Ειδήσεις &
Τοπικά Νέα

Ελλάδα   >   Ν. Αιτωλοακαρνανίας   >   Αιτωλικο    >    Ειδήσεις & Τοπικά Νέα

Ο Παναιτωλικός κοντά στα παιδιά και στην Ποταμούλα!

Σήμερα, αντιπροσωπεία της ΠΑΕ Παναιτωλικός, μαζί με τους Αγκίρε και Παπαζώη, επισκέφθηκε το Δημοτικό Σχολείο Ποταμούλας. «Κατά τη διάρκεια της παρουσίας μας στο σχολείο, μιλήσαμε με τα παιδιά για τη σημασία της άθλησης, της προσπάθειας και της ομαδικότητας, συζητήσαμε τις αξίες που συνοδεύουν τον αθλητισμό και τον ρόλο τους στη ζωή ενός παιδιού, ενώ είχαμε την ευκαιρία να ακούσουμε τις σκέψεις και τις ανάγκες τους. Στο τέλος της επίσκεψης προσφέραμε αθλητικό υλικό και μικρά δώρα ως ένδειξη υποστήριξης προς τη σχολική κοινότητα», αναφέρει ο Παναιτωλικός στα κοινωνικά δίκτυα. «Τέτοιες πρωτοβουλίες ενισχύουν τον δεσμό μας με τον τόπο και τους ανθρώπους του και αναδεικνύουν τη δύναμη του αθλητισμού να ενώνει και να προσφέρει. Ο Παναιτωλικός συνεχίζει με συνέπεια τις δράσεις κοινωνικής υπευθυνότητας, με στόχο να βρίσκεται δίπλα στα παιδιά, στους εκπαιδευτικούς και σε κάθε γωνιά της περιοχής μας», καταλήγει η σχετική ενημέρωση.

📢 Δημοσιεύθηκε στις 📅 3 December 2025 🕒 14:52


Συνέντευξη στην Αθήνα για το Επετειακό Πρόγραμμα των 200 χρόνων από την Έξοδο

Προχωρά ο προγραμματισμός του δήμου Μεσολογγίου για τον εορτασμό της 200ης Επετείου της Εξόδου. Σε αυτό το πλαίσιο η δημοτική αρχή Μεσολογγίου διοργανώνει  συνέντευξη Τύπου στην Αθήνα. Θα  λάβει χώρα  την Τετάρτη, 10 Δεκεμβρίου 2025, στις 12:00 στην Ε.Σ.Η.Ε.Α.  (Ακαδημίας 20, Αθήνα, 1ος όροφος, Αίθουσα «Γεώργιος Καράντζας») και κατά τη διάρκεια της θα παρουσιαστεί το εορταστικό πρόγραμμα των εκδηλώσεων για τη Διακοσιοστή Επέτειο της Εξόδου του Μεσολογγίου, μιας κορυφαίας στιγμής μνήμης και τιμής της νεότερης ελληνικής ιστορίας. Η συνέντευξη πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του Μορφωτικού Ιδρύματος Ε.Σ.Η.Ε.Α. στο πλαίσιο της έναρξης του εορταστικού κύκλου για τη Διακοσιοστή Επέτειο της Εξόδου».

📢 Δημοσιεύθηκε στις 📅 3 December 2025 🕒 13:52


Από τα Γρεβενά στην Αιτωλοακαρνανία το «Bike Odyssey 2026»- Η επιστροφή του θρυλικού αγώνα ορεινής ποδηλασίας

Το Bike Odyssey 2026 επιστρέφει δυναμικά ως ένας από τους πιο απαιτητικούς και αναγνωρισμένους αγώνες ορεινής ποδηλασίας (MTB stage races) στον κόσμο από 21–28 Ιουνίου 2026. Από το 2013, ο αγώνας έχει καθιερωθεί ως όνειρο ζωής για αθλητές του MTB διεθνώς, προσφέροντας 8 ημέρες επικής Cross Country ποδηλασίας, 681 χιλιόμετρα και 19.800+ μέτρα θετικής υψομετρικής διαφοράς. Οι αθλητές θα διασχίσουν την καρδιά της Πίνδου, αντιμετωπίζοντας μερικές από τις πιο απαιτητικές διαδρομές παγκοσμίως, μέσα από πυκνά δάση, ποτάμια, και πάνω από 50 παραδοσιακά χωριά που αποτυπώνουν τη φυσική και πολιτιστική ομορφιά της Ελλάδας.

Αγωνιστικά Highlights:

  • Multi-stage challenge: Κάθε στάδιο απαιτεί στρατηγική, τεχνική και αντοχή.
  • Extreme υψομετρικά: Δυνατές ανηφόρες και τεχνικές καταβάσεις που δοκιμάζουν κάθε ποδηλάτη.
  • Διαδρομές με χαρακτήρα: Δάση, ποτάμια, χωριά και ορεινές πλαγιές σε κάθε χιλιόμετρο.
  • Παγκόσμια κοινότητα MTB: Αναβάτες και ομάδες από όλο τον κόσμο ενώνονται σε μία διεθνή οικογένεια ποδηλατών.
Η Διαδρομή (Highlights):
  • Σαμαρίνα Γρεβενών ➝ Μέτσοβο Ιωαννίνων (85 χλμ): Γραφικά χωριά της Ηπείρου, παραδοσιακή φιλοξενία.
  • Μέτσοβο ➝ Πύλη Τρικάλων (108 χλμ): Θέα στα Αθαμανικά Όρη και στην παραδοσιακή αρχιτεκτονική.
  • Πύλη ➝ Καλύβια Καρδίτσας (89 χλμ): Θεσσαλική γη και η γαλήνη της λίμνης Πλαστήρα.
  • Καλύβια ➝ Κρίκελο Ευρυτανίας (103 χλμ): Πυκνά δάση, αντοχή και ιστορικά χωριά.
  • Κρίκελο ➝ Κρίκελο (31 χλμ): Κυκλική διαδρομή με τεχνικές δυσκολίες και ένταση.
  • Κρίκελο ➝ Αθανάσιος Διάκος Φωκίδας (82 χλμ): Σημεία ιστορικής σημασίας και ηρωισμού με φυσική δύναμη.
  • Αθανάσιος Διάκος ➝ Άνω Χώρα Ναυπακτίας (79 χλμ): Μαγεία των ορεινών δασών της Ναυπακτίας.
  • Άνω Χώρα ➝ Κρυονέρι Αιτωλοακαρνανίας (104 χλμ): Τερματισμός στις όχθες του Πατραϊκού Κόλπου, ολοκληρώνοντας την Οδύσσεια.
«Το Bike Odyssey δεν είναι απλώς ένας αγώνας. Είναι μια πρόκληση ζωής που δοκιμάζει τα όρια των αθλητών, ενώ αναδεικνύει την ομορφιά της Ελλάδας.», Χρήστος Μακρυγιάννης, Διευθυντής Αγώνα-Bike Odyssey. « Το Bike Odyssey 2026 σηματοδοτεί την επιστροφή ενός από τους πιο απαιτητικούς και συναρπαστικούς αγώνες ορεινής ποδηλασίας στην Ευρώπη. Για εμάς στη Sportad, η προετοιμασία αυτής της διοργάνωσης δεν είναι μόνο μια πρόκληση, αλλά μια ευκαιρία να αναδείξουμε την Ελλάδα ως κορυφαίο προορισμό για αθλητικές περιπέτειες. Καλούμε τους αθλητές της ορεινής ποδηλασίας από όλο τον κόσμο να ζήσουν την εμπειρία, να τολμήσουν την πρόκληση και να κάνουν το όνειρο τους πραγματικότητα στις ορεινές διαδρομές της Πίνδου. », Γιάννης Μπίκας, Διευθύνων Σύμβουλος Sportad Ζήστε την απόλυτη MTB εμπειρία στην καρδιά της Ελλάδας! 8 ημέρες, 681 km, 19.800+ m υψομετρικά – Bike Odyssey 2026 σας περιμένει. Εγγραφές & Πληροφορίες – Bike Odyssey 2026: Επίσημη ιστοσελίδα: Ανακαλύψτε περισσότερα Εγγραφές: Κλείστε τη θέση σας τώρα Διαδρομή & GPS: Δείτε τη διαδρομή και κατεβάστε τα αρχεία GPS Bike Odyssey Press Office Email: [email protected] Press Kit: Κατεβάστε το επίσημο Press Kit Ακολουθήστε μας στα Social Media Facebook: Bike Odyssey – Νέα, updates & highlights Instagram: @bikeodyssey.gr – Φωτογραφίες και βίντεο από τη δράση X (Twitter): @BikeOdyssey – Live updates & announcements YouTube: Bike Odyssey Official Channel – Videos & stage recaps Διοργάνωση Bike Expert & Sportad

📢 Δημοσιεύθηκε στις 📅 3 December 2025 🕒 13:31


Παναιτωλικός: Στα 10 ευρώ η τιμή των εισιτηρίων για Σέρρες

Ο Πανσερραϊκός ανακοίνωσε τις τιμές των εισιτηρίων για την προσεχή αναμέτρηση με τον Παναιτωλικό, για την 13η αγωνιστική της Super League. Όπως έγινε γνωστό, οι τιμές των εισιτηρίων για την θύρα 7, όπου θα διατεθεί για τις ανάγκες των φίλων του Παναιτωλικού, θα ανέρχονται στα 10 ευρώ. Το παιχνίδι είναι προγραμματισμένο για την προσεχή Δευτέρα, 8 Δεκεμβρίου (18:00). Σύμφωνα με την σερραϊκή ΠΑΕ, η διάθεση των εισιτηρίων θα ξεκινήσει από αύριο Πέμπτη 4/12. titormosnet.gr

📢 Δημοσιεύθηκε στις 📅 3 December 2025 🕒 13:25


«Όλοι μοναδικοί, όλοι ίσοι» – Το μήνυμα του ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας για την Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ

Σε μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία το ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας αναφέρει τα εξής: Σήμερα, 3 Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία, δεν περιοριζόμαστε σε τυπικές αναφορές και ευχές. Στεκόμαστε με αλήθεια απέναντι στις ανάγκες, τις δυσκολίες και τα δικαιώματα των συμπολιτών μας. Γιατί ο τρόπος που στεκόμαστε δίπλα στα άτομα με αναπηρία, ο τρόπος που τους επιτρέπουμε –ή δεν τους επιτρέπουμε– να ζουν, να κινούνται, να εργάζονται και να συμμετέχουν ισότιμα, είναι βαθύς δείκτης πολιτισμού. Και ως κοινωνία, οφείλουμε να παραδεχθούμε ότι σε αυτό το πεδίο ακόμα υστερούμε. Η πλήρης και ουσιαστική προσβασιμότητα δεν είναι πολυτέλεια, ούτε «διευκόλυνση». Είναι δικαίωμα. Και τα δικαιώματα δεν επιδέχονται εκπτώσεις. Χρειάζονται αποφάσεις, ευθύνη και πράξεις. Για εμάς στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας – Τμήμα Αιτωλοακαρνανίας, η προσβασιμότητα δεν είναι μια απλή υποχρέωση. Είναι προτεραιότητα. Και σήμερα θέλω δημόσια να ανακοινώσω ότι δεσμεύσαμε το ποσό των 30.000 ευρώ για τη μετατροπή του κτιρίου μας σε έναν χώρο πλήρως προσβάσιμο για όλα τα άτομα με αναπηρία. Όχι μόνο για να τηρήσουμε τον νόμο, αλλά γιατί έτσι αντιλαμβανόμαστε την αποστολή μας: να ανοίγουμε δρόμους, όχι να υψώνουμε εμπόδια. Η δέσμευσή μας είναι καθαρή. Να αποτελέσουμε παράδειγμα. Να κάνουμε το αυτονόητο πράξη. Να συμβάλλουμε σε μια κοινωνία που δεν αποκλείει, αλλά αγκαλιάζει. Γιατί πολιτισμός σημαίνει να μην αφήνεις κανέναν πίσω. Και εμείς στο ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας διαλέγουμε στρατόπεδο: Μαζί με τους ανθρώπους, μαζί με τους αδύναμους, μαζί με όσους δικαιούνται περισσότερα. Μαζί για μια κοινωνία που χωράει όλους.

📢 Δημοσιεύθηκε στις 📅 3 December 2025 🕒 13:21


Eπικίνδυνη καθίζηση στο δρόμο από Αλευράδα προς Γέφυρα Τατάρνας (βίντεο)

Έκτακτη και σοβαρή κατάσταση έχει προκληθεί σε σημείο του επαρχιακού οδικού δικτύου της Αιτωλοακαρνανίας. Συγκεκριμένα, μεγάλη καθίζηση υπέστη το οδόστρωμα στην επαρχιακή οδό 36 στην περιοχή του ορεινού Βάλτου του δήμου Αμφιλοχίας. Πρόκειται για το δρόμο που οδηγεί στη γέφυρα Τατάρνας μέσω Αλευράδας. Σύμφωνα με πληροφορίες το φαινόμενο είναι σε εξέλιξη από το περασμένο βράδυ (2/12) και χαρακτηρίζεται επικίνδυνο. Οι δύο λωρίδες παραμένουν κλειστές και η κυκλοφορία διεξάγεται μέσω του δρόμου Τρίκλινο - Παλαιό Χαλκιόπουλο - Νέο Χαλκιόπουλο. Δείτε βίντεο:

📢 Δημοσιεύθηκε στις 📅 3 December 2025 🕒 13:10


Από επιχείρηση στο Αγρίνιο ζητούνται άτομα για εργασία

Χορηγούμενη καταχώριση – Θέση εργασίας Από επιχείρηση στο Αγρίνιο ζητούνται δυο άτομα για εργασία. Αναλυτικά: -Υπάλληλος 30 ετών και άνω για εργασία σε επιχείρηση στο Αγρίνιο στη θέση λογιστηρίου. -Υπάλληλος με δίπλωμα Γ΄ κατηγορίας για θέση οδηγού. Τηλέφωνο επικοινωνίας 6944326111

📢 Δημοσιεύθηκε στις 📅 3 December 2025 🕒 13:07


Διακοπή ρεύματος σε κεντρική οδό του Αγρινίου την Πέμπτη (4/12)

Από την αρμόδια διεύθυνση του ΔΕΔΔΗΕ ανακοινώθηκαν τα εξής: Προκειμένου να εκτελεστούν απαραίτητες τεχνικές εργασίες του ΔΕΔΔΗΕ στα δίκτυα διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, την ΠΕΜΠΤΗ 04.12.2025 από 08:00 έως 13:00 θα γίνει διακοπή ρεύματος στο ΑΓΡΙΝΙΟ επί της οδού ΣΤΑΙΚΟΥ (από Κατάστημα παπουτσιών Καμένου έως κατάστημα Φωτόπουλου) Η επανατροφοδότηση θα γίνει χωρίς προειδοποίηση και μπορεί να γίνει πριν την προβλεπόμενη ώρα, γι’ αυτό λοιπόν οι εγκαταστάσεις και τα δίκτυα θα πρέπει να θεωρούνται ότι ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΥΠΟ ΤΑΣΗ. Για λόγους ασφαλείας απαγορεύεται η προσέγγιση στους αγωγούς ή σε άλλα στοιχεία , έστω και αν βρίσκονται στο έδαφος. Περισσότερες πληροφορίες για τις περιοχές διακοπής στο site www.deddie.gr. Η ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. είναι η θυγατρική εταιρία της ΔΕΗ Α.Ε. που διαχειρίζεται το 11Ελληνικό Δίκτυο Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας.

