Ειδήσεις &
Τοπικά Νέα

Ελλάδα   >   Ν. Αιτωλοακαρνανίας   >   Αιτωλικο    >    Ειδήσεις & Τοπικά Νέα

«Μου έκοψε όλα τα βέγγικα»: Ο Μάρτιν Σκορσέζε αποθέωσε τον Βέγγο, στη μοναδική ταινία που δεν έκανε τα δικά του

Αρκετοί Έλληνες ηθοποιοί θα ήταν διάσημοι παγκοσμίως αν είχαν γεννηθεί και δράσει στις πιο προηγμένες κινηματογραφικά χώρες. Βασίλης Λογοθετίδης, Ντίνος Ηλιόπουλος, Κώστας Χατζηχρήστος, Ορέστης Μακρής, Βασίλης Αυλωνίτης είναι μόνο μερικοί από αυτούς. Φυσικά από τη λίστα δεν θα μπορούσε να λείπει και ο κορυφαίος ίσως των μεταγενέστερων, Θανάσης Βέγγος. Ο «μια κατηγορία μόνος του» αγαπημένος κωμικός στην πραγματικότητα δεν ήταν μόνο κωμικός. Από το «Made in Greece» του 1987 κι έπειτα οι οχτώ επόμενες και τελευταίες ταινίες του είναι είτε κοινωνικές είτε δραματικές, με πρώτη τις «Ήσυχες Μέρες του Αυγούστου» (1991) και τελευταία «Το πέταγμα του Κύκνου» (2010), ένα χρόνο πριν πεθάνει. Μεταξύ αυτών, το βλέμμα του Οδυσσέα (1995) του Θόδωρου Αγγελόπουλου και το Ψυχή Βαθιά (2009), του Παντελή Βούλγαρη. Ο σπουδαίος ηθοποιός δίνει και σε αυτούς τους ρόλους υποκριτικά ρεσιτάλ, με τον δικό του μοναδικό τρόπο, που τον καθιέρωσε στις συνειδήσεις του κοινού ως έναν εντελώς ξεχωριστό καλλιτέχνη. Όπως είχε ο ίδιος δηλώσει σε μία από τις σπάνιες συνεντεύξεις του, στο περιοδικό «Σύγχρονος Κινηματογράφος», αυτός ο ιδιαίτερος τρόπος αντανακλούσε στο φιζίκ και τις εκφράσεις του προσώπου του – σε αυτές τις δραματικές ταινίες ενίοτε δεν χρειαζόταν καν να μιλήσει για να γίνει επιδραστικός. Ταυτίστηκε με το αδειανό βλέμμα του απλού ανθρώπου, κατά κάποιο τρόπο το συμβόλισε με τη φυσικότητα και την αγνότητά του. Ή καλύτερα με τη φυσική αγνότητά του… «Δουλεύω με το ένστικτο, δεν έχω κανένα ταλέντο, κανένα ταλέντο. Μόνο αυτή τη φάτσα, που, κοίταξέ την καλά και διάβασε. Εδώ είναι αποτυπωμένη όλη η μιζέρια, όλη η δυστυχία, όλος ο πόνος του ασήμαντου Έλληνα…». Και ήταν αυτές, οι «Ήσυχες Μέρες του Αυγούστου» το φιλμ στο οποίο ο Βέγγος εντυπωσίασε ακόμα και έναν εκ των κορυφαίων σκηνοθετών του Χόλιγουντ. Πρόκειται για σπονδυλωτή ταινία σε σκηνοθεσία και σενάριο Παντελή Βούλγαρη και μουσική Μάνου Χατζιδάκι, που συμμετείχε στο διαγωνιστικό μέρος του Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου και του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Σικάγου (σκηνοθεσίας). Η ταινία διαδραματίζεται στην άδεια και ζεστή Αθήνα τον μήνα Αύγουστο, εξιστορώντας 3 διαφορετικές ιστορίες, οι οποίες δεν συνδέονται. Στην τρίτη ιστορία πρωταγωνιστούν ο Θανάσης Βέγγος και η Χρυσούλα Διαβάτη, σε ρόλους δύο αγνώστων που συναντιούνται στο τρένο και δένονται σαν αδελφές ψυχές. Ο πολύς Μάρτιν Σκορσέζε είχε δει την ταινία στο φεστιβάλ του Σικάγο και όταν συνάντησε τον Παντέλη Βούλγαρη του είχε μείνει αξέχαστη η πρωταγωνιστική φιγούρα της τρίτης ιστορίας. «Τι ωραία επιλογή που πήρες αυτόν τον άνθρωπο», είπε για τον Βέγγο στον Βούλγαρη, γοητευμένος και αυτός από την τραγικότητα του αείμνηστου Έλληνα ηθοποιού, που σε μία ακόμη ταινία είχε δείξει ότι όποιο είδος και αν ακολουθούσε, θα έγραφε ιστορία. Υπερθεματίζοντας ο Βούλγαρης, είχε προσθέσει ότι στη συγκεκριμένη ταινία προσπάθησε και κατάφερε να βγάλει τον Βέγγο από τις ερμηνευτικές νόρμες του, γεγονός που προσέδιδε ακόμα μεγαλύτερη αξία στο τελικό αποτέλεσμα. «Τον βασάνισα λίγο τον Βέγγο στο γύρισμα… Είχε κάποια στοιχεία που επαναλάμβανε, όπως την κίνηση του κεφαλιού. Εγώ του τα έκοβα. Κι εκείνος μονολογούσε: “Κόβεις όλα τα βέγγικα, Παντελή! Θα την πληρώωωσειεις…!”». menhouse.gr

Δημοσιεύθηκε στις 6 May 2024 | 5:32 pm


Ξεκίνησε η επιστροφή των εκδρομέων του Πάσχα – Αυξημένη αλλά χωρίς προβλήματα η κίνηση στις εθνικές οδούς

Χωρίς προβλήματα ξεκίνησε η επιστροφή των εκδρομέων του Πάσχα, ενώ η Τροχαία έχει λάβει αυξημένα μέτρα σε όλη τη χώρα. Σύμφωνα με τα στοιχεία, κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας, από την Αττική αναχώρησαν περί τα 700.000 ΙΧ, με τις Αρχές να μιλούν για τη «μεγαλύτερη έξοδο» στη μετά - Covid εποχή. Η κίνηση στους δύο εθνικούς δρόμους (Αθηνών-Κορίνθου και Αθηνών-Λαμίας) προς το παρόν είναι αυξημένη αλλά η κυκλοφορία διεξάγεται χωρίς προβλήματα. Μικρές καθυστερήσεις προς το παρόν έχουμε στην Κορίνθου - Αθηνών στο ύψος της Κινέτας και των Αγίων Θεοδώρων. Παρόλα αυτά, παρατηρήθηκαν κάποιες ουρές αυτοκινήτων τόσο στα διόδια της Ελευσίνας, όσο και σε αυτά των Μαλγάρων στη Θεσσαλονίκη, από εκδρομείς που φαίνεται να προτίμησαν να επιστρέψουν σήμερα για να αποφύγουν την αυριανή κίνηση που αναμένεται να είναι μεγάλη. Ειδικά στα Μάλγαρα η κίνηση είναι μεγαλύτερη καθώς δενείναι διαθέσιμες όλες οι λωρίδες κυκλοφορίας λόγω έργων. Σε κάθε περίπτωση η Τροχαία είναι σε επιφυλακή και αναμένει αύξηση της κίνησης αργά το απόγευμα σήμερα, ενώ η επιστροφή εκτιμάται πως θα κορυφωθεί αύριο Τρίτη του Πάσχα, που είναι και η τελευταία ημέρα των αργιών, καθώς λόγω της μεταφοράς της αργίας της Πρωτομαγιάς, αύριο είναι κλειστά τα καταστήματα. Υπενθυμίζεται ότι και αύριο Τρίτη, από ώρα 08:00’ έως 13:00’ στο πλαίσιο της μείωσης των κυκλοφοριακών προβλημάτων, της βελτίωσης της οδικής κυκλοφορίας και της αύξησης του βαθμού οδικής ασφάλειας, εκτός των μέτρων διευκόλυνσης της κυκλοφορίας που θα ληφθούν σε τοπικό επίπεδο, θα ισχύσει και απαγόρευση κυκλοφορίας όλων των φορτηγών αυτοκινήτων μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους άνω των 3,5 τόνων ως κατωτέρω: - Στον αυτοκινητόδρομο Α8 (Αθήνα-Πάτρα) από τα Διόδια Ελευσίνας (Χ.Θ. 26+500) μέχρι τα Διόδια Ρίου (Χ.Θ. 199+660) στην κατεύθυνση προς Πάτρα. - Στον αυτοκινητόδρομο Α1 (Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), από τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι) (Χ.Θ. 27+960) μέχρι τη διασταύρωση του Μπράλου (Χ.Θ. 203+065), από τον κόμβο Ροδίτσας (Λαμία) (Χ.Θ. 212+625) μέχρι τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας (Χ.Θ. 242+479), από τα Διόδια Μακρυχωρίου (Χ.Θ. 374+291) μέχρι τον κόμβο Λεπτοκαρυάς (Χ.Θ. 410+359) στην κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη. - Στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης-Ν. Μουδανιών, από τη γέφυρα Θέρμης έως τον κόμβο Ν. Μουδανιών (61,5 χλμ) στην κατεύθυνση προς Χαλκιδική. - Στον αυτοκινητόδρομο Α11 (Σχηματάρι – Χαλκίδα), από τη διασταύρωσή της με τον αυτοκινητόδρομο Α1 (Χ.Θ. 65+820) μέχρι την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (Χ.Θ. 12+300) στην κατεύθυνση προς Χαλκίδα. - Στην Εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Καβάλας, από το 11ο χλμ. (Χ.Θ.11+340) μέχρι τη διασταύρωση Λέων Αμφίπολης (Χ.Θ. 97 + 550) στην κατεύθυνση προς Καβάλα. - Στον αυτοκινητόδρομο Α5 (Ιόνια Οδός) από τη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης» (περιοχή Ρίου Χ.Θ. 1+558,47) έως το πέρας της Ιόνιας Οδού (Χ.Θ. 200+991) στην κατεύθυνση προς Ιωάννινα. - Στον αυτοκινητόδρομο Α7 (Κεντρικής Πελοποννήσου), από τον Α/Κ Κορίνθου (Χ.Θ. 85+300) έως τον Ισόπεδο Κυκλικό Κόμβο Σπάρτης (Χ.Θ. 240+800) (Περιμετρική Καλαμάτας) στην κατεύθυνση προς Καλαμάτα. - Στον αυτοκινητόδρομο Α71 (Λεύκτρο-Σπάρτη) από τον Α/Κ Λεύκτρου (0+000) έως τον Α/Κ Σπάρτης (Χ.Θ. 45+000) στην κατεύθυνση προς Σπάρτη. - Στην Εθνική Οδό Ιωαννίνων – Άρτας – Αντιρρίου στην κατεύθυνση προς Αντίρριο. - Στην Εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Πολύγυρου (Ε.Ο.16), από τη γέφυρα Θέρμης έως τα όρια της Π.Ε. Θεσσαλονίκης (κόμβος Αγίας Αναστασίας) στην κατεύθυνση προς Πολύγυρο. protothema.gr

Δημοσιεύθηκε στις 6 May 2024 | 5:13 pm


Πότε καταβάλλονται οι συντάξεις Ιουνίου – Οι ημερομηνίες πληρωμής

Στην επόμενη ημερομηνία καταβολής των συντάξεων είναι πλέον στραμμένο το βλέμμα των συνταξιούχων. Και αυτή πιθανότατα θα είναι η Τρίτη 28 Μαΐου 2024 όπου αναμένεται να ξεκινήσουν οι καταβολές των κύριων και των επικουρικών συντάξεων μηνός Ιουνίου 2024 του e-ΕΦΚΑ για τους μη μισθωτούς. Συγκεκριμένα Ο ΟΑΕΕ θα καταβάλλει τις συντάξεις την Τρίτη 28 Μαΐου 2024 Ο ΟΓΑ θα καταβάλλει τις συντάξεις την Τρίτη 28 Μαΐου 2024 Το ΕΤΑΑ (μη Μισθωτών) θα καταβάλλει τις συντάξεις την Τρίτη 28 Μαΐου 2024 Οι συντάξεις ΕΦΚΑ για όσους είναι συνταξιούχοι (Μισθωτοί & Μη Μισθωτοί) από 1.1.2017 και έπειτα (ν.4387/2016) θα καταβληθούν την Τρίτη 28 Μαΐου 2024 Οι Επικουρικές Συντάξεις του ιδιωτικού τομέα (μη μισθωτών και μισθωτών) θα καταβληθούν την Τρίτη 28 Μαΐου 2024 Συντάξεις Ιουνίου 2024 – Μισθωτοί Οι πληρωμές των κύριων και των επικουρικών συντάξεων του e-ΕΦΚΑ μηνός Ιουνίου 2024 θα διενεργηθούν για τους μισθωτούς την Πέμπτη 30 Μαΐου 2024 -Το ΙΚΑ – ΕΤΑΜ θα καταβάλλουν τις συντάξεις την Πέμπτη 30 Μαΐου 2024 -Το Δημόσιο θα καταβάλλει τις συντάξεις την Πέμπτη 30 Μαΐου 2024 -Οι προσωρινές συντάξεις Ενόπλων Δυνάμεων, Σωμάτων Ασφαλείας και Πυροσβεστικού Σώματος θα καταβληθούν την Πέμπτη 30 Μαΐου 2024 -Το ΝΑΤ και ΚΕΑΝ θα καταβάλλουν τις συντάξεις την Πέμπτη 30 Μαΐου 2024 -Το ΕΤΑΠ – ΜΜΕ θα καταβάλλει τις συντάξεις την Πέμπτη 30 Μαΐου 2024 -Το ΕΤΑΤ θα καταβάλλει τις συντάξεις την Πέμπτη 30 Μαΐου 2024 -ΤΣΕΑΠΓΣΟ, ΤΣΠ-ΗΣΑΠ θα καταβάλλουν τις συντάξεις την Πέμπτη 30 Μαΐου 2024 Η ΔΕΗ θα καταβάλλει τις συντάξεις την Πέμπτη 30 Μαΐου 2024 -Ο ΟΤΕ θα καταβάλλει τις συντάξεις την Πέμπτη 30 Μαΐου 2024 Οι Επικουρικές Συντάξεις του Δημοσίου θα καταβληθούν την Πέμπτη 30 Μαΐου 2024. protothema.gr

Δημοσιεύθηκε στις 6 May 2024 | 5:03 pm


Η Μαντόνα έγραψε ιστορία: Έδωσε δωρεάν συναυλία στην Κοπακαμπάνα, σε πάνω από ένα εκατ. θεατές

Θεαματικό φινάλε στο «The Celebration Tour», της μεγάλης περιοδείας της που ξεκίνησε τον περασμένο Οκτώβριο από το Λονδίνο, έκανε η Μαντόνα, δίνοντας δωρεάν συναυλία στο Ρίο ντε Τζανέιρο, στη Βραζιλία. Η Κοπακαμπάνα μεταμορφώθηκε σε απέραντο dance floor, ενώ πέρα από το πλήθος που κατέκλυσε την αμμουδιά της διάσημης παραλίας, το σημείο ήταν γεμάτο σκάφη, ελικόπτερα και drones και τα διαμερίσματα με θέα την παραλία γεμάτα κόσμο που έκανε πάρτι απολαμβάνοντας τη συναυλία. Σημειώνεται ότι το αεροδρόμιο της πόλης πραγματοποίησε περί τις 170 επιπλέον πτήσεις καθώς θαυμαστές της από όλο τον κόσμο έσπευσαν για τη δουν στη Βραζιλία. Η 65χρονη «βασίλισσα της ποπ» άνοιξε το σόου με την επιτυχία της «Nothing Really Matters» (1998), λέγοντας στο πλήθος «Είμαστε στο πιο όμορφο μέρος του κόσμου» και δείχνοντας τη θέα στον ωκεανό όπως και το άγαλμα του Χριστού Λυτρωτή που ατενίζει από ψηλά την πόλη. «Αυτό το μέρος είναι μαγικό», πρόσθεσε. Η σταρ ερμήνευσε κλασικές της επιτυχίες, όπως τα «Like A Virgin» και «Hung Up» και αφιέρωσε το «Live to Tell» σε «όλα τα λαμπερά πλάσματα» που χάθηκαν από το AIDS, με ασπρόμαυρες φωτογραφίες ανθρώπων που πέθαναν από την ασθένεια να προβάλλονται πίσω της. Όταν κάποια στιγμή φώναξε στα πορτογαλικά «Ω, Ρίο!», το πλήθος αστραπιαία απάντησε «Ω, βασίλισσα Μαντόνα!». Υπολογίζεται ότι 1,6 εκατ. άτομα παρακολούθησαν τη συναυλία. Ο αριθμός είναι 10 φορές και πλέον μεγαλύτερος από το ρεκόρ που είχε η Μαντόνα με 130.000 άτομα στο Parc des Sceaux του Παρισιού το 1987. Η επίσημη ιστοσελίδα της χαρακτήρισε το σόου ως το μεγαλύτερο στη 40χρονη καριέρα της.   reader.gr

Δημοσιεύθηκε στις 6 May 2024 | 4:38 pm


Το ψάχνουν παντού: Το πεντανόστιμο πιάτο που οι τουρίστες δεν καταλαβαίνουν πώς φτιάχνεται, το βρίσκουν μόνο στην Ελλάδα

Οι περισσότεροι διαβάζοντας για «σουτ μακάλο» μάλλον θα σκεφτούν ποδοσφαιρικό κόλπο που πήρε το όνομά του από κάποιον διάσημο παίκτη, στα πρότυπα του «πέναλτι Πανένκα» ή της «ντρίπλας Κρόιφ». Στην πραγματικότητα, όμως, είναι ένα πιάτο τόσο απολαυστικό που θα σε κάνει να το ερωτευτείς από την πρώτη μπουκιά. «Επιτυχία, ξέρετε, είναι να παίρνει κάποιος δυο πράγματα των προγόνων του και να τα πηγαίνει παραπέρα. Όχι να βραβεύεσαι για μια πικάνια ή ριμπς που θα βρεις σε κάθε εστιατόριο… Να παίρνεις προϊόντα της περιοχής και να τα αναδεικνύεις σε μοναδικές συνταγές. Γι’ αυτό η κάθε περιοχή θα έπρεπε να έχει τη δική της ελληνική ντόπια κουζίνα, σε κάθε περιοχή να είναι διαφορετική, και όλες μαζί να συνθέτουν αυτό που λέμε ελληνική κουζίνα». Με αυτά τα λόγια ο ίδιος ο Νίκος Κοντοσώρος έδωσε τον δικό του ορισμό, περιγράφοντας το δημιούργημα (δικό του και της συντρόφου του) που έβαλε στον γαστρονομικό χάρτη το Ξινό Νερό, ένα χωριό της Φλώρινας. Μέχρι το 1989 οι περίπου 1.100 κάτοικοι ήταν περήφανοι για το καρναβάλι της περιοχής και το περίφημο νερό της που προέρχεται από τις φυσικές πηγές οι οποίες αναβλύζουν. Εκείνη την χρονιά, όμως, ο Νίκος Κοντοσώρος και η Πετρούλα Σέλτσα, αποφάσισαν να φτιάξουν μια ταβέρνα ή ένα εστιατόριο, αν προτιμάτε, βασιζόμενοι στον απόλυτο σεβασμό στην κουλτούρα και την κουζίνα της Μακεδονίας. Με πολλή προσωπική εργασία και μεράκι έστησαν το μαγαζί τους, φροντίζοντας να βασιστούν σε ντόπια προϊόντα, πολλά εκ των οποίων τα βρίσκει κανείς στο δικό τους «μποστάνι» και παράλληλα να συνδυάσουν την εμπειρία και με ετικέτες κρασιών που σταδιακά μετέτρεψαν το δημιούργημά τους σε απόλυτο σημείο αναφοράς. Δυστυχώς ο αυτοδίδακτος σεφ έφυγε από την ζωή το 2019, σε ηλικία μόλις 58 ετών, άφησε όμως πίσω του την δική του παρακαταθήκη, αλλά και άξιους συνεχιστές αφού ακόμη και τα παιδιά της οικογένειας συνεισφέρουν ο καθένας από το δικό του πόστο. Πλέον δεν νοείται να βρεθεί κάποιος στην περιοχή και να μην σταματήσει εκεί για να ικανοποιήσει τον ουρανίσκο του με γκουρμέ πιάτα, τα οποία όμως απέχουν κατά πολύ από τον ορισμό του γκουρμέ που οι περισσότεροι έχουμε στο μυαλό μας, ειδικά αν η εμπειρία μας προέρχεται από αθηναϊκά εστιατόρια που κυριαρχεί πιο πολύ το «φαίνεσθαι». Σε ένα λιτό αλλά προσεγμένο και με στυλ χώρο όπου δεσπόζει το τζάκι, ο επισκέπτης (με την απαραίτητη υποσημείωση ότι καλό είναι να έχει κάνει κράτηση ακόμη και καθημερινή) έχει την δυνατότητα να γευτεί συνταγές οι οποίες συνδυάζουν την παράδοση με… πινελιές και δόσεις υψηλής γαστρονομίας. Όλα στις σωστές αναλογίες, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τα πιάτα που μπορείς να παραγγείλεις. Δίχως αμφιβολία, το σουτ μακάλο είναι η κορωνίδα αφού αποτελεί το καλύτερο δυνατό παράδειγμα για αυτό το «πάντρεμα». «Ταπεινά» μοσχαρίσια τηγανητά κεφτεδάκια, έρχονται να «κολυμπήσουν» μέσα σε έναν χυλό από απλό αλεύρι, ζωμό κότας και φυσικά σαφράν, που έρχεται να απογειώσει την εμπειρία! Στον Κοντοσώρο πάντως πρέπει να αφήσεις χώρο στο στομάχι σου για να μπορέσεις να χωρέσεις εκεί όσο το δυνατόν περισσότερες γεύσεις. Ξεκινώντας από την βελουτέ σούπα κουνουπιδιού, την φλωρινέλα (ένα ντόπιο μαστιχωτό τυρί) με τσάτνεϊ, λαχανόρυζο με χωριάτικο λουκάνικο και συνεχίζοντας στα κυρίως με χοιρινά μάγουλα με ρεβίθια, χοιρινό φιλέτο σε κρούστα με κόκκινο πιπέρι καγιέν σε πουρέ γλυκοπατάτας, χοιρινό λαιμό είτε χοιρινός με πουρέ κάστανο, είτε καπνιστό με μανιτάρια σε πουρέ καρότο. Φυσικά δεν λείπουν από το μενού ριζότι, πάστα, τοπικές πίτες, σαλάτες και κρέατα σχάρας, με όλα τα πιάτα να μπορούν να συνδυαστούν άψογα με ένα ποτήρι κρασί από τις περίπου 200 ετικέτες που προσφέρονται. Ακριβώς για αυτόν τον λόγο οι ιδιοκτήτες φρόντισαν από νωρίς να συμπεριλάβουν στα σχέδιά τους κι ένα πέτρινο κελάρι όπου ξεχωρίζουν τα κρασιά από το Αμύνταιο, με τους οινοπαραγωγούς της περιοχής να γνωρίζουν πολύ καλά ότι αυτός ο αδικοχαμένος αυτοδίδακτος σεφ που γεννήθηκε στην Κέρκυρα, αλλά μεγάλωσε κοντά τους, άλλαξε την μοίρα του τόπου, βάζοντας κι άλλους στο παιχνίδι της υψηλής γαστρονομίας σε αυτήν την γωνιά της Ελλάδας. Πλέον αρκετοί έχουν ακολουθήσει το παράδειγμα της οικογένειας Κοντοσώρου, με την δική της ταβέρνα πάντως (αλλά και τον ξενώνα που προστέθηκε το 2001) να αποτελούν το απόλυτο σημείο αναφοράς, έχοντας βραβευτεί πολυάριθμες φορές με Χρυσό Σκούφο και κερδίζοντας –ανάμεσα σε άλλες διακρίσεις- και το Βραβείο Ελληνικής Κουζίνας. menhouse.gr

Δημοσιεύθηκε στις 6 May 2024 | 4:21 pm


Σώθηκαν ελάχιστα πλάνα: Η μοναδική φορά που ο Λάμπρος Κωνσταντάρας έπαιξε στην τηλεόραση «έσβησε» από την Αθλητική Κυριακή

Υπάρχουν πολλές σειρές με τις οποίες έχει ταυτιστεί ο Γιάννης Μπέζος. Το «Εκείνες κι Εγώ» είναι στο top-3, μαζί με το Ευτυχισμένοι Μαζί και το Της Ελλάδος Τα Παιδιά. Ως προς την πρώτη όμως, είναι ο Λάμπρος Κωνσταντάρας που θα μπορούσε να την έχει κάνει δικιά του. Λίγο πολύ, οι περισσότεροι γνωρίζουν πως το Εκείνες Κι Εγώ δεν ήταν μια πρωτότυπη ιδέα. Η σειρά που προβλήθηκε στον ΑΝΤ1 για δύο σεζόν από το 1996, είχε πατήσει πάνω στην σειρά που είχε γραφτεί για τον Κωνσταντάρα από τον Κώστα Πρετεντέρη και έκανε πρεμιέρα 20 χρόνια νωρίτερα. Τότε, το 1976, δεν υπήρχε ιδιωτική τηλεόραση. Υπήρχε μόνο ΥΕΝΕΔ. Ήταν όμως σαφές πως η τηλεόραση θα γινόταν το κυρίαρχο μέσο και ο κινηματογράφος θα τελείωνε. Εύλογα, οι παραγωγές ήθελαν να πάρουν όλα τα μεγάλα ονόματα. Ο Λάμπρος Κωνσταντάρας ήταν ένας από αυτούς. Και ο επιβλητικός Λάμπρος Κωνσταντάρας πείστηκε πως αξίζει να πρωταγωνιστήσει σε μια σειρά όπου θα υποδύεται τον Λάμπρο Δόγκανο, έναν γεροτζόβενο που δεν θα σταματάει να κυνηγάει τον ποδόγυρο και την καλοπέραση, δίχως να πολυδουλεύει. Η σειρά είχε πολύ μεγάλη επιτυχία, κρίνοντας και από μια περιγραφή στο βιβλίο του Δημήτρη Κωνσταντάρα, γιου του Λάμπρου, όπου περιγράφει ότι κάποια στιγμή ήταν με τη γυναίκα και την κόρη του στην Σκόπελο και είχε σχηματιστεί ουρά στους δρόμους, με οχήματα και πεζούς να κατευθύνονται στα 2 καφενεία του νησιού που είχαν τηλεόραση, ώστε να δουν τη σειρά. Το Εκείνες Κι Εγώ προβαλόταν για ενάμιση χρόνο με επεισόδια διάρκειας 15 λεπτών, αλλά αυτή θα ήταν η πρώτη και τελευταία φορά που ο Λάμπρος Κωνσταντάρας θα έπαιζε στην τηλεόραση. Όπως θα ήταν η τελευταία φορά που κάποιος θα την έβλεπε, μιας και συνέβη το εξής παράδοξο. Λες και μια αόρατη δύναμη δεν ήθελε να αφήσει αυτές τις κασέτες για να μην στιγματιστεί ο ρόλος και να μπορεί να επανέλθει 20 χρόνια μετά, η τεχνολογία της εποχής δεν επέτρεπε την διατήρηση του αρχείου, με αποτέλεσμα να μην είναι γραμμένη πουθενά η σειρά. Ούτε καν το πρώτο επεισόδιο. Τότε, επειδή δεν υπήρχαν πολλές κασέτες, υπήρχε η τακτική να γράφουν κάτι πάνω σε κάτι άλλο. Έτσι, στην ΕΡΤ αποφάσισαν πως θα πρέπει να αποθηκευτεί στην κασέτα του Εκείνες Κι Εγώ, η Αθλητική Κυριακή και για την ακρίβεια στιγμιότυπα ποδοσφαιρικών αγώνων. Το μόνο που κατάφερε να σώσει κάπως η ΕΡΤ, ήταν σκηνές από το πρώτο επεισόδιο, αλλά δεν ψηφιοποιήθηκε ποτέ, με την καταγραφή να είναι κακής ποιότητας και σε αρκετά σημεία να φαίνεται σκέτο μαύρο και όχι ασπρόμαυρο, όπως ήταν η κινηματογράφιση τότε. Ό,τι σώζεται είναι ένα απόσπασμα που προβλήθηκε στην εκπομπή Η Μηχανή Του Χρόνου. Μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει ότι κανείς δε θα μπορέσει να δει όχι τον Κωνσταντάρα ως Δόγκανο, αλλά κάποια από τα πολύ ενδιαφέροντα γκεστ της σειράς. Το πιο σημαντικό εκ των οποίων ήταν η Ραφαέλα Καρά, η γνωστή Ιταλίδα τραγουδίστρια. Η δική της παρουσία εκεί, εξασφάλισε μια καταγραφή του επεισοδίου από δικούς της συνεργάτες, με το υλικό να μεταφέρεται στην Ιταλία και να διατηρείται κάπου στα προσωπικά της αντικείμενα. Εκτός από τον Κωνσταντάρα, δεν στιγματίστηκαν ούτε οι άλλοι ρόλοι που τους έπαιξαν η Τέτη Σχοινάκη, ο Δημήτρης Νικολαΐδης, η Έφη Οικονόμου, η Ρένα Βουτσινά, ο Γιώργος Κωνσταντής και ο Τώνης Γιακωβάκης, ενώ στη σειρά είχαν κάνει γκεστ η αδερφή του Λάμπρου, η Μήτση, και ο Νίκος Ρίζος, μεταξύ πολλών άλλων. Άφησαν τους ρόλους ελεύθερους, για να τους καπαρώσουν οι επίγονοι, οι μεταγενέστεροι Τάσος Κωστής, Λουκία Πιστιόλα, Νίκη Σερέτη, Βαλέρια Κουρούπη, Πάνος Χατζηκουτσέλης και Σωτήρης Σκαντζίκας. Βλέποντας πάντως τα ελάχιστα σωζόμενα στιγμιότυπα, έστω και το βλέμμα της σημερινής ή ακόμα και της εποχής των 90s, ευτυχώς που δεν σώθηκαν πολλά, γιατί η σύγκριση Κωνσταντάρα-Μπέζου σε αυτόν τον ρόλο βγάζει ξεκάθαρα από πάνω τον δεύτερο. menhouse.gr

Δημοσιεύθηκε στις 6 May 2024 | 4:05 pm


Κοινωνικός Τουρισμός: Πότε ανοίγει η πλατφόρμα για τις αιτήσεις – Τι περιλαμβάνει η επιδότηση

Εντός των προσεχών εβδομάδων αναμένεται να ξεκινήσει η υποβολή των αιτήσεων για το νέο πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης για την περίοδο 2024 - 2025. Εντωμεταξύ, μέχρι τέλος Ιουνίου θα μπορούν να πραγματοποιήσουν τις διακοπές τους όσοι πήραν επιταγές το 2023. Οι δικαιούχοι μπορούν να επιλέξουν κατάλυμα από το Μητρώο Παρόχων, ενώ επιδοτούνται και τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Εργαζόμενοι και άνεργοι μπορούν να κάνουν οικονομικές διακοπές καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου μέσω του προγράμματος Κοινωνικού Τουρισμού της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης. Οι δικαιούχοι που έλαβαν το σχετικό ΦΕΚ το 2023 και δεν το έχουν χρησιμοποιήσει ακόμη, πρέπει να το ενεργοποιήσουν μέχρι τις 30 Ιουνίου. Μάλιστα, τον περασμένο Απρίλιο ενεργοποιήθηκαν 8.575 επιταγές κοινωνικού τουρισμού, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης, οι δικαιούχοι προτίμησαν ως προορισμούς τον Νότιο Τομέα Αθηνών, την Εύβοια αλλά και τα Ιωάννινα. Σε ότι αφορά το νέο πρόγραμμα 2024 – 2025 αναμένεται να ανοίξει τις προσεχείς εβδομάδες, προς το τέλος Μαΐου. Υπενθυμίζεται ότι ο κοινωνικός τουρισμός επιδοτεί έως έξι διανυκτερεύσεις ανάλογα με το κατάλυμα, οι δικαιούχοι καταβάλλουν μικρή συμμετοχή. Μηδενική είναι η συμμετοχή τους και έως δέκα διανυκτερεύσεις για διακοπές σε Λέρο, Λέσβο, Χίο και Κω. Έως 12 δωρεάν διανυκτερεύσεις σε όσους επιλέξουν για διακοπές καταλύματα σε Ρόδο, Βόρεια Εύβοια, Έβρο και Σάμο. Σημειώστε επίσης ότι επιδοτούνται και τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Έτσι λοιπόν οι δικαιούχοι του προγράμματος καταβάλλουν συμμετοχή 25%, ενώ οι πολύτεκνοι 20%, ενώ μηδενική είναι η συμμετοχή για τα άτομα με αναπηρία.
  newsbomb.gr

Δημοσιεύθηκε στις 6 May 2024 | 3:54 pm


Καλοί μαθητές: Η ευφυία δεν φτάνει – Τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας που απογειώνουν τις σχολικές επιδόσεις

Ίσως δεν είναι στο χέρι των γονιών και των δασκάλων αν το παιδί θα γίνει «αστέρι» στο σχολείο, αφού η προσωπικότητά του, την οποία φέρει στα γονίδιά του και ελάχιστα θα επηρεαστεί από εξωγενείς παράγοντες, θα διαδραματίσει τον ουσιαστικό ρόλο στις μαθητικές του επιδόσεις. «Η προσωπικότητα είναι σαν τη λοταρία» αναφέρει ο Eivind Ystrøm, Καθηγητής Ψυχολογίας της Προσωπικότητας στο Πανεπιστήμιο του Όσλο, εκτιμώντας πως οι υψηλοί βαθμοί είναι μάλλον θέμα τύχης. Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξε μέσα από έρευνα που εκπόνησε από κοινού με συνεργάτες του για την επίδραση των πέντε χαρακτηριστικών προσωπικότητας στις σχολικές επιδόσεις. Όπως εξηγεί, η προσωπικότητα και πώς τη διαμορφώνουν ο νευρωτισμός, η εξωστρέφεια, η δεκτικότητα, η προσήνεια και η ευσυνειδησία, συνδέεται στενά με τις στρατηγικές αντιμετώπισης, τον τρόπο επίλυσης των προκλήσεων και τα αρνητικά συναισθήματα. Η επιστημονική ομάδα αξιοποίησε δεδομένα από τη νορβηγική μελέτη Μητέρας, Πατέρα και Παιδιού (Norwegian Mother, Father and Child Cohort Study-MoBa), μία εκ των μεγαλύτερων ερευνών υγείας στον κόσμο, με στοιχεία για 114.000 παιδιά, 95.000 μητέρες και 75.000 πατέρες. Οι ερευνητές εξέτασαν τη σχέση μεταξύ των σχολικών επιδόσεων και των χαρακτηριστικών της προσωπικότητας για τα 10.000 παιδιά που συμπεριλήφθηκαν στη μελέτη, εστιάζοντας στην ανάγνωση, τα μαθηματικά και τη γλώσσα. Επιπροσθέτως, συνεκτίμησαν τη γνωστή ως επίδραση των αδελφών, για να αποκλειστούν άλλοι επεξηγηματικοί παράγοντες όπως η οικογένεια και η ανατροφή. Σύμφωνα με τον Δρ Ystrøm, η σύγκριση ανάμεσα σε αδέλφια με διαφορετικές προσωπικότητες ήταν το χαρακτηριστικό που ξεχώρισε τη μελέτη τους από αντίστοιχες που προηγήθηκαν. Μηδαμινή η επίδραση της εξωστρέφειας Οι εξωστρεφείς «ανθίζουν» σε περιβάλλοντα έντονης κοινωνικοποίησης και αλληλεπιδράσεων με άλλους ανθρώπους, σε αντίθεση με τους εσωστρεφείς που βρίσκουν αυτές τις συνθήκες αφόρητες. «Θα μπορούσαμε να υποθέσουμε ότι οι εξωστρεφείς θα επωφελούνταν από τις καλύτερες αλληλεπιδράσεις με τους καθηγητές και τους συμμαθητές τους, πετυχαίνοντας καλύτερη μάθηση και, κατά συνέπεια, βελτιωμένες βαθμολογίες στα τυποποιημένα τεστ» ανέφερε ο Ystrøm. Η υπόθεση δεν επαληθεύθηκε και τα χαρακτηριστικά δεν παρουσίασαν σύνδεση με τις επιδόσεις. Δεκτικότητα και ευσυνειδησία Σύμμαχοι στην ακαδημαϊκή πορεία αποδείχθηκαν η δεκτικότητα και ευσυνειδησία. Η πρώτη, εξηγούν οι καθηγητές, ευνοεί το κυνήγι νέων εμπειριών και ιδεών, σχετίζεται με τη χαρά που προκαλούν το παιχνίδι και οι ανακαλύψεις και ωθεί το άτομο στην αγκαλιά της αισθητικής, βοηθώντας το να εκτιμά τη μουσική και τον πολιτισμό. Η φιλομάθεια, το ανήσυχο πνεύμα και η φιλοπεριέργεια είναι οδηγοί για καλές επιδόσεις στο σχολείο, εξηγεί ο Ystrøm. Η ευσυνειδησία έπειτα, είναι το χαρακτηριστικό των ανθρώπων που αγαπούν την οργάνωση και συνέπεια και μαρτυρά την αξιοπιστία τους. Άτομα με μεγάλες φιλοδοξίες σημειώνουν συχνά υψηλή βαθμολογία στην ευσυνειδησία. Όχι άδικα, θεωρείται στοιχείο της προσωπικότητας που αβαντάρει τις σχολικές επιδόσεις. «Είναι σημαντικό να διευκρινίσουμε ότι τα παραπάνω δεν έχουν να κάνουν με την ευφυΐα» επισημαίνει ο Ystrøm. Είναι περισσότερο ζήτημα συναισθηματικών αποκρίσεων και προτιμήσεων. «Τα παιδιά μπορούν να χρησιμοποιήσουν πολλές πτυχές τους για να τα πάνε καλά στο σχολείο, ενώ εμπλέκονται πολλοί παράγοντες πέρα από την ευφυΐα». Σύμφωνα με τον ίδιο, η μελέτη αναδεικνύει πόσο ευέλικτα και ευπροσάρμοστα είναι στην πραγματικότητα τα παιδιά. εμποδίζουν τη συγκέντρωσή τους» δήλωσε ο Jan Ketil Arnulf, καθηγητής Ψυχολογίας στο BI Norwegian Business School, ο οποίος, όπως και ο Ystrøm, έχει εκπονήσει εκτεταμένες έρευνες σχετικά με την προσωπικότητα. Ο Arnulf επισημαίνει ότι τα άτομα με υψηλό νευρωτισμό μπορούν να αναπτύσσουν γρήγορα μηχανισμούς αντιμετώπισης του άγχους και αποκρίσεις σε καταστάσεις πάλης ή φυγής. Τέτοιοι μηχανισμοί, εξηγεί, ήταν χρήσιμοι όταν ο άνθρωπος ζούσε σε δάση και ερχόταν αντιμέτωπος με απειλητικές για τη ζωή του καταστάσεις σε καθημερινή βάση. «Αυτοί οι μηχανισμοί ωστόσο ελάχιστα ωφελούν στη σύγχρονη σχολική αίθουσα». Για τον Arnhulf, ο νευρωτισμός είναι δίκοπο μαχαίρι. «Τα άτομα που σημειώνουν υψηλή βαθμολογία στον νευρωτισμό είναι ιδιαίτερα ευάλωτα συναισθηματικά. Ο εγκέφαλος τείνει να δίνει προτεραιότητα στα αρνητικά συναισθήματα» αναφέρει ο καθηγητής. Έτσι, όταν νιώθουμε φόβο, ο εγκέφαλος δίνει προτεραιότητα σε αυτό το συναίσθημα παρά στα εκείνα της έντονης ακόμα χαράς. «Επομένως, ο νευρωτισμός δρα τις περισσότερες φορές ανασταλτικά, καταστρέφοντας τον ύπνο, προκαλώντας ανησυχίες και οδηγώντας σε περισπασμούς». Χρυσώνοντας τρόπον τινά το χάπι, ο Arnulf αναφέρθηκε στη σύνδεση του νευρωτισμού με τη δημιουργικότητα και τα παραδείγματα καλλιτεχνών με υψηλές βαθμολογίες στο συγκεκριμένο χαρακτηριστικό της προσωπικότητας. «Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι ικανοί να εκφράσουν όμορφα πράγματα και να παραγάγουν τέχνη από τους φόβους και το άγχος τους. Ωστόσο, αυτός ο συνδυασμός είναι σπάνιος. Αντί να αποκτήσουν σοφία από τις εμπειρίες τους, θα καταλήξουν απλώς πιο κατεστραμμένοι», λέει ο Arnulf. Λίγοι μόνο από τους έντονα νευρωτικούς ανθρώπους θα γίνει αντίστοιχα υπερδημιουργικοί. «Αυτό που σε διάφορα περικείμενα μπορεί να αποτελέσει κινητήριο δύναμη, μπορεί εξίσου εύκολα να αποδειχθεί και κατάρα» εξήγησε ο Arnulf. Ο ρόλος του σχολικού περιβάλλοντος Στο σημείο αυτό, έρχεται το σχολικό περιβάλλον σε θέση-κλειδί, όπως μάλιστα αναδεικνύεται και μέσα από τη μελέτη, σύμφωνα με τον Arnulf που βρήκε τα ευρήματα του σημαντικά και ενδιαφέροντα κυρίως λόγω αυτού. «Ένα από τα προβλήματα της ψυχολογικής έρευνας είναι η τάση της να εξατομικεύει τις τύχες των ανθρώπων» ανέφερε ο Arnulf, προσθέτοντας ότι «όλα τα άτομα είναι ευαίσθητα στο θόρυβο και τη φασαρία στην τάξη. Το σχολείο μπορεί να είναι δύσκολο περιβάλλον αν επικρατεί θόρυβος και χάος. Και κάποιοι υποφέρουν περισσότερο από άλλους, ειδικά τα παιδιά που έχουν υψηλή βαθμολογία στον νευρωτισμό». Σύμφωνα με τον Arnulf, η δημιουργία ενός υποστηρικτικού μαθησιακού περιβάλλοντος προϋποθέτει αυτό που ο ίδιος ονομάζει ψυχολογική ασφάλεια, η οποία ουσιαστικά σημαίνει ότι πρέπει να υπάρχει ένας ήσυχο περιβάλλον εργασίας. «Γιατί οι μαθητές θα πρέπει να βιώνουν χειρότερο εργασιακό κλίμα από τους ενήλικες;» διερωτήθηκε καταληκτικά ο Arnulf. Μάριος Οικονόμου ygeiamou.gr

Δημοσιεύθηκε στις 6 May 2024 | 3:46 pm


Μαγιορκίνης: Πώς προσβάλει τον οργανισμό η γρίπη των πτηνών και πόσο πιθανό είναι να προκαλέσει πανδημία

Στο θέμα της γρίπης των πτηνών, αλλά και στον κορονοϊό, τα εμβόλια, τις παρενέργειες και στο κατά πόσο όλα αυτά αποτελούν απειλές για τους ανθρώπους με τη μορφή πανδημίας, αναφέρθηκε ο Γκίκας Μαγιορκίνης, καθηγητής Υγιεινής και Επιδημιολογίας στην Ιατρική Σχολή στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας. μιλώντας στο ΕΡΤΝews Η εξέλιξη του κορωνοϊού Αναφερόμενος στο θέμα του κορωνοϊού, δήλωσε πως: «Είμαστε σε παγκόσμια ύφεση, οπότε δεν υπάρχει κάποια ιδιαίτερη ανησυχία. Το μόνο που ακούγεται, αλλά σε πολύ πρώιμο στάδιο, είναι κάποιες καινούργιες παραλλαγές που έχουν εμφανιστεί και επικρατούν στις ΗΠΑ, αλλά σε πολύ χαμηλό ποσοστό. Όλες αυτές οι παραλλαγές βρίσκονται σε ένα κλάδο ο οποίος έχει ονομαστεί «φλερτ» και περιμένουμε να δούμε πως θα εξελιχθεί. Αυτό είναι το μόνο πράγμα που ακούγεται αυτή τη στιγμή, χωρίς όμως να φαίνεται ότι δημιουργεί κάποιο πρόβλημα». Ακολούθως σχολίασε δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για εμφάνιση παρενεργειών από κάποια εμβόλια, λέγοντας: «Οι παρενέργειες στα εμβόλια είναι εξαιρετικά σπάνιες. Είχε το Astra Zeneca σε πολύ χαμηλό ποσοστό κάποιες. Πρόκειται για θρομβώσεις και γι’ αυτό το λόγο μετά από τα πρώτα στάδια περιορίστηκε μόνο σε μεγάλες ηλικίες. Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για πολύ σπάνιες παρενέργειες, λιγότερο από ένα στα 100.000 άτομα». Η γρίπη των πτηνών: Δεν μεταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο Ο κ. Μαγιορκίνης απαντώντας σε ερώτημα αν η γρίπη των πτηνών μπορεί να μεταφερθεί σε ανθρώπους είπε πως: «Είναι αρκετά χρόνια, από το 2020, που έχει εμφανιστεί αυτή που λένε η γρίπη των πτηνών «υψηλής παθογένειας», η οποία έχει εξαπλωθεί σε όλο τον πλανήτη. Η γρίπη των πτηνών σπανίως μεταδίδεται στον άνθρωπο και αυτό οφείλεται στο ότι υπάρχει ασυμβατότητα της βιολογίας του αναπνευστικού των πτηνών με το αναπνευστικό των ανθρώπων. Αυτό σημαίνει ότι ο ιός δεν μπορεί εύκολα να μολύνει τον άνθρωπο κυρίως τα κύτταρα του ανώτερου αναπνευστικού, αυτά που είναι προσβάσιμα, δηλαδή τη μύτη. Εάν μολύνει και συμβαίνει, σε σπάνιες περιπτώσεις, μολύνει κατευθείαν τα βαθύτερα κομμάτια του πνεύμονα και γι’ αυτό το λόγο όσοι έχουν μολυνθεί, οι οποίοι είναι λιγότεροι από χίλιους σε αυτά τα χρόνια έχουνε περάσει ιδιαίτερα βαριές πνευμονίες και έχει καταλήξει από αυτούς που έχουμε διαγνώσει περισσότερο από 50%. Πρόκειται λοιπόν για μια πολύ παθογόνο μεν γρίπη για τους ανθρώπους, αλλά μια γρίπη η οποία δεν μεταδίδεται μεταξύ των ανθρώπων. Δεν έχει παρατηρηθεί ούτε μία φορά ο άνθρωπος να το μεταδώσει σε άνθρωπο. Γι’ αυτό το λόγο δεν έχει τη δυναμική να προκαλέσει αυτό που λέμε πανδημία. Τώρα το ανησυχητικό κομμάτι που έχει ακουστεί είναι ότι έχει μεταδοθεί σε φάρμες βοοειδών στις Ηνωμένες Πολιτείες και έχει ανιχνευθεί και στο γάλα που παράγουν αυτές οι αγελάδες. Ωστόσο, επειδή το γάλα παστεριώνεται, ο ιός είναι νεκρός, άρα δεν μεταδίδεται μέσω του γάλακτος του παστεριωμένου γάλακτος. Να διευκρινίσω και μέχρι στιγμής δεν έχει εμφανιστεί μια μετάδοση από γάλα σε άνθρωπο. Άρα λοιπόν είναι μεν ο ιός φαίνεται ότι κάνει βήματα πιο κοντά στους ανθρώπους, αλλά προς το παρόν δεν έχει τη δυναμική να προκαλέσει μια πανδημία». Διαθέσιμα εμβόλια και φάρμακα «Η επιστημονική κοινότητα το παρακολουθεί, και εμβόλιο υπάρχει διαθέσιμο για τους επαγγελματίες οι οποίοι θα έρχονται σε επαφή με αυτά τα ζώα σύντομα, αλλά και φάρμακα υπάρχουν διαθέσιμα, δηλαδή δεν είναι κάτι το οποίο εάν και εφόσον συμβεί, θα χρειαστεί να ξεκινήσουμε από το μηδέν. Και εμβόλιο θα υπάρχει και φάρμακα υπάρχουν, οπότε δεν θεωρούμε ότι θα είναι κάτι δραματικό όπως ήταν ο Covid-19, αλλά δεν θεωρούμε ότι θα συμβεί σύντομα», κατέληξε. protothema.gr

Δημοσιεύθηκε στις 6 May 2024 | 3:35 pm


Η κρυφή παραλία της Ελλάδας που «ασπρίζει» – Απομονωμένη μέσα σε μία τρύπα

Οι παραλίες στην Ελλάδα είναι κάτι που δεν μας λείπει, αφού είτε θες να πάρεις το αυτοκίνητο για μία γρήγορη βουτιά στην πόλη, είτε θες να ξεφύγεις για μερικές εβδομάδες, θα τις βρεις παντού. Για να βρεις κάτι πιο πρωτότυπο, ας πούμε, μία παραλία μέσα σε μία παραλία όμως, θα πρέπει να ψάξεις περισσότερο. Ένα τέτοιο απίστευτο σκηνικό θα συναντήσετε στην παραλία Γάλα στο Άνω Κουφονήσι, έναν δημοφιλή προορισμό για campers και πιο συμβατικούς ταξιδιώτες. Σε αυτή την πλαζ, δίπλα στην κανονική παραλία και κάτω από τον τεράστιο βράχο που την πλαισιώνει, «αναβλύζει» μία μικρότερη παραλία μόλις μερικών τετραγωνικών. Αυτή η παραλία σαν πισίνα έχει σχηματιστεί από τη διάβρωση του ασβεστολιθικού βράχου από τα κύματα, που έχουν καταφέρει να τον τρυπήσουν υπόγεια, δημιουργώντας αυτόν τον εσωτερικό κολπίσκο. Η ονομασία της «Γάλα», προέρχεται, σύμφωνα με μία εκδοχή, λόγω του ασβεστίου που δίνει το χαρακτηριστικό υπόλευκο χρώμα στην αμμουδιά της, ενώ κατά μία άλλη, επειδή το νερό που αναδεύεται μέσα στην φυσική της πισίνα δημιουργεί συχνά αφρό, σαν αφρισμένο γάλα. reader.gr

Δημοσιεύθηκε στις 6 May 2024 | 3:26 pm


Αιτωλικο - Ειδήσεις και Νέα

Ιστορική Μάχη Ντολμά 2024 - Runner Magazine

Ιστορική Μάχη Ντολμά 2024  Runner Magazine

Δημοσιεύθηκε στις 29 January 2024 | 10:00 am


Δείτε αγγελίες στην πόλη/περιοχή Αιτωλικο





Φιλικοί ιστότοποι: