Ειδήσεις &
Τοπικά Νέα

Ελλάδα   >   Ν. Δωδεκανήσου    >    Ειδήσεις & Τοπικά Νέα

Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς στη Δωδεκάνησο

<h1>15 Μουσεία και 4 οργανωμένοι Αρχαιολογικοί Χώροι της Δωδεκανήσου σας περιμένουν</h1>

<p>Ανακαλύψτε τον πολιτιστικό πλούτο του τόπου μας</p>

<p>Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου με αφορμή τον εορτασμό των Ευρωπαϊκών<br />
Ημερών Πολιτιστικής Κληρονομιάς 2020 σας προσκαλεί να επισκεφθείτε τα Μουσεία,<br />
τα Μνημεία και τους Αρχαιολογικούς Χώρους της Δωδεκανήσου, με ελεύθερη είσοδο.<br />
Ωράριο λειτουργίας Μουσείων και οργανωμένων Aρχαιολογικών Χώρων<br />
Σάββατο και Κυριακή, 26 και 27 Σεπτεμβρίου 2020<br />
Ρόδος -Παλάτι Μεγάλου Μαγίστρου, 8.00-20.00<br />
Στο Παλάτι μπορείτε ακόμη να επισκεφθείτε:<br />
-Mόνιμη έκθεση στο ισόγειο:<br />
« Η Ρόδος από τον 4οαι. μ.Χ. μέχρι την κατάληψή της από τους Τούρκους (1522)»<br />
Κυριακή, 27-9-20, 9.00-17.00<br />
-Mόνιμη έκθεση στο ισόγειο: «Αρχαία Ρόδος, 2.400 χρόνια», 9.00-17.00<br />
-Περιοδική έκθεση στον όροφο:<br />
«Hermes Balducci pinxit. Ψηφιδωτά δάπεδα από την Κω», 8.00-20.00<br />
-Περίδρομος των τειχών<br />
Κυριακή, 27-9-20, 12.00-15.00<br />
-Αρχαιολογικό Μουσείο Ρόδου, 8.00-20.00<br />
Στο Αρχαιολογικό Μουσείο μπορείτε ακόμη να επισκεφτείτε:<br />
-Επιγραφική Συλλογή, 9.00-17.00<br />
-Προϊστορική Συλλογή, 9.00-17.00<br />
-Οικία Villaragut, 9.00-17.00<br />
-Κήπος με εκθέσεις αρχαίων ψηφιδωτών δαπέδων<br />
και αναπαράστασης προσόψεων ροδιακών οικιών, 8.00-20.00<br />
-Έκθεση αρχαϊκών πίθων 12.30-15.30<br />
-Παναγία του Κάστρου, 8.30-15.30<br />
-Κοσμητική Συλλογή Ρόδου, 8.30-15.30<br />
-Ιπποτική Οικία Τζεμ, 12.30-15.30<br />
-Ακρόπολη Λίνδου, 8.00-19.00<br />
-Αρχαία Κάμιρος, 8.00-19.00<br />
-Ακρόπολη Ιαλυσού- Αρχαιολογικός Χώρος Φιλερήμου, 8.00-19.00<br />
Κως<br />
-Αρχαιολογικό Μουσείο Κω, 8.00-20.00<br />
-Casa Romana στην Κω, 8.00-20.00<br />
-Ασκληπιείο Κω, 8.00-19.00<br />
-Επιγραφικό Μουσείο Ασκληπιείου, 8.00-19.00<br />
Υπόλοιπα νησιά Δωδεκανήσου<br />
-Αρχαιολογικό Μουσείο Καλύμνου, 8.00-19.00<br />
-Ιστορική Συλλογή Καστελλορίζου, 9.00-16.00<br />
-Αρχαιολογικού Μουσείο Καστελλορίζου, 9.00-16.00<br />
-Αρχαιολογικό Μουσείο Λέρου, 9.00-16.00<br />
-Αρχαιολογικό Μουσείο Νισύρου, 9.00-18.00<br />
-Αρχαιολογικό Μουσείο Καρπάθου, 8.00-20.00<br />
-Αρχαιολογικό Μουσείο Αστυπάλαιας, 9.00-16.00</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>Προτείνουμε να επισκεφτείτε:<br />
-Την περιοδική έκθεση που έχει διοργανωθεί για την περίοδο 2019-2020 από την<br />
Εφορεία μας σε συνεργασία με την Ιταλική Αρχαιολογική Σχολή Αθηνών, «Hermes<br />
Balducci pinxit. Ψηφιδωτά δάπεδα από την Κω». Πρόκειται για μία έκθεση που<br />
φιλοξενείται σε μία από τις επιβλητικότερες αίθουσες του Παλατιού του Μεγάλου<br />
Μαγίστρου, ενώ μια ευχάριστη έκπληξη περιμένει τον επισκέπτη κατά την είσοδό του<br />
στον προθάλαμο…<br />
Στην έκθεση αυτή το κοινό θα έχει την ευκαιρία να απολαύσει μια σειρά εξαιρετικών<br />
σε ποιότητα και καλλιτεχνική απόδοση, υδατογραφιών του Ιταλού μηχανικού Hermes<br />
Balducci (1904-1938) και να γνωρίσει την ιστορία των ψηφιδωτών δαπέδων του<br />
Παλατιού!<br />
-Την ηλεκτρονική διεύθυνση http://puzzlegame.rhodiancoders.gr<br />
για να παίξετε το εκπαιδευτικό παιχνίδι με τρεις βαθμούς δυσκολίας «Ιπποτική<br />
Ρόδος-Η θωράκιση των λιμανιών» που δημιούργησε η Εφορεία μας στο πλαίσιο του<br />
Ευρωπαϊκού Έτους Πολιτιστικής Κληρονομιάς 2018<br />
-Την ηλεκτρονική διεύθυνση http://pnai.gov/Arthro.aspx?a=10808<br />
για να ξαναζήσετε, ψηφιακά αυτή τη φορά, την εμπειρία της περιήγησης στην έκθεση<br />
σταθμό για τη νεότερη Ροδιακή κεραμική, βασισμένη στη μοναδική στο είδος της<br />
συλλογή του Γιάννου Θ. Ιωαννίδη, «ICARO-ΙΚΑΡΟΣ, Το εργοστάσιο κεραμικών<br />
της Ρόδου, 1928-1988». Πρόκειται για την περιοδική έκθεση που φιλοξενήθηκε στο<br />
Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου την περίοδο 2018-2019 και πραγματοποιήθηκε σε<br />
συνδιοργάνωση Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού – Εφορεία Αρχαιοτήτων<br />
Δωδεκανήσου, Περιφέρειας Ν. Αιγαίου, Δήμου Ρόδου – Μουσείου Νεοελληνικής<br />
Τέχνης και Μουσείου Μπενάκη. Η ψηφιακή περιήγηση χρηματοδοτήθηκε από την<br />
Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.<br />
Χρήσιμες πληροφορίες: -Η είσοδος είναι δωρεάν το Σαββατοκύριακο 26 και 27 Σεπτεμβρίου 2020.<br />
-Στους οργανωμένους Αρχαιολογικούς Χώρους και τα Μουσεία έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα<br />
για την αποφυγή διάδοσης του Covid-19.<br />
-H χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική σε όλους τους επισκέψιμους χώρους και θα πρέπει να<br />
ακολουθούνται οι σχετικές οδηγίες του φυλακτικού προσωπικού.</p>

<p><br />
&nbsp;</p>

Δημοσιεύθηκε στις 26 September 2020 | 9:41 am


ΥΝΜΤΕ Δωδεκανήσου: Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων και Τεχνικών Έργων Δωδεκανήσου του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού συμμετέχει στον Ψηφιακό Εορτασμό των Ευρωπαϊκών Ημερών Πολιτιστικής Κληρονομιάς 2020 με γενικό θέμα «Heritage and Education: learning for life/ Πολιτιστική Κληρονομιά και Εκπαίδευση - η δια βίου μάθηση». Το θέμα της ψηφιακής δράσης είναι: Ψηφιακή εφαρμογή εικονικής περιήγησης στην παράκτια ζώνη της πόλης της Ρόδου (Μανδράκι και Κούμπουρνου)
https://vimeo.com/461415652/00ea9a74a1 Μετά την επιτυχή εμπειρία της εφαρμογής επαυξημένης πραγματικότητας (AR) - Rhodes Harbour Virtual Tour - και αξιοποιώντας τα στοιχεία που διαθέτει το αρχείο της Υπηρεσίας και την πλούσια επιστημονική εμπειρία και γνώση, η ΥΝΜΤΕ Δωδεκανήσου συμμετέχει στον εορτασμό των ΕΗΠΚ για το 2020 με την επέκταση του πιο πάνω ψηφιακού προγράμματος στην παράκτια ζώνη της πόλης της Ρόδου, συμπεριλαμβάνοντας την ψηφιακή περιήγηση στα νεώτερα διατηρητέα κτήρια του Foro Italico κατά μήκος της ακτής του αρχαίου πολεμικού λιμένος της πόλης της Ρόδου, γνωστού από το 1389 ως Μανδράκι, μέχρι το βόρειο ακρωτήριο Κούμπουρνου, όπου βρίσκεται ο Υδροβιολογικός Σταθμός - Ενυδρείο της Ρόδου. Η δράση αυτή θα προσθέσει την απαραίτητη για τον μνημειακό χώρο γνώση στη νευραλγική αυτή ζώνη της πόλης, που προβλέπεται να εξελίσσεται δυναμικά τα επόμενα χρόνια με τον μετασχηματισμό των χώρων του Εθνικού Θεάτρου, της Νέας Αγοράς και κυρίως με την ένταξη της Μαρίνας πολυτελών σκαφών. Βίντεο παρουσίασης της εφαρμογής, διάρκειας 2’20’’, έχει αναρτηθεί στις σελίδες https://www.facebook.com/EHDaysGR και https://www.facebook.com/ynmdo
Η εφαρμογή είναι συμβατή με smartphones και tablets (Android και Apple)
Τ/ 22410 34024 (εσωτ.27), Ε-mail: [email protected]/ [email protected]

Categories: 

Δημοσιεύθηκε στις 26 September 2020 | 9:34 am


Πτώμα σε προχωρημένη σήψη σε σπίτι της Μεσαιωνικής Πόλης της Ρόδου

Πτώμα σε προχωρημένη σήψη βρέθηκε σήμερα(Χθες) το μεσημέρι στη Μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, γύρω στις 13.40 ενημερώθηκαν το Α.Τ Ρόδου και η Πυροσβεστική Υπηρεσία, ότι υπήρχε έντονη δυσοσμία στην οδό Ιππάρχου, κοντά στην οδό Ιπποτών, σε διώροφη κατοικία.
Έφτασαν επί τόπου τέσσερις πυροσβέστες με ένα όχημα και άνοιξαν την πόρτα της οικίας από την οποία προερχόταν η δυσοσμία. Οι πυροσβέστες μαζί με τους Αστυνομικούς εντόπισαν ένα πτώμα σε προχωρημένη σήψη. Πρόκειται, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία για άνδρα, ηλικίας 80 ετών, που κατοικούσε στην συγκεκριμένη κατοικία και όπως είπαν οι γείτονες που ειδοποίησαν και τις αρμόδιες υπηρεσίες, είχε να εμφανιστεί στη γειτονιά πάνω από 25 ημέρες.

 

Η πρώτη εκτίμηση των αστυνομικών είναι ότι πρόκειται για αιφνίδιο θάνατο, αλλά την ακριβή εικόνα των αιτιών του θανάτου του θα δώσει η ιατροδικαστική εξέταση που θα γίνει τα επόμενα εικοσιτετράωρα. Έρευνα για το συμβάν ενεργεί το Α.Τ Ρόδου.

ΠΗΓΗ: ΕΡΤ

Categories: 

Δημοσιεύθηκε στις 26 September 2020 | 7:30 am


Λέρος, το πρώτο νησί-Δήμος της Ελλάδας που γίνεται Bike Friendly

<p>Η Λέρος πιστοποιήθηκε ως το πρώτο νησί στην Ελλάδα που είναι φιλικό προς τον ποδηλάτη με το σήμα Bike Friendly Destination, το οποίο βρίσκεται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού.<br />
Σε ειδική τελετή που έγινε στο Δημαρχείο της Λέρου την Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2020, ο Δήμαρχος Λέρου κ. Κόλιας Μιχάλης παρέλαβε το Σήμα από την κ. Βίκυ Καραντζαβέλου υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων της εταιρίας ΝΑΤΤΟΥΡ AMKE, διαχειρίστριας εταιρίας του Σήματος &nbsp;πιστοποίησης &nbsp;Bike Friendly Destination παρουσία του Αντιδημάρχου Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών κ. Δημήτρη Καστή, του Αντιδημάρχου Προγραμματισμού &nbsp;Οργάνωσης και Πληροφορικής &nbsp;Κυριάκου &nbsp;Γρεκού, της &nbsp;Προέδρου &nbsp;ΔΟΠΑΙΣΑΠ κ. Κανάρη Μαριέττα,μέλη του Ποδηλατικού Ομίλου Λέρου και των τοπικών ΜΜΕ.<br />
Η πιστοποίηση του πρώτου νησιού στην Ελλάδα ως φιλικού προορισμού για ποδηλάτες, καθιστά τη Λέρο έναν προορισμό πρωτοπόρο στην προσπάθεια για αειφόρο ανάπτυξη του τουρισμού.<br />
Η Λέρος, ένας τόπος εξαιρετικής φυσικής ομορφιάς και ιστορίας, διαθέτει όλες τις πιστοποιημένες προϋποθέσεις ενός ποδηλατικού προορισμού.<br />
Το δίκτυο ποδηλατικών διαδρομών στο νησί που προσφέρει εκπληκτικές διαδρομές ποδηλασίας για όλα τα γούστα και με την κατάλληλη σήμανση, η ευνοϊκή μορφολογία του εδάφους των διαδρομών και το εξαιρετικό κλίμα της Λέρου, καθιστούν το νησί ως τον «απόλυτο» προορισμό για μεμονωμένους ή οργανωμένους ποδηλάτες, καθώς και γενικότερα για τους φίλους των ειδικών-θεματικών μορφών τουρισμού.<br />
Ο Δήμαρχος Λέρου κ. Μ. Κόλιας τόνισε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ότι «o Δήμος Λέρου οραματίζεται ένα εναλλακτικό, βιώσιμο μοντέλο Τουριστικής Ανάπτυξης. Στόχος μας να αναδείξουμε την μοναδικότητα του νησιού μας Παγκοσμίως».<br />
&nbsp;Η υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων της ΝΑΤΤΟΥΡ ΑΜΚΕ, κα Β. Καραντζαβέλου ανέφερε &nbsp;ότι «Η Λέρος έχει όλες τις προϋποθέσεις για να αναπτύξει θεματικό τουρισμό που εστιάζει στη φύση και μπορεί να προσφέρει όμορφες εμπειρίες στον επισκέπτη της.<br />
Με το σήμα Bike Friendly Destination θα προβληθεί για τον ποδηλατικό τουρισμό σε όλο τον τουριστικό κλάδο».<br />
Διατηρώντας ζωντανή την παραδοσιακή πολιτισμική ταυτότητα καθώς και την ιστορική μνήμη, με τα μοναδικά της ιστορικά μνημεία και εγκαταστάσεις, με σεβασμό στο φυσικό περιβάλλον, με μεγάλη ποικιλία μονοπατιών και ποδηλατικών διαδρομών, αλλά και με τα καταγάλανα κρυστάλλινα νερά της, η Λέρος, το νησί της Άρτεμης, παραμένει μια ανεξερεύνητη γη, ένας πόλος έλξης στα βόρεια Δωδεκάνησα, πλέον και με ποδήλατο!</p>

Categories: 

Δημοσιεύθηκε στις 26 September 2020 | 7:23 am


Όταν η συνέπεια και η αξιοπιστία πάνε...περίπατο! Γράφει ο Δρ. Νικόλαος Τσ. Φρόνας Τ. Πρόεδρος Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης Δήμου Ρόδου

ΟΤΑΝ Η ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΚΑΙ Η ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΠΑΝΕ ........ ΠΕΡΙΠΑΤΟ

- Με αφορμή μία ακατανόητη απόφαση

- Γράφει ο Δρ. Νικόλαος Τσ. Φρόνας Τ. Πρόεδρος Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης Δήμου Ρόδου

Με μεγάλη έκπληξη πληροφορήθηκα ότι στη τελευταία συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης του Δήμου Ρόδου στις 20-8-2020, μετά από εισήγηση της προέδρου κας Σουμέλας Καραχάλιου, αποφασίσθηκε ομόφωνα να κατεβάσουν προσωρινά τις μόνιμες εκθέσεις του Βάλια Σεμερτζίδη και του Δημήτρη Κούκου οι οποίες φιλοξενούνται στο Νεστορίδειο Μέλαθρο, στο δεύτερο όροφο και ισόγειο αντίστοιχα, αφού προηγουμένως ενημερώσουν την κα. Ρούλη Σεμερτζίδη (σύζυγο του Βάλια Σεμερτζίδη) και τον ίδιο τον κ. Δημήτρη Κούκο.

Σκοπός όπως αναφέρθηκε να ελευθερωθεί εκθεσιακός χώρος προκειμένου να εκτεθούν με περιοδικές εκθέσεις τα έργα της μόνιμης συλλογής του Μουσείου. Θα ήθελα ως προηγούμενος Πρόεδρος του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης όπου επί δικής μου θητείας στήθηκαν οι προαναφερθείσες εκθέσεις να διευκρινίσω τα εξής:

- Τα έργα αυτών των δύο εκθέσεων αποτελούν δωρεά στο Μουσείο, με τον όρο μεταξύ των άλλων τη μόνιμη έκθεσή τους. Αθέτηση του συγκεκριμένου όρου αποτελεί αιτία ανάκλησης της δωρεάς (Αρθρο 1, παράγραφος 1 της σύμβασης). - Οι δύο συμβάσεις είχαν γίνει ομόφωνα αποδεκτές από τα τότε Μέλη του Δ.Σ, δύο από τα οποία και σήμερα αποτελούν Μέλη του παρόντος Δ.Σ. Το ένα μάλιστα ενθουσιωδώς πρωτοστάτησε κυρίως στην έκθεση του Σεμερτζίδη και μάλιστα βρήκε το συνεργείο για το βάψιμο των τοίχων, το φτιάξιμο των γυψοσανίδων και έτρεξε για την παραγγελία και έγκαιρη παραλαβή των χρωμάτων κλπ. Πρωτοστάτησαν επίσης τις ημέρες των εγκαινίων με αδιάψευστο δεδομένο το φωτογραφικό υλικό της εποχής. Απορώ πως συνηγόρησαν ανεπιφύλακτα σε μία τέτοια απόφαση, δεν εξέφρασαν τουλάχιστο κάποια επιφύλαξη και συμπεριφέρθηκαν σαν να μη γνώριζαν τα συμβάντα και τον αγώνα που προηγήθηκε για την απόκτηση αυτών των έργων, γεγονός για το οποίο τότε έδιναν συγχαρητήρια στον γράφοντα. - Οι δύο αυτές δωρεές περιλαμβάνουν συνολικά 183 (εκατόν ογδόντα τρία) επιλεγμένα έργα τέχνης (103 Σεμερτζίδης, 80 Κούκος).

- Η χρηματική αξία αυτών των έργων σε σημερινές τιμές υπολογίζεται πάνω από 650.000 ευρώ. - Η δωρεές αυτές προκάλεσαν αίσθηση στους φιλότεχνους της χώρας μας και μεγάλη ικανοποίηση στο τότε Δημοτικό Συμβούλιο και στη Ροδιακή κοινωνία. Η μεγάλη εξάλλου συμμετοχή του κόσμου στις εκδηλώσεις των εγκαινίων (Δεκέμβριος 2018 του Σεμερτζίδη, Μάιος 2019 του Κούκου) επιβεβαιώνει του λόγου το αληθές. Η πρόταση και η ληφθείσα απόφαση, αποτελεί κατά την γνώμη μου έναν εύσχημο τρόπο αποποίησης των συγκεκριμένων δωρεών, διότι η μεθοδευμένη και φαινομενικά αθώα αυτή ενέργεια, αποσκοπεί στην υλοποίηση της ήδη δηλωθείσας από τους δωρητές απόφασης να ζητήσουν πίσω τα έργα τους και η προσχηματική πρόταση να ενημερωθούν και η υπόσχεση ότι θα επανατοποθετηθούν τα έργα εν «ευθέτω χρόνω» χωρίς αυτό να προσδιορίζεται ημερολογιακά επακριβώς, επιβεβαιώνει την ειλημμένη απόφαση. Υπάρχουν επίσης και διάφορα γεγονότα που επιβεβαιώνουν τις παραπάνω σκέψεις.

- Ειπώθηκε ότι για λόγους ανακαίνισης θα κλείσει προσωρινά το κτήριο «Α. Ιωάννου», επιθυμούν να εκθέσουν τα ήδη γνωστά έργα της συλλογής του Μουσείου και δεν υπάρχει διαθέσιμος χώρος. Τα γνωστά «διαμάντια» της πινακοθήκης μας εκτίθενται συνεχώς από τις 17 Μαίου του 1964 δηλαδή επί 56 συνεχή χρόνια. Τα έχουν θαυμάσει επανειλημμένα οι Ροδίτες και όλοι οι φιλότεχνοι της Ελλάδας. Μάλιστα από τον Φεβρουάριο μέχρι το Μάιο του 2019 όλοι οι φιλότεχνοι Αθηναίοι και όχι μόνο, είχαν την ευκαιρία να τα ξαναδούν, μετά την επιτυχημένη έκθεσή που πραγματοποιήσαμε τότε στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη. Το επιχείρημα λοιπόν για την αναγκαιότητα έκθεσης των επανειλημμένως εκτεθέντων έργων είναι σαθρό και ανίσχυρο. Να υπενθυμίσω ότι η Εθνική Πινακοθήκη παραμένει κλειστή τουλάχιστον 4 χρόνια λόγω ανακαίνισης και δεν δημιουργήθηκε κανένα θέμα.