📢 Δημοσιεύθηκε στις 📅 3 December 2025 🕒 13:04


Παναιτωλικός: Με τέτοιες εμφανίσεις δεν χρειάζονται υπερβολές, μόνο συνέπεια

Η εμφάνιση του Παναιτωλικού κόντρα στον Ολυμπιακό μπορεί να μην έφερε το επιθυμητό αποτέλεσμα για την ομάδα του Γιάννη Αναστασίου, ωστόσο, ο Έλληνας τεχνικός μόνο δυσαρεστημένος δεν μπορεί να είναι από την εικόνα της ομάδας του, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς τις πολλές και σημαντικές απουσίες που είχε να διαχειριστεί. Οι Αγρινιώτες στάθηκαν εξαιρετικά στον αγωνιστικό χώρο, έδειξαν από νωρίς ότι θα αμυνθούν με συνέπεια και θα βγουν μπροστά όταν τους παρουσιαστούν οι ευκαιρίες απέναντι στους ερυθρόλευκους. Τα καναρίνια παρατάχθηκαν στο γήπεδο χωρίς τους Ενκολόλο, Μίχαλακ, Σιέλη και Στάγις. Αν προστεθεί και η απουσία του Αποστολόπουλου, που παραμένει τραυματίας εδώ και καιρό στο αριστερό άκρο της άμυνας, αλλά και του Μλάντεν στο χώρο της μεσαίας γραμμής, τότε ο Παναιτωλικός παρατάχθηκε με έξι βασικά στελέχη εκτός μάχης απέναντι στον Ολυμπιακό. Παρ’ όλα αυτά, αυτό δεν εμπόδισε την ομάδα του Αναστασίου να δημιουργήσει τις μεγαλύτερες ευκαιρίες του αγώνα. Ο Άλεξιτς στο 50′ έχασε το μοναδικό, ανεπανάληπτο τετ-α-τετ με τον Τζολάκη, ενώ οι φάσεις που δημιούργησαν στο δεύτερο μέρος οι Τσούρα και Ματσάν ανέδειξαν με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο τη βελτίωση που παρουσιάζει η ομάδα του Αγρινίου στο επιθετικό τρίτο και γενικότερα στο κομμάτι της μετάβασης. Ο Γιάννης Αναστασίου παρέταξε την ομάδα του με ένα 4-1-4-1, ένα σύστημα που δεν συνηθίζει να χρησιμοποιεί από τότε που ανέλαβε στον πάγκο της ομάδας του Αγρινίου, ωστόσο, οι ιδιαίτερες συνθήκες τον οδήγησαν σε αυτή την επιλογή. Με τον Μπουχαλάκη ως μοναδικό κόφτη μπροστά από την τετράδα της άμυνας, τους Κοντούρη και Εστέμπαν ως εσωτερικούς μέσους, τους Σμυρλή και Ματσάν στα άκρα και μπροστά τον μοναδικό προωθημένο, τον Αγκίρε, ο Παναιτωλικός προσπάθησε να χτίσει μια δομή που θα του έδινε σταθερότητα πίσω και γρήγορες εξόδους μπροστά. Ακόμη και μετά το γκολ του Ελ Κααμπί στο 70′, τα καναρίνα δεν παράτησαν το ματς. Δεν απογοητεύτηκαν, ούτε άλλαξαν την προσέγγισή τους. Συνέχισαν να επιτίθονται, να δημιουργούν προϋποθέσεις και να κλείνουν τον Ολυμπιακό στα καρέ του, προβληματίζοντας τους ερυθρόλευκους σε όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού. Δεν είναι τυχαίο ότι και ο προπονητής των Πειραιωτών, Χοσέ Λουίς Μεντιλίμπαρ, παραδέχτηκε μετά το τέλος του αγώνα πως ο Παναιτωλικός άξιζε κάτι καλύτερο. Το βλέμμα στο Κύπελλο και τον… Τσάβες Ο Παναιτωλικός στρέφει πλέον την προσοχή του στον πολύ σημαντικό αγώνα Κυπέλλου απέναντι στον Ηρακλή, σε ένα παιχνίδι όπου η νίκη θα του δώσει 100% την πρόκριση στην επόμενη φάση και θα διατηρήσει ζωντανή την ανοδική πορεία που έχει χτίσει τον τελευταίο 1,5 μήνα. Η εικόνα των Αγρινιωτών από τη στιγμή που ανέλαβε ο Γιάννης Αναστασίου επιβεβαιώνει πως η ομάδα διαθέτει την ποιότητα και τις δυνατότητες να πετύχει πολλά. Παρά το κακό ξεκίνημα, υπάρχει πλέον πραγματική προοπτική για την είσοδο της ομάδας στις θέσεις 5-8, που υπό προϋποθέσεις μπορεί να μετατραπεί σε ένα ευρωπαϊκό εισιτήριο. Το κλίμα εντός ομάδας αποτυπώθηκε και μετά τη λήξη του αγώνα, όταν ο Τσάβες κατευθύνθηκε προς την εξέδρα και αποθεώθηκε από τον κόσμο του Τιτόρμου. Απομένει ένας μήνας για τη λήξη του διετούς δανεισμού του πριν επιστρέψει στην πατρίδα του, την Αργεντινή, ωστόσο είναι ξεκάθαρο ότι ο παίκτης θέλει να μείνει. Οι μάνατζέρ του βρίσκονται στην Ελλάδα εδώ και μέρες -υπήρξε παρουσία και στην Τρίπολη-και βρίσκονται σε επαφές με τους ανθρώπους της ομάδας, ώστε να βρεθεί η φόρμουλα που θα επιτρέψει την παραμονή του. Εφόσον υπάρξει συμφωνία μαζί του, ο Παναιτωλικός θα μπορέσει να απευθυνθεί και στην ομάδα που διατηρεί τα δικαιώματά του, διεκδικώντας την απόκτησή του με μεταγραφή, μια εξέλιξη που θα ικανοποιήσει και τον ίδιο, αλλά και τον σύλλογο που τον έχει αγκαλιάσει. ΛΑΜΠΡΟΣ ΤΗΓΑΝΗΣ - sport24.gr

📢 Δημοσιεύθηκε στις 📅 3 December 2025 🕒 12:57


H κατασκευή του δρόμου Μεσολόγγι – Ναύπακτος το 1929

Γράφει ο Κωνσταντίνος Σακαρέλος Στα τέλη του 1922 η χώρα μας, που τότε είχε πληθυσμό έξι – περίπου – εκατομμύρια κατοίκους, εξαντλημένη ηθικά, πολιτικά, κοινωνικά, δημογραφικά και οικονομικά, αφού βρισκόταν για περισσότερα από δέκα χρόνια σε αδιάκοπη εμπόλεμη κατάσταση, δέχτηκε 1.200.000 πρόσφυγες. Στην προσπάθειά της να αντιμετωπίσει περισσότερο οργανωμένα και πιο αποτελεσματικά το πρόβλημα της ανθρώπινης διαβίωσης και περίθαλψης των προσφύγων, αποφάσισε και, στα τέλη του 1922, ίδρυσε το Ταμείο Περιθάλψεως Προσφύγων και, το 1923, την Επιτροπή για την Αποκατάσταση των Προσφύγων (Ε.Α.Π.). Η Επιτροπή για την Αποκατάσταση των Προσφύγων (ΕΑΠ) συνεδρίασε στις αρχές Ιουνίου του 1923 και «απεφάνθη ότι δια την εγκατάστασιν 125 χιλιάδων αγροτών προσφύγων απαιτούνται 4 δισεκατομμύρια δραχμαί με τιμήν λίρας προς 400 δραχμάς». (1) Τέτοιες οικονομικές δυνατότητες ασφαλώς και δεν είχε η χώρα. Τα ταμεία της ήταν άδεια. Η μόνη λύση ήταν ο εξωτερικός δανεισμός. Για τον λόγο αυτό η κυβέρνηση, αλλά και όλοι οι άλλοι εμπλεκόμενοι πολιτειακοί παράγοντες, κατέβαλαν μεγάλες προσπάθειες εξασφάλισης των αναγκαίων δανείων, με όρους όσο το δυνατό λιγότερο επαχθείς για την εθνική οικονομία και τους πολίτες. Όλες οι πόρτες των πιστωτών όμως ήταν κλειστές και, ως εκ τούτου, οι προσπάθειες άκαρπες. Δεν είχαν εμπιστοσύνη στην Ελλάδα, γι’ αυτό και δεν συζητούσαν καν τα αιτήματά της! Μετά τη Συνθήκη της Λωζάννης (24 Ιουλίου 1923), όμως, και την επίθεση των Ιταλών στην Κέρκυρα, αναθεώρησαν τη στάση τους και τον Σεπτέμβριο του 1923 πήραν την πρώτη τους θετική απόφαση. Μέρος των χρημάτων του πρώτου δανείου θα αξιοποιούνταν για τη δημιουργία υποδομών και, πρώτα και κύρια, για την κατασκευή των κεντρικών οδικών αξόνων της χώρας, οι περισσότεροι από τους οποίους είχαν ακόμα τη μορφή των καρόδρομων, από την εποχή της Τουρκοκρατίας. Παρόλα αυτά, όπως προκύπτει από δημοσιεύματα εφημερίδων της εποχής, τα αιτήματα των τοπικών κοινωνιών προς τις νομαρχίες και την κυβέρνηση της χώρας για κατασκευή δρόμων πρόσβασης στα χωριά τους ήταν καθημερινά. Σε αρκετά χωριά, οι κάτοικοι έπαιρναν την πρωτοβουλία και ξεκινούσαν μόνοι τους την κατασκευή του δρόμου από το χωριό τους μέχρι το σημείο, όπου αυτός ενωνόταν με το εθνικό δίκτυο, ευελπιστώντας στο ότι τα όργανα της πολιτείας θα συγκινούνταν από την πρωτοβουλία τους και, επιβραβεύοντας την προσπάθειά τους, θα τους συνέδραμαν. Τις επιθυμίες των κατοίκων εκμεταλλεύονταν, ανερυθρίαστα, οι πολιτικάντηδες της εποχής, αποσκοπώντας στην αύξηση του αριθμού των ψηφοφόρων τους. Έγραφε σχετικά η εβδομαδιαία εφημερίδα «ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΣ» στη 2η σελίδα της, την Κυριακή 17 Ιουλίου 1927 (αριθμός φύλλου 314) (390): «Ο Πρόεδρος της Κοινότητος Γαυρολίμνης έλαβεν επιστολήν του βουλευτού Αιτωλοακαρνανίας κ. Γ. Αθανασιάδη – Νόβα, δι’ ης μας γνωρίζει ούτος ότι εις τον εφετεινόν προϋπολογισμόν του υπουργείου Συγκοινωνιών τη εντολή του κ. Μεταξά, ενεγράφη πίστωσις 600.000 δραχμών προς αποπεράτωσιν του από Γαυρολίμνης μέχρις Ευηνοχωρίου τμήματος της αμαξιτής οδού Μεσολογγίου – Ναυπάκτου. Η είδησις αύτη επροκάλεσε πολύ ευχάριστον εντύπωσιν εις όλα τα χωρία της περιφερείας μας, Μπεζαϊδέ, Καλαβρούζαν, Άνω και Κάτω Βασιλικήν, τα οποία τοιουτοτρόπως θα επικοινωνήσουν μετ’ ολίγον χρόνον με το Μεσολόγγιον δι’ αυτοκινήτου. Πολλά ευχαριστήρια εστάλησαν εις τον βουλευτήν μας κ. Αθανασιάδην – Νόβαν, από τον οποίον ήρχισεν ήδη ο λαός που τον εψήφισεν ν’ απολαμβάνη τους καρπούς της δραστηριότητός του.» Τον Οκτώβρη του 1928 άρχισε η κατασκευή της οδού Μεσολογγίου – Ναυπάκτου, μήκους 40 χιλιομέτρων, από συνεργεία της κατασκευαστικής εταιρείας «Εργοληπτική». Οι εργασίες αφορούσαν «διαρρύθμισιν και ανακατασκευήν της ημιτελούς παλαιάς οδού». Σε ορισμένα σημεία, έγινε νέα χάραξη, ανάλογη με τις απαιτήσεις της κυκλοφορίας της εποχής εκείνης, διαπλάτυνση της οδού (6,00 μέτρα πλάτος) και ακόμα μεγαλύτερη διαπλάτυνση «εις τας καμπύλας δια την ευκολίαν της κυκλοφορίας και την επαύξησιν της ορατότητος προς αποφυγήν δυστυχημάτων». Ακόμη, κατασκευάστηκαν τα απαιτούμενα τεχνικά έργα, χάρη στα οποία εξασφαλίστηκε και η πλήρης απορροή των υδάτων των βροχών κτλ., «ούτως ώστε η μετέπειτα συντήρησις της οδού να απαιτή όσον το δυνατόν μικροτέραν δαπάνην.» Μεγάλες δυσκολίες υπήρξαν στην κατασκευή συγκεκριμένου τμήματος του εν λόγω οδικού άξονα, μήκους 4 ½ περίπου χιλιομέτρων, εκείνου που διέρχεται τη νότια πλευρά του όρους «Κλόκοβα», ανάμεσα στη θέση «Παλιομονάστηρο» και στο χωριό «Ρίζα». Στο εν λόγω τμήμα υπήρχε και η μοναδική σε ολόκληρη την Ελλάδα σήραγγα σε αμαξιτή οδό. Κοντά στη σήραγγα εκείνη υπήρχε μεγάλη «σάρα», την οποία δημιουργούσαν οι συνεχείς καταπτώσεις βράχων, με αποτέλεσμα η διάβαση να καθίσταται όχι μόνο δυσκολότατη αλλά και επικίνδυνη.  Το είδος του τεχνικού έργου, το οποίον έπρεπε να κατασκευαστεί, απασχόλησε για μεγάλο χρονικό διάστημα τους μελετητές. Σε σημείο τέτοιο που την άνοιξη του 1930 δεν είχε ακόμα αποφασιστεί το είδος του τεχνικού που θα καθιστούσε ασφαλή τη διέλευση και απρόσκοπτη τη λειτουργία του οδικού άξονα σύνδεσης της ιερής πόλης με τη Ναύπακτο. Πολλοί, μάλιστα, ήταν εκείνοι, οι οποίοι, τότε, υποστήριζαν την άποψη πως έπρεπε να εγκαταλειφθεί η σκέψη κατασκευής δρόμου σε εκείνο «το επικίνδυνον και κρημνώδες επιθαλάσσιον, δαπανηρότατον  και σχεδόν ακατοίκητον εκείνο τμήμα», προτείνοντας ως ενδεδειγμένη λύση, στο ύψος της Γαυρολίμνης, αφενός μεν τη βόρεια πορεία τού υπό κατασκευή οδικού άξονα ως τη συνάντησή του με «την εθνικήν οδόν Ναυπάκτου – Μακρυνείας», αφέτερου δε τη νότια πορεία του προς την Κάτω Βασιλική και, εκείθεν, προς το Κρυονέρι, όπου λειτουργούσε το λιμάνι, τον Γαλατά και το Μεσολόγγι! Σ’ εκείνο το τμήμα του έργου εργάζονταν γύρω στους 600 εργάτες. Μάλιστα, στη θέση «Παληομονάστηρο», εξαιτίας του ότι δεν υπήρχε εκεί κοντά χωριό, το οποίο θα μπορούσε να καλύψει τις ανάγκες σίτισης και στέγασης των εργατών, η Εταιρία είχε κατασκευάσει παραπήγματα και καντίνα, στην οποίαν εκείνοι έβρισκαν, εκτός από φρέσκο, πρώτης ποιότητας άρτο, ζεστό φαγητό δυο φορές την ημέρα και «άπαντα τα είδη πρώτης ανάγκης κ.τ.λ. εις τιμάς ευθηνοτέρας, ή το πολύ ίσας προς την επίσημον διατίμησιν την ισχύουσαν εις Πάτρας και Ναύπακτον.» Όλοι οι εργάτες ήταν ασφαλισμένοι στην εταιρία «Εθνική Ζωή και Καλή Πίστις». Σε όλα τα εργοτάξια υπήρχαν πρόχειρα ιατρεία, οι δε «βαρύτερον ασθενούντες»  μεταφέρονταν στις κλινικές της Ναυπάκτου και των Πατρών. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως μέχρι τα τέλη Ιουνίου του 1929, οπότε και το δημοσίευμα στην εφημερίδα «Ρουμελιώτης», «του Θεού βοηθούντος και χάρις εις τα μέτρα», τα οποία η κατασκευάστρια εταιρία είχε λάβει, «καίτοι η εργασία ήρξατο από οκταμήνου περίπου, εις εξαιρετικώς δυσχερές τμήμα, ουδέν σοβαρόν ατύχημα συνέβη εις το εργατικόν προσωπικόν.» Πηγές:
  1. εφημερίδα «ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΣ», 17/07/1927, αριθμός τεύχους 314, σελίδα 2, ΒΒ 390
  2. Εφημερίδα «Ρουμελιώτης», 29/06/1929, αριθμός τεύχους 200, σελίδα 1, ΒΒ 200

📢 Δημοσιεύθηκε στις 📅 3 December 2025 🕒 12:51


Αιτωλικο - Ειδήσεις και Νέα

Οι πλημμύρες του Αιτωλικού - 29Dytika.gr

Οι πλημμύρες του Αιτωλικού  29Dytika.gr

📢 Δημοσιεύθηκε στις 📅 3 October 2025 🕒 10:00


Γιορτή Ψαριού στο Αιτωλικό - Nextdeal

Γιορτή Ψαριού στο Αιτωλικό  Nextdeal

📢 Δημοσιεύθηκε στις 📅 26 September 2025 🕒 10:00


48 ώρες στο Μεσολόγγι - LiFO

48 ώρες στο Μεσολόγγι  LiFO

📢 Δημοσιεύθηκε στις 📅 20 July 2025 🕒 10:00


Ιστορική Μάχη Ντολμά 2025 - Runner Magazine

Ιστορική Μάχη Ντολμά 2025  Runner Magazine

📢 Δημοσιεύθηκε στις 📅 27 January 2025 🕒 10:00


Αιτωλικό | Γιορτή Ψαριού 2024 - agriniostories.gr

Αιτωλικό | Γιορτή Ψαριού 2024  agriniostories.gr

📢 Δημοσιεύθηκε στις 📅 23 September 2024 🕒 10:00


«Γιορτή Ψαριού» στο Αιτωλικό - Εθνική Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών

«Γιορτή Ψαριού» στο Αιτωλικό  Εθνική Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών

📢 Δημοσιεύθηκε στις 📅 20 September 2022 🕒 10:00


Δείτε αγγελίες στην πόλη/περιοχή Αιτωλικο