Ειδήσεις &
Τοπικά Νέα

Ελλάδα   >   Ν. Καβάλας    >    Ειδήσεις & Τοπικά Νέα

BBC: Καταγγελίες για "μυστικές επιχειρήσεις" του Λιμενικού στην Ελλάδα που έφεραν τον θάνατο μεταναστών

Τον ισχυρισμό πως το Λιμενικό Σώμα έχει προκαλέσει το θάνατο δεκάδων μεταναστών στη Μεσόγειο κατά τη περίοδο 2000-2023, διατυπώνουν αυτόπτες μάρτυρες στο ντοκιμαντέρ του BBC “Dead Calm: Killing in the Med?” που θα προβληθεί απόψε, Δευτέρα (17/06).

 

Οι αρχικές πηγές, όπως αναφέρεται, ήταν κυρίως τοπικά μέσα ενημέρωσης, ΜΚΟ και η τουρκική ακτοφυλακή ενώ η Ελληνική Ακτοφυλακή δηλώνει πως απορρίπτει κατηγορηματικά όλες τις κατηγορίες για παράνομες δραστηριότητες.

 

Στο ντοκιμαντέρ γίνεται λόγος για διάφορα περιστατικά στα οποία καταγγέλλεται πως τουλάχιστον εννέα μετανάστες πετάχτηκαν εσκεμμένα στο νερό και αυτοί οι εννέα είναι μεταξύ των τουλάχιστον 40 ανθρώπων που φέρεται να έχασαν τη ζωή τους ως αποτέλεσμα της αναγκαστικής, όπως αναφέρεται, απομάκρυνσης τους από τα ελληνικά χωρικά ύδατα ή της ”επιστροφής” τους στη θάλασσα αφού είχαν καταφέρει να φτάσουν σε ελληνικά νησιά.

 

Το BBC, αναφέρει πως έδειξε πλάνα 12 ατόμων να φορτώνονται σε ένα σκάφος της Ελληνικής Ακτοφυλακής και στη συνέχεια να εγκαταλείπονται σε μια λέμβο, σε έναν πρώην ανώτερο αξιωματικό της υπηρεσίας.

 

Όταν σηκώθηκε από την καρέκλα του, και με το μικρόφωνό του ακόμα ανοιχτό, είπε ότι πρόκειται ″προφανώς για παράνομη (πράξη)” και “διεθνές έγκλημα”.

 

Η ελληνική κυβέρνηση έχει κατηγορηθεί και στο παρελθόν για παράνομα push backs (ώθηση ανθρώπων πίσω, προς την Τουρκία, από όπου πέρασαν) κάτι που είναι παράνομο σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο.

 

Όμως αυτή είναι η πρώτη φορά που, όπως αναφέρει το BBC, υπολογίζει τον αριθμό των περιστατικών που υποστηρίζουν ότι σημειώθηκαν θάνατοι ως αποτέλεσμα των ενεργειών της ελληνικής ακτοφυλακής.

 

 

Ανάλυση 15 περιστατικών

 

Τα 15 περιστατικά που αναλύθηκαν - με ημερομηνία Μαΐου 2020-2023 - υποστηρίζεται πως είχαν ως αποτέλεσμα 43 θανάτους.

 

Οι αρχικές πηγές ήταν κυρίως τοπικά μέσα ενημέρωσης, ΜΚΟ και η τουρκική ακτοφυλακή και όπως επισημαίνεται η επαλήθευση τέτοιων πληροφοριών είναι εξαιρετικά δύσκολη - οι μάρτυρες συχνά εξαφανίζονται ή φοβούνται πολύ για να μιλήσουν.

 

Αλλά σε τέσσερις περιπτώσεις το BBC αναφέρει πως κατάφερε να επιβεβαιώσει τις καταγγελίες μιλώντας με αυτόπτες μάρτυρες και τονίζει μάλιστα πως στην σχετική έρευνα που παρουσιάζεται στο ντοκιμαντέρ Dead Calm: Killing in the Med? προβάλλει μια σαφής μέθοδο δράσης.

 

Σε πέντε από τα περιστατικά, μετανάστες είπαν ότι πετάχτηκαν απευθείας στη θάλασσα από τις ελληνικές αρχές. Σε τέσσερις από αυτές τις περιπτώσεις εξήγησαν πώς είχαν αποβιβαστεί σε ελληνικά νησιά αλλά κυνηγήθηκαν. 

 

Σε πολλά άλλα περιστατικά, μετανάστες είπαν ότι τους είχαν βάλει σε φουσκωτές σχεδίες χωρίς μοτέρ, οι οποίες στη συνέχεια ξεφούσκωσαν ή φαινόταν πως ήταν τρυπημένες.

 

Μια από τις πιο ”ανατριχιαστικές αναφορές”, σύμφωνα με την έρευνα, ήταν ενός Καμερουνέζου, ο οποίος λέει ότι κυνηγήθηκε από τις ελληνικές αρχές μετά την απόβαση στο νησί της Σάμου τον Σεπτέμβριο του 2021.

 

Όπως είπε, σχεδίαζε με τη άφιξή του σε ελληνικό έδαφος να κάνει αίτηση για χορήγηση ασύλου.

 

″Μόλις είχαμε αγκυροβολήσει και η αστυνομία ήρθε από πίσω...Ήταν δύο αστυνομικοί ντυμένοι στα μαύρα και άλλοι τρεις με πολιτικά ρούχα. Ήταν μασκοφόροι, έβλεπες μόνο τα μάτια τους”, είπε.

 

Αυτός και άλλοι δύο - ένας άλλος από το Καμερούν και ένας άνδρας από την Ακτή Ελεφαντοστού - υποστηρίζουν πως μεταφέρθηκαν σε σκάφος της ελληνικής ακτοφυλακής.

 

″Ξεκίνησαν με τον [άλλο] Καμερουνέζο. Τον πέταξαν στο νερό. Ο άνδρας από το Ελεφαντοστού είπε: «Σώσε με, δεν θέλω να πεθάνω»...και τελικά μόνο το χέρι του ήταν πάνω από το νερό και το σώμα του κάτω. Σιγά-σιγά το χέρι του γλίστρησε από κάτω και το νερό τον τύλιξε”.

 

Ο συνεντευξιαζόμενος είπε στο BBC ότι τον χτύπησαν. ”Μπουνιές έπεφταν βροχή στο κεφάλι μου. Ήταν σαν να γρονθοκόπησαν ένα ζώο.” Και μετά λέει ότι τον έσπρωξαν επίσης στο νερό - χωρίς σωσίβιο.

 

Λέει πως κατάφερε να κολυμπήσει μέχρι την ακτή ενώ τα πτώματα των άλλων δύο - Σίντι Κέιτα και Ντιντιέρ Μάρσιαλ Κουαμού Νάνα- Sidy Keita και Didier Martial Kouamou Nana - ανασύρθηκαν στην τουρκική ακτογραμμή.

 

Οι δικηγόροι του επιζώντος ζητούν από τις ελληνικές αρχές να αρχίσουν έρευνα με την κατηγορία της διάπραξης διπλής δολοφονίας.

 

 

“Με πέταξαν δεμένο στην μέση της θάλασσας”

 

Ένας άλλος άνδρας, από τη Σομαλία, είπε στο BBC πώς τον Μάρτιο του 2021 συνελήφθη από τον ελληνικό στρατό κατά την άφιξή του στο νησί της Χίου και στην συνέχεια των παρέδωσαν στην ελληνική ακτοφυλακή.

 

Ισχυρίζεται πως μέλη της ακτοφυλακής του έδεσαν τα χέρια πισθάγκωνα και πριν τον ρίξουν στην θάλασσα.

 

″Με πέταξαν με δεμένο στη μέση της θάλασσας. Ήθελαν να πεθάνω”, είπε.

 

Όπως λέει, κατάφερε να επιβιώσει επιπλέοντας ανάσκελα πριν καταφέρει να απεγκλωβίσει το ένα από τα χέρια του. Αλλά η θάλασσα ήταν τρικυμιώδες και άλλοι τρεις μετανάστες που ήταν μαζί του, πέθαναν.

 

Ο συνεντευξιαζόμενος αναφέρει πως τελικά εντοπίστηκε από την τουρκική ακτοφυλακή.

 

Στο περιστατικό με τις μεγαλύτερες απώλειες ζωών -τον Σεπτέμβριο του 2022- ένα σκάφος που μετέφερε 85 μετανάστες αντιμετώπισε προβλήματα κοντά στο ελληνικό νησί της Ρόδου όταν κόπηκε η μηχανή του.

 

Ο Μοχάμεντ, από τη Συρία, λέει ότι κάλεσαν την ελληνική ακτοφυλακή για βοήθεια και πως μέλη αυτής τους φόρτωσαν σε μια βάρκα, τους οδήγησαν ξανά στα τουρκικά ύδατα και τους έβαλαν σε σωσίβιες λέμβους.

 

Υποστηρίζει πως στην σχεδία που δόθηκε στον ίδιο και την οικογένειά του δεν είχε κλείσει σωστά η βαλβίδα. ”Αμέσως αρχίσαμε να βυθιζόμαστε, το είδαν αυτό... Μας άκουσαν όλους να ουρλιάζουμε και παρόλα αυτά μας άφησαν”, είπε στο BBC.

 

″Το πρώτο παιδί που πέθανε ήταν ο γιος του ξαδέρφου μου... Μετά ένα - ένα. Ένα άλλο παιδί, ένα άλλο παιδί, μετά ο ίδιος ο ξάδερφός μου εξαφανίστηκε. Μέχρι το πρωί είχαν πεθάνει επτά ή οκτώ παιδιά. Τα παιδιά μου πέθαναν μέχρι το πρωί… ακριβώς πριν φτάσει η τουρκική ακτοφυλακή”.

 

Όπως επισημαίνεται στο ρεπορτάζ, η ελληνική νομοθεσία επιτρέπει σε όλους τους μετανάστες που ζητούν άσυλο να καταθέσουν την αίτησή τους σε πολλά από τα νησιά σε ειδικά κέντρα καταγραφής.

 

 

“Μυστικές επιχειρήσεις”

 

Αλλά οι συνεντευξιαζόμενοι,- με τους οποίους επικοινώνησε με τη βοήθεια του οργανισμού υποστήριξης μεταναστών Consolidated Rescue Group - είπαν ότι συνελήφθησαν πριν προλάβουν να φτάσουν σε αυτά τα κέντρα.

 

Κάνουν λόγο για άνδρες που φαίνεται να δρούσαν μυστικά, δεν φορούσαν στολές και συχνά κάλυπταν τα χαρακτηριστικά τους με κουκούλες.

 

Οργανώσεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα ισχυρίζονται ότι χιλιάδες μετανάστες που ζητούν άσυλο στην Ευρώπη αναγκάστηκαν παράνομα να επιστρέψουν από την Ελλάδα στην Τουρκία και τους αρνήθηκαν το δικαίωμα να ζητήσουν άσυλο, το οποίο κατοχυρώνεται στο διεθνές και ενωσιακό δίκαιο.

 

Ο Αυστριακός ακτιβιστής, Φαγιάντ Μουλά είπε ότι ανακάλυψε και ο ίδιος του πόσο μυστικές φαίνεται να είναι τέτοιου είδους επιχειρήσεις, τον Φεβρουάριο του περασμένου έτους, στο νησί της Λέσβου.

 

Όπως υποστηρίζει, οδηγώντας προς την τοποθεσία μιας υποτιθέμενης αναγκαστικής επιστροφής, τον σταμάτησε ένας άνδρας με κουκούλα ο οποίος αργότερα- πάντα κατά τον καταγγέλλοντα- “αποκαλύφθηκε” ότι εργαζόταν στην αστυνομία.

 

Καταγγέλλει μάλιστα πως στην συνέχεια η αστυνομία προσπάθησε να διαγράψει από την κάμερά του το βίντεο όπου είχε καταγράψει την στιγμή που τον σταμάτησαν και του απήγγειλαν κατηγορίες για αντίσταση στις αρχές. Τελικά, δεν έγινε καμία περαιτέρω ενέργεια.

 

Δύο μήνες αργότερα, σε ένα παρόμοιο μέρος, ο Μουλλα κατάφερε να βιντεοσκοπήσει μια αναγκαστική επιστροφή, που δημοσιεύτηκε από τους New York Times.

 

Μια ομάδα που περιελάμβανε γυναίκες και μωρά κατέβηκε από το πίσω μέρος ενός φορτηγού που δεν έφερε διακριτικά. Οδηγήθηκε σε μια προβλήτα και ακολούθως σε επιβιβάστηκε σε μια μικρή βάρκα.

 

Στη συνέχεια, όπως καταγγέλλεται, όλοι μεταφέρθηκαν με ένα σκάφος της ελληνικής ακτοφυλακής πιο μακριά από την ακτογραμμή και μετά τους έβαλαν σε μια σχεδία που την άφησαν να παρασύρεται.

 

Όπως αναφέρει το BBC (που υποστηρίζει πως έχει επαληθεύσει την γνησιότητα του υλικού), έδειξε το βίντεο στον Δημήτρη Μπαλτάκο, πρώην επικεφαλής των ειδικών επιχειρήσεων της Ελληνικής Ακτοφυλακής.

 

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, αρνήθηκε να κάνει εικασίες για το τι έδειχναν τα πλάνα - αφού είχε απορρίψει νωρίτερα κάθε πιθανότητα η Ελληνική Ακτοφυλακή να έχει διαπράξει αξιόποινες πράξεις.

 

Αλλά σε ένα διάλειμμα, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ, καταγράφηκε (δείτε το βίντεο εδώ) να λέει σε κάποιον εκτός πλάνου στα ελληνικά: ″Δεν τους έχω πει πολλά, σωστά; Είναι πολύ σαφές. Έτσι δεν είναι; Δεν είναι πυρηνική φυσική. Δεν ξέρω γιατί το έκαναν υπό το φως της ημέρας... Είναι... προφανώς παράνομο. Είναι διεθνής έγκλημα”.

 

 

Η απάντηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και της Ελληνικής Ακτοφυλακής

 

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Ελλάδας είπε στο BBC ότι το βίντεο διερευνάται επί του παρόντος από την ανεξάρτητη Εθνική Αρχή Διαφάνειας της χώρας.

 

Μια δημοσιογράφος που διεξάγει σχετικές έρευνες και με την οποία μίλησε το ΒΒC στη Σάμο, αναφέρει πως πως άρχισε να συνομιλεί με ένα μέλος των ελληνικών ειδικών δυνάμεων μέσω της εφαρμογής γνωριμιών Tinder.

 

Όταν της τηλεφώνησε από αυτό που περιέγραψε ως ”πολεμικό πλοίο”, η Ρόμι βαν Μπάαρσεν τον ρώτησε περισσότερα για τη δουλειά του και τι συνέβη όταν οι δυνάμεις του εντόπισαν μια βάρκα με πρόσφυγες.

 

Η ίδια ισχυρίζεται πως της απάντησε: ”τους έδιωξαν πίσω” προσθέτοντας ότι τέτοιες εντολές ήταν ”από τον υπουργό” ενώ υποστήριξε πως θα τιμωρούνταν αν δεν σταματούσαν ένα σκάφος.

 

Επίσης, το ρεπορτάζ αναφέρει πως η Ελλάδα, πάντα αρνείται τις κατηγορίες για push backs ενώ τονίζεται πως η χώρα αποτελεί πύλη εισόδου στην Ευρώπη για πολλούς μετανάστες.

 

Συγκεκριμένα αναφέρει πως πέρυσι, σημειώθηκαν 263.048 αφίξεις δια θαλάσσης στην Ευρώπη, με την Ελλάδα να δέχεται 41.561 (16%) από αυτές ενώ τονίζεται πως η Τουρκία υπέγραψε συμφωνία με την ΕΕ το 2016 για να σταματήσει τη διέλευση μεταναστών και προσφύγων στην Ελλάδα, αλλά το 2020 είπε ότι δεν μπορούσε πλέον να την επιβάλλει.

 

Το BBC καταλήγει αναφέροντας πως παρουσίασε τα ευρήματα της έρευνάς στην Ελληνική Ακτοφυλακή και αυτή απάντησε ότι το προσωπικό εργάζεται “ακαταπόνητα με μέγιστο επαγγελματισμό, έντονο αίσθημα ευθύνης και σεβασμό για την ανθρώπινη ζωή και τα θεμελιώδη δικαιώματα” και ″σε πλήρη συμμόρφωση με τις διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας”. Και συνεχίζει: ”Να επισημανθεί ότι από το 2015 έως το 2024, η Ελληνική Ακτοφυλακή έχει διασώσει 250.834 πρόσφυγες/μετανάστες σε 6.161 περιστατικά στη θάλασσα. Η άψογη εκτέλεση αυτής της ευγενούς αποστολής έχει αναγνωριστεί θετικά από τη διεθνή κοινότητα”.

 

Τέλος το ΒΒC αναφέρει πως η ελληνική ακτοφυλακή έχει και στο παρελθόν επικριθεί για το ρόλο της στο μεγαλύτερο ναυάγιο μεταναστών στη Μεσόγειο εδώ και μια δεκαετία. Περισσότεροι από 600 άνθρωποι εκφράζονται φόβοι ότι έχασαν τη ζωή τους μετά τη βύθιση του σκάφους Adriana σε οριοθετημένη περιοχή διάσωσης της Ελλάδας τον περασμένο Ιούνιο.

 

Οι Έλληνες αξιωματούχοι επέμειναν ότι το σκάφος δεν αντιμετώπιζε προβλήματα και ήταν με ασφάλεια καθ′ οδόν προς την Ιταλία, και έτσι η ακτοφυλακή δεν επιχείρησε τη διάσωση.

 

 

πηγή: huffingtonpost.gr

 

Δημοσιεύθηκε στις 17 June 2024 | 7:46 pm


Εύα Οικονόμου-Βαμβακά: «Μπορώ να πω πια με σιγουριά πως στην ελληνική περιφέρεια… γίνονται σπουδαία έργα»

Η καλλιτεχνική διευθύντρια του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας μίλησε στο elculture.gr και την Κατερίνα Παρρή για το Φεστιβάλ Φιλίππων και τι περιμένει πώς και πώς από το φετινό πρόγραμμα που αφιερώνεται στον Βασίλη Βασιλικό.

 

Αναλυτικά το κείμενο του elculture αναφέρει τα εξής:

 

Η σκηνοθέτις, συγγραφέας και ηθοποιός Εύα Οικονόμου-Βαμβακά γεννήθηκε στην Καβάλα και έζησε εκεί ως τα 18 της, οπότε και μετεγκαταστάθηκε στην Αθήνα. 17 χρόνια μετά, ακριβώς τη στιγμή που «θα ισοφάριζε τα χρόνια απουσίας», όπως μοιράζεται η ίδια στο ελc, και θα γινόταν τόσο Νότια όσο και Βόρεια, κάτι την τράβηξε πίσω. 

 

Και στα 36 της, γίνεται (μία από τις νεότερες) καλλιτεχνική διευθύντρια ΔΗΠΕΘΕ στην Ελλάδα, αναλαμβάνοντας το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας και το 66ο Φεστιβάλ Φιλίππων αποτελεί μια δυναμική αρχή, αφού πραγματοποιήθηκε υπό τη διεύθυνσή της. 

 

«Άλλωστε κουβαλούσα πάντα μέσα μου τις εικόνες και τις ιστορίες της Καβάλας. Δεν ήταν πολύ συνειδητή απόφαση, -τα “εν θερμώ” είναι μάλλον η πίστα μου-, αλλά δεν τη μετανιώνω ούτε στιγμή», αναφέρει η Εύα Οικονόμου-Βαμβακά για το πώς βρέθηκε σε αυτή τη θέση. 

 

Η καλλιτεχνική διευθύντρια του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας μιλάει για το δεύτερο ιστορικότερο Φεστιβάλ θεάτρου της χώρας, το Φεστιβάλ Φιλίππων και τι περιμένει πώς και πώς από το φετινό πρόγραμμα που αφιερώνεται στον Βασίλη Βασιλικό. 

 

 

Τι σημαίνει στην πράξη να είσαι καλλιτεχνική διευθύντρια ενός τέτοιου Φεστιβάλ όπως το Φιλίππων; 

 

Άγχος, δημιουργία, έμπνευση, εμμονή στις λεπτομέρειες, ανήσυχος ύπνος. 67 χρόνια ιστορίας είναι αυτά- όταν το συνειδητοποιείς τρομάζεις. Είναι μεγάλη και η ευθύνη και η φροντίδα που πρέπει να δείξεις. Είναι σαν ένας κήπος που προσπαθείς να τον σπείρεις με τα καλύτερα, να επιλέξεις το χώμα που θα καρπίσει, τους σπόρους που του ταιριάζουν, τα εργαλεία που δεν θα τον πληγώσουν. Και μετά να περιμένεις τον ήλιο και τη βροχή για να τον δεις να ανθίζει. Ας πούμε ότι ο ήλιος είναι ο κόσμος, αυτός που συνομιλεί, τροφοδοτεί και εμπνέει.

 

 

Τι σας αρέσει στη ζωή σας στην Καβάλα και στο να δημιουργείται μακριά από την Αθήνα, όπου συμβαίνουν τα περισσότερα καλλιτεχνικά πράγματα; 

 

Στην Καβάλα βρήκα μια πολύ ωραία ομάδα καλλιτεχνών. Υπέροχοι άνθρωποι και σημαντικοί καλλιτέχνες που έχουν ήδη γράψει μια διαδρομή και για τους δικούς τους λόγους αποφάσισαν να επιστρέψουν στην πόλη. 

 

Αυτές οι αναπάντεχες συναντήσεις, σε συνδυασμό με τους πιο χαλαρούς ρυθμούς της καθημερινότητας αλλά και το φως και η ομορφιά της, νομίζω ότι συνθέτουν ένα πολύ γόνιμο πλαίσιο δημιουργίας. Πιστεύω πολύ στην αποκέντρωση και τώρα πια μπορώ να πω με σιγουριά πως στην ελληνική περιφέρεια… γίνονται σπουδαία έργα.

 

 

Γιατί το φετινό Φεστιβάλ Φιλίππων αφιερώνεται στον Βασίλη Βασιλικό; Και πώς τον «συναντάμε» στο φετινό πρόγραμμα; 

 

Ο Βασίλης Βασιλικός υπήρξε ένας πολύ σημαντικός συγγραφέας. Γεννήθηκε στην Καβάλα και έφυγε από κοντά μας φέτος αφήνοντας ένα τεράστιο έργο πίσω του. Αποφασίσαμε λοιπόν, να του αφιερώσουμε το φετινό φεστιβάλ και να αφήσουμε τα έργα του να μας εμπνεύσουν -με μια ευρύτερη έννοια. Να συνομιλήσουμε δημιουργικά μαζί τους και να τοποθετηθούμε μέσα από αυτά. 

 

Θα δούμε δηλαδή πάνω στη σκηνή όχι μόνο τα ίδια τα έργα του, αλλά και το πώς αυτά μπορούν να συνομιλήσουν με το τώρα. Κάποια από τα έργα που θα παρουσιαστούν φέτος δηλαδή θα είναι εντελώς νέα, έχοντας όμως γεννηθεί στη σκιά που κάνει το φως του.

 

 

Υπάρχει κάτι στην ιστορία του Φεστιβάλ Φιλίππων και στο πέρασμα των χρόνων που αξίζει να γνωρίζουμε;

 

Το Φεστιβάλ Φιλίππων, είναι το δεύτερο ιστορικότερο Φεστιβάλ θεάτρου της χώρας- με πρώτο φυσικά το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου. Αρχικά διοργανωνόταν από το ΚΘΒΕ που ερχόταν σύσσωμο στην πόλη, έμενε στις Κρηνίδες- το χωριό στο οποίο βρίσκεται το αρχαίο θέατρο-, έκανε πρόβες για εβδομάδες και στο τέλος έκανε πρεμιέρα εκεί, δίνοντας όχι μόνο μία αλλά μια σειρά από παραστάσεις. 

 

Και έτσι έχουν περάσει από το συγκεκριμένο θέατρο πολύ σημαντικοί καλλιτέχνες, δημιουργοί και ερμηνευτές. Και το έδαφος έχει ποτίσει από τη δική τους ουσία. Σταδιακά, τα πράγματα άλλαξαν και το θέατρο πέρασε στον Δήμο και μετά στο ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας.

 

 

Τι οραματίζεσαι για το φεστιβάλ και τι περιμένετε πώς και πώς από το φετινό πρόγραμμα; 

 

Στοχεύω σε ένα φεστιβάλ που να γεννά και το ίδιο πράγματα. Που να φέρνει στο φως νέους καλλιτέχνες και καινούργιες παραγωγές. Έναν τόπο συνάντησης και δημιουργίας. 

 

Για αυτό και φέτος, δίνεται ακόμα μεγαλύτερη έμφαση σε αυτό το κομμάτι και πέρα από τις σημαντικές παραγωγές που θα παρουσιαστούν στο Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων, το φεστιβάλ προγραμματίζει και έξι νέες δικές του παραγωγές, δίνοντας βήμα κατά κύριο λόγο σε νέους καλλιτέχνες που παίρνουν το ρίσκο να μας ξαφνιάσουν.

 

 

Μοιραστείτε μαζί μας κάτι που έχετε μάθει από τη ζωή σας με τους κατοίκους της Καβάλας και σίγουρα κουβαλάτε μαζί σας από δω και πέρα.

 

Η φράση που συνηθίζουμε να λέμε όσοι δουλεύουμε στο Φεστιβάλ όταν τα πράγματα σκουραίνουν είναι «Ας μην μπορώ – θα μπορώ». Για μένα έχει κάτι πολύ δυνατό αυτή η φράση, γιατί δείχνει πως η δύναμη της θέλησης υπερνικά τα πάντα.

 

Δημοσιεύθηκε στις 17 June 2024 | 7:17 pm


Σύλλογος Ποταμουδίων: Φέτος το γλέντι του θα γίνει στο πάρκο Φαλήρου με την ελπίδα να μην έρθει η… αστυνομία

Ο Πολιτιστικός σύλλογος Ποταμουδίων ενημέρωσε πως το καθιερωμένο καλοκαιρινό γλέντι του, θα γίνει το βράδυ του Σαββάτου 22 Ιουνίου, στις 20:00 το απόγευμα στο Πάρκο Φαλήρου.

 

Να υπενθυμίσουμε ότι το περσινό γλέντι που έγινε στα Ποταμούδια σχόλασε… νωρίς, καθώς μετά από καταγγελίες κατοίκων για φασαρία, ήρθε η αστυνομία. Δείτε τι είχε συμβεί ΕΔΩ.

 

Είναι συχνό φαινόμενο σε παρόμοια γλέντια στην Καβάλα να γίνονται καταγγελίες στην αστυνομία από κατοίκους. Ίσως η φετινή επιλογή του Φαλήρου να βοηθήσει έτσι ώστε να μην υπάρξουν τέτοια περιστατικά.

 

 

Η ανακοίνωση του συλλόγου για τη φετινή διοργάνωση αναφέρει τα εξής:

“Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ποταμουδίων Καβάλας ανακοινώνει τη διοργάνωση του καθιερωμένου 10ου Καλοκαιρινού Γλεντιού, που θα γίνει το βράδυ του Σαββάτου 22 Ιουνίου 2024 στις 8μμ στο Πάρκο Φαλήρου και καλεί όλον τον κόσμο να έρθει και να διασκεδάσει με παραδοσιακούς χορούς και τραγούδια από όλη την Ελλάδα.

 

Μαζί μας θα είναι το γνωστό μουσικό σχήμα "ΜΠΑΝΤΑ ΤΕΤΟΙΑ.

 

Τηλεφωνήστε και κλείστε θέση έγκαιρα!

 

ΠΡΟΣΟΧΗ! Χώρος εκδήλωσης είναι το ΠΑΡΑΛΙΑΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΠΑΡΚΟΥ ΦΑΛΗΡΟΥ. Σας περιμένουμε όλους!”

 

Δημοσιεύθηκε στις 17 June 2024 | 6:35 pm


“Χρυσά” και με την καλύτερη επίδοση όλων των εποχών τα κορίτσια του ΟΚΑΦ Καβάλας στα 4Χ100 στο Πανελλήνιο Κ18

Μία ακόμη σπουδαία επιτυχία είχε ο ΟΚΑ Φίλιππος Καβάλας, στο πανελλήνιο πρωτάθλημα στίβου Κ18, που έγινε στην Πάτρα.

 

Στη σκυταλοδρομία 4Χ100 ο αθλήτριες Κλειώ Δερβεντζή, Μελπομένη Κοτάνη, Αλίκη Τσερκέζη και Ιωάννα Τσερκέζη, κατέκτησαν το χρυσό μετάλλιο, αλλά πέτυχαν και τον καλύτερο χρόνο όλων των εποχών στη διοργάνωση (47.67).

 

 

Σχετική ανακοίνωση του συλλόγου αναφέρει τα εξής:

“Το πιστέψαμε και το πετύχαμε. Την καλύτερη επίδοση όλων των εποχών στην σκυταλοδρομία 4Χ100 στην κατηγορία Κ18 πέτυχε ο σύλλογος μας στο Πανελλήνιο πρωτάθλημα που διεξάγεται στην Πάτρα. 

 

Τα χρυσά κορίτσια μας (Δερβεντζή Κλειώ, Κοτάνη Μελπομένη, Τσερκέζη Αλίκη και Τσερκέζη Ιωάννα)με τον καταπληκτικό χρόνο 47.67 κατάφεραν και πήραν το χρυσό μετάλλιο και μας έκαναν όλους υπερήφανους. 

 

Πολλά συγχαρητήρια στις αθλήτριες μας και φυσικά πολλά συγχαρητήρια στην προπονήτρια των κοριτσιών κ. Μαυρομάτη Ρούλα που έστησε αυτή την ομάδα!!!

 

Συνεχίζουμε δυνατά!!!”

 

Δημοσιεύθηκε στις 17 June 2024 | 6:01 pm


Ολοκληρώθηκε η μετακίνηση πληρωμάτων ασθενοφόρων στην παραλία Οφρυνίου

Από τη Δευτέρα (17/06), άρχισε η κάλυψη της παραλίας Οφρυνίου και της ευρύτερης περιοχής με διασώστες του ΕΚΑΒ και την παρουσία ασθενοφόρου για 2 βάρδιες μέχρι τέλους Ιουνίου και  3 βάρδιες για τους υπόλοιπους καλοκαιρινούς μήνες (τέλη Σεπτεμβρίου).

 

 

Σχετική ανακοίνωση του Δήμου Παγγαίου αναφέρει τα εξής:

“Μετά από συντονισμένες ενέργειες του Δημάρχου Παγγαίου Αναστασιάδης Φίλιππος και του Δ/ντη του ΕΚΑΒ Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκη,  κ. Χαρίλαου Λώτη, ξεκίνησε από σήμερα, Δευτέρα 17/6/24, η κάλυψη της Παραλίας Οφρυνίου και της ευρύτερης περιοχής με διασώστες του ΕΚΑΒ και την παρουσία ασθενοφόρου για:

 

  • 2 βάρδιες μέχρι τέλους Ιουνίου και 
  • 3 βάρδιες για τους υπόλοιπους καλοκαιρινούς μήνες. (τέλη Σεπτεμβρίου)

 

Για τη διοίκηση του Δήμου Παγγαίου, ο άνθρωπος αποτελεί πρώτη προτεραιότητα!”

 

Δημοσιεύθηκε στις 17 June 2024 | 5:37 pm


Αποχή. Πολιτική στάση ή πρόβλημα;

γράφει ο

Γιώργος Τσακίρης

 

Με αφορμή το αποτέλεσμα των πρόσφατων εκλογών για την επιλογή των εκπροσώπων μας στο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο, το μοναδικό ευθέως αντιπροσωπευτικό των πολιτών θεσμικό όργανο της ΕΕ, με ευρείες μάλιστα αρμοδιότητες μετά και τη Συνθήκη της Λισαβόνας, κάποιες σκέψεις που ίσως εξηγούν το γιατί τελικά (και) στη χώρα μας το φαινόμενο της αποχής είχε, αλλά παίρνει πλέον ανησυχητικά μεγάλες διαστάσεις.

 

Αρχικά, υπάρχουν οι κλασικές επικλήσεις στα αδιαμφισβήτητα γεγονότα της μη κατανόησης από τους πολίτες α) του τρόπου θεσμικής οργάνωσης της ΕΕ, β) της πολυπλοκότητας των διοργανικών σχέσεων με βάση τις οποίες λαμβάνονται οι αποφάσεις της και γ) γιατί και πώς οι δημόσιες πολιτικές της επηρεάζουν άμεσα και έμμεσα τις ζωές τους.

 

Κάτι που έχει δημιουργήσει ολόκληρη επιστημονική συζήτηση σχετικά με το -υπαρκτό ή όχι- δημοκρατικό της έλλειμμα. 

 

Οι αιτίες όμως αυτές δεν εξηγούν στο σύνολό της την απαξίωση που επιδεικνύουν οι πολίτες της Ένωσης και με εκκωφαντικό πλέον τρόπο και στη χώρα μας.

 

Με βάση τα τελευταία στοιχεία της ΕΕ, όπως φαίνεται και στον Πίνακα 1, η αποχή των πολιτών στα 16 από τα 27 κράτη μέλη της στις τελευταίες ευρωεκλογές, κυμάνθηκε σε ποσοστά άνω του 50%. 

 

Χαρακτηριστικότερες περιπτώσεις αποτελούν αυτές της Κροατίας (78,7%) και της Λιθουανίας (71,1%), ενώ σε Βουλγαρία, Εσθονία, Λετονία, Πορτογαλία, Σλοβακία και Τσεχία το ποσοστό αποχής ξεπέρασε το 60%.

 

Αντίθετα, χαμηλά ποσοστά αποχής παρουσιάζει η Μάλτα (27%) των 530.000 ψηφοφόρων, το Λουξεμβούργο (17,8%) και το Βέλγιο (10,8%) με τις δύο τελευταίες χώρες να φιλοξενούν την έδρα πλειάδας θεσμικών και μη οργάνων της Ένωσης.

 

Με βάση τα παραπάνω, θα μπορούσε κανείς να καταλήξει στα εξής συμπεράσματα:

  • με την -όχι χωρίς αστερίσκους- εξαίρεση της Ρουμανίας (με αποχή στο 47,6%) και -των ειδικών συνθηκών λόγω Β. Ορμπάν- Ουγγαρίας (41,6%), οι πολίτες στο σύνολο των χωρών της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης που εντάχθηκαν στην ΕΕ το 2004, το 2007 και το 2013, δείχνουν απογοητευμένοι πλέον από αυτή την επιλογή των κυβερνήσεών τους
  • ακόμη και οι πολίτες των προηγμένων κοινωνικοοικονομικά χωρών της Βορειοδυτικής Ευρώπης, όπως η Σουηδία, η Δανία, η Αυστρία αλλά και η Γαλλία, εμφανίζουν τα ίδια σημάδια «ευρωκόπωσης», με ποσοστά αποχής που ξεπερνούν το 40% και πλησιάζουν στο 50%
  • ταυτόχρονα, δύο στους τρεις Γερμανούς και πάνω από οκτώ στους δέκα Λουξεμβούργιους και Βέλγους πολίτες, δείχνουν να απολαμβάνουν τα οφέλη από τη συμμετοχή τους στην ΕΕ. 

 

Σημειώνεται ότι και στις τρεις χώρες έχουν την έδρα τους σημαντικά θεσμικά όργανα της ΕΕ και της ΟΝΕ.

 

 

Πίνακας 1

 

«Επιστρέφοντας» στην Ελλάδα και εξετάζοντας τα στοιχεία της αποχής των πολιτών της από την εκλογική διαδικασία των ευρωεκλογών, όπως φαίνεται και στον Πίνακα 2, παρατηρούμε ότι ενώ στην πρώτη αυτού του «είδους» εκλογική αναμέτρηση στη χώρα το 1981 η αποχή ήταν μόλις στο 21,5%, το ποσοστό αυτό πλησίασε στον τριπλασιασμό του το 2024, «αγγίζοντας» στις πρόσφατες ευρωεκλογές το 59%. 

 

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι μέχρι και τις ευρωεκλογές του 1999, το ποσοστό αποχής δεν ξεπέρασε το 30%. Ρόλο βέβαια σε αυτό -εκτός άλλων που θα αναφερθούν παρακάτω- έπαιξε το γεγονός ότι οι ευρωεκλογές τόσο του 1981 όσο και του 1989 έγιναν ταυτόχρονα με τις βουλευτικές εκλογές.

 

 

Πίνακας 2

 

Ακόμη δε κι εάν το ποσοστό αποχής του 36,8% των ευρωεκλογών της «χρονιάς των Ολυμπιακών αγώνων» του 2004 μπορεί να χαρακτηριστεί ως «ανεκτό», δεν παύει να αποτελεί σαφή ένδειξη αυτού που θα επακολουθούσε.

 

Έτσι, στις αμέσως επόμενες εκλογές του 2009 καταγράφηκε το μεγαλύτερο μέχρι και φέτος ποσοστό αποχής (47,4%), με το ποσοστό αυτό να μην πέφτει κάτω από το 40% και στις δύο επόμενες εκλογικές αναμετρήσεις του 2014 και του 2019, παρά το ότι οι δεύτερες διεξήχθησαν μαζί με τον Α’ γύρο των αυτοδιοικητικών εκλογών.

 

Με βάση τα παραπάνω, μπορεί να τεθεί το ερώτημα: τι άλλαξε στη χώρα αλλά και στην Ευρωπαϊκή Ένωση ώστε μετά το 1999 τα ποσοστά αποχής να αγγίζουν και ξεπερνούν κατά πολύ το 40%;

 

Παράγοντες που είναι πολύ πιθανό να συνέβαλαν καθοριστικά σε αυτό, μπορεί να είναι:

  • το έλλειμμα πολιτικών ηγετών όπως οι Καραμανλής, Παπανδρέου, Αντενάουερ, Κολ, Σμιτ, Σιράκ, ντ’ Εσταίν, Μιτεράν, Σπάακ, Ντελόρ κ.α, που με το προσωπικό και πολιτικό τους κύρος κατάφερναν να συσπειρώνουν και να πείθουν τους πολίτες, καθορίζοντας ταυτόχρονα και την πορεία της ΕΕ
  • η προσήλωση των διαδόχων τους στις απόλυτα συμβατές με την ελεύθερη οικονομία της αγοράς δημόσιες πολιτικές, ανεξάρτητα από τις κοινωνικές επιπτώσεις τους
  • εξαιρετικής σημασίας διεθνή αλλά και ευρωπαϊκά γεγονότα όπως η έντονη πλέον επέκταση του φαινομένου της οικονομικής παγκοσμιοποίησης, η ανάληψη δράσης από το ΝΑΤΟ στον πόλεμο της Γιουγκοσλαβίας, η υιοθέτηση του ευρώ ως κοινού νομίσματος των χωρών μελών της ΟΝΕ και η συνεπαγόμενη υιοθέτηση του μοντέλου οικονομικής διακυβέρνησης (κ.α.), που συνέβαλλαν καταλυτικά στην προσπάθεια των οικονομικών και πολιτικών ελίτ της ΕΕ να προχωρήσουν πιο γρήγορα τις διαδικασίες της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης σε πληθώρα σημαντικών τομέων πολιτικής, κάτι που δεν γινόταν εύκολα ούτε αντιληπτό, ούτε αποδεκτό από τους πολίτες της (πχ καταψήφιση με δημοψηφίσματα σε Γαλλία και Ολλανδία του σχεδίου συντάγματος της ΕΕ)
  • η αποτυχία ορθής και με κατανοητά από τους πολίτες αποτελέσματα εφαρμογής της πολιτικής συνοχής της ΕΕ, που αποσκοπεί στη μείωση του φαινομένου της περιφερειακής ανισότητας τόσο μεταξύ των κρατών όσο και μεταξύ των περιφερειών τους
  • οι διαδοχικές κρίσεις που έπληξαν (σε διαφορετικό βαθμό) τις χώρες- μέλη της ΕΕ (οικονομική και χρηματοπιστωτική, μεταναστευτική, Covid- 19) που ανέδειξαν την ισχυροποίηση του διακυβερνητικού και όχι υπερεθνικού χαρακτήρα της, μέσω της ανεπάρκειάς της να τις αντιμετωπίσει συλλογικά με πνεύμα αμοιβαιότητας και αλληλεγγύης, κάτι που απομάκρυνε έτι περαιτέρω τους πολίτες πολλών χωρών από την ιδέα του «ευρωπαίου πολίτη»
  • η αποτυχία αντιμετώπισης ενός άκρατου και σε πολλές περιπτώσεις με σαφή πολιτική-κρατική υποκίνηση μεταναστευτικού ρεύματος από χώρες της Αφρικής και της Ασίας

 

Θα μπορούσαν ίσως να αναφερθούν σειρά άλλων παραγόντων. Το σίγουρο είναι πάντως ότι παράγοντες όπως το έλλειμμα πολιτικής ηγεσίας η οποία να εμπνέει εμπιστοσύνη αλλά και η σπουδή των σύγχρονων οικονομικό- πολιτικών ελίτ της ΕΕ όσον αφορά στη λήψη αποφάσεων που προωθούν μια ασύμβατη -τουλάχιστον- πολιτική, τόσο με τις θελήσεις των πολιτών, όσο και με τις αρχές και αξίες πάνω στις οποίες «οικοδομήθηκε» η ΕΕ, μπορούν να θεωρηθούν ως οι κατ’ εξοχήν αιτίες που απομάκρυναν τους λαούς της από την έκφραση της γνώμης τους στην κάλπη, θεωρώντας πως η όποια αντίδρασή τους μέσω της ψήφου, απλά δεν λαμβάνεται υπόψη.

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι παράλληλη αλλά όχι ταυτόσημη πορεία ακολουθούν τα ποσοστά αποχής και στις βουλευτικές εκλογές της χώρας. Ενώ δηλαδή ήδη από τις ευρωεκλογές του 2004 το ποσοστό αποχής είχε ξεπεράσει το 35%, όπως φαίνεται και στον Πίνακα 3, έπρεπε να φτάσουμε στις βουλευτικές εκλογές του 2012 στην Ελλάδα για να «συναντήσουμε» τα ίδια ποσοστά.

 

 

Πίνακας 3

 

 

Αναλύοντας λίγο περισσότερο τα στοιχεία του Πίνακα 3, θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα «χρόνια της ευημερίας» μέχρι και το 2007, διαδέχθηκε η οικονομική κρίση του 2009-2015. 

 

Κάτι που φαίνεται να επηρέασε άμεσα τους πολίτες της χώρας καθώς το 29% της αποχής από τις κάλπες που σημειώθηκε στις βουλευτικές εκλογές του Απριλίου του 2009 (που χαρακτηρίστηκαν από το «λεφτά υπάρχουν» του Γ. Παπανδρέου), ξεπέρασε το 43% σε αυτές του Σεπτεμβρίου του 2015 μετά την υπογραφή και του 3ου Μνημονίου. 

 

Ένα ποσοστό που έμεινε κοντά στο 40% και στις εκλογές του Μαΐου του 2023, για να φτάσει στο 47% έναν μήνα αργότερα στις επαναληπτικές εκλογές του Ιουνίου.

 

Χαρακτηριστικός είναι δε ο Πίνακας 4, με βάση τον οποίο τα μικρότερα (αν και πάνω από 30%) ποσοστά αποχής στη χώρα, παρατηρούνται ακριβώς επάνω στη διαδρομή του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ!

 

Κι αν με αυτό δημιουργείται κάποια απορία, θα πρέπει να επισημανθεί πως έχει παρατηρηθεί και αποτελεί βασική συζήτηση σε ευρωπαϊκό επίπεδο, το γεγονός ότι οι πιο ανεπτυγμένες περιοχές-περιφέρειες μιας χώρας βρίσκονται πάνω ή γύρω από βασικούς οδικούς άξονες, καθώς εκεί συγκεντρώνεται η παραγωγική-οικονομική δραστηριότητα της χώρας, για προφανής λόγους μείωσης του κόστους. 

 

Μία ακόμη απόδειξη της αποτυχίας της ΕΕ, αλλά και

του ελληνικού πολιτικού συστήματος στην ορθή διαχείριση των ευρωπαϊκών πόρων που στοχεύουν ακριβώς στη μείωση των ενδοπεριφερεικών ανισοτήτων.

 

 

Πίνακας 4

 

Κι αν οι διαδοχικές κρίσεις (οικονομική, μεταναστευτική, Covid-19) μπορούν να εξηγήσουν σε μεγάλο βαθμό το φαινόμενο της αυξημένης αποχής από τις εκλογικές διαδικασίες και στην Ελλάδα, ήταν η «κούραση» την οποία διαδέχθηκε η απογοήτευση των πολιτών από την εμφανή απομάκρυνση των κομμάτων από τη γνήσια εκπροσώπησή τους, σύμφωνα με τις αξιακές και ιδεολογικές τους αναφορές.

 

Ένα σύγχρονο με βάση τα δυτικά πρότυπα κοινωνικό φαινόμενο, που εξηγείται με βάση τη στροφή των κομμάτων προς μία σχεδόν άνευ όρων πολυσυλλεκτικότητα, με στόχο την κατάκτηση της εξουσίας.

 

Ένα φαινόμενο που παρατηρείται πλέον έντονα και στη χώρα μας, κυρίως δε τόσο στη Νέα Δημοκρατία, όσο και στον ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ.

 

Η απομάκρυνση των παραπάνω κομμάτων από τις αρχικές ιδεολογικές τους «μήτρες», τα οδήγησαν σταδιακά αλλά σταθερά σε μία αξιακή απίσχναση και στη δημιουργία πολυσυλλεκτικών μορφωμάτων, με μοναδικό στόχο την κατάκτηση και διατήρηση της εξουσίας. 

 

Φτάνοντας στο σήμερα και σύμφωνα με τα όσα παραπάνω έχουν αναφερθεί, θα μπορούσε κανείς να υποστηρίξει πως τόσο η αποχή του 58% στις ευρωεκλογές, όσο και αυτή του σταθερά άνω του 40% στις βουλευτικές εκλογές στη χώρα τα τελευταία χρόνια, μπορεί να εξηγηθεί απόλυτα καθώς οι πολίτες αισθάνονται πλέον πως τίποτε και κανείς δεν τους εκπροσωπεί. 

 

Σε τέτοιο τουλάχιστον βαθμό που θα τους κάνει να εκφράσουν τη γνώμη τους στην κάλπη.

 

Κι αν η εξήγηση μοιάζει οικεία, αυτό που θα πρέπει η καθεμία και ο καθένας από εμάς να κατανοήσει είναι πως, ανεξάρτητα από το αίσθημα απογοήτευσης που την ή τον διακατέχει, η έκφραση γνώμης μέσω της ψήφου τόσο στις ευρωπαϊκές, όσο και στις εθνικές εκλογές, παρά το ότι μεταφράζεται ως «γράμμα κενό» για τους αποδέκτες της, αποτελεί τον μόνο ειρηνικό τρόπο αλλαγής των πραγμάτων και της τύχης τους.

 

Διότι οι άλλες εναλλακτικές, απαιτούν βίαια μέσα. Κι αν κάποιοι ελπίζουν σε αυτό, ίσως θα πρέπει να αναθεωρήσουν. Γιατί θα είναι οι ίδιοι που θέλουν σήμερα να καταδικάσουν με την αποχή τους, που θα βγουν κερδισμένοι από αυτό.

 

Δημοσιεύθηκε στις 17 June 2024 | 5:10 pm


«Βόμβα» από Παππά: Προτείνει ενιαίο ψηφοδέλτιο ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ και κοινό υποψήφιο πρωθυπουργό (βίντεο)

Πρόταση για εκλογική συνεργασία με το ΠΑΣΟΚ έκανε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς μιλώντας στο OPEN και την εκπομπή «Ώρα Ελλάδος». «Υπάρχει ανάγκη να ξεκινήσει μια προγραμματική συζήτηση η οποία να έχει ορίζοντα την εκλογική διαδικασία», ανέφερε χαρακτηριστικά.

 

Συγκεκριμένα, πρότεινε ένα κοινό ψηφοδέλτιο σε βάση προγραμματικών συγκλίσεων, με έναν κοινό υποψήφιο πρωθυπουργό. «Υπάρχει τρόπος να υπάρχει συνδυασμός που θα εμπίπτει στις πρόνοιες του νόμου», επισήμανε. Έκανε λόγο για μια κατά το νόμο «ένωση κομμάτων, όχι διάλυση», φέροντας ως παράδειγμα τη Γαλλία. 

 

Όπως είπε σε αυτή τη συνεργασία μπορεί να συμμετάσχει κυρίως ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ, ενώ θεώρησε «απίθανο» το άνοιγμα στην Πλεύση Ελευθερίας, ενώ για τη Νέα Αριστερά έκανε λόγο για «έδρες που εκλάπησαν και κακό προηγούμενο».

 

 

«ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ μπορεί να πυροδοτήσουν εξελίξεις»

 

«Υπάρχουν δύο μεγάλοι πολιτικοί σχηματισμοί, ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ που μπορούν να πυροδοτήσουν τις εξελίξεις. (...) Εάν αυτοί οι δύο χώροι δεν πάρουν την απόφαση να καθίσουν στο τραπέζι, δεν υπάρχει πολιτικό γεγονός».

 

«Είναι άλλο πράγμα να πεις ότι καταργούνται δύο κόμματα και γίνονται ένα και άλλο η εκλογική μια εκλογική τακτική που απαντά σε ένα μείζον ζητούμενο, που είναι για εμάς η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. 

 

Με δεδομένο τον εκλογικό νόμο και επειδή δεν έχουμε εκλογική τακτική, άλλη μέθοδος από την εκλογική συνεργασία δεν υφίσταται. Και όπως ο Στέφανος Κασσελάκης, τελικός κριτής όλων πρέπει να είναι η βάση της προοδευτικής αριστεράς», τόνισε.

 

«Το θεμέλιο μιας τέτοιας συνεργασίας πρέπει να είναι ένα πρόγραμμα που απαντά στα ζητούμενα (της κοινωνίας)», είπε ακόμη.

 

 

Π. Βλάχος: Είμαστε ένα βήμα πίσω

 

Στην πρόταση του κ. Παππά απάντησε ο Παναγιώτης Βλάχος από το ΠΑΣΟΚ, λέγοντας πως: «Το ΠΑΣΟΚ έχει αποδείξει και στις χειρότερες στιγμές του τα τελευταία χρόνια πως αναζητούσε τις πολιτικές συνεργασίες. Αλλά εμείς αυτή τη στιγμή είμαστε ένα βήμα πιο πίσω. 

 

Προέχει να διαχειριστούμε αυτό που έχει προκύψει στο κόμμα μας, να έχουμε έναν ξεκάθαρο οδικό χάρτη του τι θα κάνουμε εμείς και κατά πόσο αυτή η συζήτηση για το πώς μπορεί να διερευνηθεί ο χώρος της δημοκρατικής παράταξης, θα αφορά και την συνεργασία μας με άλλα κόμματα».

 

«Θεωρώ πως ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, επειδή έχει και την ευθύνη, θα παρουσιάσει έναν οδικό χάρτη ανασυγκρότησης και ανοίγματος του κόμματος και από κει και πέρα, εφόσον μπούμε σε μια διαδικασία συζήτησης ή πρόωρης εσωκομματικής κάλπης, τέτοια ζητήματα θα συζητηθούν», επισήμανε.

Δημοσιεύθηκε στις 17 June 2024 | 4:51 pm


Αποκαταστάθηκε η ηλεκτροδότηση στη Νέα Πέραμο

Χωρίς ρεύμα ήταν σχεδόν ολόκληρη η περιοχή της Νέας Περάμου το πρωί της Δευτέρας 17 Ιουνίου.

 

Η ηλεκτροδότηση αποκαταστάθηκε λίγο πριν τις 4 το απόγευμα. Το ρεύμα είχε κοπεί για σχεδόν 4 ώρες μετά από βλάβη που προκάλεσε η πτώση κολώνας στην περιοχή του Μασούτη.

 

Δημοσιεύθηκε στις 17 June 2024 | 4:31 pm


Φωτιά σε οικόπεδο στο Χαλκερό - Κινδύνευσαν φωτοβολταϊκά (βίντεο & φωτογραφίες)

Φωτιά ξέσπασε σε ένα οικόπεδο στο Χαλκερό της Καβάλας, το μεσημέρι της Δευτέρας (17/06).

 

Η φωτιά επεκτάθηκε και σε διπλανά οικόπεδα. Τρία πυροσβεστικά βρέθηκαν στο σημείο και έθεσαν υπό μερικό έλεγχο την πυρκαγιά.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες η φωτιά άρχισε από μετασχηματιστή της ΔΕΗ. Σε κίνδυνο βρέθηκαν φωτοβολταϊκά που υπάρχουν στο σημείο, αλλά και κοντινές επιχειρήσεις.

 

 

Δείτε βίντεο από την περιοχή και τις δηλώσεις του προέδρου της κοινότητας της Νέας Καρβάλης, Νίκου Καρακεΐσογλου.

 

Δημοσιεύθηκε στις 17 June 2024 | 3:48 pm


Καβάλα: Συνελήφθη γιατί απείλησε δύο γυναίκες με μαχαίρι

Συνελήφθη το μεσημέρι της Κυριακής 16 Ιουνίου 2024, στην Καβάλα, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Καβάλας, ένας άνδρας ελληνικής καταγωγής.

 

Σύμφωνα με δελτίο Τύπου της αστυνομίας, ο άνδρας εντοπίστηκε να έχει στην κατοχή του ένα μαχαίρι το οποίο κατασχέθηκε και να απειλεί δύο γυναίκες ελληνικής καταγωγής.

 

Ενεργείται προανάκριση από το Αστυνομικό Τμήμα Καβάλας.

Δημοσιεύθηκε στις 17 June 2024 | 3:02 pm


Νομός Καβάλας - Ειδήσεις και Νέα

G7: Κωμωδία με τον νεκρό - Πρωϊνή

G7: Κωμωδία με τον νεκρό  Πρωϊνή

Δημοσιεύθηκε στις 16 June 2024 | 7:44 pm


Δείτε αγγελίες στο Νομό Καβάλας