- Η Νέα Πτέρυγα του Νεστορίδειου Μελάθρου, με δύο συγκεκριμένες παρεμβάσεις αποκτά ύψιστο βαθμό ασφάλειας και θα μπορούσε να φιλοξενήσει εκεί οποιοδήποτε έργο. - Η αίθουσα που φιλοξενεί την έκθεση Σεμερτζίδη, τροποποιήθηκε μετά από Μουσειακή μελέτη από ειδική Αρχιτέκτονα-Μουσειολόγο την κα. Κατσανίκα, για προεπιλεγμένα συγκεκριμένα έργα του Βάλια. Επελέγησαν γι’ αυτό ειδικά χρώματα (αδιάφορο εάν δεν αρέσουν σε κάποιους), και παραγγέλθηκε εξειδικευμένος φωτισμός, τοποθετήθηκαν στο τοίχο ειδικές αυτοκόλλητες ταινίες με αναγραφή κειμένων, βιογραφικού, ταμπελάκια αυτοκόλλητα για κάθε έργο. Την έκθεση επιμελήθηκε ο γνωστός Καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης σε πανεπιστήμιο της Γερμανίας και της Κρήτης κ. Νίκος Χατζηνικολάου, παγκοσμίως γνωστός για τις μελέτες του και το επιστημονικό του έργο για τον Δομήνικο Θεοτοκόπουλο. Είναι αυτός που επιμελήθηκε μεταξύ των άλλων και την επιτυχημένη έκθεση του Βάλια Σεμερτζίδη πριν 5 χρόνια στο Μπενάκειο Μουσείο Αθηνών. Θα κατεβάσουν αυτή την έκθεση και όλα τα παρελκόμενα για να την ξαναστήσουν αργότερα? Δεν καταλαβαίνουν ότι καταστρέφουν όλη τη δομή της έκθεσης? Απολύτως τίποτε δεν θα είναι το ίδιο όπως πριν, απλά μια πραγματική ιεροσυλία. Τα Μέλη της Κ.Ε του Μουσείου τα οποία είναι επαγγελματίες της Τέχνης τι λένε γι΄αυτό ? Μπορεί να ξαναστηθεί όπως είναι τώρα αυτή η επιτυχημένη έκθεση ? Η απόφαση είναι προφανής. Η υλοποίηση λοιπόν μιας τέτοιας απόφασης σίγουρα θα έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια των δωρεών και αρνητικό αντίκτυπο για την αξιοπιστία και φερεγγυότητα του Μουσείου και της Δημοτικής Αρχής γενικότερα.

Είμαι σίγουρος ότι ο Δήμαρχος και ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού αγνοούν τις ακατανόητες αυτές αποφάσεις που θα έχουν ως αποτέλεσμα να χαθούν από τη συλλογή του Μουσείου έργα τόσο μεγάλης χρηματικής, εικαστικής και συναισθηματικής αξίας όχι με υπαιτιότητα των δωρητών. Κανείς σώφρων Ροδίτης δεν Θα δεχθεί να χαθεί από το Μουσείο περιουσία τέτοιας αξίας και να κατευθυνθεί σε άλλες πινακοθήκες της χώρας μας. Ήδη το ίδρυμα Λασκαρίδη στο Πειραιά που κατέχει μία μικρή συλλογή έργων του Βάλια Σεμερτζίδη για την οποία αισθάνεται υπερήφανο και την εκθέτει μόνιμα, καραδοκεί και περιμένει με ανοιχτές αγκάλες. Για τον Βάλια Σεμερτζίδη να αναφέρω ότι αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους ζωγράφους της γενιάς του 1930. Aγωνιστής στον στίβο της κοινωνικής δικαιοσύνης, του ανθρώπινου μόχθου, της αξιοπρέπειας και της τέχνης. Από το 1964 έως το θάνατό του το Φεβρουάριο του 1983 έζησε στη Ρόδο. την οποία θεωρούσε δεύτερη πατρίδα του. Την ερεύνησε και την αγάπησε, όσο ελάχιστοι καλλιτέχνες, μαθαίνοντάς μας κι εμάς να την βλέπουμε μέσα από ένα βαθύτερο και συναισθαντικό πρίσμα. Οι πολιτικές του πεποιθήσεις και ο πολιτικός διωγμός που υπέστη μετά τον εμφύλιο τον καταδίκασαν καλλιτεχνικά. Εδώ και μερικά χρόνια όμως δικαιώθηκε για το καλλιτεχνικό του έργο και σήμερα κατατάσσεται στους αξιολογότερους και περιζήτητους καλλιτέχνες της γενιάς του. Για την καλλιτεχνική αξία του Δημήτρη Κούκου, «ομιλούν» η τεχνοτροπία της αφαιρετικής απόδοσης των θεμάτων του, τα ιμπρεσιονιστικά στοιχεία με τον κυρίαρχο ρόλο του φωτός και τη λυρική ατμόσφαιρα, στοιχεία που τον καθιστούν στη συγκεκριμένη τεχνοτροπία μοναδικό στη Χώρας μας, το βιογραφικό του, οι επιτυχημένες εκθέσεις του στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, το διδακτικό του έργο στην ΑΣΚΤ Αθήνας, η υποψηφιότητά του για την Ακαδημία Αθηνών, η τεράστια πολύχρονη αγάπη του για τη Ρόδο την οποία πολλάκις αποτύπωσε στους καμβάδες του.

Κα. Πρόεδρε και Μέλη του Δ.Σ το Μουσείο έχει συνέχεια. Ελπίζω να πρυτανεύσει η λογική και όχι η ανακολουθία. Σας καλώ να σεβαστείτε τις αποφάσεις του προηγούμενου Δ.Σ, όπως εμείς σεβαστήκαμε και φέραμε εις πέρας όλα τα θέματα που κληρονομήσαμε από το προηγούμενο από εμάς Δ.Σ, αυτό της κας. Καμπουροπούλου. ΥΓ: Το παραπάνω κείμενο στάλθηκε ηλεκτρονικά ως επιστολή διαμαρτυρίας στα γραφεία του Μουσείου την Τετάρτη πρωί 23 Σεπτεμβρίου με σκοπό να μη δημοσιοποιηθεί. Το πρωί της ίδιας ημέρας πληροφορήθηκα ότι πριν 4 ημέρες, δηλαδή το Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου τα έργα του Δημήτρη Κούκου είχαν ήδη καθαιρεθεί και αμπαλαριστεί!! Το τραγικό στην ιστορία είναι ότι κανείς δεν μπήκε στον ελάχιστο κόπο να ενημερώσει εγγράφως η τουλάχιστον τηλεφωνικά τον καλλιτέχνη όπως είχαν στοιχειώδη υποχρέωση. Η ενέργειά αυτή αποτελεί την επιτομή της αγένειας, της αφερεγγυότητας και της έλλειψης σεβασμού προς τον δωρητή. Γιατί τέτοια απαξίωση? Την Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου στάλθηκε ηλεκτρονική επιστολή ολίγων γραμμών με την απόφαση - ανακοίνωση στην κα. Ρούλη Σεμερτζίδη, όπου της ανακοινώνεται η επικείμενη καθαίρεση της έκθεσης Σεμερτζίδη. Τα γεγονότα λοιπόν αυτά έρχονται ως αδιάψευστος μάρτυρας να καταδείξουν την εκ μέρους της Διοίκησης του Μουσείου ώθηση των δωρητών να ανακαλέσουν τις σημαντικότατες αυτές δωρεές, πράγμα που ήδη ξεκίνησαν απευθυνόμενοι στους Δικηγόρους τους. Τον λόγο τώρα έχει ο Δήμαρχος και ο αναμενόμενος να ορισθεί Αντιδήμαρχος Πολιτισμού. Η πρώτη σε σημαντικότητα έργων τέχνης περιφερειακή πινακοθήκη της χώρας, δεν έχει ανάγκη τέτοιου είδους υποβάθμιση στα μάτια και αυτιά των φιλότεχνων της πόλης μας και της Ελλάδας. --------------------------------------------------------------------------------------------------

Categories: 

Δημοσιεύθηκε στις 26 September 2020 | 7:15 am


Ρόδος: Στο ΠΑΓΝΗ μεταφέρεται Αγγλος τουρίστας με βαριά πνευμονία από κορονοιό

<p><strong>Στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ηρακλείου, στην Κρήτη, μεταφέρεται Άγγλος τουρίστας ηλικίας 55 ετών ο οποίος διαγνώστηκε με κορονοϊό.</strong></p>

<p>Ο 55αχρονος μεταφέρθηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Ρόδου με βαριά πνευμονία και οι εξετάσεις που έγιναν, έδειξαν ότι πρόκειται για κρούσμα κορονοϊού.<br />
<strong>Σε λίγο θα διασωληνωθεί</strong>&nbsp;και όπως προβλέπεται σ΄αυτές τις περιπτώσεις, μέσα στις επόμενες ώρες θα μεταφερθεί στο πλησιέστερο Νοσοκομείο αναφοράς, όπως είναι το ΠΑΓΝΗ. Η μεταφορά θα γίνει με σούπερ πούμα και με ειδική κάψουλα.</p>

<p>ΠΗΓΗ: ΕΡΤ</p>

Categories: 

Δημοσιεύθηκε στις 25 September 2020 | 7:46 pm


Κορονοιός: 286 νέα κρούσματα, 4 στην Π.Ε Καλύμνου

<p><strong>Διακόσια ογδόντα έξι</strong>&nbsp;νέα&nbsp;<strong>κρούσματα</strong>&nbsp;της&nbsp;<strong>Covid-19</strong>&nbsp;ανακοίνωσε ο ΕΟΔΥ την Παρασκευή.&nbsp; Από αυτά,&nbsp;<strong>249</strong>&nbsp;είναι&nbsp;<strong>εγχώρια, 31</strong>&nbsp;συνδέονται με&nbsp;<strong>γνωστές συρροές</strong>&nbsp;και&nbsp;<strong>37</strong>&nbsp;εντοπίστηκαν μετά από ελέγχους στις&nbsp;<strong>πύλες εισόδου</strong>&nbsp;της χώρας.&nbsp;Στο επίκεντρο της πανδημίας εξακολουθεί να βρίσκεται η&nbsp;<strong>Αττική</strong>, με&nbsp;<strong>163</strong>&nbsp;νέα κρούσματα.</p>

<p>Ο&nbsp;<strong>κορονοϊός στοίχισε τη ζωή</strong>&nbsp;σε άλλους&nbsp;<strong>τρεις ασθενείς</strong>&nbsp;το τελευταίο 24ωρο, ανεβάζοντας στους&nbsp;<strong>&nbsp;369</strong>&nbsp;τον αριθμό των&nbsp;<strong>θυμάτων</strong>&nbsp;της πανδημίας.</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>Ο&nbsp;<strong>συνολικός αριθμός των κρουσμάτων</strong>&nbsp;στην Ελλάδα είναι πλέον&nbsp;<strong>16.913</strong>, εκ των οποίων το 55,7% άνδρες. 2.763 (16.3%) θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 7.028 (41.6%) είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.</p>

<p><strong>Εξήντα τρεις</strong>&nbsp;συμπολίτες μας νοσηλεύονται&nbsp;<strong>διασωληνωμένοι</strong>. Η διάμεση ηλικία τους είναι 69 ετών. 15 (23,8%) είναι γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. To 87,3% των διασωληνωμένων έχει υποκείμενο νόσημα ή είναι ηλικιωμένοι 70 ετών και άνω. 197 ασθενείς έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ.</p>

<p>Από τους 369 ασθενείς που απεβίωσαν,&nbsp;138 (37,4%) είναι γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. Η διάμεση ηλικία των θανόντων ήταν τα 78 έτη και το 97% είχε κάποιο υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.</p>

<p>Διαβάστε την αναλυτική έκθεση του ΕΟΔΥ:</p>

<p><a href="https://www.ert.gr/wp-content/uploads/2020/09/covid-gr-daily-report-25-0...

<p><strong>Η γεωγραφική κατανομή των κρουσμάτων</strong></p>

<p>Από τα 286 νέα κρούσματα, εντοπίστηκαν:</p>

<ul>
<li>37 κατά τους ελέγχους που διενεργήθηκαν στις πύλες εισόδου της χώρας</li>
<li>163 στην Περιφέρεια Αττικής, εκ των οποίων 13 συνδέονται με γνωστές συρροές, ενώ 9 αναφέρουν πρόσφατο ταξίδι στο εσωτερικό της χώρας</li>
<li><strong>11</strong>&nbsp;στην&nbsp;<strong>Π.Ε. Θεσσαλονίκης</strong></li>
<li>1 στην Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας</li>
<li>3 στην Π.Ε. Αχαΐας</li>
<li>3 στην Π.Ε. Βοιωτίας</li>
<li>2 στην Π.Ε. Γρεβενών</li>
<li>2 στην Π.Ε. Ηρακλείου</li>
<li><strong>6</strong>&nbsp;στην&nbsp;<strong>Π.Ε. Ιωαννίνων</strong>, εκ των οποίων 2 συνδέονται με γνωστή συρροή</li>
<li>4 στην Π.Ε. Καλύμνου, όλα συνδεόμενα με γνωστή συρροή</li>
<li>1 στην Π.Ε. Καρδίτσας</li>
<li>4 στην Π.Ε. Καστοριάς</li>
<li>2 στην Π.Ε. Κέρκυρας</li>
<li><strong>7</strong>&nbsp;στην&nbsp;<strong>Π.Ε. Κοζάνης</strong></li>
<li>2 στην Π.Ε. Κορινθίας</li>
<li>2 στην Π.Ε. Πιερίας</li>
<li>5 στην Π.Ε. Σάμου, εκ των οποίων 4 συνδέονται με γνωστή συρροή</li>
<li>1 στην Π.Ε. Σερρών</li>
<li><strong>18</strong>&nbsp;στην&nbsp;<strong>Π.Ε. Τρικάλων</strong>, εκ των οποίων 8 συνδέονται με γνωστές συρροές</li>
<li>1 στην Π.Ε. Φλώρινας</li>
<li>11 κρούσματα βρίσκονται υπό διερεύνηση.</li>
<li>ΠΗΓΗ: ΕΡΤ</li>
</ul>

Categories: 
μικρο άρθρο banner: 

Δημοσιεύθηκε στις 25 September 2020 | 6:55 pm


Εκπαιδευτική δράση στο πλαίσιο του «Φεστιβάλ ΜουσιΚώς»

<p><strong>ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ-Εκπαιδευτική δράση στο πλαίσιο του «Φεστιβάλ ΜουσιΚώς» </strong></p>

<p>H &nbsp;Κρατική Ορχήστρα Αθηνών με το&nbsp; υπέροχο κουαρτέτο τρομπονιών, &nbsp;που αποτελείται από τους : Αχιλλέα Λιαρμακόπουλο, Γιώργο Κριμπέρη , Σπύρο Βέργη και Σπύρο Μοσχονά , πραγματοποίησε εκπαιδευτική συνάντηση&nbsp; &nbsp;με τα μέλη και τους μαθητές &nbsp;της Φιλαρμονικής Δήμου Ρόδου.</p>

<p>Η δράση υλοποιήθηκε &nbsp;&nbsp;την Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου το απόγευμα στον αύλιο χώρο της Φιλαρμονικής .</p>

Categories: 

Δημοσιεύθηκε στις 25 September 2020 | 6:50 pm


Καλλιτεχνική διαμονή για τη σύγχρονη κεραμική στο Κατάλυμα της Γαλλίας στη Ρόδο

<p><strong><u>Δελτίο Τύπου</u>-Καλλιτεχνική διαμονή για τη σύγχρονη κεραμική στο Κατάλυμα της Γαλλίας στη Ρόδο</strong></p>

<p><strong>- Το Κατάλυμα της Γαλλίας στη Ρόδο άνοιξε επίσημα τις πόρτες του στις 15 Σεπτεμβρίου και υποδέχθηκε τρεις καλλιτέχνες από διαφορετικές χώρες για μία δίμηνη καλλιτεχνική διαμονή</strong></p>

<p><strong><em>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; ----------------------------------------------------------------------------------------</em></strong></p>

<p>Το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος εγκαινιάζει την πρώτη καλλιτεχνική διαμονή έρευνας για τη σύγχρονη κεραμική. Το πρόγραμμα αποτελεί συνέχεια της πιλοτικής διαμονής της Lise Chevalier το 2019 και απορρέει από την κοινή επιθυμία του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, ενδυνάμωσης των καλλιτεχνικών επαγγελμάτων στη Ρόδο μέσα από τη δημιουργία μίας πλατφόρμας ανταλλαγών που ενθαρρύνει τη συνάντηση των τοπικών παραδοσιακών τεχνικών με τις διαφορετικές τάσεις της σύγχρονης δημιουργίας.</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>Αυτή τη χρονιά, τρεις καλλιτέχνες διαφορετικών εθνικοτήτων και πρακτικών, φιλοξενούνται από τις 15 Σεπτεμβρίου στο Κατάλυμα της Γαλλίας, στη Μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου, όπως αυτό διαμορφώθηκε με την υποστήριξη της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, όπου θα εξερευνήσουν το ροδιακό τοπίο και θα διδαχθούν από την μακρόχρονη παράδοση στην κεραμική με σκοπό να δώσουν μορφή στη σύγχρονη έρευνά τους.</p>

<p>Οι καλλιτέχνες είναι:</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>&gt; <strong>Γαλλία:</strong> Ο <strong>Corenthin Thilloy</strong> γεννήθηκε στη Gironde και σπούδασε σχεδιασμό αντικειμένων στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Limoges από την οποία αποφοίτησε το 2018. Η δουλειά του στην κεραμική επικεντρώνεται στις «λαϊκές» δοξασίες και έθιμα - μέσα από παρωχημένα αντικείμενα που αποτελούν πλέον μουσειακά αντικείμενα – σε μία προσπάθεια επαναφοράς της μαγείας στις προσωπικές και συλλογικές μας πρακτικές. Είναι επίσης γελαδάρης.</p>

<p>&gt; <strong>Ελλάδα</strong>: Η <strong>Ελεονώρα Σαλταμανίκα</strong> εστιάζει τις έρευνές της στο αντικείμενο της κεραμικής, δίνοντας έμφαση στις παραδοσιακές τεχνικές και στη δημιουργία μορφών επηρεασμένων από τις τεχνικές των κατασκευών και της διακόσμησης. Μέσα από την πρακτική της αποτυπώνει τη δυναμική που της προσφέρει η ελληνική παράδοση, καθώς και οπτικά και απτικά στοιχεία που λαμβάνει μέσα από την επαφή με τη φύση. Είναι απόφοιτος του τμήματος Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής, Διακόσμησης &amp; Σχεδιασμού Αντικειμένων του ΤΕΙ Αθήνας.</p>

<p>&gt; <strong>Βέλγιο</strong>: Η <strong>Nathalie Campion</strong> είναι εικαστική καλλιτέχνης, κεραμίστρια, γεννημένη στο Βέλγιο. Πριν εγκατασταθεί στο Παρίσι, και στη συνέχεια στις Βρυξέλλες για να συνεχίσει την καριέρα της στην ανθοκομία και τις τέχνες, σπούδασε αστική γεωργία και κεραμική. Η Nathalie εστιάζει μόνιμα στην έκφραση της δύναμης και της ευθραυστότητας του φυσικού κόσμου. Μέρος των δημιουργιών της περιλαμβάνουν σαφείς αναφορές σε ογκώδεις κορμούς δέντρων, εκφράζοντας ταυτόχρονα την ευγενή ανθρώπινη ευθραυστότητα. Πρόσφατα ανέπτυξε ένα πρότζεκτ στο εργαστήριο Pierre Culot στο Βέλγιο και παρουσίασε μία ατομική έκθεση στο OV Project Room στις Βρυξέλλες.</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>Το πρόγραμμα καλλιτεχνικής διαμονής, που βασίστηκε στην ιδέα της κυρίας <strong>Αλίκης Μοσχή-Gauguet,</strong> επίτιμης Προξένου της Γαλλίας στη Ρόδο, που<a name="_GoBack"></a> διοργανώνει και συντονίζει το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος, επικεντρώνεται στην ανταλλαγή και τη μαθητεία μέσα από τακτικές συναντήσεις εργασίας με τον ροδίτη κεραμίστα και δάσκαλο, Κωνσταντίνο Νεοφύτου, κάτοχο της πατροπαράδοτης τεχνογνωσίας, που εργάστηκε επί σειρά ετών στο εργοστάσιο κεραμικών «ΙΚΑΡΟΣ» - το μεγαλύτερο του νησιού μέχρι το 1988, χρονιά που σταμάτησε η λειτουργία του. Αυτή την μοναδική κληρονομιά θα έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν οι καλλιτέχνες, αναπτύσσοντας ταυτόχρονα τη σύγχρονη δημιουργία τους, χωρίς την υποχρέωση άμεσης παραγωγής ή έκθεσης έργων, αλλά με στόχο τη δημιουργία ενός χώρου ελευθερίας, απαραίτητου για την έρευνα.</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>Οι καλλιτέχνες θα εργαστούν στο ιδανικό περιβάλλον του Καταλύματος της Γαλλίας, όπως αυτό διαμορφώθηκε με την υποστήριξη της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου η οποία ανέλαβε την αναπαλαίωση, τον εξοπλισμό του χώρου και την προμήθεια των απαραίτητων υλικών για τη δημιουργία, σύμφωνα με τις υποδείξεις των ερευνών και μελετών του Εργοστασίου παραγωγής πορσελάνης των Σεβρών (Manufacture de Sèvres).</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>Το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος έλαβε επίσης τη στήριξη του προγράμματος La Fabrique de Résidences του Γαλλικού Ινστιτούτου του Παρισιού, και τη συνεργασία του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού καθώς και της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας για την υποδοχή των καλλιτεχνών στη Ρόδο.</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>Υπενθυμίζεται ότι για&nbsp; την διοργάνωση από κοινού πολιτιστικών δράσεων, για την προώθηση του πολιτισμού και της χειροτεχνίας ως κινητήρα περιφερειακής ανάπτυξης στην περιοχή του Νοτίου Αιγαίου, Μνημόνιο Αλληλοκατανόησης&nbsp; - <strong>Memorandum of Understanding (MoU) - </strong>υπεγράφη στις 30 Ιουλίου 2020 στη Γαλλική Πρεσβεία της Ελλάδος στην Αθήνα, μεταξύ της<strong> Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, </strong>του <strong>Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος</strong> και της <strong>Υπηρεσίας Συνεργασίας και Μορφωτικής Δράσης της Πρεσβείας της Γαλλίας στην Ελλάδα.</strong></p>

<p>&nbsp;</p>

<p>Το Μνημόνιο Αλληλοκατανόησης συνυπέγραψαν ο Πρέσβης της Γαλλίας στην Ελλάδα<strong>, </strong><strong>Patrick Maisonnave,&nbsp; </strong>ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου,<strong> Γιώργος Χατζημάρκος </strong>και ο &nbsp;Διευθυντής του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος,<strong> Patrick </strong><strong>Comoy, </strong>παρουσία της&nbsp; κας <strong>Αλίκης Μοσχή-Gauguet, Ε</strong>πίτιμης Προξένου της Γαλλίας στη Ρόδο.</p>

<p>&nbsp;</p>

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tbody>
<tr>
<td style="height:33px; width:301px">
<p>Marc Delalonde,<br />
Καλλιτεχνικός συντονιστής</p>
</td>
<td style="height:33px; width:302px">
<p>Κιν.: 698 291 5288</p>

<p>Mail: [email protected]</p>
</td>
</tr>
</tbody>
</table>

<p>&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

<p><strong>______________________________________________________________________________________________________________</strong></p>

<p>&nbsp;</p>

<p><strong>Γραφείο Τύπου</strong>&nbsp;<strong>: Σταματίνα ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ</strong>&nbsp; T (30) 210 33 98&nbsp;651 / M (30) 6979726360 / &nbsp;e-mail [email protected]</p>

<p>Institut français de Grèce. Sina 31 - 10680 Athènes - Grèce</p>

<p>tél.: +30 210 3398 600 / M&nbsp;: 6979726360 / [email protected] / www.ifg.gr</p>

<p>&nbsp;</p>

Categories: 

Δημοσιεύθηκε στις 25 September 2020 | 3:44 pm


Φώτης Χατζηδιάκος: Η σιωπή του δημάρχου Ρόδου και τα αναπάντητα ερωτήματα

<p>Ρόδος 25-09-2020-<strong>Η ΣΙΩΠΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΚΑΙ&nbsp; ΤΑ ΑΝΑΠΑΝΤΗΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ </strong></p>

<p>- Επειδή ορισμένα μέσα ενημέρωσης συνεχίζουν μεθοδικά&nbsp; την διαστρέβλωση των γεγονότων και έχουν αναλάβει εργολαβικά την κάλυψη της ανυπαρξίας του δημάρχου, για την ορθή&nbsp; ενημέρωση των συμπολιτών μας&nbsp; παραθέτουμε την αρχική τοποθέτηση του επικεφαλής της παράταξής μας,&nbsp;&nbsp; στην προχθεσινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, την οποία δεν του επέτρεψαν να ολοκληρώσει.&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>« Κ. Πρόεδρε,</p>

<p>‘Η παρούσα δημοτική αρχή, συμπλήρωσε &nbsp;ήδη &nbsp;θητεία ενός και πλέον χρόνου και ήρθε η ώρα επιτέλους να ασκήσετε διοίκηση και να δώσετε λύση σε μεγάλα θέματα. ΄Ηρθε η ώρα να σταματήσετε τις αοριστολογίες και τις πομπώδεις εκφράσεις για τη «λάμψη της Ρόδου». Οι πολίτες απαιτούν ενημέρωση για συγκεκριμένες δράσεις και έργα, τα οποία προεκλογικά είχατε δηλώσει &nbsp;ότι θα λύνατε άμεσα. &nbsp;Όμως η ενημέρωση πρέπει να γίνεται πρωτίστως μέσα στο κυρίαρχο πολιτικό όργανο, που είναι το Δημοτικό Συμβούλιο και όχι να την αποφεύγετε με τις κρυφές και σκοτεινές δια περιφοράς συνεδριάσεις, της οικονομικής επιτροπής. Εν κρύπτω και παραβύστω.</p>

<p>Θέλοντας λοιπόν να συνδράμουμε και να επιτελέσουμε δημιουργική και γόνιμη αντιπολίτευση, στο 6λεπτο και τα 3λεπτα ομιλίας &nbsp;που μας δίνει ο κανονισμός, θα θέτουμε τα πιο επίκαιρα και επείγοντα κατά την εκτίμησή μας θέματα και &nbsp;θα ζητούμε δημόσια απαντήσεις.</p>

<p>Σήμερα λοιπόν θέτουμε μόνο 3 θέματα, που εμείς &nbsp;ιεραρχούμε ως κυρίαρχα&nbsp; και επείγοντα :</p>

<ol>
<li><strong>ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΣΤΑ ΠΑΛΙΑ ΣΦΑΓΕΙΑ &nbsp;κ </strong><strong>COVID</strong><strong>-19.</strong></li>
</ol>

<p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Το πρώτο θέμα που απασχολεί την ανθρωπότητα είναι η ανεξέλεγκτη εξάπλωση του COVID-19, το οποίο βέβαια δεν αφήνει αδιάφορη&nbsp; την τοπική κοινωνία και τον δικό μας μικρόκοσμο. Γι’ αυτό θέλουμε ενημέρωση. Εδώ και πολύ καιρό, κρούουμε το κώδωνα του κινδύνου. Τι μέτρα λάβατε για τον τρόπο λειτουργίας της άτυπης δομής διαμονής (και όχι πλέον φιλοξενίας) των προσφύγων, μεταναστών στα παλιά Σφαγεία;</p>

<p>&nbsp;&nbsp;&nbsp; Η δομή αυτή το 2015-2018 επιτέλεσε το δικό της ρόλο ώστε να μην απλωθούν οι πρόσφυγες στις πλατείες και στα πάρκα της πόλης, όπως στην Κω και στα άλλα νησιά και πιστεύω τα καταφέραμε. Άσχετα ότι δεν αναγνωρίστηκε.</p>

<p>Τώρα υπάρχουν εγκατεστημένοι εδώ και μήνες, 172 άτομα &nbsp;διαφόρων εθνικοτήτων, ενώ &nbsp;φέτος το καλοκαίρι αφίχθηκαν σε 3 δόσεις &nbsp;60, 40, 20 και ενδεχόμενα και άλλος αριθμός μεταναστών ή προσφύγων στη Κρεμαστή και στις Κάτω Πέτρες. Από τυχαίο γεγονός διαπιστώθηκαν 2 γυναίκες &nbsp;φορείς &nbsp;του&nbsp; κορωνοιού.&nbsp; Ακολούθως,&nbsp; από δημοσιεύματα&nbsp; στον τύπο φαίνεται ότι:</p>

