλάξουμε τα ονόματα σε κάποιους δρόμους, περιοχές ή ακόμα καισε επιχειρήσεις του νησιού.</p>

<p><br />
Παραδείγματος χάρη η οδός «Ερυθρού Σταυρού» που βρίσκεται το παλιό Νοσοκομείου της Ρόδου θα πρέπει να μετονομαστεί σε οδός «Κόκκινου Συναγερμού» μιας και οι διερχόμενοι κυρίως επισκέπτες κινδυνεύουν να πέσει επάνω τους αμάξι εξαιτίας της συσκότισης και της ανυπαρξίας προστατευτικών σημάνσεων.&nbsp; Οι άνθρωποι αυτοί που δεν γνωρίζουν ότι πρόκειται για μέρος που πλέον το αποφεύουν οι πεζοί αφού είναι σκοτεινό και επικίνδυνο ειδικά τη νύχτα.&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>Τα ρολόγια στο Ενυδρείο και κοντά στο άγαλμα του Διαγόρα θα μπορούσαν να μετατραπούν σε φωλιές περιστεριών μιας και κούκους δεν έχουμε, αφού στο ένα που λειτουργεί το ρολόι δεν έχει φως και το άλλο δεν λειτουργεί καν. &nbsp;Άλλωστε θα είχαν σίγουρα μια χρησιμότητα αφού τώρα απλά υπάρχουν για να στεναχωριόμαστε για την εγκατάλειψη.</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>Η παραλία Ενυδρείου όπου φωλιάζουν οι καρέττα καρέττα θα μπορούσε να λέγεται παραλία Παραφωνίας αφού κάθε βράδυ ακούγονται οι ανταγωνιστικές κραυγές των κατά άλλα ταλαντούχων αηδών των ξενοδοχείων και των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και beachbar που υπάρχουν στην περιοχή.&nbsp; Ποιος σας είπε τελικά ότι οι καρέτα καρέτα για να γεννήσουν θέλουν τόσο θόρυβο;&nbsp; Ο Υδροβιολογικός Σταυθμός Ρόδου γνωστός ως Ενυδρείο κατασκευάστηκε από τους Ιταλούς προφανώς γιατί είχε προσδιοριστεί ως μέρος πλούσιας βιοποικιλότητας.<a name="_GoBack"></a></p>

<p>&nbsp;</p>

<p>Τέλος η ΔΕΥΑΡ μπορεί να μετονομαστεί σε&nbsp; Δημοτική Επιχείρηση Διαρροών και Λειψυδρίας Αποχέτευσης Ρόδου μιας και από τη μια έχουμε όλο διαρροές και από την άλλη κόβεται συνέχεια το νερό ειδικά τις ώρες αιχμής.</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>Μήπως τελικά αν δεν μπορούμε να βελτιώσουμε κάποια πράγματα θα πρέπει δεχθούμε την πραγματικότητα για την οποία οι ίδιοι ευθυνόμαστε;</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>Ελένη Ν. Καραγιάννη</p>

<p>Αθλήτρια Τριάθλου</p>

<p>&nbsp;</p>

Categories: 

Δημοσιεύθηκε στις 20 June 2024 | 2:41 pm


Σύλληψη αλλοδαπού για παράβαση Κ.Ο.Κ. στην Κω

<p>Β’ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ</p>

<p>Σύλληψη αλλοδαπού για παράβαση Κ.Ο.Κ. στην Κω - Την 19-06-2024 το βράδυ συνελήφθη από αστυνομικούς του Τμήματος Τροχαίας Κω, 52χρονος αλλοδαπός ο οποίος οδηγούσε δίκυκλη μοτοσυκλέτα υπό την επήρεια αλκοόλ.</p>

Categories: 

Δημοσιεύθηκε στις 20 June 2024 | 2:36 pm


Σύλληψη ημεδαπού για κλοπή στη Ρόδο

<p>Α’ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ</p>

<p>Σύλληψη ημεδαπού για κλοπή στη Ρόδο&nbsp; - Την 19-06-2024 το απόγευμα συνελήφθη στη Ρόδο, από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Ρόδου, 48χρονος ημεδαπός γιατί παραβίασε επιχείρηση και αφαίρεσε χρήματα από ταμείο.</p>

Categories: 

Δημοσιεύθηκε στις 20 June 2024 | 2:35 pm


Απάντηση του Υπουργείου Ναυτιλίας στον Βασίλη Α. Υψηλάντη για μείωση του ΤΕΠΑΔΑΧ και θεσμοθέτηση των Λιμένων Καλυμνου και Λέρου ως μόνιμων πυλών εισόδου και εξόδου

<p><strong>ΔΕΛΤΙΟ&nbsp; ΤΥΠΟΥ</strong></p>

<p><strong>19/06/2024</strong></p>

<p><strong>Απάντηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στον <u>Βασίλη Α. Υψηλάντη</u> για μείωση του ΤΕΠΑΔΑΧ και θεσμοθέτηση των Λιμένων Καλυμνου και Λέρου ως μόνιμων πυλών εισόδου και εξόδου</strong></p>

<p>&nbsp;</p>

<p>Ο Κοσμήτορας της Βουλής και Βουλευτής Δωδεκανήσου Βασίλης Α. Υψηλάντης&nbsp; στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου κατέθεσε Αναφορά με τα αιτήματαΦορέων και Επιχειρήσεων της Δωδεκανήσου προκειμένου να εξεταστεί α) η αναστολή ή η δραστική μείωση του ΤΕΠΑΔΑΧ και β) η&nbsp; θεσμοθέτηση των Λιμένων Καλύμνου &amp; Λέρου ως μόνιμες πύλες εισόδου – εξόδου. <a name="_GoBack"></a></p>

<p>Το πλήρες κείμενο είναι το ακόλουθο:</p>

<p>Αριθ. Πρωτ.: 1500.1/37788/2024/131</p>

<p>&nbsp;</p>

<p><strong>ΘΕΜΑ: «Απάντηση της υπ' αριθ. πρωτ. 1782/30-04-2024 Αναφοράς του Βουλευτή κ. Β.-Ν. Υψηλάντη». </strong></p>

<p>Επί των διαλαμβανομένων στην εν θέματι Αναφορά, με την οποία μας διαβιβάστηκε η από 22-4-2024 επιστολή φορέων και επιχειρήσεων της Δωδεκανήσου σχετικά με το Τέλος Επαγγελματικού Πλοίου Αναψυχής αναγνωρισμένου σύμφωνα με το Δίκαιο άλλης Χώρας (ΤΕΠΑΔΑΧ) και τη θεσμοθέτηση των λιμένων Καλύμνου και Λέρου ως Μόνιμων Πυλών Εισόδου - Εξόδου, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:</p>

<p>&nbsp;Λαμβάνοντας υπόψη την αναπτυξιακή δυναμική του επαγγελματικού yachting στη χώρα, σε συνδυασμό με το μικρό πλήθος επαγγελματικών πλοίων αναψυχής άνω των 35 μ. καταχωρισμένων στο e – Μητρώο Πλοίων τα οποία αντιπροσώπευαν μόλις το 2% επί του συνόλου, κρίθηκε αναγκαία η θέσπιση ενός πλαισίου, μέσω των άρθρων 8 και 9 του ν. 4926/2022 (Α΄82), σε συνδυασμό με την, κατ’ εξουσιοδότηση της περ. (α) της παρ. 7 του άρθρου 21, κ.υ.α. υπ’ αριθ. πρωτ.: 3133.1/75335/21.10.2022 (Β΄ 5567), το οποίο αφενός μεν θα εξασφαλίζει τη νόμιμη δραστηριοποίηση της υπόψη κατηγορίας επαγγελματικών πλοίων, αφετέρου θα είναι αποτελεσματικό ως προς τον σκοπό της ευρείας προσέλκυσής τους, χωρίς να δημιουργούνται ή να τίθενται προϋποθέσεις οι οποίες εν δυνάμει μπορούν να οδηγήσουν σε καθεστώς αθέμιτου ανταγωνισμού με τα πλοία του e - Μητρώου Πλοίων. Τα ανωτέρω συντελούν στην απελευθέρωση της αγοράς των μεγάλων yachts και συμβάλλουν έμπρακτα στη στήριξη της περιφερειακής οικονομικής ανάπτυξης και της νησιωτικής τουριστικής δραστηριότητας. Ειδικότερα, το άρθρο 8 του ν. 4926/2022 εφαρμόζεται παράλληλα με το άρθρο 3 και συνιστά μια επιπλέον δυνατότητα εκμετάλλευσης επαγγελματικού πλοίου αναψυχής στη χώρα. Κρίνεται δε ότι δεν θίγονται οι υποχρεώσεις αλλά ούτε και τα προνόμια που προκύπτουν από την καταχώριση ενός επαγγελματικού πλοίου αναψυχής στο e - Μητρώο Πλοίων, καθώς οι όροι και οι προϋποθέσεις που διέπουν το πλαίσιο της δραστηριοποίησης των υπόψη πλοίων εξασφαλίζουν την τήρηση των κανόνων της ίσης μεταχείρισης και του υγιούς ανταγωνισμού.</p>

<p>Η λογική της διάταξης εδράζεται στη θέσπιση μιας απλοποιημένης διαδικασίας για την έκδοση «Άδειας εκ ναύλωσης ορισμένης ισχύος επαγγελματικού πλοίου αναψυχής αναγνωρισμένου σύμφωνα με το δίκαιο άλλης χώρας», μέσω υπηρεσίας μιας στάσης, που διευκολύνει την δραστηριοποίηση των εν λόγω πλοίων στο εσωτερικό της χώρας, διασφαλίζοντας παράλληλα τα συμφέροντα του δημοσίου, ειδικότερα ως προς την προείσπραξη του ποσού Φ.Π.Α. που αναλογεί επί του ναύλου σε ποσοστό 70%, για την καταβολή του οποίου είναι υποχρεωτική η απόκτηση Α.Φ.Μ. , σύμφωνα με την κείμενη φορολογική νομοθεσία.</p>

<p>&nbsp;Οι δε λοιπές προϋποθέσεις αναφορικά με την χορήγηση της Άδειας και την εκπλήρωση των υποχρεώσεων αναφορικά με τον Φ.Π.Α. περιγράφονται αναλυτικά στην κ.υ.α. υπ’ αριθ. πρωτ.: 3133.1/75335/21.10.2022 (Β΄ 5567), ενώ η προϋπόθεση του επαγγελματικού χαρακτήρα του πλοίου, η οποία, υποχρεωτικά, εξασφαλίζει την συμμόρφωσή τους σε όρους αξιοπλοΐας και ασφαλούς στελέχωσης, προωθώντας την ασφαλή ναυσιπλοΐα και την προστασία της ανθρώπινης ζωής, του περιβάλλοντος και της περιουσίας στη θάλασσα.</p>

<p><strong>Με το άρθρο 9 θεσπίζεται ένα νέο Τέλος, το Τ.Ε.Π.Α.Δ.Α.Χ., μέσω του οποίου εξασφαλίζεται η ανταποδοτικότητα του δικαιώματος δραστηριοποίησης στην χώρα που δίδεται στα πλοία, των οποίων η εκμετάλλευση, αν και διενεργείται σχεδόν εξ ολοκλήρου εντός της ελληνικής επικράτειας, εντούτοις δεν αποκομίζονταν άμεσα οφέλη. Διότι, μεταξύ άλλων, έως και την θέσπιση του ν. 4926/2022, ένα πλοίο που ήταν χαρακτηρισμένο ως επαγγελματικό σύμφωνα με το δίκαιο του κράτους της σημαίας που φέρει και δεν ήταν καταχωρισμένο στο e – Μητρώο Πλοίων η χώρα το αντιμετώπιζε ως ιδιωτικό, με ό, τι αυτό συνεπάγεται σε όρους ασφαλούς στελέχωσης, ασφάλειας ναυσιπλοΐας, πέραν της προφανούς δημιουργίας πρόσφορου εδάφους για εκτέλεση παράνομων ναυλώσεων. Ως εκ τούτου, η υλοποίηση του Τ.Ε.Π.Α.Δ.Α.Χ. κρίνεται επιβεβλημένη προκειμένου να εξασφαλιστούν αφενός ο υγιής ανταγωνισμός των ανωτέρω πλοίων με τα ελληνικά πλοία, και αφετέρου η ανταποδοτικότητα του δικαιώματος εκμετάλλευσης στην χώρα, εκπεφρασμένη σε χρηματικούς όρους. Η πληρωμή του Τ.Ε.Π.Α.Δ.Α.Χ. διενεργείται με κωδικό πληρωμής που εκδίδεται ηλεκτρονικά, μέσω της εφαρμογής "e – CharterPermission”. Η Άδεια και το Τ.Ε.Π.Α.Δ.Α.Χ εκδίδονται ηλεκτρονικά, κατόπιν έγκρισης από την κατά περίπτωση αρμόδια Λιμενική Αρχή μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής «e - Charter Permission», χάρη στην οποία, μεταξύ άλλων, θα καταστούν για πρώτη φορά άμεσοι και αποτελεσματικοί η καταγραφή, η παρακολούθηση και ο έλεγχος εκ μέρους των αρμόδιων Λιμενικών, Τελωνειακών και Φορολογικών Αρχών της πραγματικής δραστηριοποίησης των πλοίων που εμπίπτουν στην εν λόγω κατηγορία, με απώτερο σκοπό την υποβοήθηση του στρατηγικού σχεδιασμού του Υπουργείου μας ως προς τον στόχο η Ελλάδα να εδραιωθεί επίσημα ο πρώτος προορισμός του επαγγελματικού yachting παγκοσμίως.</strong> Δεν θα πρέπει να παραβλεφθεί το γεγονός ότι τα βασικά χαρακτηριστικά των άρθρων 8 και 9 θα τελούν υπό διαρκή αξιολόγηση σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την απόφαση της περ. (γ) της παρ. 7 του άρθρου 21 του ν. 4926/2022. Σημειώνεται ότι, τόσο κατά τη διάρκεια της νομοπαρασκευαστικής διαδικασίας όσο και πριν την έναρξη αλλά και μετά τη λήξη της ηλεκτρονικής δημόσιας διαβούλευσης, υπήρχε διαρκής συνεργασία και έγιναν διαβουλεύσεις με λοιπά Υπουργεία - Υπηρεσίες για τις διατάξεις και τις κατ΄ εξουσιοδότηση κανονιστικές πράξεις για τις οποίες υφίσταται συναρμοδιότητα και ειδικότερα με το Υπουργείο Οικονομικών και την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, ενώ ελήφθησαν υπόψη οι προτάσεις και τα αιτήματα του συνόλου των Φορέων του Κλάδου, που έχουν υποβληθεί κατά την τελευταία διετία, με τους οποίους το Υ.ΝΑ.Ν.Π. ήταν σε διαρκή συνεργασία. Όσον αφορά στον καθορισμό συνοριακών σημείων διέλευσης, σύμφωνα με το άρθρο 3 παρ. 6 του ν.4251/2014 (Α΄ 80) «6. Με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη και Ναυτιλίας και Αιγαίου, είναι δυνατόν να καθορίζονται στα σύνορα της Χώρας προσωρινά σημεία διέλευσης προσώπων, για λόγους δημόσιου συμφέροντος, υπό την προϋπόθεση ότι θα πληρούνται οι απαραίτητες προϋποθέσεις για την άσκηση ελέγχου της κυκλοφορίας των διερχόμενων προσώπων.</p>

<p>Οι ώρες και ο συνολικός χρόνος λειτουργίας αυτών των σημείων καθορίζονται με βάση τις ιδιαίτερες συνθήκες που επιβάλλουν την ανάγκη λειτουργίας τους και σε καμία περίπτωση δεν θα υπερβαίνει τους οκτώ μήνες, εκτός και αν εξαιρετικοί λόγοι δημόσιου συμφέροντος επιβάλλουν τη λειτουργία τους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.».</p>

<p>Σύμφωνα δε με το άρθρο 176 παρ. 3 του ν. 5038/2023 (Α΄81), «3. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Προστασίας του Πολίτη, Οικονομικών, Εξωτερικών, Εθνικής Άμυνας, Εσωτερικών, Μετανάστευσης και Ασύλου, Υποδομών και Μεταφορών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δύναται να ανακαθορίζονται οι αερολιμένες, οι λιμένες και τα χερσαία σημεία στα σύνορα της χώρας, μέσω των οποίων επιτρέπονται η είσοδος προσώπων στο ελληνικό έδαφος και η έξοδος από αυτό, καθώς και το περιεχόμενο του κάθε μορφής ελέγχου, τα όργανα ελέγχου και η διαδικασία εφαρμογής των δικαστικών αποφάσεων και των διοικητικών πράξεων που έχουν σχέση με την είσοδο και την έξοδο προσώπων από τη Χώρα [...]»</p>

<p>Περαιτέρω, σύμφωνα με το άρθρο 10 παρ. 5 εδ. ε του π.δ. 178/2014 (Α΄ 281), το Τμήμα Ελέγχου Συνόρων της Διεύθυνσης Προστασίας Συνόρων της Ελληνικής Αστυνομίας (ΕΛ.ΑΣ.), μεταξύ άλλων, εξετάζει σε συνεργασία με τους συναρμόδιους φορείς, τα αιτήματα θεσμοθέτησης νέων διαβάσεων ως σημείων εισόδου – εξόδου στην ελληνική επικράτεια και υποβάλλει προτάσεις κατάργησης ή αναστολής της λειτουργίας τους. Συνεπώς, ο αρμόδιος φορέας διαχείρισης του εκάστοτε χώρου/λιμένα υποβάλλει σχετικό αίτημα οριοθέτησης συνοριακού σημείου διέλευσης (χώρος/πύλη Schengen) στην αρμόδια Υπηρεσία της ΕΛ.ΑΣ., η οποία, εφόσον πληρούνται οι αρχικές προϋποθέσεις που θέτει, διαβιβάζει το αίτημα για απόψεις στις συναρμόδιες Υπηρεσίες, μεταξύ αυτών και στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Ανεξαρτήτως των ανωτέρω, <strong>το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έχει υποβάλλει πρόταση χρηματοδότησης στο Τομεακό Πρόγραμμα «Μεταφορές 2021-2027», η οποία περιλαμβάνει και: α) τη διαμόρφωση των υφιστάμενων κτηριακών εγκαταστάσεων της Καλύμνου, με προϋπολογισμό 403.200,00€ και β) τη δημιουργία νέων εγκαταστάσεων στη Λέρο, με προϋπολογισμό 412.800,00€. Παράλληλα, η εν λόγω δράση, με απόφαση της αρμόδιας Κυβερνητικής Επιτροπής, έχει ενταχθεί στο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας, για την ωρίμανση και την παρακολούθηση της υλοποίησης των συμβάσεων του οποίου αρμόδιο ορίζεται το ΤΑΙΠΕΔ, βάσει του ν. 4799/2021 (Α΄78). Σημειώνεται ότι η αρμόδια Υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας Ναυτιλίας και Λιμένων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, στο πλαίσιο του άρθρου 137 του ν. 4759/2020 (Α΄245), έχει γνωμοδοτήσει θετικά για τηνυλοποίηση των κτηριακών υποδομών στους λιμένες Καλύμνου και Λέρου με τα υπ. αριθμ. 3123.30/37847/2021/28-05-2021 και 3123.30/71788/2021/01-10-2021 έγγραφά της, αντιστοίχως.</strong></p>

<p>&nbsp;Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ</p>

<p>ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

Categories: 

Δημοσιεύθηκε στις 20 June 2024 | 2:32 pm


Νομός Δωδεκανήσου - Ειδήσεις και Νέα

Δείτε αγγελίες στο Νομό Δωδεκανήσου