Ειδήσεις &
Τοπικά Νέα

Ελλάδα   »   Ν. Θεσσαλονίκης    »    Ειδήσεις & Τοπικά Νέα

Στην Νέα Παραλία το 20ο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ Κοινωνικής Αλληλεγγύης Θεσσαλονίκης

20ο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ Κοινωνικής Αλληλεγγύης Θεσσαλονίκης, 23 Ιουνίου – 25 Ιουνίου, στον Κήπο των Εποχών, στην Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης.

"Ο Κόσμος Μόνο Όταν Τον Μοιράζεσαι Αλλάζει"

Εδώ και 20 χρόνια, οι συλλογικότητες κι οι άνθρωποι που στήνουμε αυτό το φεστιβάλ, αγωνιζόμαστε για ανοιχτά σύνορα και άσυλο για τους πρόσφυγες για τους πρόσφυγες, χαρτιά και δικαιώματα για τους μετανάστες και τις μετανάστριες. Αντιστεκόμαστε στη βαρβαρότητα του ρατσισμού και στεκόμαστε δίπλα στους ανθρώπους αυτούς -οι οποίοι κατά κανόνα ανήκουν στους πιο φτωχούς και καταπιεσμένους εργαζόμενους- γιατί πιστεύουμε ότι μόνο ενωμένοι μπορούμε να διεκδικήσουμε όσα μας ανήκουν στη δουλειά και στη ζωή. Γνωρίζουμε ότι ο αποκλεισμός κάποιων ομάδων -πρώτα των «ξένων»- από τα κοινωνικά δικαιώματα, την υγεία ή την εκπαίδευση για παράδειγμα, μετατρέπει τα δημόσια αυτά αγαθά σε προνόμια των λίγων, για να χαθούν στη συνέχεια για όλη την κοινωνική πλειοψηφία. Για αυτό και προσπαθήσαμε να συνδέσουμε τους αγώνες των μεταναστών με τα άλλα κοινωνικά κινήματα: από την πάλη για περιβαλλοντική δικαιοσύνη, ως την περηφάνεια των lgbtqi+ ατόμων κι από τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία ως τις εργατικές αντιστάσεις. Ανοίξαμε λοιπόν το φεστιβάλ σε όλες τις αγωνιζόμενες ομάδες, για να γίνει μία μεγάλη γιορτή αντίστασης κι αλληλεγγύης. 

Στα χρόνια της κρίσης, παλέψαμε πάλι μαζί, ενάντια στα μνημόνια, τη φτώχεια και την ανεργία. Τα εγχειρήματα που είχαμε ξεκινήσει για τους μετανάστες -όπως τα στέκια, τα εθελοντικά σχολεία κι ιατρεία, οι κουζίνες- ανοίξανε τώρα τις πόρτες τους σε όλους τους αποκλεισμένους. Η έμπρακτη αλληλεγγύη ήταν για εμάς το πρώτο βήμα αντίστασης. Τα επόμενα βήματα, τα κάναμε στους μεγάλους αγώνες εκείνης της περιόδου, στις γενικές απεργίες, τις πλατείες, στην περήφανη στάση του «Όχι». Ταρακουνήσαμε τα πράγματα για τα καλά, αλλά οι αντίπαλοί μας, οι κυβερνήσεις, η Ευρωπαϊκή Ένωση, το κεφάλαιο, κατάφεραν τελικά να περάσουν τα νέα, χειρότερα, μνημόνια. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ προσπάθησε να πείσει το λαό ότι δεν υπάρχει εναλλακτική, για να επιβάλλει ένα διαρκές μνημόνιο, με κόφτες και ιδιωτικοποιήσεις, με μέτρα και «αντίμετρα», τα οποία κλέβουν ένα ευρώ από τους φτωχούς για να το δώσουν στους πλούσιους. Ο κόσμος απελπίστηκε, φοβήθηκε, κλείστηκε σπίτι. Πάνω σε αυτό το φόβο και τη συντηρητικοποίηση πατάει η ακροδεξιά για να βγει ξανά στο προσκήνιο, με χίλια διαφορετικά προσωπεία, στην Ελλάδα, τη Γαλλία ή τις ΗΠΑ. Όμως ο φασισμός, ο εθνικισμός, ο ρατσισμός, μας θέλουν χωρισμένους, στρέφουν τον έναν φτωχό ενάντια στον άλλον, για να κερδίζουν τελικά τα αφεντικά. Ταυτόχρονα, η κρίση, ο εθνικισμός, ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις ιμπεριαλιστικές δυνάμεις, φέρνουν κι άλλους πολέμους, κι άλλες επεμβάσεις, κι άλλους εμφύλιους, κι άλλη προσφυγιά, κι άλλη απελπισία. 

Έτσι, με το βούρδουλα της καταστολής και την προπαγάνδα των καναλιών της, η κυρίαρχη τάξη προσπαθεί να διαιωνίσει τη δικτατορία των αγορών, στριμώχνοντάς μας ανάμεσα στον ακραίο νεοφιλελευθερισμό από τη μια, και τα ζόμπι της ακροδεξιάς από την άλλη. Πρέπει να ξεφύγουμε από αυτή τη μέγγενη. Αν δεν πάει άλλο, λέμε, να πάει αλλιώς. Ξέρουμε όμως ότι το πρώτο βήμα αντίστασης είναι πάντα η αλληλεγγύη κι ότι ο μόνος δρόμος είναι ο δρόμος του αγώνα. Αν θέλουμε να αλλάξουνε τα πράγματα, ντόπιοι και μετανάστριες, εργαζόμενες κι άνεργοι, έχουμε το καθήκον να υπερασπιστούμε μαζί τα δικαιώματά μας στη δουλειά, να σταματήσουμε τους πλειστηριασμούς των λαϊκών σπιτιών και το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, να διεκδικήσουμε σχολεία και νοσοκομεία ανοιχτά σε όλους τους ανθρώπους. Δεν είμαστε μόνοι: χιλιάδες εργαζόμενοι κι άνεργες σε όλη την Ευρώπη και τον κόσμο απορρίπτουν τη νεοφιλελεύθερη συναίνεση, ψηφίζουν «λάθος» στα δημοψηφίσματα, αμφισβητούν το ευρώ και μία εχθρική προς τους λαούς Ευρωπαϊκή Ένωση. Κι εδώ επίσης, το κίνημα αλληλεγγύης προς τους πρόσφυγες και τα προσφυγόπουλα, οι αντιφασιστικοί αγώνες, οι κινητοποιήσεις ενάντια στους πλειστηριασμούς της λαϊκής κατοικίας, μας δίνουν ελπίδα. 

Ξέρουμε πια ότι τα δικαιώματα, οι ανάγκες και τα όνειρά μας, δεν χωράνε στον ασφυκτικό κλοιό που μας επιβάλλουν οι κυβερνήσεις κι η Ε.Ε. Σε αυτό το πλαίσιο, η κρίση κι η λιτότητα θα ανακυκλώνονται για χρόνια, με μόνιμα θύματα τους εργαζόμενους κι ακόμα περισσότερο τους ανέργους, ενώ καμιά ανάπτυξη, ακόμα κι αν υποθέσουμε ότι θα έρθει, δεν θα μας προσφέρει τίποτα άλλο, πέρα από περισσότερη εκμετάλλευση και υποβάθμιση του περιβάλλοντος. Κανένας σωτήρας δεν θα προσφέρει έτοιμη τη διέξοδο, μαζί πρέπει να αναζητήσουμε τις εναλλακτικές, τους δρόμους που θα μας βγάλουν επιτέλους έξω από αυτό τον εφιάλτη. Πάντα μέσα από τους κοινούς αγώνες, τη συντροφική συζήτηση κι αντιπαράθεση, τη συνεύρεση. Σε αυτά λοιπόν αφιερώνουμε το 20ο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ, με την ελπίδα να πιάσουμε ξανά το νήμα της αντίστασης και της διεκδίκησης.

-Ανοιχτά σύνορα στους πρόσφυγες, άσυλο στη χώρα που επιθυμούν. 
-Νομιμοποίηση και ίσα δικαιώματα στους μετανάστες, ιθαγένεια σε όλα τα παιδιά. 
-Ενάντια στα στρατόπεδα εγκλεισμού, μικρές δομές φιλοξενίας μέσα στις πόλεις. 
-Όλα τα παιδιά στα ίδια θρανία. 
-Να καταργηθεί η αντιμεταναστευτική συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας. 
-Όχι στις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις και τους πολέμους. Όχι στα σχέδια νέων πολέμων στην Ανατολική Μεσογείου, όχι στην εμπλοκή του ελληνικού κράτους. 
-Ελεύθερη έκφραση των ΛΟΑΤΚΙΑ+ ατόμων, απελευθέρωση φύλου και σεξουαλικότητας. 
-Ποτέ ξανά φασισμός, να μπουν στη φυλακή οι δολοφόνοι της ΧΑ. -Να μην περάσουν τα νέα μέτρα, οι ιδιωτικοποιήσεις, οι περικοπές στις συντάξεις, η κατάργηση της κυριακάτικης αργίας, το νέο μνημόνιο διαρκείας.
 

Πρόγραμμα 20ού Αντιρατσιστικού Φεστιβάλ Κοινωνικής Αλληλεγγύης

 

Παρασκευή 23/6

Πολιτικές συζητήσεις – εργαστήρια (ξεκινούν στις 7μμ)

 

  • Οι μετανάστες στους εργατικούς αγώνες ενάντια στον Μνημονιακό μεσαίωνα. Αντίσταση στην ποινικοποίηση των εργατικών κινητοποιήσεων
  • μετανάστες εργαζόμενοι ΒΙΟΜΕ, εργαζόμενος από το Δ.Σ. του ΣΜΕΘ, εργαζόμενος delivery από την ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ στον Επισιτισμό    

Διοργάνωση: Σωματείο Εργαζομένων Βιομηχανικής Μεταλλευτικής (Σ.Ε.ΒΙΟ.ΜΕ) - Σωματείο Μισθωτών Εκπαιδευτικών Θεσσαλονίκης (Σ.Μ.Ε.Θ) - ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ στον Επισιτισμό

  • Η υγεία σε κρίση και πρόσφυγες:

- Η υγεία σε κρίση και πρόσφυγες

- Φτιάχνοντας την ψυχιατρική μου διαθήκη, δικαίωμα στην ελεύθερη βούληση

Ομιλητές/τριες: μέλος της ΕΝΙΘ, μέλος του ΚΑΙ, μέλος του παρατηρητηρίου για την ψυχική υγεία

  • Παρατηρητήριο για τη ψυχική υγεία, Κοινωνικό Ιατρείο Αλληλεγγύης,  ΕΝΙΘ
  • Η δίκη της χρυσής αυγής και η μάχη ενάντια στην ακροδεξιά σε Ελλάδα και Ευρώπη
  • Θανάσης Καμπαγιάννης - Δικηγόρος πολιτικής αγωγής, Φύλλια Πολίτη (ΚΕΕΡΦΑ), Αλεξάνδρα Πολιτάκη - πολιτική επιστήμονας-ακτιβίστρια

Διοργάνωση: Κίνηση Ενωμένοι Ενάντια στο Ρατσισμό και τη Φασιστική Απειλή

  • Ισλαμοφοβία, ιμπεριαλισμός και αντιρατσιστική πάλη σήμερα

Ομιλητές/τριες: Γιώργος Τσιάκαλος - επίτιμος καθηγητής του ΑΠΘ, Παναγιώτης Λίλλης - μέλος της Κίνηση Απελάστε τον Ρατσισμό, Θόδωρος Καραγιαννίδης - καθηγητής σε πρόσφυγες

Διοργάνωση: Κίνηση «Απελάστε το Ρατσισμό », παιδαγωγοί της αλληλεγγύης

  • Ο πόλεμος και οι ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις στην πόρτα μας!

Το ΝΑΤΟ, η ΕΕ και οι ΗΠΑ, οι πολυεθνικές στις ΑΟΖ, ο αντιδραστικός άξονας Ελλάδας-Κύπρου-Αιγύπτου-Ισραήλ

Ομιλητές/τριες: Παύλος Αντωνόπουλος - μέλος της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, Τάσος Σαπουνάς -  μέλος του ΚΚΕ-μλ

Διοργάνωση: ΑΝΤΑΡΣΥΑ, ΚΚΕ-μλ, Παλαιστινιακός σύνδεσμος

+ακολουθεί προβολή κι ενημέρωση για τον Ινδό επαναστάτη GN Saibaba

  • Οι επιπτώσεις από την εξόρυξη χρυσού σε Θεσσαλονίκη και βόρεια Ελλάδα

Ομιλητές/τριες: Στέλιος Νικητόπουλος - δημοσιογράφος της ΕΡΤ, Μαρία Καδόγλου - παρατηρητήριο μεταλλευτικών δραστηριοτήτων

Διοργάνωση: SOS Χαλκιδική

  • Οι βασικοί άξονες του πρώτου τόμου της ιστορίας της σεξουαλικότητας του Foucault
  •  

Διοργάνωση: Sylvia Rivera

 

 

 

Θεατρικές-Χορευτικές Παραστάσεις

 

  • Θέατρο Δρόμου

από τη θεατρική Ομάδα SoloKryo – 8μμ στην παραλία

  • Πορεία σε βραζιλιάνικους ρυθμούς

από τους Paranaue – 8.30μμ με εκκίνηση στις ομπρέλες της Νέας Παραλίας

  • Τα Πάθη του Χριστού

(Μία Βυζαντινή τραγωδία με τον τρόπο του Ευριπίδη για τα Πάθη του θεανθρώπου και το θρήνο της Θεοτόκου)

θεατρική παράσταση από την ομάδα Supermarket– 8.15μμ

  • Χορευτικό δρώμενο

από τη ΖΩΗ- Γυναίκες από την Αλβανία – 9.15μμ

  • Τι Πήρανε Μαζί Τους

παράσταση απ' τη Διεθνή Γυμνή Ποδηλατοδρομία – 9.30μμ

 

 

Παιδότοπος (ξεκινά στις 7μμ)

  • Τι; & Ε;

Εργαστήριο τσίρκου: παιχνίδι, face painting, μπαλονοκατασκευές

 

 

Συναυλίες (ξεκινούν στις 10μμ)

Ανατολική Σκηνή: Γιώργος Μιχαήλ – Δημήτρης Βαβλιάρας, Παντελής Σπύρου – Ελένη Δελημπέη, Mess Στον Τεκέ, Βουκολική Διαταραχή

Δυτική Σκηνή: Sailing Tomatoes, Ελένη & Σουζάνα Βουγιουκλή, Vodka Rag, The Correys

 

 

Σάββατο 24/6

Πολιτικές συζητήσεις – εργαστήρια (ξεκινούν στις 7μμ)

 

  • Οι ευρωπαϊκές πολιτικές για το μεταναστευτικό & το προσφυγικό , συμφωνία Ε.Ε. – Τουρκίας και πολιτική συγκυρία
  • Απόστολος Φωτιάδης – δημοσιογράφος, Φώτης Μπενλισόι - νομικός και μέλος του BASLANGIÇ (Toυρκία), Κώστας Τορπουζίδης - μέλος της ΚΕΕΡΦΑ, μέλος της Αντιρατσιστικής Πρωτοβουλίας

Διοργάνωση: Αντιρατσιστική Πρωτοβουλία Θεσσαλονίκης,  ΚΕΕΡΦΑ-Κίνηση Ενωμένοι Ενάντια στο Ρατσισμό και τη Φασιστική Απειλή

  • Η νεολαία σε δύο βάρκες, ανεργία και επισφάλεια. Τα σχέδια τους να ναυαγήσουν στους αγώνες μας

Ομιλητές/τριες: Λήδα Δώδου - Δίκτυο Ανέργων κι Επισφαλώς Εργαζομένων, Φένια Ρίζου – Λάντζα, Δήμητρα Βαρνάβα - Ταξική πορεία

  • Δίκτυο Ανέργων κι Επισφαλώς Εργαζομένων, Λάντζα, Ταξική πορεία
  • Ξεπούλημα κοινωνικών αγαθών, οικονομικού και βιομηχανικού ιστού της πόλης
  • Μέλη των σωματείων της ΕΛΒΟ, της ΕΥΑΘ και του ΟΛΘ

Διοργάνωση: "Πρωτοβουλία για την ενότητα της ΕΛΒΟ", Σωματείο ΕΥΑΘ, σωματεία ΟΛΘ

  • Ελεύθεροι χώροι και παράκτιο μέτωπο, ιστορίες υφαρπαγής του δημόσιου χώρου

Ομιλητές/τριες: Μπάμπης Νανακούδης - Κίνηση πολιτών Χορτιάτης, Πέτρος Κακούρος - Πρωτοβουλία για την υπεράσπιση του στρατοπέδου Παύλου Mελά, Γιάννης Γρηγοριάδης - Συντονιστής

Διοργάνωση: Πρωτοβουλία για την υπεράσπιση του στρατοπέδου Παύλου Μελά, Κίνηση πολιτών Χορτιάτης

  • Ευρωζώνη –ΕΕ : Η πρόταση της αριστεράς

Ομιλητές/τριες: Γιάννης Τόλιος - διδάκτορας οικονομικών, μέλος της πολιτικής γραμματείας της Λαϊκής Ενότητα, Άγγελος Φουρνότζης - μέλος ΟΚΔΕ, Δραγανίγος Αντώνης - ΚΣΕ ΑΝΤΑΡΣΥΑ

Διοργάνωση: ΑΝΤΑΡΣΥΑ, ΛΑΕ, ΟΚΔΕ

  • Ο θάνατος της σοσιαλδημοκρατίας

Ομιλητές/τριες: άτομα, συλλογικότητες και οργανώσεις της αριστεράς

Διοργάνωση: Πλατύπους

 

 

 

Θεατρικές-Χορευτικές Παραστάσεις

 

  • Χοροί από τη Γεωργία

από το σύλλογο «Κολχίς» – 8μμ

  • «Αν θυμάμαι καλά έτσι συνέβησαν τα πράγματα, κύριε Πρόεδρε»

(Η ιστορία ενός ανθρώπου που φορούσε ένα περίεργο καπέλο. Η ιστορία ενός ανθρώπου που έπρεπε οπωσδήποτε να φοράει αυτό το περίεργο καπέλο. Ή η ιστορία ενός ανθρώπου που σε καμία περίπτωση δεν έπρεπε να φοράει αυτό το περίεργο καπέλο. Η ιστορία όπως την φαντάστηκε ο καθένας να συμβαίνει. Κι όταν φαντάζεται κανείς να συμβαίνει μια ιστορία, κανένα τέλος δεν είναι το σωστό.)

θεατρική παράσταση από το εφηβικό εργαστήριο «Ο μυθομανής Τσάρλι» του θεάτρου εΦ– 8.30μμ

 

 

Παιδότοπος (ξεκινά στις 7μμ)

  • Capoeira για παιδιά

JACOBINA ARTEDO JO GO (συντονιστής professor Malanda Σταμάτης Κράββαρης)

  • «Μαζί φτιάχνουμε μια ιστορία»

Μίνα Γκρέκα εκπαιδευτικός εμψυχώτρια εργαστηρίων δημιουργικής γραφής για παιδιά

 

Συναυλίες (ξεκινούν στις 10μμ)

Ανατολική Σκηνή: Νατάσα Χρηστίδου-Αποστολος Δημητρακοπολος, Interrail, Μέθωδος των 3 και γλέντι με τη Βάσω Βασιλειάδου

Δυτική Σκηνή: Ψύλλοι Στα Άχυρα, Balguns, 63 High, Koza Mostra

 

 

 

Κυριακή 25/6

Πολιτικές συζητήσεις – εργαστήρια (ξεκινούν στις 7μμ)

 

  • Έφηβοι στο περιθώριο: συζητώντας για την εκπαίδευση των αποκλεισμένων- πρακτικές & προοπτικές
  • Θοδωρής Καραγιαννίδης - συντονιστής ΔΥΕΠ, Σοφία Στεφανίδου – εκπαιδευτικός, μέλος των Παρεμβάσεων Δ.Ε, Έλενα Πατήλα – ψυχολόγος, υπεύθυνη προγραμμάτων

Διοργάνωση: Ομάδα μαθημάτων Εκτός Τάξης, Σχολείο αλληλεγγύης Οδυσσέας, Σύλλογος Εθελοντών Υποστήριξης Ανηλίκων & Νέων Εντός#Εκτός, Γ' ΕΛΜΕ

  • Φύλο, σεξουαλικός προσανατολισμός και έκφραση φύλου : Οικονομική κρίση, διακρίσεις και διεκδικήσεις

- Η κρίση, οι μνημονιακές πολιτικές και οι συνέπειες τους στις ζωές των γυναικών

- Διακρίσεις στην εργασία βάση φύλου, σεξουαλικού προσανατολισμού, ταυτότητας και έκφρασης φύλου

- Οι αγώνες και τα κινήματα των γυναικών στη Ελλάδα και των κόσμο

Ομιλητές/τριες: Ματίνα Πετρίδου - Radical Pride, Βούλα Τάκη -  Χώρος αλληλεγγύης γυναικών- πρωτοβουλία γυναικών ενάντια στο χρέος, Κατερίνα Κλείτσα – μέλος του Ξεκινήματος

  • Χώρος αλληλεγγύης γυναικών- πρωτοβουλία γυναικών ενάντια στο χρέος και στα μέρα λιτότητας, Radical Pride
  • Το δικαίωμα στη στέγαση και το κίνημα κατά των πλειστηριασμών
  • Ζήσης Κλεισιάρης - μέλος του συντονισμού συλλογικοτήτων Θεσσαλονίκης, μέλος της Επιτροπής δράσης δυτικών συνοικιών

Διοργάνωση: Συντονισμός συλλογικοτήτων κατά των πλειστηριασμών, Επιτροπή δράσης  δυτικών συνοικιών

  • Η παγκόσμια κρίση και οι διεθνείς πολιτικές εξελίξεις. Ποιά εναλλακτική για το εργατικό κίνημα και την αριστερά στην Ελλάδα

Ομιλητές/τριες: Τουλιάτος Χρήστος - περιοδικό Εκτός Γραμμής , Δημοσθένης Παπαδάτος -RedNotebook , Ηρακλής Χριστοφορίδης - εκδόσεις Εργατική Πάλη

Διοργάνωση: Δικτύωση ριζοσπαστικής αριστεράς, Δίκτυο για τα κοινωνικά και πολιτικά δικαιώματα, Ανασύνθεση-ΟΝΡΑ, ΟΚΔΕ, ΑΡΑΝ

  • Βιβλιοπαρουσίαση: «Φυλακή, Κυβερνολογική. Δύο κείμενα»,  Michel Foucault

Ομιλητές/τριες: Δημήτρης Κόρος – μεταφραστής, Μάριος Εμμανουηλίδης -Συγγραφέας, Γιώργος Στεφανίδης -επιμελητής

Διοργάνωση: Ακυβέρνητες Πολιτείες - συνεργατικό βιβλιοπωλείο

  • Η πολιτική σημασία των ιστοριών ζωής

Ομιλητές/τριες: Τασούλα Βερβενιώτη – ιστορικός, Μαρούλα Μποντίλα - φιλόλογος (Κοινωνικό Εργαστήρι), Τάνια Βοσνιάδου - ψυχολόγος-ψυχοθεραπεύτρια (Κοινωνικό Εργαστήρι), Νίκος Κωνσταντίνου - πωλητής περιοδικού Σχεδία,  τη συζήτηση συντονίζει το μέλος του Εργαστηρίου Ελένη Χοντολίδου

Διοργάνωση: Κοινωνικό Εργαστήρι

 

 

 

 

 

Θεατρικές-Χορευτικές Παραστάσεις

 

  • Μουσική Πορεία

με την Μπάντα δρόμου του Κρουστόφωνου – 8μμ

  • A la Calle – Flamenco  Στο Δρόμο

(To Studio Flamenco Pellizco φέρνει το flamenco στους δρόμους της Θεσσαλονίκης! Τραγούδι, κιθάρα και χορός γίνονται ένα σε μια μεγάλη γιορτή δρόμου και μας ταξιδεύουν στα σοκάκια της Ανδαλουσίας με την ζωντάνια και την εκρηκτικότητα που χαρακτηρίζουν την ιδιαίτερη αυτή τέχνη.)

  • το Studio Flamenco Pellizco  – 8.15μμ
  • Στην Πορεία

(Έχω αργήσει. Βιάζομαι. Είναι κλειστοί οι δρόμοι. Κι αν δεν ήταν; Έχει πορεία σήμερα. Αν δεν ήταν σήμερα;

Ένα αγόρι. Ένα κορίτσι. Μια τυχαία συνάντηση. Ένα όνειρο που πραγματοποιείται. Κι αν δεν βρίσκονταν ποτέ;

Όταν η ομορφιά, συναντά την ασχήμια. Όταν το καλό, μπλέκεται με το κακό. Το όνειρο με την πραγματικότητα. Κι αν όλα ήταν αλλιώς; Πόσο ξεκάθαρα μπορείς να απαντήσεις; Πόσο εύκολο είναι να βάλεις τα πράγματα σε μια σειρά; Άλλωστε στην πορεία, όλα αλλάζουν. Κι όσα πίστευες για δεδομένα, μπορούν από τη μια στιγμή στην άλλη να ανατραπούν. Αρκούν τρία μοναδικά λεπτά και μια ερώτηση. 29 ηθοποιοί, εξερευνούν όλα αυτά που μπορούν να συμβούν στην πορεία και σε καλούν να ζήσετε μαζί την ιστορία αυτή. 3.2.1.Τολμάς;)

από τη Θεατρική Ομάδα Πολυτεχνείου – 8.30μμ

 

 

 

Παιδότοπος (ξεκινά στις 7μμ)

  • «Χάσαμε τα χρώματα...Και πάμε να τα βρούμε»

θεατρικό παιχνίδι από τη θεατρική ομάδα SoloKryo

  • «Του Τέντζερη καμώματα»

παιδική μουσικοθεατρική παράσταση από τη θεατρική ομάδα "ΝΤΟΥέΝΤΕ Θέατρο & Τέχνη"

Συναυλίες (ξεκινούν στις 10μμ)

Ανατολική Σκηνή: Stringless, Αργατεία, Τριζάληδες, Νηστικό Γλέντι με Μυστική Ορχήστρα (Αλέξανδρος Ριζόπουλος και κομπανία)

Δυτική Σκηνή: Deep In The Top, Lostre Community, Balkan Riddims, SKG Dub Alliance

 

Εκθέσεις

  • ΜΟΝΑΞΙΑ,  από την ομάδα JPEG
  • Now You See Me, SOFTEX

πρόσφυγες από το camp της SOFTEX εκφράζονται και αποτυπώνουν τις δυσκολίες της καθημερινότητας τους

Θεματικές: 

Δημοσιεύθηκε στις 24 June 2017 | 4:52 pm


Ο Γιούνκερ «επίτιμος»: Μια πρόκληση. Του Δημοσθένη Παπαδάτου-Αναγνωστόπουλου

Η είδηση είναι της περασμένης εβδομάδας, αλλά δεν είναι μπαγιάτικη: «Σε τελετή που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 13 Ιουλίου», διαβάζουμε, «ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, θα αναγορευτεί επίτιμος διδάκτορας της Νομικής Σχολής του ΑΠΘ».

Χρειάζεται κόπος για να συγκρατήσει κανείς τις πρώτες του σκέψεις. Τι έκανε ο Γιούνκερ και αξίζει τέτοια τιμή; Γιατί μάλλον δεν είναι η συμβολή του στα ευρωπαϊκά νομικά πράγματα αυτή που κινητοποιεί την Νομική για να τον βραβεύσει.

«Η Σχολή», εξηγεί η ιστοσελίδα της Κοσμητείας, «έχει απονείμει την ύψιστη ακαδημαϊκή διάκριση του επίτιμου διδάκτορα του Τμήματος Νομικής σε κορυφαίους επιστήμονες με σημαντική προσφορά και διεθνή αναγνώριση, καθώς και σε άλλες επιφανείς προσωπικότητες που έχουν διακριθεί στους τομείς δραστηριότητάς τους». Αλλά τι καθιστά τον Γιούνκερ «επιφανή προσωπικότητα»;

«Στην καμπή που βρίσκεται σήμερα η διαδικασία της ολοκλήρωσης της Ευρώπης ανάμεσα στη στασιμότητα και την παρακμή», αναφέρει το σκεπτικό της απόφασης, «ο Ζαν Κλοντ Γιούνκερ υπερασπίζεται το άρρηκτο του δεσμού που πρέπει να συνδέει τα κράτη μέλη μέσα στο ευρωπαϊκό σύνολο». Αυτό όμως, ιδίως μετά την συνομολογημένη απόφαση για "Ευρώπη πολλών ταχυτήτων", είναι πολύ γενικό, ακόμα και για τη συνήθως απρόσωπη γλώσσα της Ακαδημίας. «Στο πλαίσιο της μόνιμης έντασης που βρίσκεται η Ελλάδα στις σχέσεις της με την Ένωση», συνεχίζει λοιπόν το σκεπτικό, «[ο Γιούνκερ] αταλάντευτα επιμένει ότι η διάρρηξη αυτών των σχέσεων μόνον ηττημένους θα έχει, τόσο στη μια όσο και την άλλη μεριά της σχέσης».

Είναι, λοιπόν, αυτό ακριβώς που νομίζουμε: μια πολιτική παρέμβαση της Νομικής στο πλαίσιο της περίφημης «διαπραγμάτευσης» – ένα είδος «Μένουμε Ευρώπη» ή «Παραιτηθείτε», επί το ακαδημαϊκότερο. Και, ακούσια ή μη, πάντως δύσκολα θα βρισκόταν ισχυρότερος συμβολισμός από τη στιγμή αυτής της παρέμβασης – δύο ακριβώς χρόνια μετά το ελληνικό δημοψήφισμα που είπε «ΟΧΙ» ακριβώς στο περίφημο «πακέτο Γιούνκερ».

Ας θυμίσουμε μόνο τα γεγονότα – γιατί οι τελετές σαν αυτήν του ερχόμενου Ιουλίου, στη μνήμη ακριβώς των γεγονότων παρεμβαίνουν, κι αυτήν επιχειρούν να υφάνουν από την αρχή:

«Το ‘όχι’», έλεγε τότε ο τιμώμενος, «θα είναι καταστροφικό. Όλος ο πλανήτης ξέρει πως το ‘όχι’ σημαίνει, ανεξαρτήτως ερωτήματος, καθώς ακόμα δεν το ξέρουμε, πως η Ελλάδα λέει ‘όχι’ στην Ευρώπη. Δεν πρέπει να αυτοκτονήσετε επειδή φοβάστε να πεθάνετε».

«Το πακέτο των Θεσμών», διαβεβαίωνε με τον ίδιο κυνισμό επικυρίαρχου, «συνεπάγεται περισσότερες θέσεις εργασίας και επενδύσεις. Δεν πρόκειται για μια ‘χαζή’ πρόταση λιτότητας, αλλά για πρόταση που ενισχύει την κοινωνική δικαιοσύνη. Δεν περιέχει περικοπές στο συνταξιοδοτικό και στους μισθούς, αλλά σε τομείς που δεν επηρεάζουν την κοινωνία, όπως οι αμυντικές δαπάνες».

Αυτά βέβαια ενόψει δημοψηφίσματος. Γιατί στην αρχή της φετινής χρονιάς, το μοτίβο θα άλλαζε: «Στο Μνημόνιο για το Πρόγραμμα Στήριξης και Σταθερότητας που συμφωνήθηκε το καλοκαίρι του 2015», απαντούσε τον Φλεβάρη στις ευρωβουλευτίνες της Σοσιαλιστικής Ομάδας Ροντρίγκες (Πορτογαλία) και Στέινρουκ (Γερμανία), «η Ελλάδα όντως συμφώνησε να ευθυγραμμίσει τις συλλογικές διαπραγματεύσεις, τις συλλογικές απολύσεις και τα πλαίσια των βιομηχανικών δράσεων με τις βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές». Κι ο ίδιος κατέληγε με ωμή ειλικρίνεια:

«Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο έχει επιβεβαιώσει πως τα Μνημόνια είναι δράσεις του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας, οι οποίες βρίσκονται εκτός της έννομης τάξης της ΕΕ. Επομένως, όταν υιοθετούνται εθνικά μέτρα που έχουν συμφωνηθεί στο πλαίσιο του Μνημονίου, η Ελλάδα δεν εφαρμόζει την ευρωπαϊκή νομοθεσία και ως εκ τούτου ο Χάρτης των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων δεν ισχύει ως έχει στα ελληνικά μέτρα».

Η ισχύς, όχι δηλαδή οι Χάρτες Δικαιωμάτων, είναι που παράγει δίκαιο στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Κι  αυτήν ακριβώς την αντίληψη περί δικαίου και «κοινοτικού κεκτημένου» τιμά η Νομική με την αναγόρευση του Γιούνκερ σε «επίτιμο». Γι’ αυτό και μόνο θυμηδία προκαλεί η εκτίμηση πως, για την απόδοση αυτής της ύψιστης τιμής, «βάρυνε το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στην οποία προεδρεύει και της οποίας προΐσταται, συγκροτήθηκε με την έναρξη ισχύος της Συνθήκης της Λισαβόνας (2009) ως ευρωπαϊκό θεσμικό όργανο, του οποίου η νομιμοποίηση εν μέρει αντλείται ευθέως από τη βούληση των ευρωπαίων πολιτών».

Οι ευρωπαίοι πολίτες είναι γραμμένοι στα παλαιότερα των υποδημάτων του τιμώμενου. Δεν το είδαμε μόνο το καλοκαίρι του 2015. Το επιβεβαίωσε ο ίδιος προχτές, λίγο πριν τη συνάντηση των ευρωπαίων ηγετών με την Τερέζα Μέι, και απαντώντας σαν κοινός τζογαδόρος στο ερώτημα αν το Brexit είναι αναστρέψιμο: «Δεν έχω ποτέ αυταπάτες, διότι δεν μου αρέσει να χάνω. Οπότε Let it Be!».

Για όλους αυτούς τους λόγους είναι πρόκληση η βράβευση του Γιούνκερ – και μάλιστα για δεύτερη φορά από την ίδια σχολή μετά το 2011, όπως αναφέρει η ιστοσελίδα της. Πρόκληση. Όχι μόνο γιατί στο «ελληνικό πρόβλημα» ο Γιούνκερ λειτούργησε ως ντίλερ των ευρωπαϊκών τραπεζών (η 24σέλιδη έρευνα της «Ευρωπαϊκής Σχολής Μάνατζμεντ και Τεχνολογίας» (ESMT) του Βερολίνου, που δημοσίευσε πέρσι η γερμανική Handesblatt, έδειξε ότι αυτές ήταν που «έσωσαν» τα μνημονιακά πακέτα «σωτηρίας». Είναι πρόκληση, γιατί ο φιλελεύθερος «πολιτισμικός» ευρωπαϊσμός του (ο ίδιος που συμμερίζονται και οι νομομαθείς του ΑΠΘ…), είναι ένα μείγμα γραφειοκρατικής τύφλωσης, κυνικού ταξικού υπολογισμού, θρασύτητας επικυρίαρχων και κοινής ψευδολογίας – τουλάχιστον για όποιον μετέχει ακόμα του ορθού λόγου, και ενδιαφέρεται για τα γεγονότα περισσότερο από τις εντυπώσεις, την «αύρα» ή την «επίγευση» της πολιτικής.

Για όποιον καταλαβαίνει πως ο α λα Γιούνκερ ευρωπαϊσμός είναι η συνταγή που δουλεύει για τον λεπενισμό στην Ευρώπη, είναι μάλλον προφανές: η υπεράσπιση της μνήμης του 2015, η έμπρακτη λοιπόν αντίθεση στην πρόκληση του ερχόμενου Ιουλίου, δεν είναι υπόθεση μόνο της αριστερής μελαγχολίας. Είναι, βεβαίως, οπωσδήποτε και αυτής[1].

 

[1] «Η αριστερή μελαγχολία», λέει στο θαυμάσιο ομώνυμο βιβλίο ο Έντζο Τραβέρσο, «μπορεί να πάρει πολλές μορφές, από ατομικές αναμνήσεις συναγμένες στο τέλος μιας ζωής αγώνων μέχρι τη στενοχώρια για τις χαμένες ευκαιρίες, από το πένθος που μετατρέπεται σε ξεσηκωμό ως τις αναμνηστικές τελετές για τις μάχες του παρελθόντος». Πάντα μπορεί να διαλέγει κανείς.

Θεματικές: 

Δημοσιεύθηκε στις 24 June 2017 | 4:33 pm


Το Δείπνο της Άνοιξης στην Αλ. Σβώλου: Μια γιορτή δημοκρατίας και ελευθερίας

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε και φέτος το Δείπνο της Άνοιξης στην γειτονιά της Αλεξάνδρου Σβώλου, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Εκατοντάδες κόσμου, κάτοικοι της περιοχής, ιδιοκτήτες καταστημάτων, αλλά κυρίως περαστικοί και θαμώνες που αγαπούν τον πιο όμορφο δρόμο της πόλης, πέρασαν από την μεγάλη γιορτή.

Γράφει ο Ιάσων Μπάντιος

Είναι η μοναδική μέρα του χρόνου που η οδός της Αλεξάνδρου Σβώλου πεζοδρομείται, τα παρκαρισμένα-διπλοπαρκαρισμένα οχήματα απουσιάζουν, τα τραπέζια και οι καρέκλες τοποθετούνται στο κέντρο του δρόμου, και η γιορτή ξεκινά.

Μουσικές μπάντες της πόλης, νέοι άνθρωποι, γέμισαν την Αλ. Σβώλου με μουσική, ενώ η ομάδα με τα κρουστά έδωσε παλμό και φέτος σε όλο το μήκος της οδού. Βαλκανικοί ήχοι αλλά και παραδοσιακοί χοροί ήταν στο μενού.

Στο γευστικό μενού, ταψιά φαγητού έφτασαν από σπίτια και καταστήματα της περιοχής, που σε συνδυασμό με δροσερό κρασί και μπύρα διαμόρφωναν το τέλειο Δείπνο της Άνοιξης.

Όμορφη πινελιά στη μεγάλη γιορτή οι ζωγραφιές μαθητών και μαθητριών από τα σχολεία της γειτονιάς, κρεμασμένες σε σχοινιά κατά μήκος του δρόμου.

Το Δείπνο της Άνοιξης δεν είναι όμως μόνο αυτά. Είναι μια ένδειξη, ένας συναγερμός, για την ανάγκη των ανθρώπων της Θεσσαλονίκης να συναντηθούν, να συζητήσουν, να περάσουν χρόνο μαζί και να ανταλλάξουν απόψεις και εμπειρίες.

Είναι η ένδειξη ότι η Θεσσαλονίκη χρειάζεται περισσότερο ελεύθερο δημόσιο χώρο, όπου ο καθένας και η καθεμία θα μπορεί να βρεθεί, να ζήσει, να ονειρευτεί και να συνυπάρξει.

Μια ομάδα ανθρώπων με μεράκι και διάθεση εδώ και χρόνια κάνει το όνειρο πραγματικότητα. Αφιερώνουν πολύτιμο ελεύθερο χρόνο και στήνουν με την ίδια διάθεση κάθε χρόνο το Δείπνο.

Γιορτή ελευθερίας και δημοκρατίας λοιπόν. Και την χρειαζόμαστε. Κάθε χρόνο και καλύτερα. Και ας ελπίσουμε ότι θα ξεπηδήσουν και άλλα Δείπνα της Άνοιξης και σε άλλες γειτονιές της Θεσσαλονίκης.

Δείτε φωτογραφίες από το Δείπνο της Άνοιξης 2017:

Θεματικές: 

Δημοσιεύθηκε στις 24 June 2017 | 4:20 pm


«Angst Essen Seele Auf»/ «O Φόβος τρώει τα σωθικά» - Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα προσφύγων

O Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ αποτίει με το «Ο Φόβος Τρώει τα Σωθικά» φόρο τιμής στον Ντάγκλας Σερκ και το ρομαντικό μεγαλείο του «All That Heaven Allows», με μια ταινία που μιλά για την «αγάπη που ουσιαστικά είναι κάτι το απίθανο, παρ’ όλα αυτά, όμως, και μια κάποια πιθανότητα». Η ταινία έχει τιμηθεί με το Βραβείο Οικουμενικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ Καννών.

Γράφει η Παρασκευή Γιουβανάκη

Σκηνοθεσία: Rainer Werner Fassbinder

Σενάριο: Rainer Werner Fassbinder

Φωτογραφία: Jurgen Jurges

Μουσική: Rainer Werner Fassbinder

Μοντάζ: Thea Eymesz

Ηθοποιοί: Brigitte Mira, El Hedi ben Salem, Barbara Valentin, Irm Hermann

YΠΟΘΕΣΗ

Μία μοναχική χήρα γερμανικής καταγωγής και ένας πολύ μικρότερος σε ηλικία εργάτης από το Μαρόκο γνωρίζονται σε ένα μπαρ, ερωτεύονται παράφορα και παντρεύονται. Θα χρειαστεί να παλέψουν, ωστόσο, με τις ρατσιστικές προκαταλήψεις του περίγυρού τους και τη δυσκολία τους να ενταχθούν σε μια κοινωνία που τους εχθρεύεται.

Έχουμε δύο χαρακτήρες που χωρίζονται λόγω ηλικίας αλλά και φυλής, όμως ένα πολύ σημαντικό πράγμα τους ενώνει: αρέσουν πολύ ο ένας τον άλλον, σε έναν κόσμο «κρύο» που αρνείται να δεχτεί το διαφορετικό. Η σχέση τους όμως δυσλειτούργησε λόγω της απίστευτης κοινωνικής κριτικής που δέχτηκαν σαν ύπαρξη ζευγαριού οπότε και αυτό τους οδήγησε, κυρίως την Emmi την οποία αγνοούσαν επιδεικτικά οι γύρω της μετά την ανακοίνωση του γάμου της με τον Μαροκινό Ali, σε στιγμές αδυναμίας και ανικανότητας να ανταπεξέλθουν σε αυτό. Χαρακτηριστική σκηνή είναι η σκηνή όπου ξεσπά η Emmi σε λυγμούς, με  την ερμηνεία της Brigitte Mira να είναι το λιγότερο εκπληκτική-από το σημείο αυτό και έπειτα, η σχέση τους αλλάζει προς το χειρότερο.

Υπάρχει μια διαρκή ακινησία στην τόσο προσεκτική πλανοθεσία του σκηνοθέτη, στο πως έχουν στηθεί τα οπτικά μέσα/σκηνικά. Ο Fassbinder (έχοντας δηλώσει στο παρελθόν πόσο μεγάλος θαυμαστής του σκηνοθέτη Douglas Sirk είναι) ακολουθεί τον τρόπο κινηματογράφησης του, δεν τον αντιγράφει όμως, ως προς το σχηματισμό και τα όρια του κάδρου στα πλάνα. Τα πλάνα σε 'πνίγουν' καθώς έχουν ασφυκτικά όρια και αυτό συμβαίνει για να νιώσουμε/καταλάβουμε, τους (κοινωνικούς) περιορισμούς στους οποίους ζουν καθημερινά οι δύο αυτοί χαρακτήρες. Τους περιορισμούς που δεν τους αφήνουν καμία απολύτως ελευθερία έκφρασης και επιλογής. Πιο συγκεκριμένα, οι χαρακτήρες φαίνονται να κινούνται με δυσκολία, με περιορισμό κινήσεων, μέσα στους χώρους του σπιτιού (και όχι μόνο) που τοποθετούνται- ειδικά ο χαρακτήρας του Ali που φαίνεται συνέχεια «μαγκωμένος».

Είναι σημαντικό να αναφερθεί πως όταν παρουσιάζεται το ζευγάρι, πάντα σε πρώτο πλάνο εμφανίζεται η Emmi, σαν όμηρος του κάδρου, και σε αμέσως επόμενο πλάνο ο Ali, εξίσου μαγκωμένος. Δεν έχουν το περιθώριο να μετακινηθούν κάποια έστω εκατοστά, μονάχα αν βγουν από τα όρια του κάδρο. Δεν έχουν επιλογές. Επίσης, η «διάθεση» και τα χρώματα της φωτογραφίας στο σύνολο της ταινίας, παραμένουν μουντά.

Ο Fassbinder καταφέρνει να συμπτύξει δύο είδη ρατσισμού στην ταινία. Τη ρατσιστική συμπεριφορά απέναντι σε ένα «αταίριαστο» ζευγάρι και τη ρατσιστική αντιμετώπιση ενός αλλοδαπού μετανάστη. Τοποθετώντας ένα «προβληματικό» ζευγάρι σε μία κοινωνία που δεν είναι έτοιμη να δεχτεί τέτοιου είδους αλλαγές, ενεργοποιεί ξενοφοβικές αντιδράσεις και τάσεις κοινωνικού αποκλεισμού.

Θέλει από τους τους θεατές να δουν πέρα από την ταινία, να δούμε και να συνειδητοποιήσουμε πόσο παράλογο είναι αυτό-οι χαρακτήρες να μην έχουν άλλες (θετικές) επιλογές, να μην έχουν το δικαίωμα να ζήσουν το αυτονόητο, την αγάπη που τους ενώνει.

Μας προτρέπει/προκαλεί να κοιτάξουμε εκεί ακριβώς στη οθόνη, στο κάδρο, αυτά τα δύο πλάσματα που έχουν εγκλωβιστεί μέσα σε ένα απειλητικό και αφιλόξενο περιβάλλον, χωρίς καμία ελπίδα ή παρηγοριά για κάτι το θετικό, για μια οποιαδήποτε αλλαγή προς το καλύτερο.

Παρασκευή Γιουβανάκη

Θεματικές: 

Δημοσιεύθηκε στις 23 June 2017 | 9:47 pm


«Ώρα Μηδέν» για τους πλειστηριασμούς: Τέλος η αποχή των συμβολαιογράφων

Την απόφασή τους να σταματήσουν την αποχή τους από τους πλειστηριασμούς ανακοίνωσε η επιτροπή Συμβολαιογραφικών Συλλόγων Ελλάδα, ανοίγοντας μετά από διάστημα οκτώ μηνών τον δρόμο για πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας, για οφειλές προς δημόσιο και τράπεζες. Παράλληλα, καλούν τους αρμόδιους φορείς «να αναλάβουν επιτέλους τις ευθύνες τους».

Ειδικότερα, η συντονιστική επιτροπή, σε ανακοίνωσή της, αναφέρει ότι έπειτα από οκτώ μήνες αποχής από μια κατηγορία πλειστηριασμών, «προκύπτει ότι ουδείς από τους πολιτειακούς παράγοντες, κανένας πολιτικός χώρος και κανένας κοινωνικός θεσμός δεν έκρινε σκόπιμο να προσεγγίσει το συγκεκριμένο πρόβλημα και να προτείνει έστω μια κάποια λύση».

Ακόμη, όπως σημειώνει η συντονιστική επιτροπή, «η κατάσταση, που έχει δημιουργηθεί απαιτούσε και απαιτεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αντιμετώπισής της». Και αυτό γιατί, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, «αφενός μεν υφίστανται κατηγορίες οφειλών, οι οποίες δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν ολικά για αντικειμενικούς λόγους και λόγω απρόβλεπτης μεταβολής των συνθηκών, αφετέρου δε υφίσταται κατηγορία οφειλών οι οποίες προέκυψαν κατόπιν στρατηγικής επιλογής των οφειλετών, ενώ η μη εξόφλησή τους είναι κοινωνικά απαράδεκτη και κολάσιμη».

Σε άλλο σημείο της ανακοίνωσής της η συντονιστική επιτροπή αναφέρει ότι η αποχή των συμβολαιογράφων «από τη διενέργεια συγκεκριμένων πλειστηριασμών, ενώ έδωσε προσωρινή λύση σε πολλούς συμπολίτες μας, έδωσε και την ευκαιρία σε όλους αυτούς που υποχρεούνται να προτείνουν λύσεις και να λάβουν τις απαραίτητες αποφάσεις να καλυφθούν πίσω από την αποχή μας, αφήνοντάς μας μόνους κάθε Τετάρτη να αντιμετωπίζουμε ακραίες συμπεριφορές ελάχιστης μερίδας συμπολιτών μας, οι οποίοι πιστεύουν ότι οι συμβολαιογράφοι ευθύνονται γι' αυτό που βιώνουν και η μη διενέργεια πλειστηριασμών είναι η λύση στο πρόβλημα».

Πηγή: thepressproject.gr

Θεματικές: 

Δημοσιεύθηκε στις 23 June 2017 | 4:05 pm


ΕΛΣΤΑΤ: Το 35,6% του πληθυσμού της χώρας σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικό αποκλεισμό

Το 35,6% του πληθυσμού της χώρας ή 3.789.300 άτομα βρίσκονταν πέρυσι σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικό αποκλεισμό, παρουσιάζοντας μικρή μείωση σε σχέση ?ε την προηγούμενη χρονιά (3.828.500 άτομα που αντιστοιχούσαν στο 35,7% του πληθυσμού). Το κατώφλι της φτώχειας ανέρχεται στο ποσό των 4.500 ευρώ ετησίως ανά άτομο και σε 9.450 ευρώ για νοικοκυριά ?ε δύο ενήλικες και δύο εξαρτώμενα παιδιά ηλικίας κάτω των 14 ετών, ενώ το ?έσο ετήσιο διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών της εκτιμάται σε 14.932 ευρώ.

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, ο κίνδυνος φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού είναι υψηλότερος στην περίπτωση των ατόμων ηλικίας 18-64 ετών (39,7%) και εκτιμάται για τους Έλληνες σε 38% και για τους αλλοδαπούς που διαμένουν στην Ελλάδα σε 59,7%.

Τα νοικοκυριά που βρίσκονται σε κίνδυνο φτώχειας εκτι?ώνται σε 832.065 σε σύνολο 4.168.784 νοικοκυριών και τα ?έλη τους σε 2.262.808 στο σύνολο των 10.651.929 ατό?ων του πληθυσμού της χώρας.

Ο κίνδυνος φτώχειας για παιδιά ηλικίας 0-17 ετών (παιδική φτώχεια) ανέρχεται σε 26,3%, σημειώνοντας μείωση κατά 0,3 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση ?ε το 2015. Ο κίνδυνος φτώχειας για άτο?α ηλικίας άνω των 65 ετών ανέρχεται σε 12,4% παρουσιάζοντας μείωση κατά 1,3 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση ?ε το 2015.

Αύξηση σε σχέση ?ε το 2015 σημείωσε το ποσοστό του πληθυσμού που απειλείται από τη φτώχεια ως προς το σύνολο του πληθυσμού, στη περίπτωση των:

*Εργαζομένων γυναικών κατά 1,3 ποσοστιαίες μονάδες (12,3%)

*Ανέργων κατά 2,3 ποσοστιαίες μονάδες (47,1%). Η αύξηση αφορά και τα δύο φύλα, ?ε μεγαλύτερη αυτή των γυναικών

*Νοικοκυριών ?ε δύο ενήλικες και τρία ή περισσότερα εξαρτώμενα παιδιά κατά 2,4 ποσοστιαίες μονάδες (32%)

*Νοικοκυριών ?ε δύο ενήλικες κάτω των 65 ετών κατά 2,3 ποσοστιαίες μονάδες (20,1%)

Το ποσοστό κινδύνου φτώχειας πριν από όλες τις κοινωνικές μεταβιβάσεις (δηλαδή ?η συμπεριλαμβανομένων των κοινωνικών επιδομάτων και των συντάξεων στο συνολικό διαθέσι?ο εισόδημα των νοικοκυριών) ανέρχεται σε 52,9%, ενώ όταν περιλαμβάνονται μόνον οι συντάξεις και όχι τα κοινωνικά επιδόματα μειώνεται στο 25,2%. 

Δημοσιεύθηκε στις 23 June 2017 | 3:12 pm


Καταγγελίες για «ιερές» παρανομίες στα Μετέωρα

Ερωτήματα και αιχμές για διαπλοκή μεταξύ των μονών στα Μετέωρα και της Εφορείας Αρχαιοτήτων Τρικάλων έθεσε μέλος τη Κίνησης “Μετέωρα για Όλους” κατά τη διάρκεια τοποθέτησης του στην “διαβούλευση” που έκανε πριν λίγες μέρες ο δήμαρχος Καλαμπάκας για το Προεδρικό διάταγμα που θέτει πλήθος απαγορεύσεων σε δραστηριότητες (μεταξύ άλλων και της αναρρίχησης) στα Μετέωρα. 

Γράφει η Σταυρούλα Πουλημένη για το stokokkino.gr

Το μέλος της κίνησης “Μετέωρα για Όλους”  αποκάλυψε ενώπιον όλων επικοινωνία μεταξύ εκπροσώπου της Εφορείας και έξι Ιερών Μονών σχετικά με καταγγελίες που έχουν γίνει για παράνομες εργασίες δόμησης που συντελούνται στην αρχαιολογική αδόμητη ζώνη Α της οποίας τα όρια είναι παρόμοια με αυτά του ιερού χώρου των Μετεώρων που ορίστηκε με τον  νόμο 2351 του 1995 (νόμος περί ιερότητας του χώρου).


Οι  καταγγελίες είχαν αποδέκτη το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και συγκεκριμένα την Διεύθυνση Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Αρχαιοτήτων όπως και την Ε.Φ.Α Τρικάλων. Ανέφεραν περιπτώσεις παράνομης δόμησης κοντά στις μονές,  με κτίσματα, άνοιγμα δρόμων κ.α, στην αδόμητη ζώνη των Μετεώρων. Μάλιστα η Πολεοδομία του Δήμου Καλαμπάκας  σταμάτησε κάποιες κατασκευές ενώ η Εφορεία Αρχαιοτήτων Τρικάλων στην οποία κοινοποιήθηκαν επίσης οι καταγγελίες πέταξε το μπαλάκι στον Δήμο και το αστυνομικό τμήμα της περιοχής δηλώνοντας αναρμόδια. Η συγκεκριμένη καταγγελία αφορούσε σε εργασίες που, όπως τόνιζε ο καταγγέλλων, συντελούνται στον περίβολο του Ναού του Αγίου Αντωνίου.

Στην συγκεκριμένη καταγγελία του πολίτη πήρε την πρωτοβουλία να απαντήσει ένας μοναχός. Το περίεργο της υπόθεσης είναι ότι στο email που έλαβε ο πολίτης από τον ιερέα που εγκαλούσε τους αναρριχητές για τις καταστροφές που προκαλούν από τα ... καρφιά που βάζουν για να ανέβουν στους βράχους, εκτός από την συνημμένη καταγγελία προωθήθηκε κατα λάθος και ένα μήνυμα εκπροσώπου της Εφορείας Αρχαιοτήτων προς έξι Ιερές Μονων, στο οποίο ενημέρωνε τους ιερείς για την υποβολή καταγγελίας για παράνομη δόμηση συνιστώντας τους «να είναι προσεκτικοί μέχρι να επικρατήσει νηνεμία και ησυχία»….

“Το περιστατικό αυτό αποδεικνύει ότι υπάρχει διαπλοκή μεταξύ μονών και Εφορείας και ό,τι υποθέταμε μέχρι σήμερα γίνεται πλέον ξεκάθαρο” αναφέρει ο Βασίλης Θεοδώρου, αθλητής και κάτοικος Καλαμπάκας τονίζοντας ότι η αποκάλυψη αυτή δείχνει ποιος πραγματικά κάνει κουμάντο στην περιοχή.

Η αποκάλυψη αυτή γίνεται στο φόντο της συζήτησης και των αντιδράσεων που έχουν προκύψει για το υπό έκδοση Προεδρικό διάταγμα  από το ΥΠΠΟΑ, την θετική γνωμοδότηση από την Περιφέρεια Θεσσαλίας και χωρίς να έχει προηγηθεί διαβούλευση με τους όρους που προϋποτίθενται σε τέτοιες διαδικασίες όπως επίσης την έλλειψη τοπογραφικής μελέτης από την αρμόδια Εφορεία και μια γνωμοδότηση από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο που πραγματικά κανένας δεν γνωρίζει το περιέχομενό της.  Με το εν λόγω προεδρικό διάταγμα επιχειρείται η δημιουργία ενός άβατου στα Μετέωρα καθώς ένα πλήθος δραστηριοτήτων μεταξύ αυτών αναρρίχηση, σχοινοβασία, μικροπωλητές, βιντεοσκόπηση κ.α. απαγορεύονται, με το πρόσχημα ότι ενοχλούνται οι μονές. 

Αποτελεί μάλλον …σύμπτωση ότι η Εφορεία Αρχαιοτήτων Τρικάλων είναι η πρώτη που έστειλε στο Υπουργείο θετική γνωμοδότηση για το εν λόγω προεδρικό διάταγμα.

Όσον αφορά στην συζήτηση που επιχείρησε να ανοίξει ο δήμος Καλαμπάκας κατόπιν εορτής, δηλαδή έγκρισης από το Περιφερειακό συμβούλιο, και η οποία πήρε άλλη τροπή από το αναμενόμενο για τον Δήμο Καλαμπάκας (αποκαλύψεις και έντονες αντιδράσεις από δημότες για το ενδεχόμενο απαγορεύσεων με το Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος),  ο Β. Θεοδώρου την χαρακτηρίζει προσχηματική υπενθυμίζοντας ότι “ενώ πολλές φορές επιχειρήθηκε να τεθεί από πολίτες το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο και να πραγματοποιηθεί μία κανονική διαβούλευση με συγκρότηση αρμόδιας επιτροπής, όπως ορίζεται από το νόμο, τόσο ο προηγούμενος όσο και ο νυν δήμαρχος παρέμπαν το θέμα στις καλένδες και εν αγνοία του κόσμου είχε ήδη σταλεί από τον Δήμαρχο Καλαμπάκας, χωρίς να προηγηθεί απόφαση δημοτικού συμβουλίου, θετική γνωμοδότηση για την έγκριση ενός διατάγματος που θα φέρει όχι μόνο πλήγμα στην οικονομία της περιοχής αλλά θα στερήσει το αυτονόητο δικαίωμα στον δημόσιο χώρο”.

Όπως χαρακτηριστικά διερωτάται και η “Κίνηση Μετέωρα για όλους” σχετικά με το υπό έκδοση ΠΔ “Πρέπει το καθόλα σεβαστό θρησκευτικό συναίσθημα και επιλογή ζωής να χρειάζεται ειδικούς νόμους ώστε να προστατευτεί εκδιώχνοντας όσους κάθε φορά δεν ταιριάζουν στα κριτήρια κάποιων μοναχών; Και αν τα κριτήρια αυτά είναι τόσο αυστηρά γιατί δεν τα εφαρμόζουν πρώτα στο εαυτό τους αλλά επιτρέπουν το καθημερινό «πανηγύρι» χιλιάδων τουριστών των λίγων ωρών και των εκατομμυρίων ευρώ που δε καταγράφονται από κανένα κρατικό ταμείο; Και αν οι κρατικές υπηρεσίες είναι τόσο ευαίσθητες στους τραυματισμούς των βράχων από τις έτσι κι αλλιώς αόρατες ασφάλειες (ακόμα γελάνε οι γεωλόγοι) τι έχουν να πουν για τις αυθαιρεσίες και τους τόνους μπάζα που πέφτουν αδιακρίτως βρωμίζοντας αυτόν τον πανέμορφο τόπο; Δύο μέτρα και δύο σταθμά λοιπόν τόσα χρόνια και πάντα να επικρατεί ο νόμος του οικονομικά ισχυρού!”

Θεματικές: 

Δημοσιεύθηκε στις 23 June 2017 | 2:50 pm


Τουρκία: Νεαρή κοπέλα δέχθηκε επίθεση σε λεωφορείο επειδή φορούσε σορτσάκι

Επίθεση μέσα ένα μίνιμπας δέχθηκε νεαρή κοπέλα την Τετάρτη από έναν άνδρα, με τα τουρκικά ΜΜΕ να μεταδίδουν πως αιτία της στάθηκε το σορτσάκι που φορούσε το θύμα τον ιερό μήνα του ραμαζανιού. Στο βίντεο διακρίνεται ο θύτης να της επιτίθεται και ακολούθως να τρέπεται σε φυγή.

Όπως φαίνεται στο  βίντεο που αναρτήθηκε στο διαδίκτυο, φαίνεται ένας άνδρας που κάθεται σε ένα μίνιμπας. Ο άνδρας αυτός σηκώνεται και χτυπάει μια γυναίκα που κάθεται μπροστά του προτού κατευθυνθεί προς την έξοδο. Η νεαρή γυναίκα σηκώνεται αμέσως στην προσπάθειά της να αμυνθεί, όμως ο άνδρας την σπρώχνει και αποβιβάζεται από το λεωφορείο ενώ εκείνη πέφτει κάτω.
 
Πριν από την επίθεση, που διαπράχθηκε την περασμένη εβδομάδα στην ασιατική πλευρά της Κωνσταντινούπολης, ο άνδρας φέρεται να είπε στην κοπέλα: «Ντύνεσαι έτσι κατά τη διάρκεια του ραμαζανιού; Δεν ντρέπεσαι;» σύμφωνα με όσα αφηγήθηκε το θύμα και μετέδωσε το πρακτορείο ειδήσεων Dogan και αναμεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
 
«Του είπα να μην κοιτάει (...) και εκείνος ανταπάντησε "εάν μου δείχνεις τους γλουτούς σου, πώς μπορώ να μην κοιτάζω;"» συνέχισε η ίδια.
 
Η Ασένα Μελίσα Σαλάμ, 21 ετών, κατέθεσε αμέσως μήνυση. Ο δράστης, ο οποίος υποστήριξε ότι τον «προκάλεσε», συνελήφθη τρεις ημέρες μετά το περιστατικό, όμως αφέθηκε ελεύθερος την ίδια ημέρα, προς μεγάλη απογοήτευση των φεμινιστικών οργανώσεων, έγραψε η εφημερίδα Hürriyet.
 
«Η απελευθέρωση του δράστη συνιστά μια απειλή για όλες τις γυναίκες» ήταν το μήνυμα που ανήρτησε σήμερα στο Twitter η οργάνωση «Σταματήστε τις δολοφονίες γυναικών»: «θα φοράμε ό,τι θέλουμε, όπου θέλουμε. Δεν θα απαρνηθούμε τις ελευθερίες μας».
 
Η Σαλάμ κατέθεσε αίτημα στον εισαγγελέα, με το οποίο αμφισβητεί την απόφαση απελευθέρωσης του δράστη. Κατόπιν η εισαγγελία εξέδωσε σήμερα ένταλμα σύλληψης, σύμφωνα με πολλά ΜΜΕ.
 
Όμως, όπως γράφουν τα τουρκικά μέσα μαζικής ενημέρωσης, αποδείχθηκε ότι ο άνδρας βρίσκεται ήδη υπό κράτηση από το Σάββατο για διάπραξη φορολογικών αδικημάτων και διώκεται επίσης και για υποθέσεις ναρκωτικών ουσιών.
 
Η ετικέτα #melisasaglamyalnizdegildir (η Μελίσα Σαλάμ δεν είναι μόνη) είναι μεταξύ των δημοφιλέστερων σήμερα στο Twitter.

Πηγή: thepressproject.gr

Θεματικές: 

Δημοσιεύθηκε στις 22 June 2017 | 3:31 pm


Ο ρατσισμός «μολύνει» το Μάντσεστερ

Οι επιθέσεις ρατσιστικού μίσους με στόχο μουσουλμάνους έχουν αυξηθεί κατά 500% στο Μάντσεστερ μετά την επίθεση που κόστισε τη ζωή σε 23 ανθρώπους. Η αστυνομία αναζητά σχέδιο για να αποτρέψει τις επιθέσεις, αλλά προειδοποιεί ότι ο πραγματικός αριθμός των περιστατικών μπορεί να είναι ακόμη μεγαλύτερος.

Μέσα σε έναν μήνα από τις επιθέσεις στο Manchester Arena καταγράφηκαν 224 περιπτώσεις εγκλημάτων μίσους με θύματα μουσουλμάνου σε σχέση με τις 37 που είχαν καταγραφεί μέσα στο 2016.

Η αστυνομία του Μάντσεστερ ανακοίνωσε τους αριθμούς αυτούς τη στιγμή που οι Αρχές σε όλη τη Μ. Βρετανία λαμβάνουν μέτρα για την προστασία του μουσουλμανικού πληθυσμού, μετά και την επίθεση σε τζαμί τη Δευτέρα.

Ο Ρομπ Ποτς, υπαρχηγός της αστυνομίας του Μάντσεστερ, ανακοίνωσε ότι η κατάσταση έχει εξομαλυνθεί τις τελευταίες ημέρες, ωστόσο προειδοποιεί ότι ο πραγματικός αριθμός των επιθέσεων μπορεί να είναι αρκετά υψηλότερος.

Η υπουργός Εσωτερικών Άμπερ Ραντ υπόσχεται περαιτέρω προστασία για όσο καιρό απαιτείται για να καθησυχάσει τις κοινότητες των μουσουλμάνων. 

Οι αριθμοί που έδωσε στη δημοσιότητα η αστυνομία του Μάντσεστερ δείχνουν πως τα ρατσιστικά εγκλήματα έχουν αυξηθεί κατακόρυφα, με τα περισσότερα να στρέφονται κατά μουσουλμάνων.

Πηγή: efsyn.gr

Θεματικές: 

Δημοσιεύθηκε στις 22 June 2017 | 3:27 pm


Αθώωση-σταθμός για το Φαρμακονήσι

Mε μια σημαντική απόφαση που ανατρέπει τα δεδομένα στην υπόθεση του ναυαγίου στο Φαρμακονήσι τον Ιανουάριο του 2014, το Πενταμελές Εφετείο Δωδεκανήσου απαλλάσσει τον νεαρό Σύρο από την ευθύνη για τον θάνατο των 12 Αφγανών προσφύγων, ανάμεσά τους γυναίκες και παιδιά, όπως και για παράνομη και επικίνδυνη μεταφορά υπηκόων τρίτων χωρών με σκοπό το κέρδος, κατηγορίες για τις οποίες είχε καταδικαστεί πρωτόδικα στην εξοντωτική ποινή των 145 χρόνων κάθειρξη, με εκτιτέα τα 25 χρόνια.

Γράφει ο Δημήτρης Αγγελίδης για την Εφημερίδα των Συντακτών 

Το δικαστήριο δέχτηκε μόνο την κατηγορία ότι ο τότε 21χρονος Σύρος βρισκόταν στο τιμόνι της βάρκας, όχι όμως για οικονομικό όφελος, όπως είχε καταδικαστεί πρωτόδικα από ένα δικαστήριο στο οποίο ακουγόταν πολύ συχνά η προσβλητική και χωρίς καμία νομική υπόσταση λέξη «λαθρομετανάστης», αλλά επειδή ήταν πρόσφυγας και ταξίδευε στην Ευρώπη για να ζητήσει διεθνή προστασία.

Η ποινή του μειώθηκε σε 29 χρόνια φυλάκιση (με εκτιτέα τα 10 χρόνια).

Με βάση το δικαίωμα της υφ' όρον απόλυσης στο ένα τρίτο της ποινής, αναμένεται να βγει άμεσα από τη φυλακή.

Στο άκουσμα της απόφασης, ευχαρίστησε τους δικαστές που τον δικαίωσαν και αγκάλιασε τον δικηγόρο του, ξεσπώντας σε λυγμούς.

Ελλιπής διερεύνηση

Το ναυάγιο στο Φαρμακονήσι συνέβη ενώ το σκάφος των προσφύγων ρυμουλκούνταν από το Λιμενικό, το οποίο είχε ασφαλώς την ευθύνη της επιχείρησης, είτε πρόκειται για επιχείρηση διάσωσης, όπως ισχυρίζονται οι λιμενικοί, είτε για επιχείρηση επαναπροώθησης, σύμφωνα με τις καταθέσεις των επιζώντων.

Η Εισαγγελία του Ναυτοδικείου Πειραιά, το οποίο διερευνούσε τις ενδεχόμενες ευθύνες του Λιμενικού, έβαλε την υπόθεση στο αρχείο.

Οι επιζώντες του ναυαγίου, μεταξύ των οποίων και ο Σύρος, έχουν προσφύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου με τη συνδρομή πέντε ελληνικών και διεθνών οργανώσεων δικαιωμάτων, που ισχυρίζονται, μεταξύ άλλων, ότι το Λιμενικό δεν πήρε τα αναγκαία μέτρα διάσωσης και ότι υπήρξε ελλιπής και αναποτελεσματική διερεύνηση από τις ελληνικές αρχές.

Είναι χαρακτηριστικό ότι κανένας επιζών δεν επιρρίπτει ευθύνη για το ναυάγιο στον Σύρο, εξ ου και δέχτηκαν να τον συμπεριλάβουν στην προσφυγή τους στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ).

Αντιθέτως, το ελληνικό κράτος επικαλείται την πρωτόδικη καταδίκη του Σύρου για να ισχυριστεί προς το ΕΔΔΑ ότι αποδόθηκε δικαιοσύνη.

Είναι προφανές ότι η τωρινή απόφαση του Πενταμελούς Εφετείου Δωδεκανήσου ανατρέπει τον ισχυρισμό της Ελλάδας και αναμένεται να δημιουργήσει νέα δεδομένα στην εξέταση της υπόθεσης.

Η υπόθεση έχει πάρει διεθνείς διαστάσεις, με τον Επίτροπο του Συμβουλίου της Ευρώπης Νιλς Μουίζνιεκς να εκφράζει την έκπληξή του για την αρχειοθέτηση της υπόθεσης, ενώ έγινε θεατρική παράσταση που παίχτηκε στο Φεστιβάλ Αθηνών και στο εξωτερικό («Υπόθεση Φαρμακονήσι ή το Δίκαιο του νερού» του Ανέστη Αζά).

Συνήγορος και ΕΔΔΑ

«Η πολύ σημαντική αυτή απόφαση του Πενταμελούς Εφετείου Δωδεκανήσου έρχεται να αποκαταστήσει το αίσθημα εμπιστοσύνης στην ελληνική Δικαιοσύνη, το οποίο είχε βαρύτατα πληγεί από την νομικώς εσφαλμένη και εν πολλοίς ατεκμηρίωτη κρίση του πρωτοβάθμιου δικαστηρίου. Ταυτοχρόνως, όμως, προσφέρει και αφορμή για προβληματισμό ως προς την ορθότητα της απόφασης του εισαγγελέως του Ναυτοδικείου Πειραιώς να τερματίσει πρόωρα την παράλληλη ποινική διαδικασία που είχε κινηθεί εις βάρος των λιμενικών υπαλλήλων, στους οποίους οι επιβάτες του σκάφους που βυθίστηκε είχαν με τις καταθέσεις τους αποδώσει την ευθύνη για τους θανάτους των συγγενικών τους προσώπων», σημειώνει στην «Εφ.Συν.» ο συνήγορος του Σύρου, Παναγιώτης Χριστόπουλος.

«Αναμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το σκεπτικό τής πολλαπλά σημαντικής απόφασης του Πενταμελούς Εφετείου Δωδεκανήσου. Είναι η πρώτη φορά που οι εθνικές δικαστικές αρχές ασχολήθηκαν πραγματικά με το τι συνέβη στο Φαρμακονήσι και είναι βέβαιο ότι η απόφαση θα συνεκτιμηθεί από το ΕΔΔΑ. Η Εισαγγελία του Ναυτοδικείου Πειραιά έχει αρχειοθετήσει την υπόθεση όσον αφορά τις ποινικές ευθύνες των λιμενικών για την ανατροπή και τη βύθιση του σκάφους, η οποία είχε ως συνέπεια τον πνιγμό 12 ανθρώπων, κρίνοντας αξιόπιστες μέχρι και "καταθέσεις" των διασωθέντων που είχαν ληφθεί από διερμηνείς που δεν γνώριζαν καμία από τις γλώσσες των επιζώντων και στους οποίους, για τον λόγο αυτό, ασκήθηκε ποινική δίωξη», σημειώνει η πρόεδρος της Ελληνικής Ενωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, Κλειώ Παπαπαντολέων.

Δημοσιεύθηκε στις 22 June 2017 | 3:22 pm



Δείτε αγγελίες στο Νομό Θεσσαλονίκης





Φιλικοί ιστότοποι:

tilegrafima.gr

ekklisiaonline.gr

7news.gr

Nea Smyrni Online

www.vimaorthodoxias.gr