<p>&nbsp;Έγιναν έλεγχοι πριν μια βδομάδα και στους 100, βρέθηκαν 7 κρούσματα.</p>

<p>&nbsp;Έγιναν έλεγχοι προχθές και στους 43, βρέθηκαν 3 κρούσματα.</p>

<p>Κανείς δεν γνωρίζει έγκυρα. Δεν υπάρχει ενημέρωση, δεν έχουν ληφθεί μέτρα. Ο Διοικητής του Νοσοκομείου παραπέμπει στον Ε.Ο.Δ.Υ και ο ΕΟΔΥ στο Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου και όλοι μαζί στο πουθενά. Σε όσους δήμους της Ελλάδας είχαμε παρόμοια περιστατικά, οι δήμαρχοι ξεσήκωσαν το σύμπαν και έφεραν επί τόπου τον κ. Χαρδαλιά και τον κ. Τσιόδρα. Εσείς σε τι ενέργειες προβήκατε; Tι κάνατε για να προστατεύσουμε την υγεία των κατοίκων;</p>

<p>α)Άκουσα, σε&nbsp; ραδιοφωνικές δηλώσεις αντιδημάρχου ότι «δεν είσαστε αρμόδιοι» ενώ:</p>

<p>1<sup>ον</sup> το ακίνητο ανήκει στο δήμο.</p>

<p>2<sup>ον</sup> έχουν γίνει πρόσφατα 60 παράγκες παράνομες στο χώρο των παλιών σφαγείων.</p>

<p>3<sup>ον</sup> Το κτίριο ηλεκτροδοτείται και υδροδοτείται από το δήμο.</p>

<p>4<sup>ον</sup> Η ΔΕΥΑΡ έφτιαξε βόθρο και τον αδειάζει σε τακτικά διαστήματα.&nbsp;</p>

<p><strong>Τι άλλο θέλετε για να έχετε αρμοδιότητα; </strong></p>

<p>Όμως, πέρα από όλα αυτά<strong>,&nbsp; δεν είστε αρμόδιοι για την προστασία της &nbsp;Δημόσιας Υγείας; </strong>&nbsp;Τι θα γίνει αύριο, αν διαπιστωθεί ότι κάποιοι φορείς του κορωνοιού ήλθαν σε επαφή με την κοινότητα, όπως και έγινε με την μαιευτική κλινική και ευτυχώς ήταν μόνο γιατροί που το γνώριζαν και μπήκαν σε καραντίνα<strong>;</strong></p>

<p>β)΄Ακουσα άλλο αντιδήμαρχο να λέει ότι&nbsp; «το κεντρικό κράτος κωφεύει και δεν απαντά στις επιστολές σας». Όμως&nbsp; εσείς αφήσατε τους πολίτες να πιστεύουν ότι ανά πάσα στιγμή, μπορείτε να επικοινωνείτε με τον Πρωθυπουργό.&nbsp; <strong>Δεν είναι περίεργο να μπορείτε να επικοινωνείτε άμεσα&nbsp; με τον κ. Μητσοτάκη&nbsp; και να μην&nbsp; σας απαντά ο κ. Χαρδαλιάς</strong>;</p>

<p>&nbsp;</p>

<ol>
<li><strong>ΣΧΟΛΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ </strong></li>
</ol>

<p>&nbsp;&nbsp; &nbsp;Πέρυσι τέτοιο καιρό ζητήσατε σύμφωνα με δημοσιεύματα, &nbsp;να τακτοποιηθούν όλα τα σχολεία σε 30 ημέρες. Παράλληλα μας καταγγείλατε γιατί δεν υποκύψαμε στην πίεση των δασκάλων για την 2ετή φοίτηση στα νηπιαγωγεία.</p>

<p>Πέρασε ένας χρόνος και 30 ημέρες και ακόμη περιμένετε 8 αίθουσες ΠΡΟΚΑΤ, τις οποίες εμείς δεν αποδεχόμαστε για τη Ρόδο. Τι έγιναν οι αίθουσες; Πώς βολεύτηκαν τα παιδιά του νηπιαγωγείου; Προχθές είδα δημοσίευση με τα παιδιά του 4<sup>ου</sup> Γυμνασίου να κάνουν μάθημα στην αυλή του Καζουλείου. Αυτή είναι η φροντίδα σας για τη σχολική στέγη;Δεν σας τιμά καθόλου, γιαυτό ενημερώστε μας, τι προτίθεστε να κάνετε;</p>

<ul>
<li>&nbsp;</li>
</ul>

<p><strong>3) ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΝΕΑΣ ΑΓΟΡΑΣ (ΜΑΝΔΡΑΚΙ) . </strong></p>

<p>&nbsp;&nbsp; Απο τον&nbsp; Μάρτιο του 2019 λήφθηκε &nbsp;απόφαση στο προηγούμενο Δημοτικό &nbsp;Συμβούλιο για την ενιαία αξιοποίηση της Νέας Αγοράς (Μανδράκι). Η απόφαση αυτή είναι ισχυρή, αν δεν την καταργήσετε, όπως τόσες άλλες. &nbsp;Σας αφήσαμε ένα χρόνο να το σκεφτείτε. <strong>Τι αποφασίσατε;</strong> Πως θα αξιοποιηθεί η ακίνητη περιουσία της Ρόδου; «Το διαμάντι της Ρόδου» όπως λέτε, το ΜΑΝΔΡΑΚΙ, θα «λάμψει» ή&nbsp; θα γίνει χίλια κομμάτια και θα χάσει την αξία του; Όπως είδατε, Ήρεμα ρωτάω. Απάντηση θα πάρω;»</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>&nbsp; Υ.Σ.&nbsp;&nbsp;&nbsp; Εννοείται ότι δεν πήραμε καμία απάντηση, αντ’ αυτού, <strong>για μια ακόμη φορά ακούσαμε ασυναρτησίες και προσπάθειες να μας φιμώσουν</strong>.&nbsp; Ο κάθε συμπολίτης μας ας βγάλει τα δικά του συμπεράσματα, για <strong>«τα ονειροπόλα οράματα του κ Καμπουράκη»&nbsp; και εμείς θα περιμένουμε να δούμε&nbsp; «την αίγλη και την λάμψη της Ρόδου»</strong> . Μέχρι τότε όμως θα συνεχίσουμε την δημιουργική&nbsp;&nbsp; και γόνιμη αντιπολίτευση, από την θέση που μας έταξε ο Ροδιακός λαός. Πάντοτε με σεβασμό στους θεσμούς (εφόσον μας το επιτρέπουν οι «ευγενείς&nbsp; Γαλάτες)»!!!.</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Φώτης Χατζηδιάκος</p>

<p>τ. δήμαρχος Ρόδου</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>&nbsp;</p>

Categories: 
μικρο άρθρο banner: 

Δημοσιεύθηκε στις 25 September 2020 | 3:30 pm


Νομός Δωδεκανήσου - Ειδήσεις και Νέα

ΑΕΛ-ΠΑΟ: Παπαπέτρου - Ελευθερία

ΑΕΛ-ΠΑΟ: Παπαπέτρου  Ελευθερία

Δημοσιεύθηκε στις 25 September 2020 | 8:10 pm


Δείτε αγγελίες στο Νομό Δωδεκανήσου





Φιλικοί ιστότοποι: