Ειδήσεις &
Τοπικά Νέα

Ελλάδα   »   Ν. Θεσσαλονίκης    »    Ειδήσεις & Τοπικά Νέα

Δίκη Σκουριών-6η μέρα: Υπόθεση όλης της Βόρειας Ελλάδας οι κινητοποιήσεις ενάντια στις εξορύξεις χρυσού, λένε μάρτυρες

Άνθρωποι που έχουν φιλικές, συγγενικές και επαγγελματικές σχέσεις με τους κατηγορούμενους κατοίκους της Χαλκιδικής για την υπόθεση εμπρησμού του εργοταξίου των Σκουριών αλλά και άτομα με θεσμικό ρόλο κατέθεσαν την Τρίτη στην έκτη μέρα της δίκης, αποκλείοντας κάθε εμπλοκή τους στην υπόθεση αυτή.

Γράφει η Σταυρούλα Πουλημένη για το stokokkino.gr

Οι μάρτυρες βεβαίωσαν ότι οι κατηγορούμενοι βρίσκονταν εκείνο το βράδυ είτε μαζί τους στο σπίτι τους, είτε σε σπίτια άλλων για επίσκεψη, σε μαγαζιά της περιοχής, στο Άγιο Όρος αλλά και σε ένα συνέδριο αγροτοδιατροφικής ανάπτυξης. Άλλοι τους συνάντησαν στη γειτονιά όταν γυρνούσαν σπίτι και γενικότερα όλοι κατέθεσαν ότι οι  δραστηριότητες τους ήταν οι συνηθισμένες το βράδυ του Σαββάτου 16 Φεβρουαρίου 2013.

Στις καταθέσεις τους οι μάρτυρες διαβεβαίωσαν ότι οι κατηγορούμενοι είναι άνθρωποι που, όπως όλοι εκείνη την περίοδο, αντιτάχθηκαν στις εξορύξεις χρυσού, ωστόσο δεν θα μπορούσαν να έχουν προχωρήσει σε μια τέτοια ενέργεια. Μάλιστα όλοι εξέφρασαν την απορία τους πως βρέθηκαν αυτά τα άτομα κατηγορούμενοι ενώ αρκετοί επεσήμαναν ότι θα μπορούσαν να βρίσκονται οι ίδιοι στην θέση τους λόγω της στοχοποίησης της περιοχής από το κράτος και την αστυνομία.

Οι μάρτυρες ρωτήθηκαν πολλές φορές από τον πρόεδρο του δικαστηρίου για την συμμετοχή των κατηγορουμένων σε κινητοποιήσεις απαντώντας ότι οι κινητοποιήσεις ήταν υπόθεση όλης της Β. Ελλάδος και γίνονταν με ειρηνικό τρόπο. Παρ`όλα αυτά, όπως ειπώθηκε, οι διαδηλώσεις στο βουνό εκείνο το διάστημα είχαν δεχτεί την απρόκλητη επίθεση από την αστυνομία ενώ γυναίκες όλων των ηλικιών που διαδήλωναν στο βουνό τραυματίστηκαν άσχημα όταν χτυπήθηκαν πολλάκις βίαια από τα αστυνομικά όργανα.

«Είχαμε και έχουμε σοβαρούς λόγους να θέλουμε να εμποδίσουμε την εξόρυξη χρυσού αλλά με ειρηνικό τρόπο» σημείωσε μία μάρτυρας υπεράσπισης που εκείνη την μέρα ήταν μαζί με κατηγορούμενο ενώ αναφερόμενη στις πορείες που πραγματοποιούσαν μόνες τους γυναίκες, υπενθύμισε ότι εξαιτίας της καταστολής γυναίκες όλων των ηλικιών (όπως και εκατοντάδες άλλοι κάτοικοι) σύρθηκαν στα δικαστήρια για στάση και αντίσταση. «Εγώ ήμουν κατηγορούμενη για πορεία στο βουνό στην οποία αστυνομικοί με χτύπησαν και έσπασα το χέρι μου» σχολίασε.

Πρώην δήμαρχος και είκοσι χρόνια δημοτικός σύμβουλος, ο Μ. Βλαχόπουλος μίλησε για τις επαγγελματικές δραστηριότητες των κατηγορουμένων, τους χαρακτήρισε βιοπαλαιστές και απέκλεισε κάθε συμμετοχή τους σε «εγκληματική οργάνωση». Ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι δεν τάσσονταν πάντα ενάντια στην εξορυκτική δραστηριότητα διαβεβαιώνοντας ωστόσο ότι στις κινητοποιήσεις ενάντια στα μεταλλεία συμμετείχαν ολόκληρα χωριά.

Άλλοι μάρτυρες αναφέρθηκαν στο επίμαχο θέμα των κλήσεων που καταγράφηκαν μέσω σάρωσης από την αστυνομία και που θεωρήθηκαν ύποπτες είτε γιατί έγιναν βράδυ είτε γιατί ήταν ολιγόλεπτες δηλώνοντας ότι οι κλήσεις αυτές σε μια μικρή κοινωνία είναι κάτι περισσότερο από φυσιολογικό φαινόμενο.

Στο δικαστήριο κατέθεσε σήμερα και ο Αντιπεριφερειάρχης Χαλκιδικής Ιωάννης Γιώργου με την παράταξη του Απ. Τζιτζικώστα. «Έχω την τιμή να τους γνωρίζω και κάποιους από αυτούς τους μεγάλωσα» δήλωσε μιλώντας για τους ανθρώπους αυτούς ως «καταξιωμένους στο χώρο τους με κοινωνική προσφορά». Ο κ. Γιώργου αναφέρθηκε όμως και στις αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας στην εξόρυξη χρυσού. «Ήταν κινητοποιήσεις μιας ολόκληρης κοινωνίας και όχι κομματικές» σημείωσε ακόμη δηλώνοντας ότι αν δεν εκπροσωπούσε θεσμικό φορέα θα μπορούσε να είναι και ο ίδιος κατηγορούμενος.

«Υπερασπίζαμε τον τόπο μας με πορείες και ειρηνικές διαδηλώσεις» δήλωσε από την πλευρά της η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Κατερίνα Ιγγλέζη μιλώντας για τους κατηγορούμενους ως ανθρώπους οικογενειάρχες που δε θα μπορούσαν να στραφούν σε τέτοιες ενέργειες. Υπενθύμισε ότι εξαιτίας της αντιμετώπισης των περισσοτέρων πορειών στο βουνό με καταστολή από την αστυνομία είχε δεχτεί και η ίδια χημικά σε ευθεία βολή ενώ πάγια τακτική των αστυνομικών οργάνων ήταν η διάλυσή τους με βίαιο τρόπο όταν βράδιαζε. 

Αναφέρθηκε, όμως, και στον ρόλο του τότε δημάρχου Χρ. Πάχτα στην υπόθεση της στοχοποίησης της τοπικής κοινωνίας τονίζοντας ότι με αναφορά του τότε στον Άρειο Πάγο ζητούσε όλοι οι κάτοικοι της περιοχής να χαρακτηριστούν εγκληματική οργάνωση.

«Πάντα το έκανε αυτό και μάλιστα ζητούσε να χαρακτηριστώ εγώ ως αρχηγός της εγκληματικής οργάνωσης» δήλωσε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ εκτιμώντας ότι ο εμπρησμός στάθηκε η αφορμή που καιρό έψαχναν κάποιοι για να καταστεί η περιοχή αστυνομοκρατούμενη και να ποινικοποιηθούν οι αντιδρώντες κάτοικοι για να κατασταλεί η αντίσταση τους. «Έδωσε αφορμή να εισβάλουν τα ΜΑΤ και τα ΕΚΑΜ στην Ιερισσό, έριξαν χημικά μέσα στο σχολεία που υπήρχαν παιδιά, μπήκαν σε σπίτια των ανθρώπων, έσπασαν πόρτες, τους πήραν νύχτα μπροστά στα παιδιά τους.  Ήταν μια αντιδημοκρατική συμπεριφορά που από τότε είχα καταγγείλει και μια  προσπάθεια οι κάτοικοι να φοβηθούν, να σύρουν τους ανθρώπους σαν ποινικούς εγκληματίες» σημείωσε.

Κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας σχολιάστηκαν ακόμη αναγνωστέα έγγραφα με τους συνηγόρους να υπενθυμίζουν ότι από αυτά προκύπτει ότι έρευνες στον χώρο του εμπρησμού έγιναν από εργαζομένους της εργολαβικής εταιρείας φύλαξης που δεν μπορούσαν να διεξάγουν έρευνα καθώς δεν είναι προανακριτικοί υπάλληλοι και άρα έγιναν παράνομα. Υπό αυτήν την έννοια, όπως κατέθεσε συνήγορος κατηγορουμένου, από τα αναγνωστέα προκύπτει «δικονομική αταξία στην δόμηση του προανακριτικού υλικού και στοιχείων που χρησιμοποιήθηκαν ως πειστήρια». «Τίθεται, έτσι, ζήτημα αξιοπιστίας των ευρημάτων» πρόσθεσε αναφερόμενος σε πειστήρια όπως κάλυκες, πλαστικά καπάκια τα οποία από τις εκθέσεις κατασχέσεων δεν μπορεί να καταλήξει καν κανείς στον αριθμό τους.

Τέλος, αναφέρθηκε στην υπόθεση αστυνομικών που οδηγήθηκαν σε δίκη κατηγορούμενοι ότι μετέφεραν άλλα πράγματα στην δικογραφία των Σκουριών που δεν βρέθηκαν, όμως, στον τόπο του εμπρησμού. «Παρά το γεγονός ότι οι αστυνομικοί αθωώθηκαν ελλείψει δόλου έχουμε να κάνουμε με ψευδείς προανακριτικές ενέργειες, με σύνθεση αλλοίωση και προσθήκη στοιχείων» κατέληξε.

Η δίκη συνεχίζεται αύριο Τετάρτη 14 Νοεμβρίου με καταθέσεις νέων μαρτύρων ενώ την Πέμπτη αναμένεται να γίνουν οι απολογίες των κατηγορουμένων.

Δημοσιεύθηκε στις 13 November 2018 | 7:54 pm


«Ο συλλέκτης» του Τζων Φώουλς στο θέατρο Αθήναιον

Το καθηλωτικό μυθιστόρημα του Τζων Φώουλς μεταφέρεται στο θέατρο στη διασκευή του Μαρκ Χήλυ σε μια παράσταση μ’ έντονο το στοιχείο του ψυχολογικού θρίλερ.

«O συλλέκτης» (1963), το πρώτο μυθιστόρημα του Τζων Φώουλς, τον καθιέρωσε δικαίως στην παγκόσμια λογοτεχνία ως έναν από τους σημαντικότερους πεζογράφους. Η ένταση και το σασπένς που δημιουργεί παραπέμπουν ξεκάθαρα σ’ ένα κορυφαίο θρίλερ, όπου ο θεατής οδηγείται σε μια ύπουλη ταύτιση με τον Κακό και τον Καλό ταυτόχρονα.

Το έργο παρακολουθεί τον Κλεγκ, έναν ανήσυχο και φιλόδοξο νεαρό ταπεινής καταγωγής, που έχασε τους γονείς του μικρός, μεγάλωσε με μια θεία του και την ανάπηρη κόρη της και δεν κατάφερε ποτέ να ενταχθεί κοινωνικά. Μοναδική του διέξοδος η συλλογή πεταλούδων. Όταν θα κερδίσει ένα λαχείο, θ’ απαγάγει και θα φυλακίσει για έναν μήνα τη Μιράντα, μια νεαρή φοιτήτρια Καλών Τεχνών, με την οποία τον χωρίζουν έντονες κοινωνικές διαφορές.

Τα αισθήματα του θεατή εναλλάσσονται, ενώ κανονικά θα έπρεπε να είναι σταθερά· εκείνη είναι το θύμα κι εκείνος ο θύτης. Αυτή είναι η βασική δύναμη της αφήγησης του Φώουλς. Ο Κλεγκ είναι ένας άνθρωπος εμμονικός – σχεδόν αμόρφωτος, άσχετος από τέχνη, πολιτική, φιλοσοφία· ένας άνδρας που αρνείται να «διδαχτεί» οτιδήποτε από εκείνη. Η Μιράντα είναι μια λαμπερή πεταλούδα, ταλαντούχα ζωγράφος, συναναστρέφεται καλλιτέχνες – λίγο υπεροπτική, σίγουρα έξυπνη. Στην κανονική ζωή δε θα καταδεχόταν ούτε να τον κοιτάξει. Ωστόσο για ανθρώπους σαν κι αυτόν δεν υπάρχει γιατρειά: ο Κλεγκ θα παραμείνει συλλέκτης για πάντα.

Με αφορμή αυτή την αναγκαστική συνύπαρξη, παρακολουθούμε τη διαμάχη ανάμεσα στις διαφορετικές επιθυμίες και επιδιώξεις των δύο αυτών ανθρώπων, με έμφαση σ’ έννοιες όπως η εμμονή και η εξάρτηση. Ο Φώουλς, πραγματεύεται το θέμα της άσκησης εξουσίας, και στήνει μια μάχη, όπου εκείνος τη δυναστεύει καταργώντας τη σωματική της ελευθερία, ενώ εκείνη του επιβάλλεται με τη νοημοσύνη της.

«Ο συλλέκτης» του Φώουλς είναι ένα λεπτά επεξεργασμένο ψυχογράφημα δύο χαρακτήρων, ένα έντονο θρίλερ με διαρκή υπόγεια ένταση.

μετάφραση-σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Κοέν

σκηνικά-κοστούμια: Γιάννης Αρβανίτης

φωτισμοί: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου

βοηθός σκηνοθέτη: Δανάη Σταματοπούλου
βοηθός σκηνογράφου: Αναστασία Δημουλάκη

 

ερμηνεύουν: Αργύρης Αγγέλου & Ιωάννα Πηλιχού

 

επικοινωνιακό υλικό & artwork : Κάρολος Πορφύρης

styling: Σοφία Δριστέλα
μακιγιάζ & μαλλιά: Θάνος Βογιατζής

 

Παραστάσεις στο Θέατρο Αθήναιον

από 16 Νοεμβρίου και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων

Παρασκευή 16/11 : 21.00

Σάββατο 17/11 :        18.30 & 21.00

Κυριακή 18/11 :         19.00

Τετάρτη 21/11 :         19.00

Πέμπτη 22/11 :         21.00

Παρασκευή 23/11 : 21.00

Σάββατο 24/11 :       18.30 & 21.00

 Κυριακή  25/11 :       19.00

τιμές εισιτηρίων: 13 ευρώ (κανονικό) & 10 (μειωμένο)

προπώληση:

στο ταμείο του Θεάτρου  Αθήναιον (τηλ. 2310 832060) Βας.Όλγας 35

και στο ταμείο του Θεάτρου Αριστοτέλειον (τηλ. 2310 262 051) Εθνικής Αμύνης 2
στο Viva.gr και στο GoodDeals.gr

Θεματικές: 

Δημοσιεύθηκε στις 13 November 2018 | 1:52 pm


Οργή στην Παλαιστίνη μετά τις αεροπορικές επιδρομές στη Γάζα

Επτά Παλαιστίνιοι και ένας Ισραηλινός στρατιωτικός έχασαν τη ζωή τους έπειτα από επιχείρηση Ισραηλινών στη Γάζα, ανεβάζοντας το θερμόμετρο στην περιοχή κατακόρυφα. Η εύθραυστη ανεπίσημη ανακωχή μεταξύ Τελ Αβίβ και Χαμάς απειλείται, με την ισλαμιστική οργάνωση να αξιώνει να διενεργηθεί διεθνής έρευνα.

Η Χαμάς, η οποία ελέγχει τη Λωρίδα της Γάζας, κατήγγειλε «εσκεμμένη στοχοθέτηση αμάχων και πολιτικών υποδομών» από το Ισραήλ και κατηγόρησε τις δυνάμεις κατοχής για παραβίαση όλων κόκκινων γραμμών που καταπατούν όλους τους διεθνείς κανόνες» ζητώντας παράλληλα «να κηρυχθεί αμέσως τώρα η έναρξη ανεξάρτητης έρευνας για τα ειδεχθή ισραηλινά εγκλήματα».

Η παλαιστινιακή οργάνωση δηλώνει «έτοιμη να δώσει όλα τα αποδεικτικά στοιχεία για τα ισραηλινά εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας».

Η κυβέρνηση του Ισραήλ από την πλευρά της κατηγορεί πάγια τη Χαμάς ότι χρησιμοποιεί εσκεμμένα αμάχους σαν ανθρώπινες ασπίδες.

Είχε προηγηθεί επίθεση με ρουκέτες στο νότιο Ισραήλ, σε απάντηση της μυστικής αποστολής Ισραηλινών στρατιωτικών στη Γάζα. Την ευθύνη για την επίθεση ανέλαβαν από κοινού η Χαμάς και η οργάνωση Ισλαμική Τζιχάντ.

Κλιμάκωση και αιγυπτιακή προσπάθεια ανακωχής

Την ώρα που η σύγκρουση φαίνεται να κλιμακώνεται και οι εκατέρωθεν επιθέσεις συνεχίζονται, Αιγύπτιοι αξιωματούχοι κάνουν προσπάθειες ώστε να επιτευχθεί κατάπαυση πυρός, όπως αναφέρει η εφημερίδα Haaretz που επικαλείται πληροφορίες από τα παλαιστινιακά εδάφη. 

Ωστόσο, και οι δύο πλευρές συντηρούν την ένταση με τον εκπρόσωπο των ισραηλινών ενόπλων δυνάμεων ταξίαρχο Ρόνεν Μανέλις, να κατηγορεί τη Χαμάς ότι «οδηγεί τη Γάζα στην καταστροφή» και πως τις επόμενες ώρες η οργάνωση «θα αισθανθεί την ισχύ της απάντησης» του ισραηλινού στρατού.

Από τη Γάζα, οι παλαιστινιακές οργανώσεις απάντησαν ότι «αν συνεχιστεί η επιθετικότητα του Ισραήλ σε απάντηση της επίθεσης με τις ρουκέτες, θα κλιμακώσουμε τα πυρά μας και θα αυξήσουμε το βεληνεκές τους μέσα στο έδαφος του Ισραήλ».

Τι συνέβη

Το νότιο Ισραήλ δέχθηκε μπαράζ ρουκετών και όλμων που προέρχονταν από τη Λωρίδα της Γάζας. Η αεράμυνα κατόρθωσε να αναχαιτίσει πολλούς πυραύλους, ενώ σειρήνες ήχησαν σε πολλές περιοχές της χώρας, αλλά και στα παλαιστινιακά εδάφη στη Δυτική Όχθη.

Ωστόσο, την ίδια ώρα, και οι παλαιστινιακές αρχές ανακοίνωσαν ότι δέχονταν πυρά από το ισραηλινό πυροβολικό κοντά σε θέσεις της Χαμάς στη Γάζα, ενώ σύμφωνα με την εφημερίδα Haaretz πραγματοποιήθηκε αεροπορική επιδρομή, την οποία επιβεβαίωσαν οι ισραηλινές αρχές στην οποία προκλήθηκαν σημαντικές ζημιές. 

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, τα πολεμικά αεροσκάφη στόχευσαν «τρομοκρατικούς στόχους» σε όλη τη Λωρίδα της Γάζας.

Πρόκειται για τη χειρότερη κλιμάκωση των συγκρούσεων στην περιοχή μετά τον καταστροφικό πόλεμο του 2014.

Όλα αυτά συμβαίνουν λίγη ώρα αφότου κηδεύτηκαν στη Γάζα οι νεκροί της ισραηλινής «μυστικής» επιχείρησης στη Γάζα, στην οποία σκοτώθηκαν 8 άτομα, επτά Παλαιστίνιοι και ένας Ισραηλινός. Μεταξύ των νεκρών, διοικητής της Χαμάς και ακόμη τρία μέλη της.

Πηγή: efsyn.gr

*Φωτογραφία αρχείου

Δημοσιεύθηκε στις 13 November 2018 | 11:28 am


Μια νεκρή και εννέα τραυματίες από ανατροπή οχήματος που μετέφερε πρόσφυγες στην Εγνατία Οδό

Ένα ακόμη θανατηφόρο τροχαίο στο οποίο ενεπλάκη όχημα που πιθανολογείται ότι μετέφερε παράνομα πρόσφυγες και μετανάστες, σημειώθηκε σε περιοχή έξω από τη Θεσσαλονίκη.

Πρόκειται για Ι.Χ αυτοκίνητο που κινούταν σε παράδρομο της Εγνατίας Οδού, κοντά στα διόδια της Ανάληψης, όπου, υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες, ξέφυγε από την πορεία του και ανετράπη.

Στο σημείο έσπευσαν σωστικά συνεργεία, που ανέσυραν νεκρή μια μετανάστρια. 'Αλλα εννέα άτομα τραυματίστηκαν. Οι ακριβείς συνθήκες του τροχαίου ερευνώνται από τις αρμόδιες αστυνομικές αρχές.

Να σημειωθεί ότι μόλις την περασμένη Παρασκευή ένα 4χρονο προσφυγόπουλο έχασε τη ζωή του σε τροχαίο δυστύχημα, κοντά στα Βρασνά Θεσσαλονίκης, όταν όχημα -τύπου βαν- στο οποίο επέβαινε μαζί με 27 ακόμη άτομα, μεταξύ αυτών και τους δύο φερόμενους διακινητές, συγκρούστηκε με φορτηγό και ανετράπη.

Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ

*Φωτογραφία αρχείου

Θεματικές: 

Δημοσιεύθηκε στις 13 November 2018 | 10:58 am


#Φωτοσχόλιο_στο_alterthess

Άνοιξε σήμερα το οδόφραγμα προς την κατεχόμενη Κάτω Δερύνεια στην Κύπρο, μία εξέλιξη ιστορικού χαρακτήρα και για τις δύο πλευρές. Δεκάδες Ελληνοκύπριοι συγκινημένοι πέρασαν στην απέναντι πλευρά με Τουρκοκύπριους να τους υποδέχονται με δενδρύλλια ελιάς.

Φωτογραφία: Δημήτρης Τοσίδης

 

Θεματικές: 

Δημοσιεύθηκε στις 12 November 2018 | 5:15 pm


«Ένας Ήρωας του Καιρού μας» στο Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς «Μελίνα Μερκούρη»

«Αν είναι να πεθάνω, ας πεθάνω. Ο κόσμος δεν θα χάσει κι εγώ έχω πραγματικά βαρεθεί τον κόσμο τούτο. Νιώθω σαν κάποιος που χασμουριέται σ' ένα χορό και που ο μόνος λόγος που δεν πάει σπίτι του να κοιμηθεί, είναι που δεν έχει έρθει ακόμη το αμάξι του. Αλλά αν το αμάξι μου έχει έρθει, καληνύχτα σας».

Τέλη της δεκαετίας 1830

Ένα ημερολόγιο ανοίγει.

10 Μαΐου.

 Στο δρόμο για τον Καύκασο ο αξιωματικός Γκριγκόρι  Αλεξάντροβιτς  Πετσόριν

σταθμεύει στα ιαματικά λουτρά μιας περιφερειακής πόλης της Ρώσικης αυτοκρατορίας.

Το Πιατιγκόρσκ θυμίζει ένα τοπίο παραμυθιού.

Στα σύνορα του οι επιθέσεις Τσερκέζων, λαών που ψάχνουν την ταυτότητα τους απέναντι στον Ηγεμόνα-Τσάρο, μαίνονται.

Εκεί ο ήρωας θα συναντήσει έναν φίλο από το μέτωπο και απαλλαγμένοι από τα στρατιωτικά τους καθήκοντα θα έρθουν αντιμέτωποι με την πλήξη.

Ο ερχομός της πριγκίπισσας Μαίρης θα αλλάξει τα πράγματα.

Ένα παιχνίδι διεκδίκησης ξεκινάει.

Ένας έρωτας από το παρελθόν

Ένα ποτήρι

Μία μαμά

Ένας  χορός

Μία προαγωγή

Ένα άλογο

Μία βόλτα

Ένα λάθος

Μία επίσκεψη

Ένας γιατρός

Ένας μάγος

Μία συνομωσία

συνθέτουν μια σειρά από γεγονότα που θα οδηγήσουν σε μία αναπάντεχη αναμέτρηση.

 

Το κλασικό έργο της ρώσικης πεζογραφίας «Ένας ήρωας του καιρού μας» του Μιχαήλ Λέρμοντοφ, αφενός το κύκνειο άσμα του εξομολογητικού ρομαντισμού και αφετέρου η αρχή του ρωσικού ρεαλιστικού μυθιστορήματος, δομήθηκε με τέτοια υλικά που το καθιστούν το πρώτο ψυχολογικό πεζογράφημα της Ρωσίας.

Το βιβλίο αποτελείται από πέντε αυτοτελείς νουβέλες. Οι τρεις τελευταίες αποτελούν αποσπάσματα του ημερολογίου του συγγραφέα-αφηγητή που ενσαρκώνεται στο πρόσωπο του Πετσόριν. Η διασκευή του Lab.oratorium επικεντρώνεται στην μεσαία και εκτενέστερη διήγηση αυτού του ημερολογίου, στο κεφάλαιο «Πριγκίπισσα Μαίρη». Στόχος έρευνας της ομάδας είναι οι συνθήκες μέσα στις οποίες όλα τα πρόσωπα -του έργου- «συνηγορούν» στην γέννηση του «ήρωα του καιρού μας», του ανθρώπου που δεν κινείται μόνο μέσα στα 1840 υψώνοντας το σπαθί του αλλά και του κάθε ανθρώπου που έστω μία φορά κοίταξε τον ουρανό. Ποια η σχέση του ήρωα με τον καιρό του και ποιος διαμορφώνει ποιον; Σημασία δεν έχει αν υψώνει το σπαθί ή το κεφάλι αλλά η αγωνία του τη στιγμή που παίρνει το ρίσκο να μην αποδεχτεί αυτό που ήδη υπάρχει.

Αυτή είναι και η αφετηρία της εμπλοκής του Lab.oratorium με το συγκεκριμένο έργο.

Με αφετηρία ένα μυθιστόρημα - σταθμό στη Ρώσικη λογοτεχνία, το Lab.oratorium ακολουθεί τα βήματα ενός ανθρώπου - ήρωα του καιρού του. Του ανθρώπου αυτού που παίρνει το ρίσκο να μην αποδεχθεί ό,τι υπάρχει. Ποιά η σχέση του ήρωα με τον καιρό του και ποιός γεννάει ποιόν;

 

Είδος: Δραματοποιημένη λογοτεχνία

 

 

Συντελεστές

 

Μετάφραση: Κατερίνα Αγγελάκη-Ρουκ

Διασκευή: Lab.oratorium

Σκηνοθεσία: Βασίλης Καλφάκης

Πρωτότυπη Μουσική: Φώτης Σιώτας

Κίνηση: Βρισηίδα Σολωμού

Σκηνικά: Μιχαήλ Ταμπακάκης

Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα

Φωτισμοί: Άννα Σμπώκου

Βοηθός σκηνοθέτη: Στέλλα Ψαρουδάκη

Φωτογραφίες-video: Πάτροκλος Σκαφίδας

Κατασκευή σκηνικού: Φώτης Νικητάκης

Παραγωγή: Lab.oratorium

Επικοινωνία: Γιώργος Σταυρακίδης

 

Ερμηνεύουν

Ασημίνα Αναστασοπούλου,  Κωνσταντίνος Γεωργαλής,  Βασίλης Καλφάκης,  Απόστολος Καμιτσάκης,  Χρήστος Κραγιόπουλος,  Δάφνη Νικητάκη,  Περσεφόνη Παντοπούλου

 

Ημέρες & ώρες παραστάσεων

Δευτέρα 19 Νοεμβρίου 2018 στις 20.30

 

Τιμές εισιτηρίων

Γενική Είσοδος: 12€

Φοιτητικό – μειωμένο: 8€

Ατέλειες ηθοποιών: 5€

 

Προπώληση εισιτηρίων

ΣΑΡΩΘΡΟΝ (Λαδάδικα, Κατούνη 17 - 2310.538282)

 

Διάρκεια παράστασης

90 λεπτά χωρίς διάλειμμα

 

Facebook Page

https://www.facebook.com/laboratorium.the/

Θεματικές: 

Δημοσιεύθηκε στις 12 November 2018 | 10:35 am


Τα βραβεία του 59ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Αυτά είναι τα βραβεία του 59ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης όπως ανακοινώθηκαν στην τελετή λήξης του Φεστιβάλ την Κυριακή το βράδυ.

ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ

Η Κριτική Επιτροπή για το Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα του 59ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης αποτελείται από τους:

-Σάντρα ντεν Χάμερ, διευθύντρια του EYE Filmmuseum (Ολλανδία)

-Ράντου Ζούντε, σκηνοθέτης (Ρουμανία)

-Φατεμέ Μοταμέντ-Αριά (Σιμίν Μοταμέντ), ηθοποιός (Ιράν)

-Αλφόνσο ντε Βιλαγιόνγκα, συνθέτης (Ισπανία)

-Συραγώ Τσιάρα, διευθύντρια του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης (Ελλάδα)

 

Το Βραβείο Καλύτερης ταινίας Χρυσός Αλέξανδρος - Θόδωρος Αγγελόπουλος, το οποίο συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 8.000 ευρώ, απονέμεται στην ταινία:

ΡΕΙ ΚΑΙ ΛΙΖ / RAY & LIZ, του Ρίτσαρντ Μπίλινγχαμ, Ηνωμένο Βασίλειο

 

Το Ειδικό βραβείο Κριτικής Επιτροπής – Αργυρός Αλέξανδρος απονέμεται στην ταινία:

ΟΛΑ ΚΑΛΑ/ALLES IST GUT/ALL GOOD,  της Εύα Τρόμπις, Γερμανία

 

Το Ειδικό βραβείο Κριτικής Επιτροπής για Καλύτερη Σκηνοθεσία – Χάλκινος Αλέξανδρος απονέμεται:

Στον σκηνοθέτη Πουτσιπόνγκ Αρουνπένγκ για την ταινία ΔΙΑΒΟΛΟΨΑΡΟ / KRABEN RAHU/MANTA RAY, Ταϊλάνδη, Γαλλία, Κίνα

 

Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας στον:

Γιάκομπ Σιντεργκρέν για την ερμηνεία του στην ταινία Ο ΕΝΟΧΟΣ/ DEN SKYLDIGE/THE GUILTY, του Γκούσταφ Μέλερ, Δανία

 

Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας εξ ημισείας:

Στην Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου για την ερμηνεία της στην ταινία Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΗΣ / HER JOB του Νίκου Labôt, Ελλάδα, Γαλλία, Σερβία

 

και

 

Στην Ένε Σουάρτς για την ερμηνεία της στην ταινία ΟΛΑ ΚΑΛΑ /ALLES IST GUT/ALL GOOD, της Εύα Τρόμπις, Γερμανία

 

Βραβείο Καλλιτεχνικής Επίτευξης:

Στην φωτογραφία του Ναβαροφάατ Ρουνγκφιμπουνσοφίτ για την ταινία  ΔΙΑΒΟΛΟΨΑΡΟ/KRABEN RAHU/ MANTA RAY του Πουτσιπόνγκ Αρουνπένγκ, Ταϊλάνδη, Γαλλία, Κίνα

 

Πρώτη Ειδική Μνεία:

Στην ταινία ΦΥΓΑΔΕΥΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΧΕΝΤΡΙΞ /SMUGGLING HENDRIX του Μάριου Πιπερίδη, Κύπρος, Γερμανία, Ελλάδα

 

Δεύτερη Ειδική Μνεία:

Στην ταινία ΣΟΚΡΑΤΕΣ /SOCRATES του Άλεξ Μοράτο, Βραζιλία

 

 

ΒΡΑΒΕΙΟ VIRTUAL REALITY

Στο Διαγωνιστικό τμήμα με ταινίες Εικονικής Πραγματικότητας (Virtual Reality) του Φεστιβάλ το βραβείο Καλύτερης Ταινίας συνοδεύεται από το χρηματικό ποσό των 3.000 ευρώ, χορηγία του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Φέτος η κριτική επιτροπή αποτελείται από τους Φραντσέσκα Φίνι (σκηνοθέτιδα, καλλιτέχνις), Μπόιντ φαν Χούι (κριτικός κινηματογράφου και επιμελητής προγράμματος στο Luxembourg City Film Festival) και Άγγελο Φραντζή (σκηνοθέτης).

 

Το βραβείο Virtual Reality απονέμεται στην ταινία:

ΟΥΛΗ / BATTLESCAR των Νίκο Κασαβέκια και Μαρτίν Αλέ, Γαλλία, ΗΠΑ

 

ΒΡΑΒΕΙΑ FIPRESCI (The International Federation of Film Critics)   

Η Κριτική Επιτροπή της Διεθνούς Ομοσπονδίας των Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI) αποτελούμενη από τους:

 

Άνττι Σελκοκάρι (Φινλανδία)

Ριτς Κλάιν (Ηνωμένο Βασίλειο)

Νίκο Αλέτρα (Νίκο Αρτινό) (Ελλάδα)

 

Απονέμει τα εξής βραβεία:

 

Για το Διαγωνιστικό Τμήμα στην ταινία:

ΣΟΦΙΑ/SOFIA, της Μεριέμ Μπενμπαρέκ, Γαλλία, Κατάρ

 

Για Ελληνική Ταινία του Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου 2018 (πρεμιέρα) στην ταινία:

ΠΑΥΣΗ/PAUSE, της Τώνιας Μισιαλή, Κύπρος, Ελλάδα

 

ΒΡΑΒΕΙΟ ΠΕΚΚ

Η Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου απονέμει το βραβείο της στην ταινία:

ΑΚΙΝΗΤΟ ΠΟΤΑΜΙ /STILL RIVER του Άγγελου Φραντζή, Ελλάδα, Γαλλία, Λετονία

 

ΒΡΑΒΕΙΟ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ «ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΑΞΙΕΣ»

Ο τηλεοπτικός σταθμός της Βουλής των Ελλήνων (Βουλή-Τηλεόραση), με κριτική επιτροπή τους​ Άρη Φατούρο, σύμβουλο προγράμματος, Κώστα Δήμο, υπεύθυνο προγράμματος και Βασίλη Δούβλη, σκηνοθέτη, απονέμει το καθιερωμένο βραβείο «Ανθρώπινες Αξίες» στην ταινία του Διεθνούς Διαγωνιστικού τμήματος:

ΔΙΑΒΟΛΟΨΑΡΟ/KRABEN RAHU/MANTA RAY, του Πουτσιπόνγκ Αρουνπένγκ, Ταϊλάνδη, Γαλλία, Κίνα

 

ΒΡΑΒΕΙΑ ΕΡΤ

Η ΕΡΤ απονέμει φέτος στο πλαίσιο του φεστιβάλ δυο βραβεία:

 

Το πρώτο που συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 3.000 ευρώ απονέμεται στην ελληνική ταινία που κέρδισε το βραβείο κοινού Fischer:

ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΙΙ: ΤΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ ΤΟΥ ΠΑΓΟΥ /REFUGE II: THE ICE PATH του Χρήστου Νικολέρη, Ελλάδα

 

Το δεύτερο βραβείο της ΕΡΤ που συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 2.000 ευρώ απονέμεται στην ελληνική ταινία που κέρδισε το βραβείο της επιτροπής Fipresci:

ΠΑΥΣΗ/PAUSE, της Τώνιας Μισιαλή, Κύπρος, Ελλάδα

 

ΒΡΑΒΕΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

Η φετινή κριτική επιτροπή αποτελείται από τον Διευθυντή Ανάπτυξης και Παραγωγής Πάνο Θωμαϊδη, την Διευθύντρια του Hellenic Film Commission Βένια Βέργου και τον Διευθυντή Προώθησης του Ελληνικού  Κέντρου Κινηματογράφου Κωνσταντίνο Αϊβαλιώτη. 

 

Το ΕΚΚ απονέμει το βραβείο αξίας 5.000 ευρώ σε ταινία πρωτοεμφανιζόμενου Έλληνα σκηνοθέτη/πρωτοεμφανιζόμενης Ελληνίδας σκηνοθέτιδας που κάνει πρεμιέρα στο επίσημο πρόγραμμα, στον σκηνοθέτη:

Στηβ Κρικρή για την ταινία του, THE WAITER, Ελλάδα

 

Το βραβείο αξίας 1.500 ευρώ Best Location Award, το οποίο δίνεται από τη Διεύθυνση Hellenic Film Commission του ΕΚΚ, σε location managers (ή σκηνοθέτες, σε περίπτωση που δεν υπάρχει location manager) ταινίας πρωτοεμφανιζόμενου Έλληνα σκηνοθέτη/πρωτοεμφανιζόμενης Ελληνίδας σκηνοθέτιδας που κάνει πρεμιέρα στο επίσημο πρόγραμμα, απονέμεται στον:

Δημήτρη Χαλκιαδάκη για την ταινία, THE WAITER του Στηβ Κρικρή, Ελλάδα

 

ΒΡΑΒΕΙΑ ΝΕΟΤΗΤΑΣ

Η επιτροπή αποτελείται από φοιτητές Πανεπιστημίων Θεσσαλονίκης και τα μέλη της είναι οι Παναγιώτα Δαμιανίδου, Άγγελος Κάλφας, Συμεών-Ραφαήλ Καραλής, Χαράλαμπος Κοζάρης και Αλεξάνδρα Μολφέτα. Την Επιτροπή Βραβείου Νεότητας επιμελείται η Δρ. Μπέτυ Κακλαμανίδου, Επίκουρη Καθηγήτρια στην Ιστορία & Θεωρία Κινηματογράφου, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

 

Η επιτροπή απονέμει δύο βραβεία σε ταινίες του Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου 2018 (πρεμιέρα) και συγκεκριμένα τα εξής:

 

Καλύτερη Ταινία:

Η ΔΕΞΙΑ TΣΕΠΗ ΤΟΥ ΡΑΣΟΥ /THE RIGHT POCKET OF THE ROBE του Γιάννη Β. Λαπατά, Ελλάδα

Ειδικό Βραβείο Επιτροπής:

SCOPOPHILIA, των Ναταλίας Λαμπροπούλου και Ηλέκτρας Αγγελετοπούλου, Ελλάδα

 

ΒΡΑΒΕΙΟ «MERMAID AWARD»

Το Mermaid Award είναι ένα ανεξάρτητο βραβείο για την καλύτερη ταινία LGBTQI θεματικής του επίσημου προγράμματος του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Το βραβείο απονέμεται από 3μελή κριτική επιτροπή την οποία απαρτίζουν οι Μαρία Κατσικαδάκου (Μαρία Cyber), διευθύντρια του Outview Film Festival (Διεθνούς LGBTQI Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας), Τόμας Αμπελτσχάουζερ, δημοσιογράφος και Κόσιμο Σαντόρο, ιδρυτής της εταιρείας πωλήσεων The Open Reel.

Το βραβείο απονέμεται στην ταινία Σόκρατες / Socrates του Άλεξ Μοράτο, Βραζιλία

 

ΒΡΑΒΕΙΟ WIFT GR

Το βραβείο του ελληνικού τμήματος του WIFT (Women in Film & Television) απονέμεται σε ταινία του Διεθνούς Διαγωνιστικού Τμήματος ή του Τμήματος Εκτός Συναγωνισμού για την καλύτερη γυναικεία συνεισφορά και παρουσία μπροστά ή πίσω από την κάμερα. Την φετινή κριτική επιτροπή απαρτίζουν τα εξής μέλη του Δ.Σ. του WIFT:  Αντουανέττα Αγγελίδη (αντιπρόεδρος), Λένα Ράμμου (γενική γραμματέας) και Πόλυ Τρανίδου (ταμίας)

 

Το βραβείο απονέμεται στην ταινία:

ΜΗ ΜΕ ΑΓΓΙΖΕΙΣ / TOUCH ME NOT της Αντίνα Πιντιλίε, Ρουμανία, Γερμανία, Τσεχία, Βουλγαρία, Γαλλία

 

BΡΑΒΕΙΑ ΚΟΙΝΟΥ FISCHER

Το βραβείο Κοινού FISCHER για ταινία του Διεθνούς Διαγωνιστικού του 59ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, απονέμεται στην ταινία:

Ο ΕΝΟΧΟΣ/ DEN SKYLDIGE/THE GUILTY, του Γκούσταφ Μέλερ, Δανία

 

Το βραβείο Κοινού FISCHER Ελληνικής Ταινίας – Μιχάλης Κακογιάννης για ταινία του Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου (πρεμιέρα) του 59ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, απονέμεται στην ταινία:

ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΙΙ: ΤΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ ΤΟΥ ΠΑΓΟΥ /REFUGE II: THE ICE PATH του Χρήστου Νικολέρη, Ελλάδα

 

Το βραβείο Κοινού FISCHER για ταινία του τμήματος Ματιές στα Βαλκάνια του 59ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, απονέμεται στην ταινία:

ΠΕΤΑΛΟΥΔΕΣ /KELEBEKLER/BUTTERFLIES, του Τόλγκα Καρατσελίκ, Τουρκία

 

Το βραβείο Κοινού FISCHER για ταινία του τμήματος Ανοιχτοί Ορίζοντες του 59ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, απονέμεται στην ταινία:

Η ΔΩΔΕΚΑΧΡΟΝΗ ΝΥΧΤΑ /LA NOCHE DE 12 AÑOS/A TWELVE-YEAR NIGHT, του Άλβαρο Μπρέχνερ, Ισπανία, Αργεντινή, Γαλλία

Θεματικές: 

Δημοσιεύθηκε στις 11 November 2018 | 8:30 pm


Μια διαφορετική προβολή στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης για τον Ζακ Κωστόπουλο

Μια διαφορετική προβολή πραγματοποιήθηκε το βράδυ του Σαββάτου στην αίθουσα «Παύλος Ζάννας», στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Πριν την έναρξη της προγραμματισμένης προβολής της ταινίας «Στρέλλα» του Πάνου Κούτρα πραγματοποιήθηκε προβολή ενός βίντεο για τον Ζακ Κωστόπουλο, ενώ στη συνέχεια φίλοι του Ζακ μίλησαν για αυτόν.

Όπως έγραψε ο Γιώργος Τσιτιρίδης στο facebook, «σε ένα γεμάτο Ολύμπιον η προβολή της ταινίας του Πάνου Κούτρα «Στρέλλα», θύμισε σε έμενα και τον Πάνο την γνωριμία μας το μακρινό 1999. Πριν από την προβολή η Μαρία Κατσικαδάκου ετοίμασε ένα εκπληκτικό βίντεο για τον Ζακ Κωστόπουλο και μας έδωσε την ευκαιρία να μιλήσουμε για αυτόν».

Το βίντεο που προβλήθηκε:

Outview 2016 "Give Me Your Hand" (1) from Outview Festival on Vimeo.

Δημοσιεύθηκε στις 11 November 2018 | 11:14 am


59 ΦΚΘ: Η δουλειά της

Η πιο ενδιαφέρουσα απόπειρα ελληνικής ταινίας στο 59ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, θεωρώ πως είναι "Η δουλειά της" του Νίκου Labot. Mία ιστορία για την Αθήνα του 2018, αλλά και την Ευρώπη της εποχής μας. Ξεκινάμε με έναν καυγά στο σπίτι και την τηλεόραση στο backround να αναγγέλλει συνεχώς μαύρες ειδήσεις. Μία οικογένεια σε αποσύνθεση. Τα λεφτά δε φτάνουν, παππούδες να συνεισφέρουν δεν υπάρχουν. Είναι πλέον υπόθεση ζωής.

Γράφει ο Μίλτος Τόσκας

Η Παναγιώτα, μητέρα δύο παιδιών, αναγκάζεται να αναζητήσει για πρώτη φορά δουλειά στη ζωή της περίπου στα σαράντα της χρόνια. Δίχως κάποιο πτυχίο, ιδιαίτερα προσόντα και προϋπηρεσία προσλαμβάνεται ως καθαρίστρια σε ένα νέο μεγάλο εμπορικό κέντρο. Οι ισορροπίες στην οικογένεια ανατρέπονται, έρχονται τα πάνω κάτω. Η απουσία της, σχεδόν ολόκληρη την ημέρα, θέτει τα υπόλοιπα μέλη προ των ευθυνών τους. Οι ρόλοι αλλάζουν, αντιστρέφονται κι ο αγώνας της επιβίωσης συνεχίζεται.

Μέσα σε ένα ταξίδι που σε καμία περίπτωση δεν κουράζει, αντιλαμβανόμαστε τις δυσκολίες του σήμερα. Πόσο μάταιο είναι να μην έχεις ένα ευρώ να δώσεις στο παιδί σου να πάρει μία τυρόπιτα στο σχολείο; Κι όμως αυτή είναι η ζοφερή πραγματικότητα, με παιδιά να λιποθυμούν καθημερινά στα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Η εργασία, θα την κάνει να πατήσει δυνατά στα πόδια της, βγάζει τα πρώτα της λεφτά και βελτιώνει κάπως τις συνθήκες. Είναι υπάκουη λέει πάντα ναι, για να κρατήσει τη θέση της, αλλά παρουσιάζεται αφελής, καθώς δεν αντιλαμβάνεται πως άπαντες είναι αναλώσιμοι.

Ιστορία που βιώνουν καθημερινά στην κοινωνία, φίλοι μας, ίσως συγγενείς μας. "Δεν είναι δυνατόν να γίνουμε όλοι επιστήμονες". Αλλά κι αυτοί που έχουν τα πτυχία, έχουν μήπως καλύτερη μοίρα; Κάποιοι ναι, άλλοι όχι. Κι ο σκηνοθέτης είναι κυνικός, με όπλο τον σκληρό ρεαλισμό. Δεν προσπαθεί να ωραιοποιήσει την κατάσταση, δεν αφήνει πολλά περιθώρια αισιοδοξίας. Το μόνο κέρδος που μένει είναι οι στιγμές κι οι σχέσεις που οικοδομούνται. Με την αρετή της αληθινής κι όχι καιροσκοπικής φιλίας να εξυμνείται σε αυτό το φιλμ.

Απαξίωση στο σπίτι, υποτίμηση της οντότητάς της, το ίδιο και στη δουλειά. Ένας άνθρωπος που έχει συμβιβαστεί με την μοίρα του και τις άπειρες ώρες εργασίας και συνεχών απλήρωτων υπερωριών για τον βασικό μισθό ανειδίκευτου εργάτη, για 500κάτι ευρώ. Με την Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου να είναι εξαιρετική στον ρόλο της και να φωνάζει,  "αυτή είναι η δουλειά μου". Μία έκφραση πρωτόγνωρης αίσθησης, οικονομικής και συναισθηματικής ανεξαρτησίας, μίας γυναίκας που είχε μάθει να είναι πάντα «υπό».

Μία άλλη εκδοχή του νόμου της αγοράς. Με συμβάσεις που είναι στον αέρα, με απολύσεις που μετατρέπονται σε οικειοθελείς παραιτήσεις και με μία γενιά ανθρώπων, που με άλλα δεδομένα μεγάλωσε κι αλλιώς καλείται να τα βγάλει πέρα σήμερα. Χαλεποί καιροί, αλλά όταν έχεις στόματα να θρέψεις δεν έχεις επιλογή. Καμία δουλειά άλλωστε δεν είναι ντροπή. Αίσχος είναι μονάχα να κάθεσαι σπίτι και να μεμψιμοιρείς, να έχεις παραιτηθεί, να μην έχει πετύχει τίποτα.

Θεματικές: 

Δημοσιεύθηκε στις 11 November 2018 | 10:55 am


Νεκρό 4χρονο παιδί - Βαν που μετέφερε μετανάστες συγκρούστηκε με φορτηγό

Την ζωή του έχασε ένα παιδί ηλικίας 4 ετών ενώ 27 άτομα τραυματίστηκαν έπειτα από τη μετωπική σύγκρουσή ενός βαν που μετέφερε μετανάστες με φορτηγό στον δρόμο που συνδέει την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Καβάλας με την Εγνατία Οδό, κοντά στον κόμβο των Βρασνών, λίγο πριν τις 9 το βράδυ της Παρασκευής.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το όχημα που μετέφερε τους πρόσφυγες δεν σταμάτησε σε σήμα της Αστυνομίας αλλά ανέπτυξε ταχύτητα για να διαφύγει τον έλεγχο και συγκρούστηκε με το φορτηγό.

Από τη σφοδρότατη σύγκρουση τραυματίστηκαν 27 άνθρωποι, μεταξύ των οποίων και ένα βρέφος πέντε μηνών οι οποίοι και νοσηλεύονται στο νοσοκομείο. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι 4 παιδιά βρίσκονται σε σοβαρή κατάσταση.

Ανάμεσα στους νοσηλευόμενους στο νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, και δύο διακινητές οι οποίοι μετάφεραν από τον Έβρο στη Θεσσαλονίκη τους πρόσφυγες και νοσηλεύονται φρουρούμενοι. 

Οι περισσότεροι πρόσφυγες και μετανάστες είναι από το Ιράκ, τη Σομαλία και το Μπαγκλαντές

Το βαν πιθανολογείται ότι είχε κατεύθυνση από τον Έβρο στη Θεσσαλονίκη.

Στο σημείο έσπευσαν δώδεκα ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ και δύο Κινητές Μονάδες, όπως επίσης πυροσβεστικά οχήματα και περιπολικά της Τροχαίας.
 

Θεματικές: 

Δημοσιεύθηκε στις 10 November 2018 | 7:38 pm


Νομός Θεσσαλονίκης - Ειδήσεις και Νέα

Δείτε αγγελίες στο Νομό Θεσσαλονίκης





Φιλικοί ιστότοποι: